Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 247311 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mofira

• Pikkunoita
  • Uusi jäsen
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #405 : 08.05.2007 klo 22:06:13 »
Nimi: Nelli
Ikä: syntynyt 1991
Sukupuoli: Kuten tuosta vaaleanpunaisesta symbolista näkyy, olen naispuolinen henkilö.

Olen siis Helsingissä asuva tyttönen, joka on wannabe-eliitti ja kulkee nokka pystyssä, mutta silti jää toisten jalkoihin. Olen myös varsin hidasälyinen ja haaveilen paljon. Harrastukseni ovat piirtäminen, musiikin kuuntelu sekä pilvilinnoissa eläminen. Sarjakuvaa en ole ainakaan vielä piirtänyt paljon mitään. Haaveenani on tulla hyväksi piirtäjäksi, päästä media- tai viihdealalle isona ja tutustua uusiin ihmisiin. Rakastan katsoa piirrettyjä, Greyn anatomiaa, House M.D:tä, Lostia ja Frendejä.

Finito.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #406 : 08.05.2007 klo 22:07:21 »
Bienvenue en Kvaak. ;D

Wade

• Jäsen
« Vastaus #407 : 09.05.2007 klo 14:15:57 »
Bienvenidos y kvaak!
Wade Koivurinne

Yesa

• Jäsen
« Vastaus #408 : 17.05.2007 klo 12:32:04 »
Nimi: Sanna Puustinen
Ikä: 21
Koti: Jyväskylä
Toimi: Mediatekniikan opiskelija Jyväskylän AMKissa

Piirtänyt olen siitä lähtien kun kynä on pysynyt kädessä, joskin välillä on ollut taukoja tästä harrastuksesta. Varsinkin nyt viimeiset pari vuotta, kun aloitin opiskelut ja muutin kotoa. Mitään julkisuutta en piirustuksillani ole vielä sen enempää saanut, ainoastaan netissä esitellyt tuotoksia. Avomieheni on tehnyt Pikselinviilaajia ystävänsä kanssa.

Silloin kauan sitten, asuessani vielä Siilinjärvellä (kylä Kuopion kupeessa), olin yksi KAMYn eli Kuopion anime- ja mangaseuran perustajajäsenistä ja toimin aktiivisesti mukana pari ensimmäistä vuotta. Sen jälkeen alkoivat itselläni tulla YO-kirjoitukset ja muutto opiskelujen perässä, joten ne hommat jäivät. Fanitin siis mangaa ja animea silloin, kun tämä ilmiö oli vasta rantautumassa Suomeen ja ensimmäiset DragonBallit enteilivät tuloaan. Nyttemmin kiinnostukseni on siirtynyt käsittämään laajemmin Japanin kulttuuria ja kieltä, mutta luen silti paljon mangaa.

Suomen sarjakuvaseuraan liityin 2003. Missään sarjakuvatapahtumissa en vielä koskaan ole käynyt, mutta kerran olen täällä Jyväskylässä Animeconissa piipahtanut.

Tunnen kasvaneeni ihmisenä hurjasti nyt tämän kevään aikana vaikka vieläkin mietin, mitä haluan tehdä sitten vanhana. Toki saan insinöörin tittelin kun käyn nyt kouluni loppuun, mutta en silti tunne sitä lopullisena kutsumuksena. Hiljaa mielessäni olen haaveillut kouluttautumisesta kuvataiteen tai graafisella alalla. Mitään aiempaa koulutusta en kuvataiteesta ole käynyt, vain tavallisessa lukiossa ahmittuja kuvataiteen kursseja.

Vielä vähän siitä, millainen olen ihmisenä. Aloitin kasvissyönnin pari kuukautta sitten omana kannanottona ympäristöongelmia kohtaan, ja olen myös kiinnostunut ihmisoikeuksista. Joku voisi sanoa hipiksi. En nauti päihteitä missään muodossa ja vihaan yli kaiken suomalaista alkoholikulttuuria - ei ole helppoa opiskelijana... Onneksi tuttavapiirissä on ymmärretty, että aikaa voi viettää myös esim. lautapelien äärellä, ja sitä pelailua harrastankin ihan mielelläni. Lempipelejäni ovat Settlers of Catan ja Muuttuva labyrintti.

Ainii, harrastan myös käsitöitä, askartelua ja satunnaista pianon pimputtelua. Ja jos joku nyt välttämättä haluaa tietää minun lempisarjakuvani, niin se on Winsor McCayn Pikku Nemo höyhensaarilla. Olen niiden kahden suomenkielisen albumin onnellinen omistaja.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #409 : 17.05.2007 klo 22:18:44 »
Ja jos joku nyt välttämättä haluaa tietää minun lempisarjakuvani, niin se on Winsor McCayn Pikku Nemo höyhensaarilla. Olen niiden kahden suomenkielisen albumin onnellinen omistaja.
Taschenilta tuli joitain kuukausia yli 400 sivuinen iso kovakantinen Little Nemo kokooma joka maksoi mitättömät $30 tms

Toinenkin vastaava kokooma taisi tull ajolaain muulta kustantajalta.

Eli jos kiinnostaa tutusta lempparisarjaan hieman syvemmin ja enkunkieli ei ole este niin suosittelen hankkimaan kun esim tuolle Taschenin alpulle normaalimpi hinta lienisi noin $80+.

Etsimistä avittamaan tuotteen nimi ja ISBN:
Little Nemo 1905-1914
isbn 3822863009
« Viimeksi muokattu: 18.05.2007 klo 16:25:47 kirjoittanut Lönkka »

Yesa

• Jäsen
« Vastaus #410 : 18.05.2007 klo 14:52:13 »
Taschenilta tuli joitain kuukausia yli 400 sivuinen iso kovakantinen Little Nemo kokooma joka maksoi mitättömät $30 tms

Kiitos, täytyypä vilkaista tuota. Olen tutustunut vaan näihin suomennettuihin, mutta tuo kyllä houkuttelisi opiskelijaystävällisellä hinnallaan.

Teo

• Jäsen
« Vastaus #411 : 05.06.2007 klo 01:40:22 »
Tervehdys kaikille !
Olen jo jonkin aikaa kekskusteluja täällä seurannutkin ja vaikuttaa peräti ystävälliseltä ympäristöltä. Olen tosin hieman tottumaton keskustelupalstojen käyttäjä, mutta eiköhän tämä tästä etene..hiljaisuus on rikottu  ;)

Nimi : Teo
Ikä : 28 vuotta
Asuinpaikka : Turku
Amatti : Valokuvauksen opiskelija.

Sarjakuvia olen kerännyt noin 18 vuotta, pääasiassa supersankarisarjoja , mutta myös paljon muuta.Suosikkeihini lukeutuvat niin Grant Morrisonin kuin Alan Moorenkin teokset, sekä muilta alueilta Hugo Prattin ja Marc-Antoine Mathieun ( J-C Aqfaq - sarja ) työt. Suomalaisista ykkösenä tulevat selkeästi Ornette B. Makkosen seikkailut.

Sarjakuvien lisäksi olen myös musiikin ja elokuvien suurkuluttaja.

Lemoncurry

• Vieras
« Vastaus #412 : 07.06.2007 klo 02:01:33 »
päivää iltaa ja yötä!
tässä täytyy esittäytyä kun tänne näin tupsahtaa....

mie olen Tiina ja Lemoncurrynä minua saattaa jossain monty p. keskustelu palstoilla yms. bonggailla. Vihmaksikkin haukkuvat, mutta syy on hämärän peitossa..

olen nyt vielä harmikseni lyskan lukiossa kuvataidelinjalla ja yksi mitätön omakustannesarjis on toveri Warrion kanssa kyhätty. Muuten piirtelen sarjakuvia, jotka toivon julkaisevani joskus....
mutta mutta...

minua siis kiinnostaa sarjakuvat,
kirjallisuus, musiikki ja elokuvat.
Brittiläiset ylläolevat uppoavat parhaiten.

Kävelen hassusti kaduilla, pahoinpitelen papukaijjoja ja ratsastan kookospähkinöillä.

pyydän vielä hartaasti anteeksi köyhää suomenkielen taitoa ja kirjoitus virhe-erheitä. Löin päätäni pahasti seiniin ja oviin pienenä.

että nuin!

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #413 : 07.06.2007 klo 02:05:42 »
Tervetuloa Kvaakin joukkoon tummaan Teo ja Lemoncurry.
Eläkäätte mielenkiintoisia aikoja.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Vastaus #414 : 07.06.2007 klo 02:06:22 »
Tervetuloa kaikille, joille en sitä vielä ole sanonut! ;D

EDIT: Ja tietenkin kaikille tuleville!
« Viimeksi muokattu: 07.06.2007 klo 19:16:20 kirjoittanut Lättä »

Kai

• Vieras
« Vastaus #415 : 07.06.2007 klo 17:08:41 »
Iltaa.

Kiinnostukseni sarjakuviin alkoi eräästä piirroksesta, jonka bongasin jostakin veljeni sarjakuviin erikoistuneesta lehdestä. Lehden nimeä en tietenkään muista, mutta kuvan muistan kuin eilisen. Kaasunaamari, kellotorni ja harmaata. Kenties juuri tämä kuva muovasi minusta sen olennon, mikä olen nyt. Hiljainen, neuroottinen, ajoittain sätkivä ja aina omissa ajatuksissaan keksimässä keksimättömiä ideoita.

Tämän kyseisen bongauksen johdosta rupesin varttuneemmalla iällä tutkimaan sarjakuvien/elokuvien rakennetta, eri taiteilijoiden tekniikoita, taideteosten maailmoja sekä tietenkin kaikkien elävien ja keksittyjen hahmojen luonteita. tiesin, että pystyisin itsekin luomaan jotakin yhtä omaperäistä ja ajatuksiinjäävää, jos vain haluaisin.
Lopulta kun tunsin tietäväni tarpeeksi sarjakuvista ja piirtämisestä, päätin tehdä sen oman pitkän kokoillan sarjakuvani. Toki olin aiemminkin piirtänyt jotakin höttöä, mutta mikään niistä ei saanut minua innostumaan yhtä paljon kuin tämä idea.

Tammikuussa 2007 noin neljä vuotta kestänyt sarjakuvaprojektini valmistui.
Se alkoi viattomasti koulussa opinnäytetyön muodossa ja päättyi Helsingin Hakuninmaan syövereissä kahdensadan sivun jälkeen. Se oli hieno kokemus.
Sarjakuva odottelee ulospääsyä kovalevylläni puolentoista gigatavun kokoisena.

Asustelen tällä hetkellä Irlannissa ja samalla tutkin irlantilaisten sielunmaisemaa ja repaleista yhteiskuntaa, jota hyödynnän seuraavassa pitkässä sarjakuvassani, johon sain idean jo joskus kahdeksanvuotiaana. Mieltäylentävää yhdistää lapsena saamaan ideaan nykyiset hieman sivistyneemmät ideat.

Tavoitteenani ja toivomuksenani on, että jonakin päivänä jokin piirroksistani saa aikaan jossakin ihmisessä sen saman tunteen, jonka itsekin koin kun näin sen kyseisen elämäni ympärikääntävän piirroksen.

Nyt vaikenen ja jatkan foorumeitten selailua (sekä satunnaista työntekoa).
« Viimeksi muokattu: 16.06.2007 klo 10:37:46 kirjoittanut Kai Vaalio »

Teo

• Jäsen
« Vastaus #416 : 08.06.2007 klo 20:49:22 »
Kiitosta vaan tervetulo-toivotuksista. On myös mukava lukea että joku on jaksanut pysytellä lapsuuden innostuksen parissa noinkin perusteellisesti kuin Kvaalio. Itsekin sarjakuvista innostuneena piirtelin aikoinani, mutta touhu oli liian vaikeaa ja vaihdoin koko homman valokuvaukseen..

MinnaV

• Jäsen
« Vastaus #417 : 25.06.2007 klo 14:33:12 »
Tervehdys kaikille!

Nimi on Minna, ikää on 26 vuotta ja vaikutan Kokkolassa.

Mikään yletön sarjakuvan ystävä en ole, mutta olen päätynyt kirjoittamaan novelleja Myrkkyyn. Olen kirjoittanut paljon muutakin, kuten lyhytelokuvan käsikirjoituksen ja toiminut hetken pienen lehden päätoimittajana.

Mangan visuaaliseen ilmeeseen olen ihastunut ja paskajuttujen vastapainoksi Tokyo Mew Mew onkin söpöilyineen tehnyt minuun lähtemättömän vaikutuksen.

Saa kysyä, jos jokin asia jäi askarruttamaan  :) 

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #418 : 25.06.2007 klo 14:45:35 »
14 vuotias normaalipainoinen, laiska nuorimies. Tykkää sarjakuvista ja inhoaa niitä.
Tulevaisuuden suunitelmat: Tulla mailman parhaimaksi sarjakuva piirtäjäksi. Olen vaatimaton, kaunis ja kaikinpuolin ihana ihminen.
Sarjakuvista olen tykännyt niin kauan kuin muistan, mutta vasta vuosi sitten aloin harrastamaan ihan tosissani sitä.
Kateellinen Lätälle.
Olen ankara itselleni ja perfektionisti.
Kvaakkiin eksyin... hmm... En muista enään, mutta täältä on saanut paljon kullanarvoisio vinkkejä.
Osaan Ranskaa kaksi sanaa siis ranskalainen melkein itsekkin.

Ps: En osaa kirjoittaa.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Vastaus #419 : 25.06.2007 klo 14:53:48 »
Haha. Ei kannata olla kateellinen. Minäpoika lopetin muuten ranskan, koska ei mahtunut kurssitarjottimeen. Samoin lopetin saksan ja espanjan. Niinpä pian minäkään en osaa kuin kaksi sanaa ranskaa.