Kirjoittaja Aihe: Floyd Gottfredson  (Luettu 246996 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Memmil

• Jäsen
Vs: Floyd Gottfredson
« Vastaus #525 : 16.03.2012 klo 15:42:31 »
« Viimeksi muokattu: 16.03.2012 klo 15:44:52 kirjoittanut Memmil »

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
« Vastaus #526 : 18.03.2012 klo 02:25:29 »
Mutta se tärkein, sisältö, vaikuttaa loistavalta!

Kyllä, toisenkin osan sisältö oli aivan loistavaa. Itse asiassahan, kuten on tunnettua, strippi alkoi päästä paremmin ja paremmin vauhtiin parin vuoden jälkeen. Nyt tämän sai todeta kattavasti ja kronologisesti itsekin, ja tässä kirjassa olikin jo varsin maagisen hyvää menoa suurimmaksi osaksi. Koninkauluksen (ja Webb Smithin) tähtihetki, Blaggard Castle, on ikisuosikkejani, ja myös Osbornen ja De Marisin käsikirjoittamien tarinoiden suuri fani olen ollut aina. Gottfredsonin itse kokonaan kirjoittamat jutut eivät ole niitä miehen tuotannon parhaita tarinoita, mutta eipä niissäkään suuremmin valittamista ole. Piirrosjälki on tietenkin aivan timanttista kautta linjan.

On tämä vain kerrassaan mahtava kirjasarja. Kun yhden kirjan käsistään laskee, ei millään malttaisi odottaa seuraavan ilmestymistä. Mieletöntä herkkua tulossa kahden kirjan verran tänäkin vuonna, juhlan paikka kaikilla Mikki-faneilla. Toivottavasti kunnianhimoinen projekti ei jää kesken.

Ai niin, boksia en tilannut, kun en jaksanut kikkailla näiden kirjojen kanssa. Olisi varmasti hieno, mutta en minä niitä bokseja rehellisyyden nimissä mihinkään kaipaa. En ole niin pikkutarkka keräilijä, että sarjan täydellisyys vaatisi jotain kirjakoteloita minun silmissäni. Sarjakuvat ovat minulle se pointti.
Topolino & Orazio Cavezza

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #527 : 23.04.2012 klo 23:02:09 »
Ääh tämäkin myöhästyy, FG:n libaryn 3. osan piti ilmestyä toukokuussa, nyt verkkokaupoissa lukee  että ilm. kesäkuussa, ja Adlibriksen sivuilla että heinäkuussa. :'(
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #528 : 23.04.2012 klo 23:32:39 »
Ääh tämäkin myöhästyy, FG:n libaryn 3. osan piti ilmestyä toukokuussa, nyt verkkokaupoissa lukee  että ilm. kesäkuussa, ja Adlibriksen sivuilla että heinäkuussa. :'(
Sama juttu Carl Barks Librayn kanssa! No onpahan kesälomalla luettavaa!!!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #529 : 24.04.2012 klo 00:01:30 »
En ole ehtinyt lukea vielä kahta ensimmäistäkään osaa.
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #530 : 24.04.2012 klo 00:26:16 »
Joo, ekasta osasta on luettu vasta puolet.
Sarjakuvia tulee koko ajan lisää ovista ja ikkunoista! Aaaagh! Koska ne kaikki ehtii lukea? Eläkkeellä.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2012 klo 15:49:43 kirjoittanut Tertsi »

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #531 : 24.04.2012 klo 13:22:39 »
Kääk!

Vol. 4 kansikuva löytyy jo Amazonista:

http://www.amazon.com/gp/aw/d/1606995758/ref=aw_d_iv_books?is=l

Seuraavan boksin kuva löytyy myös:

http://www.amazon.com/gp/aw/d/1606995766/ref=aw_d_iv_books?is=l

Fanta ei petä, kyllä tuosta tulee lopulta hieno kokonaisuus.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #532 : 09.05.2012 klo 15:06:28 »
Nyt lukee  Amazoninkin sivuilla että tulee vasta heinäkuussa, nelososan pitäs tuon mukaan tulla "jo" lokakuussa, saa nähdä pitääkö tuo paikkaansa?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #533 : 18.06.2012 klo 14:08:52 »
3. Osa on julkaistu, ja oli tilattavissa mm. adlibriksestä. Alla Fantan sivuilta löytyy näyte kirjasta + esittelyvideo kirjasta "käsissä". Hyvältä näyttää, malttaakohan tässä sittenkään odottaa jouluna ilmestyvää tuplaboksia...

http://www.fantagraphics.com/browse-shop/walt-disney-s-mickey-mouse-vol.-3-high-noon-at-inferno-gulch-u.s.-canada-only-apr.-2012-8.html?vmcchk=1

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #534 : 18.06.2012 klo 19:24:35 »
Vähän epäilyttää, että Gottfredsonin Mikki-kirjan sais jo tilattua. Se on taas pistetty sinne Adlibriksen sivuille ennen aikojaan. Bookplussalla tuon kirjan saa vasta 2.7.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #535 : 19.06.2012 klo 00:08:00 »
Kyllä tuon näköjään amatzoonien maasta sai tilattua. Nähtäväksi jää, että tuleeko ja koska.

EDIT. Mutta Adlibriksen sivuilta en edes löytänyt koko opusta. Nelonen siellä kyllä oli jo ennakkoon sekä boksi osista 3 ja 4.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2012 klo 09:01:55 kirjoittanut Janne »
"Tex-tieteen yli-morisco"

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #536 : 19.06.2012 klo 09:55:45 »
Kyllä se Adlibriksessä on mutta kesti kauan kun löytyi, ei ilmeisesti noteeraa haku tota pitkää nimeä, sitten käytin  pelkkää "Mikcey Mouse"-hakua ja löytyi.

Saa nähdä pitääkö paikkaansa että on nyt ilm. yhdessä vaiheessa piti vasta ensi kuun puolella tulla?

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #537 : 19.06.2012 klo 10:21:24 »
Mulle tuli tänään Adlibrikseltä sähköpostiin muitutus, että kirjaa vois nyt sit tilata.
Kyllä se nyt varmaan sit ihan oikeesti on tullut markkinoille.

Itse olen hakenut noita kirjoja Gottfredsonin nimellä ja on hyvin löytänyt Adlibriksellä. En tiedä sit tilaanko Adlibrikseltä ton, kun Carl Barksin maalauskirjan kanssa oli ihme sähellystä. Enkä vois muutenkaan tilata tota, kun olen nyt maalla 3 vikkoa latailemassa akkuja. Sit kun olen taas stadissa niin sit ehkä tilaan opuksen. Luulis et silloin myös Bookplussalta vois ton tilata.

haplo

• Jäsen
« Vastaus #538 : 19.06.2012 klo 12:00:03 »
Kolmas kirja on päätynyt jo Inducksiinkin. Mehevien Gottfredsonin tarinoiden lisäksi mukana on myös vuoden 1937 italialainen Aku-tarina. Harmi että vasta tein sarjistilauksen, joutuu nyt vartomaan että voi hankkia tämän.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #539 : 19.06.2012 klo 12:12:44 »
Hahaaa!
Uudessa Mikki kirjassa on myös tarina "Editor-in-Grief". Siinähän Aku Ankka ekaa kertaa Gottfredsonin piirtämänä. Paitsi sunnuntaisarjoista en tiedä...voi olla, että siellä se on jo ilmestynyt.
Mutta oliko tuo eka Aku Ankka esiintyminen Suomessa. En muista enää ja kun on täällä maalla niin ei voi tarkastaa sitä asiaa mistään.