Heh. Mä uskon koirakoulumetodiin kritiikin suhteen. Nostamalla esiin hyvät jutut kannustaa enemmän "kehittymään" (mitä se sitten onkin) kuin kaivelemalla esiin vikoja.
No jaa. Sanoivat koiraihmiset mitä tahansa, minä olen sitä mieltä, että fiksu ihminen on älyltään monimuotoisempi kuin koira.

Jos kaverilla on sepalus auki, on siitä hyvä huomauttaa sen sijaan, että vain kehuisi hienoa frakkia.
Kun kehua nähdäkseni annetaan asioista, jotka ovat onnistuneet ja joita ei ole syytä muuttaa, voidaanko sanoa positiivisen kritiikin olevan rakentavaa? Ohjaava kritiikki (joka on mahdollista käsittää moitteeksi) osoittaa kohdan, jota on syytä tekniikassaan kehittää. Se tuo muutosta.
Tuosta omasta Abu Ghraib kuvastani olen oppinut täällä saamastani kritiikistä ainakin yhden virheen, jota en ollut itse huomannut. Paljon on myös kommentoitu asioita, joita en aio muuttaa "moitteista" huolimatta. Ovathan ne tosiaan vain yksittäisiä mielipiteitä ja tietyissä asioiss huomaan, ettei kommentoija ole havainnut tiettyjä asiaan liittyviä tekijöitä.
En ole liiemmin vastaillut kritiikkiin, koska nähdäkseni kritiikki ei ole hyökkäys, jota vastaan pitäisi puolustautua. Mahdollisesti, jos aletaan joka kuvalle aloittamaan oma threadinsa, voisin siellä noilta pohjilta alkaa keskustelemaan kuvieni sielunmaailmasta.