Kirjoittaja Aihe: Legendaarinen "Hullun divari" esittelyssä...  (Luettu 52305 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Re: Legendaarinen "Hullun divari" esittelyssä...
« Vastaus #60 : 18.04.2006 klo 15:44:23 »
Olen minäkin joskus boikotteja pitänyt, mutta niin omituisissa kuin Alfassakin on kasvatettava paksu nahka.
Kun valitettavasti olen siviilissäkin gramofonin neulalla rokotettu, niin menin mainitsemaan että eräskin oli saanut trauman liikkeen tarjoamasta kohtelusta.
Alfa pyysi ilmoittamaan että oma häpeä, on mennyt paljon hunajaa sivu suun ja ne jotka liikkeessä vain lorvivat sietävätkin tulla ammutuksi jousella Lahden kaduilla.
Tämän jälkeen siirryttiinkin piruilemaan paikalla oleville kanta-asiakkaille. Eli allekirjoittaneelle.
Palauttamani vastineeni oli yhtä oppinut ja sivistynyt kuin liikkeenkin ja tapahtui veljellisen riitasoinnun sävyissä kuten aina.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #61 : 18.04.2006 klo 17:49:56 »
Alfa on laatuliike, jolla on valikoitunut asiakaskunta.
Mitä tahansa löytyy ja jos ei ihminen kestä paria valikoitua satiirista sanaa, niin elämällehän on aina vaihtoehto.
Huutonetti on ok paikka, mutta ne todelliset löydöt, antikan tuoksu ja akustikka ovat korvaamattomia.
Ja niin Alfassa kuin Omituisissa, kuten mainittua, tyly kohtelu on vain merkki siitä että kuulu kantaväkeen.

h00k00

• Jäsen
« Vastaus #62 : 19.04.2006 klo 12:52:26 »
Minulle ajatus divarin mahdollisesta boikotoinnista saamani huonon palvelun vuoksi tuntuu tosi omituiselta. Olen aina kuvitellut ihmisten käyvän divareissa etsimässä jotain mielenkiintoista luettavaa sopivalla hinnalla. Ja siinä puuhassa on melko yhdentekevää millainen suunsoittaja istuskelee tiskin takana.

Minulle siis ennemmin halvalla hyvää myyvä hirvitys, kuin hirveitä hintoja kiskova hyvä ja mukava myyjä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #63 : 19.04.2006 klo 17:23:11 »
Minä en ole kohdannut sen enempää Omituisissa kuin Alfassakaan mitään kuittailua tai mitään muutakaan outoa. (Omistuisissa pitää ulko-ovella sanoa "päivää", mutta sen kun oppii, ei muuta tarvita). Mulle sopii ihan hyvin ettei tervehdyksen tai pään nyökkäyksen jälkeen enää vaihdeta muita sanoja kuin kiitos ja hei poistuessa. En välttämättä halua että kauppias kysyy "kuinka voin auttaa?" tai "etsikö jotain erityistä?", enkä tunne tarvetta keskustella ilmoista tai päivän uutisista tai 1950-luvun Kilroy -lehdistä tai asemasodan vaiheista Kanneljärven seuduilla. Voin toki, mutta ei tarvitse, viihdyn ilmankin.

Timo

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #64 : 21.04.2006 klo 11:13:33 »
Minusta on aika outoa, että jollain antikvan pitäjällä on varaa vittuilla asiakkaille. En usko että antikvan pitämisellä pahemmin kustannetaan ökyrikasta elämää. Kaipa tuo on sitten periaatteellisten ihmisten kutsumusammatti. :) Myönnettäköön, että itsekin yli 3 vuotta asiakaspalvelussa olleena, että useammin kuin toisinaan asiakas on ansainnut vittuilua ja piikittelyä ja toisinaan jopa pesäpallomailasta ja rautakärkisestä maiharista.

J. Suominen

• Jäsen
« Vastaus #65 : 21.04.2006 klo 15:26:21 »
Noh, normaalit tallaajat boikotoivat kaikkia liikkeitä,
joissa "satiiri kukkii" yksipuolisesti rahastavan osapuolen aloitteesta. Vaikka on kai niitäkin ihmisiä, jotka haluaisivat kuulla jopa marketin kassalla "valikoitua satiiria" ruokaostoksistaan.

Ja sitten kun on jälleen kerran menettänyt hermonsa ns. normaaleihin tallaajiin, niin on mukava lepuuttaa hermojaan samalla aaltopituudella olevassa seurassa ja harrastaa "valikoitua satiiria" kulttuurituotteiden ympäröimänä...elitismiä se on pienikin elitismi.

Hunajakin pysyy hintansa väärtissä kunnossa kun limanäppinen  rahvas rasvaisine kersoineen ei ramppaa sitä käpälöimässä...

Basil Fawlty olisi mainio antikvan isäntä.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #66 : 21.04.2006 klo 15:33:26 »
Hunajakin pysyy hintansa väärtissä kunnossa kun limanäppinen  rahvas rasvaisine kersoineen ei ramppaa sitä käpälöimässä...

Basil Fawlty olisi mainio antikvan isäntä.

Meille elitisteille hunaja kelpaa. Joskin suosimissani liikkeissä hintataso on järkevä, ei makedonia-valuutankerroin. Ja me elitistithan emme kumartele liikkeen omistajia, työntekijöitä tai kanssa-asiakkaita. Satiiriin satiiria, Martensiin Sieviä, niin metsä etc.
Basil Fawlty muuten ylläpitää antikvariaattia salanimellä Turussa....

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #67 : 21.04.2006 klo 19:34:20 »
Tulipa tänään visiteerattua AlfaAntikvassa. Vaikka ei anopin kirjat kelvannut, lähti mukaan silti Angelin 3 tuotantokausi ja Nemesis albumit 1 & 2. Oh, joy.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #68 : 21.04.2006 klo 19:49:44 »
Tulipa tänään visiteerattua AlfaAntikvassa. Vaikka ei anopin kirjat kelvannut, lähti mukaan silti Angelin 3 tuotantokausi ja Nemesis albumit 1 & 2. Oh, joy.
hassua et näytä luonnossa niin koiralta...

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #69 : 23.04.2006 klo 11:05:24 »
hassua et näytä luonnossa niin koiralta...

Jopas, pistäydyitkö sinne samaan aikaan?

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #70 : 24.04.2006 klo 10:42:51 »
Jopas, pistäydyitkö sinne samaan aikaan?
Jep. Jokin takaraivossa sanoi että tuo henkilö on Tuukka Saturi. Ei siksi että tuntisin kaikki Alfan asiakkaat ulkonäöltä.
Toivottavasti auto oli lähellä ettei kauas tarvinnut pahvilaatikkoa kantaa.

Tämä on muuten varmasti yksi asia  millä moni antikvariaatti tienaa huonoa mainetta. Siis ettei kelpuuta kaikkea tavaraa mitä ovesta sisään kannetaan. vaan että kunnon ja menekin perusteella.
Tuukan tapauksessa en kyllä tiedä mitä anopin kirjoja yritit kanittaa.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #71 : 24.04.2006 klo 10:50:29 »
Jep. Jokin takaraivossa sanoi että tuo henkilö on Tuukka Saturi. Ei siksi että tuntisin kaikki Alfan asiakkaat ulkonäöltä.
Toivottavasti auto oli lähellä ettei kauas tarvinnut pahvilaatikkoa kantaa.

Tämä on muuten varmasti yksi asia  millä moni antikvariaatti tienaa huonoa mainetta. Siis ettei kelpuuta kaikkea tavaraa mitä ovesta sisään kannetaan. vaan että kunnon ja menekin perusteella.
Tuukan tapauksessa en kyllä tiedä mitä anopin kirjoja yritit kanittaa.

No oli siinä varmaan 100 metriä matkaa. Jo tuodessa laatikkoa, oli kädet niin paskana, ettei sujunut nimmarin pakertaminen kuittiin. Pyöreiden liikkeiden teko oli kumman vaikeaa. Nooh, haba vaan kasvaa. Tekee ihan hyvää tällaiselle rimppakintulle.

Täytyy sanoa ettei mitään hajua mitä kirjoja siinä lootassa oli. Sen tiedän että Papillonin se myyjä kelpuutti. =) Ja hyväksyi se sentään myös kaikki omat tuomani kirjan, paitsi Hannibalin, koska se oli jo heillä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #72 : 24.04.2006 klo 11:15:48 »
Minä oon saanut Alfasta eina enemmän kuin olen itse arvioinut saavani, joitain kirjoja ja sarjakuvia pois myydessäni. Joka tapauksessa enemmän kuin mistään muusta divarista. No, kakkaa en ole yrittänytkään kaupata.  ;D

Timo

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #73 : 24.04.2006 klo 14:10:22 »
Mieluummin sitä ottaa kirjasta/albumista 40 euroa kuin 4 euroa. 

Ja näin Kane itse vastasikin siihen miksi osa pitää antikvaristeja kaheleina. Ero on siinä että enin osa kvaaklaisista, kuten mm.kane, ymmärtää että kutsumusammatistaan huolimatta divarinpitäjä yrittää saada elantoa.
Toki tässäkin on eroja.
Todella usein on tullut seurattua vierestä aikuisten eikä mitenkään köyhien tai epätoivoisten väittelyä myyjän kanssa.
"Tehän myytte näitä kympillä kappale ja tämähän on paljon arvokkaampi! Kyllä tästä on pakko saada se kymppi kappale eikä mitään kolmenkymppiä koko pinosta tai 45 vaihdossa"
Aivan oma lukunsa on ne joilla sattuu olemaan kolme samaa tietosanakirjasarjaa/CDtä/DVDtä yhä kaupan muoveissa...

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #74 : 25.04.2006 klo 10:41:30 »
Ja näin Kane itse vastasikin siihen miksi osa pitää antikvaristeja kaheleina. Ero on siinä että enin osa kvaaklaisista, kuten mm.kane, ymmärtää että kutsumusammatistaan huolimatta divarinpitäjä yrittää saada elantoa.
Toki tässäkin on eroja.
Todella usein on tullut seurattua vierestä aikuisten eikä mitenkään köyhien tai epätoivoisten väittelyä myyjän kanssa.
"Tehän myytte näitä kympillä kappale ja tämähän on paljon arvokkaampi! Kyllä tästä on pakko saada se kymppi kappale eikä mitään kolmenkymppiä koko pinosta tai 45 vaihdossa"
Aivan oma lukunsa on ne joilla sattuu olemaan kolme samaa tietosanakirjasarjaa/CDtä/DVDtä yhä kaupan muoveissa...

Kun olen itse myymässä kirjoja tai tietokonepelejä, niin en ikinä odota saavani kuin korkeintaan 5 euroa / kohde. Yleensä ne roikkuvat siinä 2-4 euron tuntumassa.

On kyllä tullut kuultua juttua mainitsemistasi "kaupankävijöistä" jotka kuvittelevat saavansa myytyä tavaran lähes samalla hinnalla kuin itse ovat sen ostaneet. Ei vissiin ole antikvariaatin toimintaperiaate ihan täysin ymmärretty.