Mutta se tärkein, sisältö, vaikuttaa loistavalta!
Kyllä, toisenkin osan sisältö oli aivan loistavaa. Itse asiassahan, kuten on tunnettua, strippi alkoi päästä paremmin ja paremmin vauhtiin parin vuoden jälkeen. Nyt tämän sai todeta kattavasti ja kronologisesti itsekin, ja tässä kirjassa olikin jo varsin maagisen hyvää menoa suurimmaksi osaksi. Koninkauluksen (ja Webb Smithin) tähtihetki,
Blaggard Castle, on ikisuosikkejani, ja myös Osbornen ja De Marisin käsikirjoittamien tarinoiden suuri fani olen ollut aina. Gottfredsonin itse kokonaan kirjoittamat jutut eivät ole niitä miehen tuotannon parhaita tarinoita, mutta eipä niissäkään suuremmin valittamista ole. Piirrosjälki on tietenkin aivan timanttista kautta linjan.
On tämä vain kerrassaan mahtava kirjasarja. Kun yhden kirjan käsistään laskee, ei millään malttaisi odottaa seuraavan ilmestymistä. Mieletöntä herkkua tulossa kahden kirjan verran tänäkin vuonna, juhlan paikka kaikilla Mikki-faneilla. Toivottavasti kunnianhimoinen projekti ei jää kesken.
Ai niin, boksia en tilannut, kun en jaksanut kikkailla näiden kirjojen kanssa. Olisi varmasti hieno, mutta en minä niitä bokseja rehellisyyden nimissä mihinkään kaipaa. En ole niin pikkutarkka keräilijä, että sarjan täydellisyys vaatisi jotain kirjakoteloita minun silmissäni. Sarjakuvat ovat minulle se pointti.