Kirjoittaja Aihe: Suomessa julkaistut Hämähäkkimies-/Spider-Man-tarinat (ei spoilereita)  (Luettu 44330 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Meta

• Jäsen
Muistatko numeroita? Voisin tarkistaa, kun jäi vaivaamaan...
FNSM 11-13
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Aukustus

• Jäsen
  • Jos mykkä kiroilee, peseekö äiti sen kädet?
Onkos kaikkille hämiksen tilaajille tullut jo numero kolme?
Kaupan hyllyillä ollut kohta viikon, itse vielä odottaa postiluukusta ilmestyvän...

Mitä järkeä tilata jos joutuu odottaa viikon pari kotia saapuvaksi. Luulis tilaajan olevan egmontilla etusijalla...
Jos taivaassa ei ole sarjakuvia, en ole menossa

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Mitä järkeä tilata jos joutuu odottaa viikon pari kotia saapuvaksi.
Minä kun oon aina kuvitellut, että tilauksen etu on se, että lehden saa hieman halvemmalla kuin kaupasta ostettuna. Ja vielä kotiin kannettuna.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Renezz

• Jäsen
Kaupan hyllyillä ollut kohta viikon, itse vielä odottaa postiluukusta ilmestyvän...

taispa kolahtaa luukusta viime keskiviikkona

Katherine Shadow

• Vieras

Kolahti postiluukusta keskiviikkona 28. maaliskuuta vuonna 2007  ;)

Ripper

• Jäsen
Tämä tilauslehtien postitus on myös itseäni mietityttävä juttu: miksi jotkut ilmeisestikin saavat sen läpyskän ilmoitettuna ilmestymispäivänä, mutta toiset(kuten minä) sitten joutuvat odottelemaan ties minkä aikaa(vielä ei tähän päivään mennessä ollut tullut)? Eikö se nyt helkkari vieköön muka ole mahdollista postittaa kaikkia tilauslehtiä samana päivänä tai ainakin parin päivän säteellä, kun kerran ilmeisestikään mistään megapainoksista ei kyse ole(kun ei ole varaa 68 sivua enää yhteen numeroon laittaa)...??
Ihan mukava juu että kotiin kannetaan, ja aavistuksen halvemmallakin, mutta jos sen hintana sitten on parin viikon odotus lehtipisteostajiin nähden, saatan harkita uudelleen tilauspäätöksiäni.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Tämä tilauslehtien postitus on myös itseäni mietityttävä juttu: miksi jotkut ilmeisestikin saavat sen läpyskän ilmoitettuna ilmestymispäivänä, mutta toiset(kuten minä) sitten joutuvat odottelemaan ties minkä aikaa(vielä ei tähän päivään mennessä ollut tullut)?
Koska moni on lehden jo ilmeisesti saanut, niin voisit ehkä kysellä asiaa Egmontin asiakaspalvelusta sen sijaan, että pähkäilet sitä täällä. Sillä tavalla asiaan voi tulla jonkinlainen parannuskin.

Aukustus

• Jäsen
  • Jos mykkä kiroilee, peseekö äiti sen kädet?
Ihan mukava juu että kotiin kannetaan, ja aavistuksen halvemmallakin, mutta jos sen hintana sitten on parin viikon odotus lehtipisteostajiin nähden, saatan harkita uudelleen tilauspäätöksiäni.

Allekirjoitan tämän toteamuksen.

Ensi kuussa jos hämis taas myöhästyy, otan yhteyttä egmonttiin ja kyselen miksi asia on näin...

Ps. Itse kuitenkin seuraan hämistä amerikan tahtiin, joten olen tilaajana lähinnä kannattaja...
Jos taivaassa ei ole sarjakuvia, en ole menossa

Ripper

• Jäsen
Koska moni on lehden jo ilmeisesti saanut, niin voisit ehkä kysellä asiaa Egmontin asiakaspalvelusta sen sijaan, että pähkäilet sitä täällä. Sillä tavalla asiaan voi tulla jonkinlainen parannuskin.
Itsestäänselvyyksiä, Veli Loponen.
Toki olen aikeissa soittaakin Egmontille, kunhan pyhät väistyvät, mutta ajattelinpa kokeilla josko täällä joku asioista perillä oleva olisi sattumalta osannut kommentoida asiaa/muut viivästyksiä kokeneet ja asiasta valittaneet olisivat kertoneet saamiaan vastauksia.

Ehkä myös siksi tunnustelin tilannetta täältä käsin, että jotenkin alkaa melkein tuntua nololta/rasittavalta soitella jo kolmannen kerran muutaman viikon sisään kyseiseen firmaan, kun erilaiset tilatut tuotteet vain viipyvät ja viipyvät(eräässä tapauksessa netin kautta tekemäni tilaus oli kuulemma kokonaan kadonnut. Onneksi tuotetta vielä sai, kun puhelimitse asiaa tiedustelin.). Mutta pakko kai se on taas tarttua luuriin... :(

Ripper

• Jäsen
Allekirjoitan tämän toteamuksen.

Ensi kuussa jos hämis taas myöhästyy, otan yhteyttä egmonttiin ja kyselen miksi asia on näin...

Ps. Itse kuitenkin seuraan hämistä amerikan tahtiin, joten olen tilaajana lähinnä kannattaja...
Hmm...tilaat siis kaikkia amerikan Spidermaneja ja sen lisäksi suomalaista versiota? Mikäpäs siinä, jos rahaa, fanitusta ja luottokortteja piisaa... ;D

Ripper

• Jäsen
Saahan niitä Suomen sarjiskaupoista ilman luottokorttejakin, eikä muutama lehti kuussa konkurssiin vie.
Niin no tämä nyt taas on tätä että kun ei ihan aina jaksa jokaista teoriassa mahdollista toimintatapaa listata, niin joku sitten "muistuttaa" siitä pois jätetystä. Tiedän kyllä, että vaikkapa Good Fellows toimittaa näitä jenkkiläpysköjä tilauksesta, mutta mahtaako olla halvempaa kuin suoraan jenkeistä tilaaminen, jos kerran säännöllisesti tätä harrastaa? Ja kyllä ne nyt jonkin verran  kustantavat, jos jotain viittä lehteä kuussa(muista supersankarilehtihankinnoistahan ei vielä ole mainintaa ollut)pelkästään yhdeltä sankarilta sponsoroi. Jos tietenkin tulotaso on luokkaa 2000e tai yli/kk., niin ei varmaankaan yksittäisenä hankintana konkkaan vie.

Mutta itse en kyllä aivan noin fanituspuolelle menisi yhdenkään supersankarisarjiksen kanssa.Kun se juttu mikä niistä jenkkiversioista on erossa pitänyt, on juuri se julkaisujen älytön kokonaismäärä kuukaudessa. Pidän nimittäin Kostajista, Hämähäkkimiehestä, Hulkista, Ihmenelosistakin jonkin verran jne...joten juu, tilaanpa sitten noin parikymmentä julkaisua kuussa -ja kun miettii kuinka pitkään nämä sarjat ovat jenkeissä jatkuneet, aika paljon riittäisi hankittavaa menneiltä vuosilta. ;D
Joten supersankareiden osalta suomen tarjonta on riittänyt ainakin siihen saakka kun Mega lopetettiin.

Ns. taiteellisesti kunnianhimoisemmat, rajatun elinajan tuotokset, kuten Sandman ovat sitten asia erikseen, kun suomalaiset eivät kerran osaa moisia ostaa riittävissä määrin mahdollistaakseen pitkien sarjojen kokonaisuudessaan julkaisemisen. Ne on pakko englanniksi hankkia...

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Eikö se nyt helkkari vieköön muka ole mahdollista postittaa kaikkia tilauslehtiä samana päivänä tai ainakin parin päivän säteellä, kun kerran ilmeisestikään mistään megapainoksista ei kyse ole

Hyvin todennäköisesti noin pienen lehden (joitakin tuhansia tilaajia korkeintaan) kaikki numerot postitetaan samana päivänä kaikille tilaajille. Mutta kun painon (joka postituksen luultavasti tekee) ja vastaanottajan välissä on semmoinen firma kuin Suomen Posti. Eikun Itella, anteeksi... Päivittäin Suomessa postitetaan miljoonia (kyllä) lähetyksiä, ja osa niistä ei koskaan saavu perille. Ilmeisesti sulle kävi nyt niin.

Ripper

• Jäsen
Hyvin todennäköisesti noin pienen lehden (joitakin tuhansia tilaajia korkeintaan) kaikki numerot postitetaan samana päivänä kaikille tilaajille. Mutta kun painon (joka postituksen luultavasti tekee) ja vastaanottajan välissä on semmoinen firma kuin Suomen Posti. Eikun Itella, anteeksi... Päivittäin Suomessa postitetaan miljoonia (kyllä) lähetyksiä, ja osa niistä ei koskaan saavu perille. Ilmeisesti sulle kävi nyt niin.
Heh, ei muuten käynyt niin -vaikka aika varma siitä olin jo itsekin. Ilmoitin lehden viipymisestä viime keskiviikkona(11.4., eli noin pari viikkoa virallisen ilmestymispäivän jälkeen), ja puhelimessa ollut henkilö arveli hänkin lehden kadonneen matkalla. Lupasi toimittaa toisen kappaleen, ja se tupsahtikin perjantaina 13.4. postiluukusta sisään.
Punchline oli kuitenkin se, kun se ALKUPERÄINEN, virallisesti tilattu kappale tömähti eteisen lattialle tänä maanantaina, 16.4.!! ;D Eli eipä kadonnut minnekään lehteni, sattui vaan kestämään melkein kolme viikkoa ennen kuin löysi tiensä kotiini. Eri maiden välillä voisin ihan hyvin ymmärtää ajoittaisen viipyilyn(etenkin jos tietyistä eteläisemmistä maista on kyse),mutta sanoisin kyseessä olevan aika kehno suoritus ihan millä tahansa verukkeilla tämän maan sisäisen postin kohdalla...
Haluan uskoa -ja ainakin toistaiseksi uskonkin- että kyse oli vain yksittäisestä tapauksesta(oli syy sitten mikä hyvänsä), enkä mitä luultavimmin enää joudu tähän asiaan palaamaan. Mutta tulipahan sitten ainakin tuotua muiden nähtäville, että näinkin meheviä sattumuksia voi kohdalle osua, kun onni oikein potkaisee(kuten on tuntunut käyvän aika usein viime aikoina muissakin asioissa). ;)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
No niin. Nyt on täälläkin ostettu ja luettu uusin Hämis (ensimmäinen yli kymmeneen vuoteen, minkä ostin uutena). Täytyy sanoa, että ei säväyttänyt. Tarina oli vähän heikko. Siitä paistoi läpi, että jotakin suurta kohti ollaan menossa ja sen mukaisesti oli sitten yritetty muokata menoa, mutta lopputulos oli teennäistä. Kuvitus oli ihan perushyvää.
Vaan ei hätää, kyllä Civil warin aion silti hankkia.

Ripper

• Jäsen
No niin. Nyt on täälläkin ostettu ja luettu uusin Hämis (ensimmäinen yli kymmeneen vuoteen, minkä ostin uutena). Täytyy sanoa, että ei säväyttänyt. Tarina oli vähän heikko. Siitä paistoi läpi, että jotakin suurta kohti ollaan menossa ja sen mukaisesti oli sitten yritetty muokata menoa, mutta lopputulos oli teennäistä. Kuvitus oli ihan perushyvää.
Vaan ei hätää, kyllä Civil warin aion silti hankkia.
Näin suhteellisen uutena sarjakuva-aiheiden viestittelijänä olen vielä ehkä kärkäs kuulemaan perusteluja lyhyesti roiskaistuihin mielipiteisiin. Eli mikä tarkalleen ottaen teki tarinasta "vähän heikon"? En todellakaan ole säälittävyys, joka yrittäisi väittää Spidermanin olevan jotain elämää suurempaa(oikeastaan olen sitä mieltä, että suurin osa supersankaritoiminnasta on silkkaa metsän haaskuuta), mutta silti joskus nämä "se tarina oli ihan paskaa" -heitot ihmetyttävät, kun huomioiden kontekstin kyseessä on usein ollut ihan ok kertomus.
"Suurta kohti ollaan menossa...mutta lopputulos oli teennäistä" Hmm... Niin, mikä siinä oli "teennäistä"? Stark-haarniskaviritelmätkö? Et itse olisi juuri sellaisin sanankääntein kyseisten fiktiivisten hahmojen ajatustenvaihtoa läpikäynyt(tervetuloa klubiin)?
Tietyllä tavalla hahmotan nykyään paremmin kuin joskus aikaisemmin tarinoiden luojan ja niiden arvostelijan välisen eron. Arvostelu on loppujen lopuksi helppoa, sillä jokaisesta työstä löytyy virheitä ja vajavuuksia, mikäli tarkastelijan silmä on tarpeeksi tarkka, mutta luoja... Se vasta rohkeutta vaatiikin, että jotain ihan itse muiden luettavaksi asti omasta päästään päästäisi. ::)
« Viimeksi muokattu: 01.05.2007 klo 02:42:26 kirjoittanut Ripper »