Ja tänne saa siis panna mielipiteitä Muëslista.
No jos pyydetään:
Muësli oli hyvä ja ammattimainen kokonaisuus. Tämä ei vaikuttanut omakustanteelta, sen verran laadukasta painojälkikin oli, puhumattakaan sisällöstä.
OK: Piirrosjälki on erittäin taitavaa, jopa liian hiottua: hahmoissa ei ole liikkeen tuntua. Lisäksi en tiennyt, mihin aikakauteen tarina oikein sijoittui, sillä henkilöiden vaatteet, hiustyylit ja yleinen olemus olivat keskenään ristiriidassa. Anakronistisuudesta miinusta.
Kreivi Karstén: Tämä oli hauska, tarina ei mennytkään siihen suuntaan kuin kuvittelin. Tarinan olisi toki voinut ahtaa pienempäänkin tilaan, mutta ei ilmavuus ruutujen välillä ja sisällä haitannut paljoa.
Grezen: Tarina tuntui kuin kansanperinnearkistosta sarjakuvamuotoon siirretyltä, hienoa! Ajanhenki oli hallussa ja tarina kulki uskottavalla kansantarinan logiikalla. Erinomaista, itse pidin tätä Muëslin parhaana tarinana.
Holecek: Mykkä tarina on vaativa sarjakuvan laji, jonka Holecek selvästi hallitsee, vaikkakin ensimmäinen sivu täytyi lukea kahteen kertaan, jotta olin aivan varma tarinan kulusta. Loppuratkaisultaan ehkä hieman ennalta-arvattava, mutta silti toimiva Ruma ankanpoika-variaatio.
Tertsi: Sinänsä tämä on hyvin piirretty ja kaikkea, mutta henkilökohtaiset mieltymykseni toimivat tarinaa vastaan: olen aina inhonnut tämänkaltaista Spirou-tyyliä - en ole koskaan voinut sietää esimerkiksi Pikoa ja Fantasiota. Sanotaan siis että tämä on tyylipuhdas oman lajinsa edustaja, joka pärjäisi oikein hyvin vertailussa ranskalaisiin vastaaviin tarinoihin.