Kun Cheyenne taannoin lopetti ketjun "tulevat lännensarjakuvat" päivittämisen, syntyi jonninmoinen tietoaukko ainakin tänne willeristien joukkoon. Huomasin sattumalta, että kvaakissa on myös ketju "tietoja tulossa olevista sarjakuvista"
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,6599.0.html(tiedä sitten menikö tuo linkki oikein), jossa esim. Laineen Jukka on listannut Egmontin kevään 2013 tulossa olevia julkaisuja. Tuon listan mukaan seuraava Maxi (nr 25, Oikeuden mies) ilmestyy 13.3.; Seuraava värikirjasto nr 18 Vindexin armoilla 24.4. ja sitten se suuralbumi väreissä eli Kadonnut Pueblo 15.5.
Hienoa että tällaisia tietoja saadaan, riippumatta siitä, miten hyvin ne pitävät sitten loppujen lopuksi paikkansa! En tiedä J. Laineen tietolähdettä, mutta kaitpa tiedot ovat Egmontista lähtöisin.
Edelleen korostan, että on hienoa saada näitä tietoja etukäteen. Mutta samalla esitän haisevan ihmettelyni sille, miksi Egmont ei voi omilla sivuillaan kertoa näitä? Olen tätä joskus Egmontilta kysellyt, ja vastaus on ollut jupinaa tyyliin "kun se on painosta ja muusta kysymys niin ei aina voi tietää tarkkaan.." Suoraan sanoen, minua kyllä v''''ttaa etteivät muka moisessa lafkassa voi mitään, edes karkeaa tietoa jakaa etukäteen. Aivan varmaan aikataulut siitä, milloin mikäkin menee taittoon ja painoon jne on tehty vähintäin puoli vuotta eteenpäin.
Egmontin sivujen Julkaisukalenterit ovat suoraan sanottuna p*stä; ketä kiinnostaa minä päivänä joku lehti ilmestyi lokakuussa 2010, kun eletään maaliskuuta 2013? Tä? Tä? Minä ainakin näen julkaisukalenterin tms infon funktion siinä, että tietää jonain tiettynä ajankohtana alkaa tarkkailemaan ärriä ja muita, että kohta tuonne ilmestyy jotain jonka haluan ostaa.
Voi että kun keittää! Huh! Enkä tiedä helpottiko tämä vuodatus yhtään. Toivottavasti, etten mene sanomaan niin rumasti kuin mieli tekisi.