Kirjoittaja Aihe: Tex Willer  (Luettu 1022127 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

OM

• Jäsen
Vs: Tex Willer
« Vastaus #3075 : 07.02.2013 klo 15:03:43 »
Paperi voisi tosiaan Texissä olla parempaa, mutta on painojälki minusta paljon parempaa kuin muutama vuosi sitten, jolloin mustat alueet jättivät selvän jäljen viereiselle sivulle. Mustakin on nyt mustempaa. Texissa ei ole onneksi koskaan ollut ongelmia resoluution kanssa. Kyllä minä näitä mielelläni luen, mutta vielä mieluummin kovakantisista teoksista, joissa ei ole kompromisseja tehty.

Vieläkin silloin tällöin näkee tota ilmiötä, josta Janne mainitsi, että
mustat alueet jättävät jäljen viereiselle sivulle.
Mutta on tässä hyvääkin. Kertaakaan en ole törmännyt kirjakaupoissa
lehden irtonumeroihin, joita olisi kaltoin kohdeltu, kannet vääntyneet
tms. kuten Postin kovakouraisessa käsittelyssä tapahtuu....usein . ;D
« Viimeksi muokattu: 07.02.2013 klo 15:05:21 kirjoittanut Orjan May »

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #3076 : 07.02.2013 klo 15:31:38 »
Lähimmän suomalaisen kirjakaupan hyllystä ei juurikaan Texin irtonumeroa löydy vaikkei mikään ihan pieni olekaan. Tämä numero 2, Raision Myllyn pikku prismassa tais olla 7 kipaletta. Kaikenlaista jälkeä oli kansissa lähinnä selviä taitosmurtumia pieniä ruttuja. Parhaan valkkasin mutta siinäkin oli pientä sanomista ja muita en olisi lainkaan kelpuuttanut. Tänään ihan mielenkiinnosta Maskun tarjoustalossa 5 kipaletta mistä yksikään ei olis kelvannu mulle. Kyllä mä voin maksaa tästä "vessapaperista" mutta 95 rosenttisesti pitää kyllä priimaa olla. Aika vaikeaa alkaa jo olla ihan kauppakierroksellakin ja tilaaminenhan ei käy laatuun...viittis ny iha turkkusenkaan tän takia lähtee  8]

Kyllä, haaveilen edelleen kovista kansista ja huippulaadusta ja valmis maksamaankin siitä...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #3077 : 07.02.2013 klo 15:33:58 »
Mä tykkään Texin paperista. Ei se mitään vessapaperia ole. Ja postin kovakouraisuuttakaan en ole joutunut pahemmin kokemaan. Yksi numero taisi tulla hiukan kolhittuna viime vuoden puolella, mutta muuten ollut paremmassa kunnossa, mitä kaupasta löytäisi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

OM

• Jäsen
« Vastaus #3078 : 07.02.2013 klo 15:37:49 »
Kyllä se välillä aika pehmeältä on tuntunut kädessä .  Ei ihan WC-paperia, mutta lumppu tai jätepaperista ja sen massasta tehtyä. En ole kokeillut takapuoleen vielä. :laugh: :-[ Takaan 100%sesti että kun olet lukenut lehdykän loppuun saakka, ja kätesi ovat osuneet ruutuihin, siitä irtoaa väriä.
Ei tuollainen pehmeä  paperi ole todellakaan  sarjakuvalle paras vaiheoehto. Mutta paperilaadut maksavat tietennii. Siis tarkoitan sitä, että jos paperi on liian huokoinen  ja pehmeä painettaessa, niin silloin ohuet hiusviivat katoavat tai ainakaan eivät näytä niin hyviltä. Tosin en tiedä näistä painoasioista paljoakaan, mutta minun silmäni ovat aika tarkat huomaamaan asioita.
Ok. Joku tykkää mutta minä en.

ps. Minulla on Italiankielisiä vanhoja ja uudempia Tex Willereitä. Miksei voitaisi käyttää samanlaatuista paperia myös Suomessa joka noissa on ihan hyvää ja sopivan paksua. Varmasti löytyy. Enkä usko hinnan nousevan juuri mitään. Jos nousee, niin se on todistus, että nyt käytettävä paperi on huonolaatuista.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2013 klo 21:31:59 kirjoittanut Orjan May »

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #3079 : 07.02.2013 klo 16:15:58 »
Ja postin kovakouraisuuttakaan en ole joutunut pahemmin kokemaan. Yksi numero taisi tulla hiukan kolhittuna viime vuoden puolella, mutta muuten ollut paremmassa kunnossa, mitä kaupasta löytäisi.
Kateeksi käy. Minulla noin viimeisen runsaan vuoden aikana  KAIKKI numerot ovat tulleet perille enemmän tai vähemmän vioittuneina. Pahimmat olen pyytänyt ja saanut Egmontilta ehjinä. Joka jumalan lehdessä on ollut remmin jäljet etukannessa ja/tai takakannessa, näiden lisäksi kulmat kurtussa ja välillä hampaan jälkiä reunoissa. YHTÄ AINUTTA ehjää numeroa ei ole tullut. Niinpä lopetin kestotilauksen (jonka olin aloittanut joskus 1980-luvun alkupuolella). Parin kk sisällä siirryn irtonumero-ostajaksi; niinkuin tiedän aika monen muunkin tehneen.  

Vaikea sanoa, kuka tässäkin jutussa jää voittajaksi. Olettaisin kumminkin, että Itellakin tätä tekee rahan vuoksi, että kyllä kait se sielläkin tuntuu jos isompi porukka kestotilauksista luopuu. Mutta jos ei osaa toimittaa tavaraa ehjänä perille niin ei sitten vaan osaa.

« Viimeksi muokattu: 07.02.2013 klo 16:18:00 kirjoittanut Hannu »
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #3080 : 07.02.2013 klo 16:26:29 »
Kateeksi käy. Minulla noin viimeisen runsaan vuoden aikana  KAIKKI numerot ovat tulleet perille enemmän tai vähemmän vioittuneina. Pahimmat olen pyytänyt ja saanut Egmontilta ehjinä. Joka jumalan lehdessä on ollut remmin jäljet etukannessa ja/tai takakannessa, näiden lisäksi kulmat kurtussa ja välillä hampaan jälkiä reunoissa. YHTÄ AINUTTA ehjää numeroa ei ole tullut. Niinpä lopetin kestotilauksen (jonka olin aloittanut joskus 1980-luvun alkupuolella). Parin kk sisällä siirryn irtonumero-ostajaksi; niinkuin tiedän aika monen muunkin tehneen.  

Vaikea sanoa, kuka tässäkin jutussa jää voittajaksi. Olettaisin kumminkin, että Itellakin tätä tekee rahan vuoksi, että kyllä kait se sielläkin tuntuu jos isompi porukka kestotilauksista luopuu. Mutta jos ei osaa toimittaa tavaraa ehjänä perille niin ei sitten vaan osaa.

Mulla myös huonoja kokemuksia postinkäsittelystä (by Itella). Ilmeisesti meillä on huonoa säkää = huolimaton postinjakaja.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #3081 : 07.02.2013 klo 17:35:01 »
En usko että tuo on postinjakajasta kiinni. Vauriot syntyvät jo aiemmin, niputettaessa ja lajitelukoneilla ajettaessa, mahdollisesti myös jakeluun lastattaessa (tiedä häntä mitä kaikkia vaiheita siinä sitten onkaan). Pääasia on se, ettei Itella ole mitenkään sitoutunut toimittamaan tavaroita ehjänä perille.

Minullehan tuli yksi Kalkkaro-lehti (Vantaalle, ja kirje käsittääkseni oli postitettu Turusta; korjaa Petteri jos olen väärässä) kirjekuoressa joka oli puoliksi revitty ja muutamaan otteeseen taiteltu, ja kuoressa oli TAMPEREEN postitoimiston lappu että "lähetys on vahingoittunut".

Itellan toiminta saa piirteitä jotka ovat jokaiselle Knallia ja sateenvarjoa kuunnelleille erittäin tuttuja.    
« Viimeksi muokattu: 07.02.2013 klo 17:37:36 kirjoittanut Hannu »

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #3082 : 08.02.2013 klo 12:34:17 »
... välillä hampaan jälkiä reunoissa.
Täh!? Tuo on outoa jopa Itellan mittapuulla. Mitä seuraavaksi? Siemennestetahroja?
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #3083 : 08.02.2013 klo 12:46:49 »
Tai jotain muuta; Orjan Mayhan tuossa edellä totesi Texeissä käytettävän paperin olevan WC-paperia.
Kuvaukseni "hampaan jäljet" ei välttämättä viittaa postipojan tai hänen opaskoiransa hampaisiin, vaan esim. hammasrattaiden tms. tuottamiin jälkiin.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #3084 : 08.02.2013 klo 13:40:19 »
Tex Willerin -ystäville tiedoksi!

Suomeen on perustettu uusi kustantamo, joka ilmoittaa erikoistuvansa italialaisiin sarjakuviin, ensimmäisenä julkaisuna on Nick Raider.

http://www.mysteerikustannus.fi/

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #3085 : 08.02.2013 klo 20:23:31 »
Huh! Luulin sen tarkoittavan myyntilukuja, kun sanottiin, että Texillä pyyhkii hyvin! :-[

OM

• Jäsen
« Vastaus #3086 : 09.02.2013 klo 11:32:23 »
Olisi hienoa, jos joskus saisimme Fabio Civitelliltä jotakin isompaa kirjaa suomeksi.
Häneltä on julkaistu seuraavanlainen kirja, jonka kuva on tässä linkissä.

Olen ihmetellyt sitä, miksei Fabio Civitelliä ole koskaan kutsuttu Suomeen viereilemaan ja yleensäkkin noita Tex Willer piirtäjiä.  Eikö olisi ideaa siinä, että vaikkapa ensi vuonna 2014 joku Tex Willer piirtäjä kutsuttaisiin Suomeen ja samalla julkaistaisiin juuri ennen hänen tuloaan jokin speciaali kirja ja siihen sitten hän voisi antaa nimikirjoituksensa ja vaikkapa piirtää jotakin.
Tai kirja julkaistaisiin vasta samana päivänä sarjakuva festivaaleilla kun joku piirtäjä on haastattelussa. Ja senjälkeen sitten vaan jonoon ostamaan kirja ja saamaan nimmari.
Ja usein piirtäjillä on mahdollisesti mukanaan aitoja origineeleja joita voi ostaa jotka niitä haluavat.
Ja ainahan Suomessa voidaan kyhätä kokoon jokin speciaali kirja. Näinhän tehtiin kovakantisessa Tex Willer kirjassa Kuuma iltapäivä.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2013 klo 11:48:53 kirjoittanut Orjan May »

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #3087 : 10.02.2013 klo 01:34:19 »
Olisi hienoa, jos joskus saisimme Fabio Civitelliltä jotakin isompaa kirjaa suomeksi.
Häneltä on julkaistu seuraavanlainen kirja, jonka kuva on tässä linkissä.

Olen ihmetellyt sitä, miksei Fabio Civitelliä ole koskaan kutsuttu Suomeen viereilemaan ja yleensäkkin noita Tex Willer piirtäjiä.  Eikö olisi ideaa siinä, että vaikkapa ensi vuonna 2014 joku Tex Willer piirtäjä kutsuttaisiin Suomeen ja samalla julkaistaisiin juuri ennen hänen tuloaan jokin speciaali kirja ja siihen sitten hän voisi antaa nimikirjoituksensa ja vaikkapa piirtää jotakin.
Tai kirja julkaistaisiin vasta samana päivänä sarjakuva festivaaleilla kun joku piirtäjä on haastattelussa. Ja senjälkeen sitten vaan jonoon ostamaan kirja ja saamaan nimmari.
Ja usein piirtäjillä on mahdollisesti mukanaan aitoja origineeleja joita voi ostaa jotka niitä haluavat.
Ja ainahan Suomessa voidaan kyhätä kokoon jokin speciaali kirja. Näinhän tehtiin kovakantisessa Tex Willer kirjassa Kuuma iltapäivä.

Tuo Civitelli-julkaisu on vihkonen, näyttelyesite ymmärtääkseni.
Siitä on näytteitä juuri "Kuumassa iltapäivässä".

Mitä Fabion Suomen vierailuun tulee, kannattaa olla toiveikas, onhan juhlavuosi ja kaikkea.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #3088 : 10.02.2013 klo 10:26:18 »
Civitellin tai jonkun muun tex-taiteilijan vierailu Suomeen olisi kyllä huikeaa. Sinne voisi vaikka mennä.

Netissä surffatessa kiinnitän usein huomioni julisteisiin ja piirustuksiin. Olisiko mahdollista, että Suomessa painettaisiin juhlavuoden kunniaksi juliste, jota voisi ostaa esmes Egmontilta tai jonkun sarjakuvatapahtuman yhteydessä? Jotenkin muistan, että Asko tai joku muu kertoi aikaisemmin, että kuvien oikeudet ovat sangen hintavia, mutta elämä on.

Esimerkkinä käyköön vaikka alla oleva kuva, jonka seinällä on mukavanoloinen juliste tutusta suuralbumista. Kuvavaihtoehtojahan riittää.
kehittyvä willeristi

OM

• Jäsen
« Vastaus #3089 : 10.02.2013 klo 10:38:39 »
Minulla on sellainen muistikuva, että Civitelliltä on julkaistu myös muitakin kirjoja. Täytyypi katsoa Italian Ebayltä, jossa säännöllisesti vierailen katselemalla mitä kaikkea Texiin liittyvää siellä on.....mitä vielä ei ole Suomeksi tullut....vinkki Egmontille. ;)

Ja jos joskus noita Tex Willerin piirtäjiä Suomeen tulee, minusta olisi erittäin toivottavaa ja suotavaa, että hänellä olisi jotain signeerattavaa kuin istua vain pöydässä ihmetellen festari humua,  ja hän joutuu istumaan pöydässä ilman mitään tekemistä tylsistyneenä.

Jos olisi joku julkaisu esimerkiksi, niin jutustelu saattaa sujua paljon paljon  luontevammin kun on kirja tai muuta fyysistä mukana, johon hän voi samalla piirtää.  Miettikääpä tilanne ihan tosissaan piirtäjän kannalta. Istua nököttää  pöydän ääressä ja katsella Suomalaisia  sarjis-festarilaisia kun menevät edes takaisin teltassa. Mitä virkaa piirtäjällä on istua hänelle varatussa pöydässä. jos ei ole mitään.... no.  Annan olla minun puolesta.  Eipä asia kuulu minulle.
 Jokaisella Italian Tex festarilla joista olen nähnyt kuvia, esimerkiksi Civitellillä ja Giovanni Ticcillä on aina ollut kirjoja edessään, joita on voinut ostaa. Sitten hän on piirtänyt niihin jotain. Mukavan oloinen mies kyllä mitä you tubessä olen nähnyt.

http://www.texwiller.forumfree.org/index.php?&showtopic=321&st=75&

http://www.youtube.com/watch?v=ANQFE5G_jwc

Onpa hienon näköinen juliste tuossa kuvassa  takana olevalla seinällä. Ja tuo koko on just oikea. Tuollainen olisi seinällä taivaallista mannaa.

Mosabacka mainitsi noista kuvien julkaisu oikeuksista että ne ovat kalliita. Elämä on. Minulla on ollut toive, että jos Egmont julkaisisi joskus Claudio Villan kansikuvista jotain jossain.  Kaapissani on Italian kielisiä Tex Willereitä.  Niissä useissa numeroissa on Villan kansikuva aina Texin lopussa. Kansikuva on painettu hieman paksummalle kiiltävälle paperille kuin itse Tex Willer. Ja italiankieliisissä Texeissä paperinlaatu on  hyvää minusta.

Mutta lähinnä tuo idea noiden kansikuvien painamisesta Tex Willerin loppuun. Miksei Suomessa voisi näin myös tehdä. Se on kuulkaa Texin ystävät aika juhlavan tuntuinen kädessä tuo Tex numero, kun siinä on kansikuva aivan lehden lopussa ylimääräisenä herkkuna.  Onneksi minulla niitä on muutama. Mutta tätäkin ihmettä saamme Suomessa odottaa eikä se koskaan tapahdu! Voin kun asuisin Italiassa!  Claudio Villa on huippu juuri noissa kansikuvissa.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2013 klo 11:36:45 kirjoittanut Orjan May »