Kirjoittaja Aihe: Tex Willer  (Luettu 1019979 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hannu

• Jäsen
Vs: Tex Willer
« Vastaus #1395 : 04.02.2008 klo 22:25:03 »
No niin, sieltähän sitten pamahti varsinaisten keräilijöiden näkökulma asiaan  ;D
ja näinhän se tietysti on, että täydelliseen kokoelmaan kuuluu kaikki sivut ja sen jälkeen tietysti vielä kaikki julkaisumuodotkin! Jos vaan hyllytila antaa myöden...
Joka tapauksessa, Ernon lisäys Oklahomasta oli paikallaan. Ja Elrelle: minulle riittää kun on edes muutama näyte noista ulkomaan Texeistä; Intian versiolle kyllä olisi tilaa, onko joku menossa sinne päin mualimaa? 
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Wade

• Jäsen
« Vastaus #1396 : 05.02.2008 klo 16:03:04 »
Minä näin jonkun, muistaakseni Serbian Texin kirpputorilla. Ajattelin soittaa Ernolle, mutta en muistanut. Sitten kun palasin takaisin sille pöydälle, näpyttelin jo viestiä sinnepäin, mutten kerennyt kun autokyyti lähti eteenpäin. Olisiko kiinnostanut?
Wade Koivurinne

ernotam

• Tex Willer-suurkuluttaja
  • Jäsen
« Vastaus #1397 : 05.02.2008 klo 16:36:54 »
Minä näin jonkun, muistaakseni Serbian Texin kirpputorilla. Ajattelin soittaa Ernolle, mutta en muistanut. Sitten kun palasin takaisin sille pöydälle, näpyttelin jo viestiä sinnepäin, mutten kerennyt kun autokyyti lähti eteenpäin. Olisiko kiinnostanut?

Noita ex-Jugoslaaveista alkaa mulla olemaan riittävästi näytteitä. Kiitos vain ajatuksesta. Mutta todennäköisesti olisin kuitenkin nuo ostanut, jos olisin itse osunut kohdalle.

Kroatialaisia (muistaakseni) oli Makedoniassa pari hyllyssä eilen, hintakin oli asiallinen. Hakekoot joku jolta puuttuu, mulla sattui just nuo numerot löytymään.

Jos joku käy Kreikassa, ja onnistuu sieltä löytämään Tex-lehtiä, niin kapsäkki täyteen ja ilmoitusta mulle :-D Tiedossa olisi useampikin joka tarvitsisi...

EDIT:
Laitetaanpas vielä Hannulle vinkkiä: Hollannin Eerikillä on ollut ostettavissa tai vaihdettavissa intialaisia Willerreitä: http://home.wanadoo.nl/texwiller/hoofdpaginaUK.htm Ei muuta kuin viestiä sinnepäin. Jannu ymmärtää hollannin lisäksi ainakin engelskaa.

Ja kerrotaan nyt vielä omasta tavoitteesta. Eli minulla ajatuksena on ollut saada näytelehtiä kustakin maasta, missä on Willeriä julkaistu. Tiesittekös että Ruotsissa on luettu Texiä ennen Suomea :-(
« Viimeksi muokattu: 05.02.2008 klo 16:41:25 kirjoittanut ernotam »

hte

• Jäsen
« Vastaus #1398 : 05.02.2008 klo 17:17:22 »

Ja kerrotaan nyt vielä omasta tavoitteesta. Eli minulla ajatuksena on ollut saada näytelehtiä kustakin maasta, missä on Willeriä julkaistu. Tiesittekös että Ruotsissa on luettu Texiä ennen Suomea :-(

Joo, Seriemagasinet 1949/1, maksoi joku 150 kruunua. Jotkuthan keräävät nimenomaan kunkin maan sarjan ensimmäisen numeron. Yksi joka maasta on toki hieno tähtäin. Itse lähdin vähän vaatimattomammin: edes yksi liuska jokaisesta liuskamaasta (Texejä siis). Isompia lehtiä ei mulla ole kovin monesta maasta.
Onkohan tuolla Hollannin Erikillä monipuolisimmat kokoelmat, kansainvälisesti katsottuna?
Mitä nyt itse haluaisin vielä saada? Ehkä täysi sarja Texas Billiä Espanjasta, nimenomaan ne liuskat. Joku 150 puuttuu, ehkä 5-7 euroa kappale, tonnilla voisi lähteä. Onhan se paljon rahaa kuitenkin.
Italiasta saa helpommin ostettua (enemmän tarjontaa), mutta hinnat ovat aika kovat alkupään numeroilla, ekasta numerosta on maksettu yli 1500€, tavallisia numeroita saa 8-20€, mutta koko sarja ehkä 40000€.
Kyllähän noita kaiken keräilijöitäkin on tullut vastaan; yhdelle kaverille hankin täydet sarjat Suomesta ja välitin ruotsalaisetkin (Viidakko-Akim).

ernotam

• Jäsen
« Vastaus #1399 : 05.02.2008 klo 17:39:13 »
Onkohan tuolla Hollannin Erikillä monipuolisimmat kokoelmat, kansainvälisesti katsottuna?

Määrä on tuolla sivuilla kyllä lueteltu: http://home.wanadoo.nl/texwiller/mijn_verzamelingUK.htm Mutta minä en sitten osaa sanoa mitään laadusta. Kaipa tuonkin määrän rahalla saisi kasaan, ei noi ihan mahdottomilta näytä. Vähän kaikkea tuntuu olevan. Yhden kyselemäni kreikkalaisenkin Erik listaa..

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1400 : 05.02.2008 klo 18:48:49 »
Hollannin Erikin rinnalla tai edellä on Portugalin Zeca. Tosi intomieli. Ja molemmat maasta, jossa texiä ei säännöllisersti julkaista.
"Tex-tieteen yli-morisco"

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1401 : 05.02.2008 klo 19:57:06 »
Mullakin on ollut ilo hankkia noita ulkomaisia julkaisuja lähinnä loistavien
kavereiden avustuksella kun oma aikani ei oikein riitä enää siihen...
Erityiskiitokset vielä kaikille niille jotka ovat tässä asiassa meikäläistä jeesanneet ;D

Suomi-julkaisuista olen tosiaan yrittänyt saada kaiken irti ja nuo ulkomaalaiset ovat hienoja lisukkeita eikä niistä ole mitään pakkomiellettä mutta aina olen ostanut jos on tarjottu...

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #1402 : 05.02.2008 klo 20:14:51 »
Minulle ulkomaan Texit ovat lähinnä kuriositeetti; matkoilta on mukava tuoda jos sellaisen sattuu löytämään, ja Italian Texeistä on ollut kiva nähdä millaisia ne erilaiset formaatit alkuperämaassa ovat. Varsin vaatimaton on ulkomaan osastoni: yksi norjalainen, pari ruåtsalaista, pari kroatilaista ja isompi pino italialaisia. Ruåtsalaiset ovat näistä vähiten viehättäviä, lähinnä omaperäisten kansikuviensa johdosta (kuten Erik the Hollandaisekin on pannut merkille). Enkä pyri ulkomaan Texien osastoa tulevaisuudessakaan kovasti kasvattamaan, mutta jos yhden kappaleen eri maista onnistuisi hankkimaan niin se olisi täysin riittävä.   

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1403 : 06.02.2008 klo 08:56:26 »
Minulla on jo pitkään ollut tavoite saada joka maasta vähintään yksi näytekappale. Samoin kuin Ernolta, minulta puuttuu kreikkalainen Tex. Vielä se jostain löytyy, ja silloin juhlistan asiaa kahden tuuman pihvillä kera kullankeltaisiksi paistettujen perunoiden :).

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #1404 : 26.02.2008 klo 18:26:29 »
Mistähän syystä keskelle uusinta Texiä oli liimattu kiinni Korkkarin mainos? Ei sitä saanut siististi eikä ilman raakaa väkivaltaa irti, vaan lehteen jäi inha rosoinen rantu muistuttamaan siitä, missä mainos oli lymyillyt.

En tykännyt.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #1405 : 26.02.2008 klo 21:39:32 »
Kas, törmäsin samaan. Yritin lappua nitkutella irti mutta kun se ei suosiolla irronnut jätin sen paikalleen, pelkäsin hajottavani koko lehden. Minusta ei korkkarin tilaajaa saa kirveelläkään, joten se lappu jää käyttämättä. Harmillinen lipare joka tapauksessa.

Tex-tarina sen sijaan oli hyvä.

ernotam

• Jäsen
« Vastaus #1406 : 26.02.2008 klo 21:53:52 »
Kas, törmäsin samaan.

Metkaa. Mulla oli sitten tuuria, kun lippunen oli irtonaista mallia. Näitä on sitten toteutettu parilla eri tyylillä...

Sika

• Jäsen
« Vastaus #1407 : 26.02.2008 klo 22:54:49 »
jep, mullakin kyseinen mainos oli tiukassa ja on edelleen, en jaksanut nyhtää irti.
toinen osa on vielä lukematta, kuten on myös tarinan ensimmäinen osakin.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1408 : 27.02.2008 klo 18:30:05 »
Ja minulla lipare oli irrallinen. Onkohan painossa liimatuubi päässyt tyhjenemään...

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1409 : 27.02.2008 klo 18:36:46 »
Kaupan hyllyllä näytti kaikissa olevan ilman liimaa, taas yksi HYVÄ syy lisää ostella irtsareita  ;D

Tosin tosin...marketissa oli taas 10 kpl hyllyssä ja puolet oli keskeltä ihan vekillä ja lopuista kulma kunnolla kasassa....tierä mikä trukkimefiston >:D peijooni oli porhaltanut ylitte...ja eiku seuraavaan kauppaan niin onneks rupes kelepaamaan  :) :) :)   pahoitteluni hymiöiden tuhlailusta  ;D ;D ;D