Author Topic: Suomessa julkaistut Hämähäkkimies-/Spider-Man-tarinat (ei spoilereita)  (Read 33356 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Minullakin on into hiipunut. Syyskuun lehdessä on niin outoa kuvitusta, ettei tee edes mieli lukea sitä. Hahmot ovat anorektisia ja vääristyneitä ja ruutujen tapahtumista on vaikeata saada selvää.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
No, jos minua ei Uusi Päivä saanut luopumaan, en luovu kyllä nytkään, perhana. Puran sitten täällä turhautumistani kerran kuussa kaikkien ärsykkeeksi.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Jos ei teille tämmöinen Hämis kelpaa, niin ei teille kyllä kelpaa sitten mikään. Sori nyt vaan. Vaihtakaa hahmoa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Mulla oli lopullinen niitti tuo eilen tullut kymppinumero. Juoni ihan turhaa kuraa ja piirros ala-arvoista ruinaa. Ei jaksanut loppuun asti edes lukea - ja vaikka Riddle tarjoaisi satasen, niin tähän en enää aikaani ja aivojani tuhlaa.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Marvel

• Jäsen
Mulla oli lopullinen niitti tuo eilen tullut kymppinumero. Juoni ihan turhaa kuraa ja piirros ala-arvoista ruinaa. Ei jaksanut loppuun asti edes lukea - ja vaikka Riddle tarjoaisi satasen, niin tähän en enää aikaani ja aivojani tuhlaa.

Luit kai sentään Mörkö tarinan?

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen

Epäilyni Hämäristä pitävät paikkansa. En ole vuoteen lukenut koko sarjaa. En kadu tippaakaan, tuntuu kuin koko sarja olisi hyvätpäivät nähneensä. Tai sitten näin 'kyynisenäaikuisena' asioihin suhtautuu vähemmän optimistimaisesti.

Kait se lapsuus Hämähäkki juttuihin palaa. Tarkoitan asennoistumista. Myös tarinoiden olisi oletava hyviä. Ofc.
Kello- viiden- tee.

Gothicus

• Jäsen
Tai sitten näin 'kyynisenäaikuisena' asioihin suhtautuu vähemmän optimistimaisesti.
No et sä nyt mitenkään liian aikuinen, ainakaan profiilisi ja juttujesi perusteella, ole. Mikäli haluat yrittää korostaa nupullaan olevaa aikuisuuttasi murehtimalla sarjakuvien kehnoutta, niin väärän menetelmän ja foorumin olet valinnut. Oikeastaan sellainen on aika lapsellista. Vyönsolki auki, krakaa hetkeksi löysemmälle ja lehti käteen... Kyyninen hapannaama ehtii aina olemaan.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
Itse olen pitänyt jokaisesta numerosta. Mangatyylinen jälki on ainoa seikka, mikä on minua onnistunut ärsyttämään edes hieman.

Meta

• Jäsen
Itse olen seurannut Hämiksen suomi- että jenkkilehtiä ja ainakin itse olin pitänyt tästä Big Time- menosta enemmän kuin sitä edeltäneestä aikakaudesta. Slott on jo aikaisemminkin osoittanut ainakin minulle osaavansa kirjoittaa sankariamme mainiosti.

Ja vihdoin joku uskaltaa viedä Peteriä elämässään eteenpäin ja hyödyntää sitä faktaa, että Peter on aina ollut tiedemies (viimeksi kun kirjoittaja käytti Peterin älyä oikeasti hyväkseen taisi olla Bendisin New Avengersien ekan volumen alussa). Kumpa tulevaisuudessa enää ei vain palattaisi mihinkään valokuvaaja, opettaja tai juoksupoika kuvioihin...

Ainoa valittamisen aihe on kuvitus. Miten Marvelilla ei panosteta ASM:ään enää taiteen puolesta? Toki Ramos on kehittynyt sitten viime näkemän, mutta silti jos haluan nähdä manga-tyylistä kuvitusta niin ostan mangaa jumankekka! Missä ovat JrJr:n, Mike Deodaton tai Ron Garneyn luokan kuvittajat joita Hämiksessä reilu 5 vuotta sitten taiteilivat?

Toivottavasti Egmontilla on huomattu muuten myös Zeb Wellsin kirjoittaman Avenging Spider-Man -lehti. Sieltä löytyy muutama varsin hyvä ja hauska tarina (Hämis+Haukansilmä, Hämis+Kapu mm.) ja kuvituskin on yleisesti ollut hyvää.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Uusin numero luettu jokin aika sitten, tarinan puolesta päätarina oli ihan hyvä mutta kuvituksen puolesta päin honkia, lisätarinoista ensimmäinen oli paras sekä tarinaltaan että piirrosjäljeltään ja toinen oli täytetarinana ok mutta kuvitus karmeampaa kuin päätarinassa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Joo. Piirrustus oli kyllä melko hurjaa taas. Se viimeinen tarina etenkin... huh huh. Täytetarina tietenkin, mutta silti. Aika painokelvotonta, jos minulta kysyttäisiin.

Gothicus

• Jäsen
Joo. Piirrustus oli kyllä melko hurjaa taas. Se viimeinen tarina etenkin... huh huh. Täytetarina tietenkin, mutta silti. Aika painokelvotonta, jos minulta kysyttäisiin.
Samaa mieltä. Nyt aletaan jo olla siinä rajoilla, että puhutaan lukijoiden aliarvioimisesta. Saa nähdä kuinka pitkälle näillä luokattomilla töherryksillä ollaan valmiita lukijoiden sietokykyä venyttämään. Sellainen huijattu olo tuota lukiessa tuli. 
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Vincent

• Jäsen
Hitto vie, kun uusi numero jätti ristiriitaiset tunteet.

On mahtavaa, että Peterin hahmoa uskalletaan jälleen oikeasti kehittää antamalla tälle oikean työpaikan (tosin parin vuoden kuluttua Quesada varmaan muistaa, että Peter ei ollut tiedemies silloin, kun hän luki Hämiksiä joten Thanos puuttuu tilanteeseen...) ja muutenkin tämä tuntuu pääsevän irti puhki kulutusta "nyyh nyyh, rahat ei riitä joten täältä tullaan May - tädin kellari" kierteestä. Huumorikin pelitti ("Hah, nörtit" oli ehkä hauskin kohtaus pitkään aikaan) ja tarina yleisellä tasolla onnistuu pitämään kiinnostusta yllä.

Mutta kuvitus... hyvä luoja se kuvitus. Rob Liefeld on Michelangelo verrattuna Humberto Ramokseen! Hahmot ovat epämuodostuneita, toimintakohtaukset suttuisia ja hahmojen kasvot ovat mitään sanomattomia (esim. edellisessä numerossa, kun Mayn pitäisi olla ikionnellinen ja ylpeä siitä, kuinka Peter rupeaa tiedemieheksi niin Ramos ei osannut piirtää mitään hymynaama hymiötä ihmeellisempää kasvoa Maylle).

Pitäisi kai olla onnellinen, että kuvitus ei voi ainakaan käydä tätä huonommaksi... *luen lehden viimeisen tarinan* Mitä... vittua... tämän... kuvituksen... hyväksyneen... tyypin... päässä... oikein... liikkui? Hemmetti sentään, koko tarina oli muutenkin pelkkää turhaa filleriä, sillä tämä hahmo, jonka mahdollisesta lähdöstä meidän pitäisi muka välittää, on esiintynyt niin vähän, että minua ei voisi kiinnostaa kuivuneen sontakasan vertaa.

Voi hiton hitto, lehti on menossa huolestuttavaan syöksykierteeseen loistavan Kujajuoksun ja mainion Synkän jahdin jälkeen.
« Last Edit: 14.11.2012 klo 08:32:13 by Vincent »

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
Oliko alkuperäisnumeroita mainittu? Voisi osallistua keskusteluunkin sellainen joka lukee alkuperäisiä.

The Amazing Spider-Man #649:n loppuosa, #650 sekä #647:n tarinat "Stand Off", "J. Jonah Jameson - The Musical" sekä "Norah's Last Night in NYC".

Se viimeinen tarina etenkin... huh huh. Täytetarina tietenkin, mutta silti. Aika painokelvotonta, jos minulta kysyttäisiin.

Samaa mieltä. Nyt aletaan jo olla siinä rajoilla, että puhutaan lukijoiden aliarvioimisesta.

Myönnettäköön, että päätös käyttää kaikki numeron 647 lisätarinoista (viimeinen nähdään joulukuun numerossa) johtui pääasiallisesti siitä, että sain niillä juuri sopivasti täytettyä päätarinoiden vaihtelevien pituuksien takia vapaaksi jääneet sivut.

Jos nyt kuitenkin olisi käynyt niin, että sopivia koloja ei olisi jäänyt kaikille tarinoille, niin tarinavalintoihini olisi todennäköisesti vaikuttanut, paitsi valistunut arvioni lehden lukijoista, myös se, että kyseisen tarinan tekijätiimi Joe Kelly ja J.M. Ken Niimura olivat vuonna 2010 ehdolla parhaan teineille suunnatun sarjakuvajulkaisun Eisner-palkinnosta, ja Niimura oli yksi vuoden 2009 Helsingin sarjakuvafestivaalien kunniavieraista.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Mutta kuvitus... hyvä luoja se kuvitus. Rob Liefeld on Michelangelo verrattuna Humberto Ramokseen!

Jep. Liefeld sentään piirtää ihmisennäköisiä hahmoja kun Ramos tekee ihme vänkyröitä.

Joka artistilla on omat huonot puolensa mutta Ramosin jälki sopisi paremmin huumorisarjoihin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.