Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Muëslista  (Luettu 96855 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Re: Keskustelua Muëslista
« Vastaus #120 : 08.07.2007 klo 18:35:11 »
Lehdestä taitaa oikeasti tulla aika fantasiapainotteinen.

Tämmöistä olisi itseltäni luvassa, tosin mustavalkoisena
Suomalaiskansallista Perkele-meininkiä näköjään tarjolla. Mainiota!

Fantasiaa siis Muësli pullollaan, mutta erilaista fantasiaa. Ei todellakaan mistään samasta tuutista.
Mun sarjakuvassani mennään arkirealistisesti pitkin esikaupunkia.
Tarinani ei ole mitään fantasiaa nähnytkään.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2007 klo 18:37:43 kirjoittanut Tertsi »

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #121 : 08.07.2007 klo 21:06:21 »

Mun sarjakuvassani mennään arkirealistisesti pitkin esikaupunkia.
Tarinani ei ole mitään fantasiaa nähnytkään.

Ja minä kun käsitin asian niin että se hyvännäköinen futismimmi oli jonkinlainen Arikari-fantasia ;D
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

tertsi

• Vieras
« Vastaus #122 : 08.07.2007 klo 23:47:43 »
Ei, vaan ihan todellinen henkilö, Paula nimeltään! Siis sarjakuvan maailmassa, ei "meidän" maailmassamme.   ;D
« Viimeksi muokattu: 08.07.2007 klo 23:53:14 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #123 : 09.07.2007 klo 22:25:25 »
Pannaas multakin näyte tähän ketjuun.
Tässä Paula pääsemässä maalipaikkaan syyskuun Muëslissa.

« Viimeksi muokattu: 09.07.2007 klo 22:28:57 kirjoittanut Tertsi »

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #124 : 09.07.2007 klo 22:33:19 »
Grezenin "sehän on Kauppa-perkele" on repliikkinä heti snadin klassikon materiaalia
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Vastaus #125 : 18.07.2007 klo 15:38:16 »
Liityn kerhoon ja pistän esimakua Kuninkaan seikkailuista:

edittiä: Pitihän mun vielä kehua kanssapiirtäjiä, helvetin hieno kansi o.k.! Ja samaten muut, tullee varmaan tasokas lehti, enemmänkin näin kuin viime vuonna. Itsehän jo lupasin tehdä hommat tällä kertaa taas entistä paremmin ja uskoakseni näin myös tapahtuu.

Tuosta Tertsin mainosjulkasta ei kyllä näy kun kahen ensimmäisen nimet, vaik ei mulla värisokeutta tiettävästi olekaan. ;)
« Viimeksi muokattu: 18.07.2007 klo 18:13:56 kirjoittanut kalmisto »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #126 : 19.07.2007 klo 00:02:55 »
...tullee varmaan tasokas lehti, enemmänkin näin kuin viime vuonna.
Mä ainakin olen tosi tyytyväinen kaikkeen, mitä olen teiltä nähnyt.
Mulla on vielä kolme sivua tekemättä. Ensi viikon torstaina pitäisi olla valmista myös minun osaltani.

Huh, huh!

Saataisko ens vuonna ulos kaksi numeroa?

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #127 : 19.07.2007 klo 16:29:32 »
Luin viimein Muëslin ja tässäpä kommentit taannoisten Jysäys-ketjujen tapaan, sarjakuva sarjakuvalta.

JJ Nääsin "Pirullinen kehä" oli lehden parasta antia. Kuvitus oli todella hienoa, siitä iso plussa. Tarinassa oli aineksia vaikka kuinka hyväksi fantasiasarjakuvaksi, mutta nyt se jäi Milon Venuksen tavoin komeaksi torsoksi. Sarjakuva loppui töksähtäen, ja olisi ollut mielenkiintoista nähdä, miten siitä skorpionista selvittiin eikä pelkästään tyytyä "sepä oli sitten viimeinen kerta kun meidän kerho kokoontui" -tyyppiseen antikliimaksiin.

Grezenin "Tekstari" menetteli. Ei mitään moitittavaa, mutta ehkä sarjakuvassa ei ollut mitään mikä olisi nostanut sen keskitason ihmissuhde-pläjäysten yläpuolelle.

Kreivi Karstenin "Kuningas" meni tarinansa puolesta kokonaan ohitse, enkä erityisesti pitänyt kuvituksestakaan. Orava kyllä hymyilytti. Ei minun juttuni ollenkaan.

Tertsin sarjakuvista "P & J" oli kaiketi jonkinlainen kunnianosoitus "Spy vs. Spylle" (tai se siitä tuli ainakin mieleen elävästi), mutta mitään muuta funktiota sille en osannut keksiä. Melko tarpeeton täytepala. Sen sijaan "Armoton kostaja" toimi ihan kivasti. Tekstiä oli tosiaan paljon, mutta ei niin runsaasti että se olisi ensimmäisellä lukukerralla puuduttanut. "Punchline" oli mainio, mutta tapahtumia olisi voinut tiivistää aavistuksen verran. Jampan ilkeys olisi tullut vähemmästäkin selväksi.

(Ai niin, kun tämä ketju on kasvanut näinkin pitkäksi, niin pitäisikö se jatkaa Mysli ykköseksi ja kakkoseksi?).
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #128 : 19.07.2007 klo 16:51:45 »
Tertsin sarjakuvista "P & J" oli kaiketi jonkinlainen kunnianosoitus "Spy vs. Spylle" (tai se siitä tuli ainakin mieleen elävästi), mutta mitään muuta funktiota sille en osannut keksiä. Melko tarpeeton täytepala.

J&P (Jorma ja Pertti) oli tosiaan täytepala. Kaksi sivua uupui 44 sivusta. Viimeistä edellisenä päivänä ennen taittoa sitten tein  puuttuvat sivut. "Inspiraation" sain Israelista kertovasta uutisesta.
Toistin saman idean kahdesti, kun piti kerran piirtää kaksi sivuakin.

P & J:llä ei ole mitään tekemistä Spy et Spy:n kanssa. En ole lukenut kuin muutaman S&S-sarjakuvan, nekin  joskus parikymmentä vuotta sitten. Henkilöiden puvut yritin kopioida Jacques Tardin sarjakuvasta. Koitin vain tavoitella semmoista lukiolaispoikahenkeä...

Seuraavassa Muëslissä ei ole täytesarjoja!    ;D  =Mainos!

EDIT:
J&P palaa vuonna 2008 yhden tyhmän sketsin ajaksi. Ihan pakko piirtää se.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2007 klo 17:26:15 kirjoittanut Tertsi »

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Vastaus #129 : 19.07.2007 klo 21:28:30 »
Kreivi Karstenin "Kuningas" meni tarinansa puolesta kokonaan ohitse, enkä erityisesti pitänyt kuvituksestakaan. Orava kyllä hymyilytti. Ei minun juttuni ollenkaan.

Seuraavan lehden tarina on selvästi selkeä. Ei pomppimisia. Ja jos oravat on sinun juttusi niin saat mojovan yllätyksen oravien loistavalla poissaololla seuraavassa tarinassa!

Toivottavasti seuraavassa lehdessä ilmestyvä Kuningas-tarina saavuttaa jälleen lukijakuntansa. Eihän se tosiaan kaikkien juttu ole.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2007 klo 21:30:53 kirjoittanut kalmisto »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #130 : 19.07.2007 klo 21:56:55 »
Eihän se tosiaan kaikkien juttu ole.
Ei varmaan mikään ole kaikkien juttu.
Toivottavasti Muëslissa olisi jokaiselle kuitenkin edes jotain, ihan pikkuisen vaikka.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #131 : 19.07.2007 klo 22:55:31 »
Toivottavasti seuraavassa lehdessä ilmestyvä Kuningas-tarina saavuttaa jälleen lukijakuntansa. Eihän se tosiaan kaikkien juttu ole.

Kuningas ja Arikari olivat allekirjoittaneen mielestä edellisen Muëslin parasta antia, ja Yskänlääke oli pelkkää parhautta ;D

Toivottavasti molempia on luvassa runsaasti myöskin seuraavassa numerossa...
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Vastaus #132 : 19.07.2007 klo 23:27:32 »
Kuningas ja Arikari olivat allekirjoittaneen mielestä edellisen Muëslin parasta antia, ja Yskänlääke oli pelkkää parhautta ;D

Toivottavasti molempia on luvassa runsaasti myöskin seuraavassa numerossa...

Kuningas ainakin sekoilee entiseen malliin, paremmalla laadulla ehkä vaan tällä kertaa. ;)

(kiva kun maistui) *yskä*

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #133 : 20.07.2007 klo 14:59:32 »
Seuraavan lehden tarina on selvästi selkeä. Ei pomppimisia. Ja jos oravat on sinun juttusi niin saat mojovan yllätyksen oravien loistavalla poissaololla seuraavassa tarinassa!

Selkeä tarina, ei pomppimista? EI ORAVIA?!
Nousen barrikaadeille tälläistä  vääryyttä vastaan, kansa vaatii lisää oravia Muësliin (lehti, ei ruoka)!!

Kai kuningas edes flengaa ja huutaa "huaa"?

Previkoiden perusteella lupaus on sen verran kova etten taida pysyä nahoissani jännityksestä..

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #134 : 11.08.2007 klo 13:09:41 »
Nostetaas tätä, kun festaritkin lähestyvät...

EDIT:
Muësli 2007:ssä mukana Grezen, Kreivi Karstén, Tertsi, O.K., Holecek.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2007 klo 14:53:15 kirjoittanut Tertsi »