Author Topic: Suomessa julkaistut Hämähäkkimies-/Spider-Man-tarinat (ei spoilereita)  (Read 33347 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Joo, toki olisi voinut olla enempikin. Mutta ei tuo silti minusta mitenkään ihan huiputuksen puolelle mennyt.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Joo, toki olisi voinut olla enempikin. Mutta ei tuo silti minusta mitenkään ihan huiputuksen puolelle mennyt.

Ei se huiputusta ollut kun kerran esiintyivät vaan ylimainostusta kun ottaa huomioon että esiintyminen oli vähäistä ja osittain sivutapahtuma.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Egmontin blogissa Jouko kirjoittelee hämiksen 400. numerosta:

http://blogi.egmontkustannus.fi/2013/02/12/hamahakkimiehen-400-numero/

Tekstiä lukiessa tuli kuva että Jouko olisi ollut juhlatunnelmissa sitä kirjoittaessaan... Sen verran hauskaa se oli :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Oli mutten Rami Rautkorpi signeerattuna kirjoittjana tuossa, eikä Jouko Ruokosenmäki, elleivät silmäni väärin nähneet.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Oli mutten Rami Rautkorpi signeerattuna kirjoittjana tuossa, eikä Jouko Ruokosenmäki, elleivät silmäni väärin nähneet.

Juu niin oli, mutta postaaja oli Jouko ja tagi Rmäki.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Jouko taitaa olla se, joka noi yleensä päivittää ja kirjoittajana on sitten ketä vaan.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

X-men

• Jäsen
Uusin Hämis päätti taas sitten yhden pikkutapahtuman ja samalla kertaa myös aika kauan mukana olleen hahmon elämän, päätarina oli aika hyvä kuvitukseltaan ja juoneltaan, seuraavat tarinat eivät pärjänneet ekalle tarinalle (ja Hämiksen muistelot/painajaiset menivät ehkä hiukan liian överiksi) mutta olivat silti luettavaa ja lopussa alkoi sitten taas uusi seikkailu.

Kummasti taas kumpinkin (HM ja X) lehti tuoksahtavat (ei kumminkaan yhtä paljon kuin ed. X-lehti).

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
Tekstiä lukiessa tuli kuva että Jouko olisi ollut juhlatunnelmissa sitä kirjoittaessaan... Sen verran hauskaa se oli :)

Sen verran hauskaa oli, että allekirjoitus jäi alun perin epähuomiossa pois. Tutkimusten mukaan univajeen vaikutukset tosiaan muistuttavatkin, öh, juhlatunnelmia.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Sen verran hauskaa oli, että allekirjoitus jäi alun perin epähuomiossa pois. Tutkimusten mukaan univajeen vaikutukset tosiaan muistuttavatkin, öh, juhlatunnelmia.

En siis ollutkaan univajeessa kun heti tuoreeltaan luin postauksen. Kun Tina huomautti asiasta, piti tarkastaa mitä "vesilasissa" olikaan...

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
SM 2/13 luettu. Kostajien vierailu feidaa pois, lähtevät vähin äänin. Edellisessä numerossa jokainen esiintyi kuitenkin yli ruudun verran. Eipä ne mitään A-luokan Kostajia olleetkaan, yhdyn JJJ:n mielipiteeseen, halpis palkkasotureita jne. Rautanyrkkiä ei ole aikoihin näkynyt, oisko -91 Daredevilissä Voimamiehen kanssa?

Mutta Kuka kumma oli tuo Peterin painajaisunen Vitsaus, joka pyssyllä ampui rosvoja? Liekö Suomessa nähtykään? En ole välillä Hämistä lukenut, oikeastaan aikoihin. Tuskin Carnagen loppuakaan on nähty ennen tätä?

Lopun clifhanger: Kukaan ei kuole? Voi Pete, mitä menit lupaamaan? Jännää. Enkä tarkoita Pasila-jännää.

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
Tuskin Carnagen loppuakaan on nähty ennen tätä?
On nähty, en muista tarkkaa numeroa, mutta taisi olla 2006 ilmestynyt lehti. Tarinassa Elektro hyökkää Rykerin saarelle, ja siellä lusivat roistot pääsevät vapaasti mellakoimaan. Hätiin menee mm. Hämis, Kapteeni Amerikka ja Luke Cage.

Vankilassa istuu myös vaimonsa murhasta Vartiomies, joka Foggy Nelsonin rohkaisemana kiskoo trikoot ylleensä, ampaisee avaruuteen Cletus/Carnage mukanaan ja repii tämän kahtia siellä.

X-men

• Jäsen
Rautanyrkkiä ei ole aikoihin näkynyt, oisko -91 Daredevilissä Voimamiehen kanssa?

Tai sitten Secret Wars 2sen Hämiksen osuudessa.

Mutta Kuka kumma oli tuo Peterin painajaisunen Vitsaus, joka pyssyllä ampui rosvoja? Liekö Suomessa nähtykään? En ole välillä Hämistä lukenut, oikeastaan aikoihin. Tuskin Carnagen loppuakaan on nähty ennen tätä?

Taisi olla Scourge of the underworld joka listi pikkuroistoja ja vähän isompia (mm. Basilisk joka on tuttu lukijoille Möykyn ja Hämiksen alpparista ~30 vuotta sitten) ja jos on Scourge niin on nähty ainakin yhdessä Nelkkujen Marvelissa (tappoi jonkun Megatankin (tjps nevaheardin) ja ed. mainitun Basiliskin). Carnagen (silloista) loppua ei vissiin ole täällä nähty (vaikka siihen johtava tapahtuma nähtiinkin).

Meta

• Jäsen
Carnagen kohtalo taisi tulla Suomeksi jo edesmenneen Megan sivuilla. Siinä samassa numerossa jossa Uudet Kostajat muodostettiin. Näin muistelisin.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Joo joo, Sentry heitti Carnagen avaruuteen Megan numerossa 2/2006: Uudet Kostajat. Tarviiko tästä taas jauhaa? Ikuisuuksia vanhoja juttuja. Carnagen kohtalo jäi tuossa epäselväksi. Mutta Jenkeissä se on jo selvinnyt. Mutta en spoilaa enempää, koska en tiedä mitä suomessa julkaistaan. Todennäköisesti ei julkaista, mutta kyseinen Carnage niminen mini-sarja oli kyllä aika suosittu ja sille tuli jatko-osakin samoilta tekijöiltä. Egmont voisi julkaista sen vaikka kovakantisena. Komea opus olisi.

Ps. Siis missä alkuperäisnumeroissa Hämiksessä nyt mennään? Mitä matskua numerossa 2/13 nähtiin? En pysy yhtään perässä...
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

X-men

• Jäsen
Ps. Siis missä alkuperäisnumeroissa Hämiksessä nyt mennään? Mitä matskua numerossa 2/13 nähtiin? En pysy yhtään perässä...

TASM #654-655, kansi jälkimmäisestä.