Kuten nopeimmat lännenmiehet jo huomasivat, kovakantinen
Tex Willer: Mefiston poika on arvioitu etusivulla.
Kuten useasti olen manaillut, menin typerästi myymään Willerit viitisentoista vuotta sitten. Henkilökohtaisesti Luurankoylänkö oli näin vuosien jälkeen melkoista tervan juontia, Lurker oli omassa arviossaan aivan liian helläkätinen sitä kohtaan. Oman arvioni kommentit Luurankoylänköä kohtaan eivät olleet siis palautus Lurkerin puolelle kenttää, on vain oleellista tietää, etteivät velhotarinat ole millään tavoin yhteismitallisia.
Mefiston poika olikin minun tapauksessani riemullinen jälleennäkeminen. Ahmaisin tarinan yhdellä istumalla vaikka aikaa siinä menikin. Sydän vain pamppaili rinnassa kuin nuorna poikana. Hagelberg käyttäköön kommenttejani vapaasti, mikäli koskaan tekee jatkoa Kovalle lännelleen.
Jos sivupoluille harhaudutaan, kuten kuvanäytteistäkin näkyy, vanhemmissa tarinoissa minua viehättää Carsonin vahva osuus. Minua uudemmissa tarinoissa, erityisesti Nizzin kirjoittamissa, sieppaa aivan vietävästi, että Carsonille on varattu lähes puupään rooli. Tex hoksaa kaiken, päättää kaiken ja ampuu vielä roistotkin Carsonin usein vain äimistellessä vieressä. Ei käy! Carson on yhtä kova luu kuin Tex itse, ei mikään koominen sidekick.
Toimitukselle sellaisia terveisiä että kirjoitusvirheitä on nyt luvattoman paljon. Suuri osa ei ole lyöntivirheitä, vaan ajatuksen harhailua. Ainahan sitä virhe tai pari onnistuu hiipimään mukaan, mutta tässä tapauksessa häröjä lienee varmaan täysi tusina, mikä saa lukijan jo kiristelemään hampaitaan. Laskekoon tarkemmin, ketä huvittaa, erityisesti alkuun niitä on kasautunut melkoinen määrä.
Arvostelussa asia on sivuutettu, onhan toimitus tehnyt merkittävää työtä näiden eteen, joten en tahtonut asian nousevan hallitsemaan arvostelua. Taustaa julkaisupolitiikan osalta on Kvaakissa valottanut
Asko Alanen tässä viestissä.
---
Mitä arvosteluun itseensä tulee, kaikki kommentit ja kritiikki on tervetullutta. Arvostelua voi ruotia myös ilman yhteyttä Mefiston poikaan
tässä ketjussa.