Ja kerrotaan nyt vielä omasta tavoitteesta. Eli minulla ajatuksena on ollut saada näytelehtiä kustakin maasta, missä on Willeriä julkaistu. Tiesittekös että Ruotsissa on luettu Texiä ennen Suomea :-(
Joo, Seriemagasinet 1949/1, maksoi joku 150 kruunua. Jotkuthan keräävät nimenomaan kunkin maan sarjan
ensimmäisen numeron. Yksi joka maasta on toki hieno tähtäin. Itse lähdin vähän vaatimattomammin: edes yksi liuska jokaisesta liuskamaasta (Texejä siis). Isompia lehtiä ei mulla ole kovin monesta maasta.
Onkohan tuolla Hollannin Erikillä monipuolisimmat kokoelmat, kansainvälisesti katsottuna?
Mitä nyt itse haluaisin vielä saada? Ehkä täysi sarja Texas Billiä Espanjasta, nimenomaan ne liuskat. Joku 150 puuttuu, ehkä 5-7 euroa kappale, tonnilla voisi lähteä. Onhan se paljon rahaa kuitenkin.
Italiasta saa helpommin ostettua (enemmän tarjontaa), mutta hinnat ovat aika kovat alkupään numeroilla, ekasta numerosta on maksettu yli 1500€, tavallisia numeroita saa 8-20€, mutta koko sarja ehkä 40000€.
Kyllähän noita kaiken keräilijöitäkin on tullut vastaan; yhdelle kaverille hankin täydet sarjat Suomesta ja välitin ruotsalaisetkin (Viidakko-Akim).