Kas kas, täällä on tällänenkin.

Nimi:
Eerika Valkonen, kuljen nimimerkillä Kitty Vane melkeinpä kaikkialla netissä
Ikä:
Lähempänä kolmekymmentä kun kahtakymmentä
Koti: Helsinki, organisoidun kaaoksen keskellä kissan kanssa
Koulutus:
YO-96, Vaatetus Artesaani (Teatteripuvustus)
Ammatti:
Tällähetkellä olen kauniisti sanottuna työpaikkojen välillä, mutta olen työkennellyt aikaisemmin mm. jokusessa teatterissa, YLEllä, pukuvuokraamossa ja viimevuonna tilapäisen mielenhäiriön johdosta vedin lasten iltapäiväkerhoa.
Unelmana olisi se että saisin vaan piirrellä päivät pitkät ja joku maksaisi siitä... tai sitten jonakin päivänä yksikertaisesti karkaan sirkuksen matkaan.
Meille tilattiin Akkari puoli vuotta ennen meidän syntymää (en käytä itsestäni kolmatta persoonaa, vaan minulla on kaksoisveli), alaasteella meille tuli myös Nalle Puh, Marvel ja joukko muita sarjakuvalehtiä joiden nimiä en nyt muista. Yläasteella luin intohimoisesti Ryhmä-X:ää ja varsinkin Arthur Adamsin upeasti piirtämää Excaliburia. Lukiossa tutustuin mm. Sandmaniin ja Elf Questiin. Opiskellessani löysin tieni mangan (ja animen) pariin. Nykyään luen vähän kaikkea mitä pieniin käsiini saan.
En ole vielä törmännyt sarjakuvaan josta en pitäisi.
En aijo listata lempisarjakuviani, sillä lista olisi hirvittävän pitkä ja kuitenkin unohtaisin jotain oleellista.
Piirtänyt olen siitä asti kun kynä on kädessäni pysynyt. Seitsemän vuotiaana päätin että minusta tulee taiteilija. Jonkin aikaa halusin olla myös kirjastonhoitaja, mutta kun kirjastoista katosi ne piirtoheittimen näköiset lainauslaitteet kiinostukseni tätä ammattia kohtaan kuihtui.
Lapsena tein sarjakuvaa lyijykynällä ruutuvihkoihin, nykyään välineeni ovat jo hiukan kehittyneet ja olen myös löytänyt sisäisen tietokone-nörttini. Tähän asti olen piirrellyt lähinnä pöytälaatikkoon, mutta viimeaikoina olen alkanut ajatella töiteni siirtämistä suuren yleisön eteen.
Piirtämisen lisäksi aikaa kuluu lukemiseen, jousiammuntaan, nettiin ja elokuviin. Musiikkimakuni ulottuu raskaasta metallista ja rokista progeen, jazziin ja musikaaleihin. Tom Waits on vahvasti edustetuna soittolistallani, kuten myös vähemmän tunnetut Cricus Contraption ja Twink.
Hmm... mitäs vielä...
Mielestäni tiskaaminen on kidutusta, elokuviin mennessä on oltava popkornia ja Batman on parempi kun Superman.