Hyvin mielenkiintoinen aihe: onhan tämä "hullu" herättänyt ajatuksia suuntaan & toiseen - ilmaista mainosta! Ainakin meikäläinen tietää nyt tasan tarkkaan, minne suuntaan, mikäli joskus eksyn Laheen. Äiä on pelannut korttinsa oikein.
Periaatteessa perustelematon äksyily harmittaa, myönnän. Kerran olin Jyväskyläläisessä divarissa, sen omistaja alkoi kenkkuilla toiselle asiakkaalle, joka otti LP:n pois pussista tsekatakseen kunnon. Että ei niitä kannata ottaa pois, kyllä mä oon ne kaikki kattonu, ja jos ei kelpaa ni mee muualle. Sananmuoto oli muistaakseni semmoinen hieman avohoitopotilas-maisen sekava, mutta idea oli tuo.
Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että näitä "hulluja" tarvitaan tässä puoliorwelliaanisessa maailmassa, jossa ihmiset ovat puhki hemmoteltuja. Meillä menee periaatteessa liian hyvin. Kaiken pitää olla niin keleen kliinistä, kukkasta ja marjasta, ja heti kun joku käy poikkiteloin, niin aletaan hokea sitä iänikuista palvelumantraa, että miksei kukaan ota suihin kun mä tuun divariin.
Kyllä millä tahansa liikkeellä on oikeus valita asiakkaansa. Ennemmin valitsen "hullut" myyjät, jotka sanovat suoraan, silmästä silmään kuin isommat supermarketit, joissa "hullun" hommat on ulkoistettu klanipäille poliisikouluhylkiöille, perjantaisin tuplamiehitys.
Me tarvitsemme enenevässä määrin ihmisiä, joilla on munaa ilmoittaa tunnoistaan suoraan ja just nyt, huomisen tekstiviestipalstan asemesta.
Lahteen. Ensi tilassa. Vaikka jonkun kanssa. Jos divareita on edelleen kaksi, voidaan matkalla soittaa repeattina Kirkan kappaletta "Kahden hullun matka".