Kirjoittaja Aihe: Suositelkaa animesarjoja (joita löytyy DVD:llä...) !  (Luettu 16710 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
Keräilen tällä hetkellä NGE:a, Full Metal Panic!ia ja Kino's Journeyta (ja sitten jotain lyhyempiä kokonaisuuksia...). Excel Sagan pari ensimmäistä lättyä on saapumassa ja Noir-boxi pitäisi hankkia...

...mutta mitäs muita pitäisi lähteä keräämään? Love Hinaa olen kierrellyt ja kaarrellut, mutta ei ole vielä napannut. Pitäisikö?

Entäpä Cutie Honeyt, Dirty Pairit (flash?) tai vaikka Chobits?  ???

Olisin erityisesti kiinnostunut ihmissuhdetarinoista (tai ainakin sellaisita joissa on muutakin, kuin toimintaa), koska tuota jättirobomättöä ja muuta actioinia) yms. on kyllä kohta ihan omiksi tarpeiksi.

Niin ja mitään poikarakkausjuttuja en todellakaan ajatellut ruveta katsomaan, joten ne voi jättää mainitsematta.  :P
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
Re: Suositelkaa animesarjoja (joita löytyy DVD:llä...) !
« Vastaus #1 : 29.01.2006 klo 23:46:18 »
Oletko kenties rekisteröitynyt animewatcheriin?

Jos olet, niin voisin pikaisesti profiloida sinut ja heitää muutamia sarjaehdotuksia.
Katsomissasi sarjoissa on muuten oltava sitten arvosanat! (Vihaan sitä, kun ihmiset eivät voi laittaa niitä arvosanoja sinne.)

Ja jos ketä kiinnosti, niin minä olen tässä.

:P
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #2 : 29.01.2006 klo 23:47:33 »
Love Hina anime; ensimmäiset viisi jaksoa ovat oikein hienoja, mutta sen jälkeen homma muuttuu paikallaan pyörimiseksi, joka tylsyttää hyvin nopeasti. Loppuratkaisuakaan ei tarjota. Jos todella haluat, osta ensimmäinen DVD, mutta sen jälkeen ei kannata vaivautua. Sarjassa on hieno animaatio ja kauniit musiikit, joten ensimmäiset jaksot voisi olla hyvä sijoitus.

JustinCase

• Opiskelija
  • Uusi jäsen
« Vastaus #3 : 30.01.2006 klo 14:27:14 »
Jos kerran pidit Full Metal Panicista, niin kannattaa tutustua Full Metal Panic Fumoffuun, joka on käytännössä FMP josta poistettu mechat ja keskitytty Chidorin ja Sagaran "suhteeseen" ja runsaaseen huumorin viljelyyn.

Lisäksi täytyy vielä sanoa, että mikäli Squaren tuotteet ovat yhtään miellyttäneet menneisyydessä, niin Full Metal Alchemist on ehdottomasti tutustumisen arvoinen.
Da mihi sis crustum Etruscum cum omnibus in eo

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #4 : 30.01.2006 klo 18:07:44 »
Lisäksi täytyy vielä sanoa, että mikäli Squaren tuotteet ovat yhtään miellyttäneet menneisyydessä, niin Full Metal Alchemist on ehdottomasti tutustumisen arvoinen.

Full Metal Alchemist on tosiaan viihdyttävä sarja, joskaan en usko että jaksaisin katsoa sitä kovinkaan montaa kertaa. Itse hihkuin kun Paranoia Agentin kolmas DVD tuli kauppoihin, mutta se ei ehkä ole kaikkien sarja, sen verran... ööö... outo. (Hyvä ohjaaja. Ohjannut myös Tokyo Godfathersin, Perfect Bluen ja Millenium Actressin.)

Haibane-Renmeistä pidän itse hirveästi (13 jaksoa), mutta ei sekään ehkä ole kaikkien sarja. Keskittyy kyllä hahmoihin.

Iletys

• What the hell... I'm feeling lucky!
  • Jäsen
  • Pyhät palapelit!
« Vastaus #5 : 30.01.2006 klo 18:57:28 »
Hellsing on legenda sarja.... Pakkohankinta jos oot edes vähän kiinnostunu vampyyreistä...
I'd hit it, two times!

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #6 : 30.01.2006 klo 23:07:39 »
Entäpä Cutie Honeyt, Dirty Pairit (flash?) tai vaikka Chobits?  ???

Se Cutie Honey, jonka olen nähnyt (Re: Cutie Honey eli uusin versio) oli varsin riemastuttava kokemus, jossa ei toimintaa, huumoria tai fanipalvelua säästelty. Tuo dvd:llä saatavilla oleva vanhempi OVA ei vaikuta yhtä hubalta mutta on niin halpa että sitä voisi vaikka kokeilla. Dirty Pair Flash oli lievästi puiseva kaksi ensimmäistä dvd:tä ja katsottava kolmannella dvd:llä. Paljon räjähdyksiä. Chobits on hauska ja söötti (toisten mielessä tämä kääntyy muotoon pervo mutta en välitä heistä). Toimintaa tuskin ollenkaan.

Jotain ihmissuhdepuolen epätoimintaa voisi olla vaikka Kodocha. Ei kannata antaa 12-vuotiaiden päähenkilöiden hämätä, sarjassa vedetään välillä katsojaa aikamoisten tunnemankelien läpi. Kodochan hämmästyttävin puoli on se, että tunnekuohuihin liitty täysin saumattomasti sekopäinen huumori, jolla hakevat vertaa vain Full Metal Panic ja Azumanga Daioh.

Suunnilleen samaan loveen lankeaa Fruits Basket, jossa seikkaillaan myös komedian ja nyyhkytyksen välimaastossa. Päähenkilö saattaa tuntua joskus rasittavan kiltiltä, mutta loppujen lopuksi sai raavas mieskin siitä mukavan pörröisen olon.

Princess Nine puolestaan on mukava urheilutarina lukion tyttöjen baseball-joukkueesta, joiden tarvitsee voittaa ulkoisia ja sisäisiä vastuksia. Mukana myös kolmiodraamaa. Ei kuulosta kummoiselta, mutta veti minut tehokkaasti mukaansa. Kiitos kavereille, jotka hankkivat tavaraa, jota ei itselle tulisi mieleenkään ostaa.

Infinite Ryvius kertoo, mitä tapahtuu, kun 400 avaruuspiloteiksi koulutettavaa joutuu sabotaasin johdosta ansaan hallituksen salaiseen huippuhävittäjään. Liittoja muodostuu ja hajoaa ja vallan tasapaino keinuu puolelta toiselle. Kärpästen herra avaruuteen siirrettynä. Varoitus: sisältää avaruustaisteluita eli toimintaa. Myös mechan tapaisen.

Nuo tulivat ensimmäisenä mieleen. Lisäksi olen kuullut monesta lähteestä Kare Kanon ja Koi Kazen olevan hyviä ihmissuhdesarjoja, mutta en ole niitä itse katsonut. Voisi joskus tulevaisuudessa hankkiutua tilanteeseen, jossa niitä näkee.

edit:
Unohdin Crest of the Starsin. CotS on hyvä, katsokaa sitä.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2006 klo 23:13:28 kirjoittanut isokana »

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #7 : 31.01.2006 klo 14:21:31 »
Itse hihkuin kun Paranoia Agentin kolmas DVD tuli kauppoihin, mutta se ei ehkä ole kaikkien sarja, sen verran... ööö... outo. (Hyvä ohjaaja. Ohjannut myös Tokyo Godfathersin, Perfect Bluen ja Millenium Actressin.)

Paranoia Agent on kyllä kiinostanut jo pitkään. Ohjaajan Perfect Blue ainakin iski, kuin triljoona volttia.

Saako tuota Kare Kanoa mistään ilman luottokorttia? Sarjakuvana olen nähnyt jopa Akateemisessa, mutta DVD:llä en...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

mangaboy

• Uusi jäsen
  • mangafani
« Vastaus #8 : 31.01.2006 klo 15:06:26 »
dragonball on tosi hyvä ainakin minun mielestäni. Suosittelen sitä huumorin ja äärimmäisen hienojen taistelukohtausten siivittämänä. Tietenkään kaikki ei tykkää siitä taistelutyylistä, kun paljas silmä ei oikein erota että mihin siinä huiskitaan vihollista.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #9 : 31.01.2006 klo 15:12:22 »
DB ei ehkä ole sitä mitä ainakaan itse haen...  ::)

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #10 : 31.01.2006 klo 15:18:14 »
Saako tuota Kare Kanoa mistään ilman luottokorttia? Sarjakuvana olen nähnyt jopa Akateemisessa, mutta DVD:llä en...

Kotimaassa ainakin Videodivari sitä myy. Ulkomailla Archoniasta saa yksittäisiä DVD:tä, boksi on loppuunmyyty.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #11 : 31.01.2006 klo 15:44:39 »
Huomenna tulee tili... ja nyt se jo meni...  :'(

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #12 : 31.01.2006 klo 17:53:48 »
Huomenna tulee tili... ja nyt se jo meni...  :'(

Vanha sananlasku sanoo, että dvd-hyllyn sisältöä on lystimpi katsella kuin pankkitilin saldoa. ;)

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #13 : 31.01.2006 klo 18:32:23 »
Ainakin yhdellä tutulla oli Read Or Die OVA:aa DVD:llä ja pidin siitä aika paljon. Etä se on ihan katsottavaa animea. Tosin myös se itse sarja on kunnollinen, tosin vielä kaksi jaksoa on näkemättä kyseisestä sarjasta.
Myös Hellsing on ihan katottavaa, jos pitää vampyyreista. Mutta vaikka Filmifriikissä olen käynnyt, niin siellä oli ainakin Fruits Baskettia, mutta ei varmasti kiinnosta.
Tokion Kummisedät (? ei varmaan suommenneta noin?) sitä ainakin löytyy anttilasta ja free recordshopista...
Kissojen Valtakunta... Ehkä liian "lapsimainen".
Mutta muita en osaa oikeen kertoa, mitä on DVD:llä. Että Anttilassa ainakin on ihme kyllä Oulun eräässä divarissa on myös pari anime DVD:tä myynnissä, tosin ne oli laitettu ihan sinne Manga hyllyyn.
Stellviasta en tiedä onko DVD:nä jossain, mutta hemmetin hyvä Scifi seikkailu ja jäin ikävä kyllä koukkuun kyseiseen sarjaan.

Kaverini tilasi kaikki Yu Yu Hakushot, Ruoni Kenshinit ja pari muuta amazonilta ja uskon, että ne maksoi *vihletää*

Ja minä olen myös Animewatcherissa... tosin toisella nimellä, mutta sivun kertoja Fantasyfan taitaa kuikkia siellä top 10 edelleen, jos muistan oikein...
« Viimeksi muokattu: 31.01.2006 klo 18:34:43 kirjoittanut Storm »
I live, when my heroes live...

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #14 : 01.02.2006 klo 12:38:11 »
Ainakin yhdellä tutulla oli Read Or Die OVA:aa DVD:llä ja pidin siitä aika paljon. Etä se on ihan katsottavaa animea. Tosin myös se itse sarja on kunnollinen, tosin vielä kaksi jaksoa on näkemättä kyseisestä sarjasta.

. . .

Mutta vaikka Filmifriikissä olen käynnyt, niin siellä oli ainakin Fruits Baskettia, mutta ei varmasti kiinnosta.

. . .

Kaverini tilasi kaikki Yu Yu Hakushot, Ruoni Kenshinit ja pari muuta amazonilta ja uskon, että ne maksoi *vihletää*

Minulta löytyy tuosta RODista se lyhyt kolme (vai neljä?) osainen stoori... se kyllä rokkaa kympillä. Onko se toinen sarja yhtä hyvää/erilaista)paempaa)huonompaa vai mitä häh?

Mitenkäs Fruits Basket? Kehuttu on? Onko vain tytöille? Uskaltaako tällainen maskuliininen, miehekkyyttä pursuava komistus iskeä moista hyllyynsä?  ::)

Rurounia lueskelen magana. Onko anime-versio samaa tavaraa vai onko siinä eroja?