Nimi: Sanna Puustinen
Ikä: 21
Koti: Jyväskylä
Toimi: Mediatekniikan opiskelija Jyväskylän AMKissa
Piirtänyt olen siitä lähtien kun kynä on pysynyt kädessä, joskin välillä on ollut taukoja tästä harrastuksesta. Varsinkin nyt viimeiset pari vuotta, kun aloitin opiskelut ja muutin kotoa. Mitään julkisuutta en piirustuksillani ole vielä sen enempää saanut, ainoastaan netissä esitellyt tuotoksia. Avomieheni on tehnyt
Pikselinviilaajia ystävänsä kanssa.
Silloin kauan sitten, asuessani vielä Siilinjärvellä (kylä Kuopion kupeessa), olin yksi KAMYn eli Kuopion anime- ja mangaseuran perustajajäsenistä ja toimin aktiivisesti mukana pari ensimmäistä vuotta. Sen jälkeen alkoivat itselläni tulla YO-kirjoitukset ja muutto opiskelujen perässä, joten ne hommat jäivät. Fanitin siis mangaa ja animea silloin, kun tämä ilmiö oli vasta rantautumassa Suomeen ja ensimmäiset DragonBallit enteilivät tuloaan. Nyttemmin kiinnostukseni on siirtynyt käsittämään laajemmin Japanin kulttuuria ja kieltä, mutta luen silti paljon mangaa.
Suomen sarjakuvaseuraan liityin 2003. Missään sarjakuvatapahtumissa en vielä koskaan ole käynyt, mutta kerran olen täällä Jyväskylässä Animeconissa piipahtanut.
Tunnen kasvaneeni ihmisenä hurjasti nyt tämän kevään aikana vaikka vieläkin mietin, mitä haluan tehdä sitten vanhana. Toki saan insinöörin tittelin kun käyn nyt kouluni loppuun, mutta en silti tunne sitä lopullisena kutsumuksena. Hiljaa mielessäni olen haaveillut kouluttautumisesta kuvataiteen tai graafisella alalla. Mitään aiempaa koulutusta en kuvataiteesta ole käynyt, vain tavallisessa lukiossa ahmittuja kuvataiteen kursseja.
Vielä vähän siitä, millainen olen ihmisenä. Aloitin kasvissyönnin pari kuukautta sitten omana kannanottona ympäristöongelmia kohtaan, ja olen myös kiinnostunut ihmisoikeuksista. Joku voisi sanoa hipiksi. En nauti päihteitä missään muodossa ja vihaan yli kaiken suomalaista alkoholikulttuuria - ei ole helppoa opiskelijana... Onneksi tuttavapiirissä on ymmärretty, että aikaa voi viettää myös esim. lautapelien äärellä, ja sitä pelailua harrastankin ihan mielelläni. Lempipelejäni ovat Settlers of Catan ja Muuttuva labyrintti.
Ainii, harrastan myös käsitöitä, askartelua ja satunnaista pianon pimputtelua. Ja jos joku nyt välttämättä haluaa tietää minun lempisarjakuvani, niin se on Winsor McCayn Pikku Nemo höyhensaarilla. Olen niiden kahden suomenkielisen albumin onnellinen omistaja.