10e (olin prkl ennättänyt ostaa sen jo Egmontin tiskiltä hintaan 13e) se maksoi Kirjamessuilla Makedonian tiskillä. Vinot pinot niitä niillä oli. Tiedä sitten oliko joku messuhinta ja menivätkö kaikki jo (tuskin).
Kympillä hain tänään Makedoniasta, näytti olevan vielä ihan hyvin niitä jäljellä. Joten Tamperelaiset suunnatkaa vaikka sinne.
Ja sitten itse appariin...
Minä ainakin tykkäsin. Formaatti oli loistava ja muutenkin hyvin kasattu kokonaisuus. Tällaisia kaipaisi Egmontilta tulevaisuudessakin, kaikki tarinat eivät, kuten edellä joku sanoikin, tarvitse kovia kansia ympärilleen. Jos tämmöisiä "tradeja" tulee vielä jatkossakin niin minua ei haittaa henkilökohtaisesti yhtään, että Mega lopetetaan. Valtayleisö vaan tuskin on samaa mieltä.
Alpparin alkupuolisko oli ihan hauska. Kerrankin käsiteltiin vähän sankarien seksuaalista latausta heidän kiikkuessaan pitkin mantuja tiukoissa trikoissa, itselläni olisi ainakin hankalaa pitää näppejäni erossa, jos joku tiukka sankaritar ketkuttelisi kokoajan tiukoissa kostyymeissa. Tissijutut olivat tosiaan uutta, mutta hauskuuttivat ainakin minua. Ovathan he nyt sentään aikuisia ihmisiä ja luulisi joskus alapäähuumorinkin lentävän.
Puolivälin jälkeen tarina ottikin tosiaan aika uuden suunnan ja selvästi huomaa, että tarinoiden välillä on pitkä aika. Ei tämä tietenkään ollut huono käänne, mutta ehkä olisin kaivaannut mukaan myös hieman alkuosien huumoria, vaikka vakavia asioita lopussa käsiteltiinkin. Lisäksi olisi toivonut myös enemmän Peterin ja Felician nykysuhteen puimista ja pientä seksuaalista kiusoittelua mitä ekoissa osissa oli.
Mutta joka tapauksessa loistava ja hintansa arvoinen ostos. Dodsonien taide oli loistavaa läpi albumin, joten siitä ei mitään pahaa sanottavaa.
Lisää vain tällaisia Egmont!