Kirjoittaja Aihe: Tex Willer  (Luettu 1021710 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mosabacka

• Jäsen
Vs: Tex Willer
« Vastaus #3105 : 26.02.2013 klo 16:14:19 »
Piero vastasi ja lupasi korvata figuurin. Katsoin netistä, että Padmaa ei ole enää jäljellä ja Cochisea ei ole ollut vähään aikaan edes myytävänä. Jännityksellä odotan, mitä tuleman pitää...

kehittyvä willeristi

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #3106 : 01.03.2013 klo 19:37:36 »
Selasin uusimpia lisäyksiä Project Gutenbergista ja törmäsin tällaiseen.http://www.gutenberg.org/ebooks/41864 Charles Burdettin v 1869 kirjoittama Kit Carsonin elämänkerta ( englanniksi ).
Tiedän, että kyse ei virallisesti ole samasta Kit Carsonista, mutta ehkä joku kiinnostuu, olihan Texeissäkin joskus R Nikupaavolan kirjoittamia pätkiä tästä Carsonista...

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #3107 : 01.03.2013 klo 22:08:35 »
Kun Cheyenne taannoin lopetti ketjun "tulevat lännensarjakuvat" päivittämisen, syntyi jonninmoinen tietoaukko ainakin tänne willeristien joukkoon. Huomasin sattumalta, että kvaakissa on myös ketju "tietoja tulossa olevista sarjakuvista"  http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,6599.0.html
(tiedä sitten menikö tuo linkki oikein), jossa esim. Laineen Jukka on listannut Egmontin kevään 2013 tulossa olevia julkaisuja. Tuon listan mukaan seuraava Maxi (nr 25, Oikeuden mies) ilmestyy 13.3.; Seuraava värikirjasto nr 18 Vindexin armoilla 24.4. ja sitten se suuralbumi väreissä eli Kadonnut Pueblo 15.5.

Hienoa että tällaisia tietoja saadaan, riippumatta siitä, miten hyvin ne pitävät sitten loppujen lopuksi paikkansa! En tiedä J. Laineen tietolähdettä, mutta kaitpa tiedot ovat Egmontista lähtöisin.

Edelleen korostan, että on hienoa saada näitä tietoja etukäteen. Mutta samalla esitän haisevan ihmettelyni sille, miksi Egmont ei voi omilla sivuillaan kertoa näitä? Olen tätä joskus Egmontilta kysellyt, ja vastaus on ollut jupinaa tyyliin "kun se on painosta ja muusta kysymys niin ei aina voi tietää tarkkaan.." Suoraan sanoen, minua kyllä v''''ttaa etteivät muka moisessa lafkassa voi mitään, edes karkeaa tietoa jakaa etukäteen. Aivan varmaan aikataulut siitä, milloin mikäkin menee taittoon ja painoon jne on tehty vähintäin puoli vuotta eteenpäin. 

Egmontin sivujen Julkaisukalenterit ovat suoraan sanottuna p*stä; ketä kiinnostaa minä päivänä joku lehti ilmestyi lokakuussa 2010, kun eletään maaliskuuta 2013? Tä? Tä? Minä ainakin näen julkaisukalenterin tms infon funktion siinä, että tietää jonain tiettynä ajankohtana alkaa tarkkailemaan ärriä ja muita, että kohta tuonne ilmestyy jotain jonka haluan ostaa.   

Voi että kun keittää! Huh! Enkä tiedä helpottiko tämä vuodatus yhtään. Toivottavasti, etten mene sanomaan niin rumasti kuin mieli tekisi.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

OM

• Jäsen
« Vastaus #3108 : 01.03.2013 klo 22:40:37 »
Kun Cheyenne taannoin lopetti ketjun "tulevat lännensarjakuvat" päivittämisen, syntyi jonninmoinen tietoaukko ainakin tänne willeristien joukkoon. Huomasin sattumalta, että kvaakissa on myös ketju "tietoja tulossa olevista sarjakuvista"  http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,6599.0.html
(tiedä sitten menikö tuo linkki oikein), jossa esim. Laineen Jukka on listannut Egmontin kevään 2013 tulossa olevia julkaisuja. Tuon listan mukaan seuraava Maxi (nr 25, Oikeuden mies) ilmestyy 13.3.; Seuraava värikirjasto nr 18 Vindexin armoilla 24.4. ja sitten se suuralbumi väreissä eli Kadonnut Pueblo 15.5.

Hienoa että tällaisia tietoja saadaan, riippumatta siitä, miten hyvin ne pitävät sitten loppujen lopuksi paikkansa! En tiedä J. Laineen tietolähdettä, mutta kaitpa tiedot ovat Egmontista lähtöisin.

Edelleen korostan, että on hienoa saada näitä tietoja etukäteen. Mutta samalla esitän haisevan ihmettelyni sille, miksi Egmont ei voi omilla sivuillaan kertoa näitä? Olen tätä joskus Egmontilta kysellyt, ja vastaus on ollut jupinaa tyyliin "kun se on painosta ja muusta kysymys niin ei aina voi tietää tarkkaan.." Suoraan sanoen, minua kyllä v''''ttaa etteivät muka moisessa lafkassa voi mitään, edes karkeaa tietoa jakaa etukäteen. Aivan varmaan aikataulut siitä, milloin mikäkin menee taittoon ja painoon jne on tehty vähintäin puoli vuotta eteenpäin.  

Egmontin sivujen Julkaisukalenterit ovat suoraan sanottuna p*stä; ketä kiinnostaa minä päivänä joku lehti ilmestyi lokakuussa 2010, kun eletään maaliskuuta 2013? Tä? Tä? Minä ainakin näen julkaisukalenterin tms infon funktion siinä, että tietää jonain tiettynä ajankohtana alkaa tarkkailemaan ärriä ja muita, että kohta tuonne ilmestyy jotain jonka haluan ostaa.  

Voi että kun keittää! Huh! Enkä tiedä helpottiko tämä vuodatus yhtään. Toivottavasti, etten mene sanomaan niin rumasti kuin mieli tekisi.

Hannu,

Puhut asiaa kommentissasi. Tuossa  saattaa olla kyse vain asioiden uudelleen järjestelystä tai jotain.
Harmi ettei cheynne enään päivittele noita listoja. Nyt olisi paikka vapaana. Miten olisi Tex fanaatikko Janne?  Olisikohan hänellä aikaa tattua hanskoihin.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2013 klo 22:44:04 kirjoittanut Orjan May »

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #3109 : 01.03.2013 klo 23:09:41 »
Kun kerran tuolla on nuin hieno ketju tulevista sarjakuvista, niin en tiedä tarvitaanko me nyt sitte erillistä länkkäreistä? Seuraillaan tuota ja sivistytään.

TexKiller

• Jäsen
« Vastaus #3110 : 02.03.2013 klo 08:42:13 »

Hienoa että tällaisia tietoja saadaan, riippumatta siitä, miten hyvin ne pitävät sitten loppujen lopuksi paikkansa!

Tässä komppaan 100% täysin varsinkin jos tiedot pitävät paikkaansa. Minulla oli joskus illuusio uusimman numeron palautusviikkona ilmestyy uudempi hyllyyn tilalle. Näin ei tosin ainankaan kronikoidan kohdalla ole aina ollut. Voi sitä hampaitten kiristystä ja sadattelua kun prismasta tai r-kioskilta poistunut tyhjin käsin ja mielenkiintoinen tarina ollut kronikassa kesken.(Ja kaikkihan ne ovat kiinnostavia, 1970 luvulla ei suomessa kehnoa Tex tarinaa julkaistu, jotkut vain olivat vielä erinomaisempia kuin toiset).

jtynninen

• Jäsen
« Vastaus #3111 : 02.03.2013 klo 15:15:02 »
Pikku kyssäri/varmistus... Olikos se Tex Willerin numero 1/2007, josta lähtien lehden koko vaihtui isommaksi?

willeristi

• Jäsen
« Vastaus #3112 : 02.03.2013 klo 16:19:01 »
Kyllä oli.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #3113 : 02.03.2013 klo 16:46:29 »

Kvaakin puuhamiehet seuraavat lehdistötiedotteita ym. kanavia ja sieltä nuo tiedot sitten jaetaan eteenpäin.

Tietenkin on hyvä lukaista välillä vaikkapa Egmontin blogia, juuri nytkin siellä on Tex Willer 3/2013 -kansikuva ja selostus opuksen sisällöstä.

Lisäksi, kun seuraatte oikean laidan linkkejä, niin siellä julkaisukalenteri kertoo myös Willer-julkaisujen tiedot.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #3114 : 02.03.2013 klo 23:19:05 »
Kvaakin puuhamiehet seuraavat lehdistötiedotteita ym. kanavia ja sieltä nuo tiedot sitten jaetaan eteenpäin.

Tietenkin on hyvä lukaista välillä vaikkapa Egmontin blogia, juuri nytkin siellä on Tex Willer 3/2013 -kansikuva ja selostus opuksen sisällöstä.

Lisäksi, kun seuraatte oikean laidan linkkejä, niin siellä julkaisukalenteri kertoo myös Willer-julkaisujen tiedot.

Juuri tuota Egmontin julkaisukalenteriahan minä tuossa kritisoin; viimeiset kolme vuotta sieltä kyllä aina löytyy kuukausittain, mutta eteenpäin ei paljon paskaakaan. Egmontin blogit "on hyvä lukaista", niinkin on tullut tehtyä. 

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #3115 : 04.03.2013 klo 08:50:06 »

Olen täsmälleen samaa mieltä. Itse en ole edes enää jaksanut Egmontin sivuilla käydä, kun parannusta tuohon asiaan ei tunnu tulevan. Kävinpä kuitenkin pitkästä aikaa katsomassa tuon Egmontin julkaisukalenterin. Näytti olevan tiedot vuoden 2009 heinäkuusta eteenpäin, mutta loppuu 2013 helmikuuhun.
Nyt Egmont valot päälle. Elämme maaliskuuta herran vuonna 2013 ja kiinnostaisi tietää vaikkapa jo huhtikuun julkaisut. Enemmän ainakin, kuin heinäkuun 2009.
Ei luulisi olevan mahdoton tehtävä tehdä tuota julkaisukalenteria vaikka niin, että päivämäärän sijaan ilmoitetaan vaikka ilmestymisviikko. Tai vaikka niin, että ilmoitetaan kahden viikon ilmestymishaarukka. Sekin olisi jo parannusta nykyiseen tilanteeseen.

Tex66

• Uusi jäsen
« Vastaus #3116 : 04.03.2013 klo 09:30:38 »
Täältä osoitteesta löytyy normi Texin julkaisukalenteri vuodelle 2013. www.lehtiapaja.fi/Egmont/Tex%20Willer

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
« Vastaus #3117 : 08.03.2013 klo 22:48:31 »
Ei liity mihinkään mitenkään, mutta maailman suurimman pörssiyhtiön Exxon Mobilin pääjohtaja on Rex W Tillerson.....  ;D

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #3118 : 10.03.2013 klo 21:19:41 »
Tuli käytyä Tallinnassa. Missään ei näkynyt myynnissä sikäläisiä willereitä. Onkohan siellä laulu loppunut lyhyeen?
"Tex-tieteen yli-morisco"

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #3119 : 11.03.2013 klo 17:17:49 »
Katoitko Viru-keskuksen kaubamajasta? Sieltä minä löysin silloin taannoin; raamatuboodista.