Kirjoittaja Aihe: Ajankohtaisuuksia  (Luettu 75201 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
Vs: Ajankohtaisuuksia
« Vastaus #30 : 23.01.2004 klo 13:30:02 »
Athority oli kivaa luettavaa niin pitkään kun Ellis sitä käsikirjoitti (semmonen mukava sense of wonder niissä tarinoissa) ja Hitch piirsi (ne on niin upeita ne kuvat). Millar taas... no jokin siinä tökki, ei ollu niin ihmeellistä tai jotain. Quitelyn kuvitus taas oli hienoa, vaikka alaleukojen piirtämisen kanssa on ko. herralla pieniä ongelmia. ;) Millarin tarinoissa väkivalta onkin ihan toista luokkaa, siinä lentää suolet ja aivot kun käydään mättämään. Hienon näköstä, mutta onko se kivaa?

Ja tällä viikolla hyllyyni ilmestyivät Thomas Ott:in Dead end ja Tales of Error. Kauhuilua EC hengessä raapetekniikalla tehtynä. Tarinat ovat sanattomia, joten kielitaito ei noussut esteeksi. Onko aivoni samalla taajuudella kuin hra. Ott:in vai mikä sitten, sillä valtaosasta tarinoita aavistelin loppuratkaisut jo etukäteen. Hienoa jälkeä ja hauskaa lukemista, varsinkin Tales of Errorin 10 ways to kill your husband -kuvasarja nosti leveän virneen kasvoilleni.

Tekijän haastattelun voi lukea Sarjainfon numerosta 97 eli 4/1997.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Leo

• Jäsen
« Vastaus #31 : 23.01.2004 klo 14:20:06 »
Mä oon lukenut lähinnä tinttejä, mutta tietenkin myös ahminut Ankkaa ;)

Piirreltyä on tullut aika paljon kaikenlaista ja sitten tuli söhläilytä nettisivujen koodien kanssa -> http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?board=2;action=display;threadid=702;start=new;boardseen=1

Sain muuten ensimmäisen "tilaustyöni" ja teen sarjakuvia koululehteen. Eipä mikään häävi juttu (ei edes palkkaa  8) ), mutta voihan tämän aina heittää kehiin kun ensijulkaisuista joskus tulee puhe ;)
« Viimeksi muokattu: 23.01.2004 klo 14:21:02 kirjoittanut Leo Lehtinen »

Esa

• Jäsen
« Vastaus #32 : 23.01.2004 klo 20:29:11 »
Tämä viikko olikin vähän vilkkaampi sarjakuvien saralla, kuin viime. Uusia lehtiä tuli ihan mukavasti, vaikken divarissakaan ole pariin kuukauteen käynyt. :o

Ensin ostin uuden Ranman Se oli tosi hauskaa lukemista. Koko kirja täynnä pieniä  yksityikohtia ja Rumiko Takahashin kuvitus on upeaa! Hämähäkkimies 1/2004 tuli myös ostettua. JRjr:n kuvitus oli taas hienoa ja tarina oli hyvä, vaikka vähän scifiksi heittäytyikin. Jäi sellaiseen kohtaan, että seuraava numero pitää ostaa! Siinä alkoi myös Marvelin historia osa 1. Keskiviikkona Akkari tipahti postilaatikkoon, se oli perusakkarin yläpuolella, johtuen Kuukauden klassikko sarjasta: Touho-serkun toilauksia, muut sarjakuvat olivat perustason alapuolella.
Sitten sarjakuvaviikkoni kohokohtiin! Eilen tuli paketillinen Welzun sarjiksia kotiin! Lucifer Chronicles oli upea! Ainut miinuspuoli oli siinä etten ymmärtänyt tarinaa, koska se oli englanniksi.. :P Mutta kuvitus oli kertakaikkiaan hienoa! Mukana tuli myös Loposen Usa Fighters numerot1,2 ja 5. Pidin paljon myös niistä. USA Fighters on oikein toimiva supersankariryhmä, jossa on paljon ainesta. Tämän viikon parhaaksi, luultavasti myös kuukauden ehkä vuoden?, sarjakuvaksi nostaisin Sampsa Kuukasjärven ja Veli Loposen Nimettömän! Sarjakuva on vuodelta 1992 ja siinä on 20 sivua. Vaikka kyseessä olikin action sarjakuva, se kosketti. Paras omakustanne Anne Muhosen Adan lisäksi jota olen lukenut!

Joo, mun omista sarjakuvan tekemisistä. Piirsin yhden stripin, ja pari sivua Erilaista lomaa.
( www.geocities.com/eza90/erilainenloma ) Nyt kun mä sain kuulla, että voin käyttää kotonani olevaa lasipöytää valopöytänä niin lähdenkin tästä tussaushommiin! ;D
« Viimeksi muokattu: 23.01.2004 klo 20:31:38 kirjoittanut eppu »

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #33 : 23.01.2004 klo 21:23:43 »
Viikon paras ostos oli nippu Sarjareita Rauhankadun antikasta. Mukaan tarttui myös pari Sirkkeliä ja Alphaa (myös erotiikka-). Vielä en ole lukenut kuin pari Sarjaria mutta jo ne olivat sen verran hyviä että lienee pakko maksaa seuraavasta tilistä seuran jäsenmaksu ja tilata samalla iso nippu vanhoja numeroita. Olen ilmeisesti aiemmin lukenut vääriä pienlehtiä, en nimittäin osannut yhtään aavistaa kuinka korkea taso Sarjarissa on.

Tänään ostin Mega ja R-X 1/04:t, ja viikonloppuna saanen luettuakin ne. Nyt ei malta kun pitää ahmia David Buckleyn Bowie-elämäkertaa. Etukäteisveikkaus on että Mega on hyvä ja R-X kohtalainen.

t. Aladdin Sane

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #34 : 24.01.2004 klo 11:01:40 »
Luin pari viikkoa sitten suomalaisen kirjoittajan Bowien musiikillisen elämäkerran. En muista kuka oli kirjoittaja, mutta POP-lehden toimittajia hän on. Ovat julkaisseet muitakin vastaavia nopeaan tahtiin useita.

Tenho Immonen. Oliko teos hyvä? En ole POP-lehden kirjoja lukenut, mutta kummastellut olen että kuinka paljon asiaa niihin voi oikein mahtua kun ovat aiheisiinsa nähden kovin ohkaisia. Mahtuuko esim. Bowien mittavasta urasta 150 sivuun muuta kuin ohut pintaraapaisu, kun mukana on vieläpä kattava discografia. Toisaalta discografiathan POP-lehden ominta alaa ovatkin, mutta Bowie-kirjaa ainakin mainostetaan elämäkertana.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #35 : 24.01.2004 klo 11:36:21 »
Viesti kaikille sarjakuvantekijöille, joilla on sarjakuva työn alla: jos tarinanne sisältää RAKKAUDEN VOIMA -loppuratkaisun, LOPETTAKAA VÄLITTÖMÄSTI.

Auts... täytynee pistää sitten vain sivut silppuriin ja ruveta muurariksi tai leipuriksi...  :P

No eipäs nyt kuitenkaan...

Tällä viikolla en saanut sarjakuvaprojektiani yhtään eteenpäin, mutta ei se mitään. Dilbertiä on taas tullut luettua, mutta aika vähän muuta. Uusin Ranma ja X-Men pitäisi hakea, mutta vielä en ole jaksanut... Ja lukaisinhan minä Todd McFarlanen Spider-Man visionariesin, jossa on Venomin ensiesiintyminen... se tosin taisi sittenkin olla viimeviikon puolella.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Lack Sinner

• Uusi jäsen
  • Your silence will not protect you.
« Vastaus #36 : 24.01.2004 klo 12:05:50 »
Jos joku on kiinnostunut nykyisen gurun 10 vuoden takaisista tekemisistä niin kannattaa nämä tsekata. Morrisonin kirjoittamat numerot 1-26 ovat saatavina kolmena kirjana.
Mistä näitä saa? Olen etsinyt ja etsinyt sen jälkeen kun luin kirjastosta (aina toisinaan saa yllättyä mitä kaikkea niihin hankitaankin) ensimmäisen osan, ja luulin että muita ei sitten olekaan julkaistu.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #37 : 24.01.2004 klo 17:00:04 »
Juicen 'Siinäpä tärkeimmät' oli yksi iso hukattu tilaisuus. Kun kerran mies rupesi elämänkertaa kirjoittamaan, olisihan sen voinut tehdä kunnollakin eikä noin luonnostellen, lonkalta.

Buckleyn analyyttistä 'David Bowiea' sen sijaan kehtaan suositella heille joita Thin White Duken elämä ja tuotanto kiinnostaa. Se on hyvä, ei keskity juoruiluun.

Lack Sinner

• Uusi jäsen
  • Your silence will not protect you.
« Vastaus #38 : 24.01.2004 klo 18:58:59 »
Merci beacoup  :D

Nyt voisin samalla yrittää hommata lisää Hitmania ja Gen13:a...tiedän ja yrittäkää te pelastaa itsenne!

Morph

• Jäsen
« Vastaus #39 : 25.01.2004 klo 22:46:32 »
Ei ihan älyttömän hyvä sarjisviikko, mutta jotain sentään:

- useita ideoita liittyen tulevaan pitkäikäiseen produktioon (kuulostaapa professionaalilta kun sanoo sen noin... :P)
- hieman hahmottelua
- Uuden Ankardo-albumin ostin (arvosana "ihan jees" - ja onhan Sokalin taide aina hienoa)
Mangaa telkkariin!

R.Reipas

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #40 : 26.01.2004 klo 15:18:22 »
Tuli luettua
100 Bullets vol.5 ja vol.6:

Todella kivoja kuvia ja asetelmia. Juoni on omalta osaltaan klassikko, mutta, mutta...

Olisiko käymässä niin, että sarjaa on tehty jo NIIN paljon, että raikkaat ideat alkaa kuihtua.

Itse pidin siitä kun oli paljon yksittäisiä pikku seikkaluja, eikä mitään 5 lehden yksittäsi seikkailua.
Samaten rupeaa hieman tökkimään taustalla oleva salajuonien ja salaliittojen verkosto!!!

Kaipa tämä kuitenkin täytyy seurata hamaan loppuun asti!

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #41 : 26.01.2004 klo 17:29:42 »
Minun tavanomaisuudesta poikkeava sarjakuvanautintoni oli vanhempieni kotoa löytämä Piko ja Fantasio: Taistelu perinnöstä -albumi.

Itsehän sen sinne joskus olin jättänyt, tiedä sitten koska, mutta jälleennäkeminen oli riemuisa. Harmi vaan, että itse albumi ei sisällöltään ole kovin kaksinen - tylsä kolmiosainen P&F-seikkailu vailla suurempaa päämäärää. No, esitellään siinä Marsupilami, mutta silti.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #42 : 26.01.2004 klo 19:14:42 »
Sarjisviikon päähankinnat olivat Ranma 3 ja uusin Witch-lehti. Ranma on kyllä niin raivostuttavan hauska sarjakuva, että alta pois. "Kuolettava kellohyökkäys! Saotomen possupuolustus! Possu on raivoissaan! Eikä ihme!" Yritä nyt tuollaista vakavalla naamalla lukea.  :D Witchissä alkoi uusi tarinakokonaisuus, joka vaikuttaa suhteellisen mielenkiintoiseltakin.

Lisäksi tuli luettua suomalaiset Batman-lehdet 7/90-3/91. Paljon mielenkiintoisia tarinoita. Suosittelen.

Jurpop

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #43 : 28.01.2004 klo 12:42:57 »
Mulla oli hyvä sarjakuvaviikonloppu. Perjantaina matkustin Kuopioon. Olin ensimmäistä kertaa kaupungissa ja olin yllättynyt että sieltä löytyi sen kummemmin etsimättä kolme-neljä ihan perus divaria. Ostin jotain irto lehtiä ja Munoz - Sampayon Billy Holiday albumin.

Maanantaina kävin nyt sitten vihdoin siellä Tukholmassa. Euron ja kruunun suhde oli suotuisa ja vanhankaupungin pikkudivarista ostin 70 kappaletta vanhoja ruotsinkielisiä lehtiä 80-90 luvuilta. Epixiä, Poxia, Thrilleriä, Actionia, 2000+, Tung Metallia Casablancaa, ja flamingoja. Lehtiä josta päiväunelmat on tehty. Nyt on Epix ja Pox kokoelma lähes täydellinen. Hermannin Jeremiahia tuli 2000+ mukana kolme albumia ja Casablancassa yks tour de boys maury.

Ostin myös Bilalin jonkun varhaiskokoelman ja Liberatoren videoclipsin.

Helsingissä törsäsin vielä Kampintorin divarissa pari euroa Norjalaisen Jasonin Hys sarjakuvan, josta pidin kovasti, sekä pari vanhaa Heavy Metallia.

Nyt on selkä kipeä, mutta olo kuin jouluna.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #44 : 28.01.2004 klo 13:46:28 »
Luin Kaltsu Kallion Menisit töihin - teoksen. Aika haaskaa kamaa. Vaikkakin hyvin "normaalia" nuoren miehen elämää - noh, normaalia ainakin omin silmin katsottuna...

Ja lisäksi ostin Jack Jacksonin Comanche Moonin. Onkohan Hiltunen saanut tästä inspistä inkkarijuttuihinsa...?

Mitäs muuta...juu niin, Hellblazerini sain KAIKKI (n. 120?) kerrattua. Kyllähän se aikaa vei mutta selvensi juonikuvioita etenkin kun kävin puuttuvia numeroita täydentämässä GF:stä.

Enki Bilalin alppareiden kertaus olisi seuraabvaksi edessä - kunhan nyt muilta huvituksiltani kerkeän  ;D