Tulipahan luettua tämäkin ketju läpi.
Pari huomiota tämän ketjun syövereistä ja lopuksi rohkea skenaario, joka tosin ei ikinä toteudu, mutta herättää luultavasti mielipiteitä täällä.
1) En ole tiennytkään, että tarinanvääntäjä Claudio Nizzi on ollut jopa pannassa Italian päässä. Suhtauduin tähän tietoon kaksijakoisesti. Toisaalta olin iloinen siitä, että Nizzi joutui hetkeksi sivuun ja palasi myöhemmin pienempään rooliin ja toisaalta en voi olla väheksymättä hänen huikeaa roolia Bonellin jälkeisenä pääkirjoittajana ja siten "eläkkeelle siirtyminen" olisi ollut hieman karua. Iloinen olin siksi, että muutama vuosi sitten keskustelin lähi-willeristien kanssa siitä, että tarinoiden keskimääräinen taso on laskenut niin alas, että tilaamisen lopettamista pitäisi harkita. Nizzin roolin vähentyessä Boselli, Faraci ja Ruju saavat siis lisää tilaa ja tarinatkin ovat olleet viimeisinä vuosina huomattavasti parempia!
2) Vai että kiikkustuolipappa-Carson olisi isä tietämättään! Tuli aika puskista, vaikka se minun täytyy myöntää, että se mahdollisuus kävi mielessäni lukiessani esimerkiksi Carsonin menneisyys -tarinaa. Täytyneepä lukea joku päivä asiaan liittyvät tarinat uudelleen ja katsoa niitä Lenan kasvonliikkeitä ja puheenparsia tarkemmin.
Muistelen niin, että Kit Willerillä olisi lämpimiä ajatuksia Donna Parkerista. Kun viime aikoina varsinkin erikoistarinoissa esiintyy vain kaksikko Tex-Carson, voisi olla paikallaan rakentaa rohkein ja uskaliain tarina sitten Tex Willerin avioitumisen. Kit Willer ja Donna Parker, Kit Carsonin tyttö ja kummipoika. Olisi ainakin kunnon selitys siihen, miksi Kit Willer ei tulisi johonkin seikkailuun. Samaisessa tarinassa voisi paljastua Carsonillekin kuka Donnan oikea isä on, mutta säilyköön Lenan ja Carsonin nuoruuden aikojen lähempi tuttavuus vain muistona, kuten tähän asti. Mutta ei sentään mihinkään Kit Willerin ja Donnan häihin asti, koska sitten olisi vaarana se, että Texistä ja Carsonista tulisi yhtäaikaa pappoja!! Mutta koska Tex Willer ei ole mikään Mustanaamio, yllämainittua tarinaa ei tule koskaan. Ehkä hyvä niin.
Juohtuipa mieleeni myös, että olisi mielenkiintoista nähdä Marco Soldin piirtämää Tex Willeriä. Hänen piirtojäljessään minua viehättää harmaan käyttö, joka tuntuu unohtuvan Tex Willerin mustavalkopiirtäjiltä kokonaan. Esmes
http://www.sergiobonellieditore.it/news/comics_nov08/img/soldi_g.jpg