Kirjoittaja Aihe: Tex Willer  (Luettu 1021619 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

El Reijo

• Jäsen
Vs: Tex Willer
« Vastaus #1695 : 28.10.2008 klo 21:32:27 »
JOOOO!!! Samaa mieltä. Kaikki ostan mitä ilmestyy. Sen takaan!

Tuosta painojäljestä olen myös osittain samaa mieltä.. Parempaankin varmaan pystyisi, mutta oikeastaan enemmän minua ärsyttää se, että pokkari tulee aina enemmän tai vähemmän kulmat rytyssä tai taitteilla. Olen jo pyytänyt muutaman kerran lähettämään kirjekuoressa ja lupautunut siitä maksamaankin ylimääräistä, mutta ei kuulemma onnistu... Tiedä sitten mikä siinä kiikastaa?!?!

Vuodesta 2001 lähtien olen ostanut irtonumeroni marketin hyllystä vieläpä valikoiden, enkä ole päivääkään päätöstäni katunut. Siinähän se tulee tuo ekstramaksu kun maksan irtsarista täyden hinnan enkä ota edullista kestotilausta ja saan valita vieläpä useammasta kappaleesta sen mikä eniten miellyttää. Valitettavasti kestotilaajaksi en koskaan alakaan mutta ehkäpä tämä onkin tuottoisampaa Egmontillekin vai viekö joku vihulainen ylimääräiset centtini siitä välistä...

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1696 : 28.10.2008 klo 21:48:32 »
Painojäljestä Texeissä eräs sarjakuvantekijä ja Tex- harrastaja sanoi, että Texin sivut on laitettu toisiaan vasten, eli Tex on sidottu (tai nidottu) kun muste on ollut vielä osittain märkää. Se selittäisi kyllä monta asiaa.

Kuulostaa järkevältä selitykseltä. Voihan syy olla joku muukin, mutta kyllä painopaikan ammattilaisten pitäisi osata syy moiseen selvittää ilman amatöörien apua. Huonoon painojälkeen ei jälkeenpäin voi vaikuttaa, mutta postin runtelemat Texit voi aina vaihtaa parempaan.
"Tex-tieteen yli-morisco"

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1697 : 28.10.2008 klo 22:49:04 »
mutta postin runtelemat Texit voi aina vaihtaa parempaan.

Totta, mutta jos tuollaista sattuu useinkin niin alkaa käymään turhan raskaaksi ja kyllä minulle sinänsä riittää enemmän kuin tarpeeksi odottelu siitä miten CBK:n setti kulloinkin tulee postista...kaikkiahan tuo ei haittaa jos on Texin kulmat kurtussa mutta meikäläistä harmittaa pienikin vekki sen verran että, no way  8]

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1698 : 29.10.2008 klo 08:24:11 »
Juu, olen kyllä samaa mieltä, että Reijon menetelmä on optimaalinen, ei siinä mitään. Yritin vaan hiukan mielesäni vertaill, kumpi asia on harmillisempi, huono painojalki vai ruttuiset kannet. Ja kyllä se huono painojälki minun vaa'assani painavampi on, koska sille ei tosiaan rahallakaan mahda jälkeenpäin mitään.

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1699 : 29.10.2008 klo 11:38:28 »
Joo, en noita painon kämmejä äsken ajatellutkaan kun niille ei tosiaan itsekään mitään mahda ja todennäköisesti samat sutut kaikissa numeroissa. Jos olen täältä kuullut että sivulla se ja se on semmosta ja semmosta suttua niin ne sivut voin ennen ostoa kurkata että samako täälläkin...
Kyllä tämä ilman muuta painaa minunkin vaakakupin ihan pohjaan asti mutta sen kanssa on vain elettävä...

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #1700 : 29.10.2008 klo 19:21:11 »
...Tänään tuli tosiaan Tex 14/2008. Tarina oli huiman hyvä mielestäni!! MUTTA taas se saakelin painojälki oli huonoa varsinkin pokkarin loppuosassa.
Omassa niteessäni ei ollut kuin yhdellä aukeamalla hienoista sivulta toiselle musteen leviämistä. Tällä kertaa siis niteissä on eroa, toisin kuin surullisenkuuluisassa Buffalo-tarinan painatuksessa.

Olen pikkuhiljaa alkanut taipumaan sille kannalle, että Boselli on ykkönen tarinantekijänä. Nizzin tarinat ovat olleet jo pitkään laskusuhdanteessa. Hyväkään piirtäjä ei pysty pelastamaan lopahtavaa juonta. Ja tämä myrskytarinahan iskee tajuntaan kuin konsertto kahdelle klarinetille!
kehittyvä willeristi

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #1701 : 29.10.2008 klo 21:11:24 »
Pistin tänään taas Westpointille pitkähkön kirjelmän ja mallikappaleet näytiksi.
Jään jännittämään jatkoselityksiä. Ja parannuksia.
Ja sitä, löytyykö tähän varsinaiseen Tex Willer -säikeeseen läheskään yhtä vilkkaita keskusteluaiheita kuin tämä useampaan threadiin levinnyt painoväriasia?
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1702 : 29.10.2008 klo 21:32:20 »
Alan tuntea itseni huonoksi ihmiseksi, kun olen milloin minkäkin valituskuoron kärkijoukoissa. Tottahan negatiivinen palaute on yleensä sellaista, mikä tuntuu luissa ja ytimissä. Ja vaikka ryöpytyksen kärki ei olekaan suunnattu Mr Sarjakuvaneuvoksen niskaan kertaakaan, niin helposti se loka roiskuu laajalla säteellä.  Kyllä minusta näissä monissa säikeisä Texiä on silti ruodittu huomattavasti enemmän positiiviseen kuin negatiiviseen sävyyn. Ja vilkasta keskusteluakin on käyty takuulla ihan muistakin asioista.

Mutta erittäin hyvä, kun painojälkiasia yritetään saada tolalleen. Myös hyvä, jos koko painosatsi ei kärsi samasta viasta.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #1703 : 29.10.2008 klo 23:31:56 »
Samaa valituskuoroa olen itsekin ja tiedän liiankin hyvin, mihin kärki osoittaa minusta poispäin. Turhauttavaa, kun homma toistuu näinkin räikeästi.

Ja sain toki haluamani evästykset tälle juhlakirjaprojektille ennen kuin tuumailu töksähti kerrasta tähän ajankohtaisempaan painotuhruun.

Voinhan minäkin puolestani viedä utelujani jatkossa sinne painatusasioiden säikeeseen, jotta en vaan vaikuttaisi mieltä riipovan ongelmakeskustelun kalttaajalta.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1704 : 30.10.2008 klo 12:30:51 »
No joo, lopussa oli muutamalla aukeamalla vähän tuhrua...pelkäsin jo pahempaakin Jannen kommenteista.
Mutta olipas mukaansatempaava tarina ja mielenkiintoisen monisäikeinen... 8]

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #1705 : 30.10.2008 klo 18:38:16 »
Ja jäi niin jännään paikkaan että! Kuinkahan tässä malttaa kolme viikkoa odotella kuinka tuossa kahinassa oikein käy, vai pitääkö hankkia spagettiversio käsiin.

Painojäljestä omassa kappaleessani sama havainto kuin Reijolla, hieman tuhruista loppupäässä muttei mitään sen kummempaa. Parantamisen varaa on, mutten minä tästä sen isompaa numeroa olisi tekemässä.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1706 : 30.10.2008 klo 22:52:26 »
Eikö muilla muka ollut ivuissa sitä varjoefektiä viereiseltä sivulta? Sitä oli ainakin minun kappaleessani pokkarin loppupuolela melko runsaasti. Täytyypä tehdä toivioretki lehtipisteeseen...

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #1707 : 31.10.2008 klo 17:42:17 »
Jannelle on tainnut osua varsinainen maanantaikappale (otan osaa!), katsoin omani vielä uudestaan, enkä havainnut mitään varjoefektejä (lukulasitkin oli vielä päässä, tosin pitäisi ne uusia). Pelkästään hieman nuhruista oli, muttei mustetta levinnyt edes niin paljon että olisi pitänyt mennä käsipyykille lukemisen jälkeen. Mutta pitäisihän tietysti kaikkien myyntiin/tilaajille menevien kappaleiden olla priimaa, että jos tuollaisia on livennyt jakoon niin kyllä siitä valittaa pitääkin.

Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1708 : 31.10.2008 klo 18:05:23 »
Jos noin on, niin ei sitten hätää ja pitää vetää pahimmat jyrinät takaisin.

Olen kyllä samaa mieltä, että tarina oli valtavan hyvä. Aluksi tuntui, että henkilöhahmoja oli hitusen liikaa, mutta sitten homma tasaantui ja kullekin henkilölle saatiin mukavasti luonnetta esiin.

Herman

• Vieras
« Vastaus #1709 : 03.11.2008 klo 16:33:36 »
Jos noin on, niin ei sitten hätää ja pitää vetää pahimmat jyrinät takaisin.

Olen kyllä samaa mieltä, että tarina oli valtavan hyvä. Aluksi tuntui, että henkilöhahmoja oli hitusen liikaa, mutta sitten homma tasaantui ja kullekin henkilölle saatiin mukavasti luonnetta esiin.
Henkilöitä on kyllä paljon, mutta ei haittaa kyllä yhtään. Font on kyllä mainio kuvittaja. Ehkä hieman parantanut jälkeään viime tarinasta Surma sumussa, vaikka sekin oli hyvää jälkeä. Yksi minun suosikki piirtäjistäni.

Kyllä ei meinaa millään malttaa odottaa taas kolmea viikkoa tarinan loppuun, mutta pakko on sinnitellä.