Kirjoittaja Aihe: Don Rosa  (Luettu 448411 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Don Rosa
« Vastaus #750 : 10.03.2016 klo 11:35:07 »
Uusimmassa Akkarissa oli mainintaa tulevasta T-Paidasta, jossa koristaisi Rosan tekemä kuva. Lienee uudelleen käytetty kuva??

No, jutussa olleen kuvan perusteella näin lienee.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #751 : 15.06.2016 klo 09:29:58 »
Mikä on Rosan paras ankkajuttu joka on saatavilla kovissa kansissa ja suomeksi?

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #752 : 15.06.2016 klo 11:12:19 »
Unelmoiden läpi elämän on ehdottomasti yksi parhaimmista

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #753 : 15.06.2016 klo 15:20:47 »
Itse nostaisin varhaistarinoista framille sarjan His Majesty, McDuck.
Sekä The Guardians Of The Lost Library ja The Treasury of Croesus.
Kovissa kansissahan nää on ihan kaikki jo.

Timo

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #754 : 15.06.2016 klo 19:48:26 »
Minä mainitsisin Yukonin sydämet (se loppu, ah, se loppu. Vaikka White Agony Creekin vanki sitä myöhemmin vesittääkin). Olla kuin ei olisikaan -sarjaa voisi ehkä syyttää avoimesta leffakopioinnista mutta kun varastaa niin kannattaa tehdä se hyvin, se on toinen suosikki.

Mambrinon kypäri

• lukee, myös sarjakuvia
  • Jäsen
« Vastaus #755 : 15.06.2016 klo 23:18:04 »
No tuota, jos vaikka sanoisin jotain mitä ei ole vielä mainittu, niin: Musta Ritari.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #756 : 16.06.2016 klo 10:18:08 »
Tattis ankistit! Vai pitäisikö sanoa rosaistit.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #757 : 16.06.2016 klo 11:14:26 »
Alkupään sarjoista voisin vielä suositella luettavaksi ennen Yukonin sydämiä Last sled to Dawsonin (Lumikenttien kimallus).

Timo

hdc

• Jäsen
« Vastaus #758 : 16.06.2016 klo 13:33:15 »
Joo, Elämän ja Tekojen toinen olennainen B-sarja (Elämä ja Teot -perustusina on sarjana tietysti huippu, yksittäisinä sarjoina mikään ei nouse ihan terävimpään kärkeen).

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #759 : 16.06.2016 klo 15:46:46 »
Itse nostaisin varhaistarinoista framille sarjan His Majesty, McDuck.
Sekä The Guardians Of The Lost Library

Nämähän ne on, sekä Barks -jatko-osa Takaisin Xanaduun. Näissä Rosa on vahvimmillaan omalla vahvuusalueellaan, eli juonen punomisessa ja tarinankerronnassa. Lisäksi niissä on mahdollisimman vähän Rosan akilleenkantapäätä eli sietämätöntä siirappisuutta, mikä pilaa monta potentiaalista Don-mestariteosta (Elämä ja teot, sekä muut nuoruudenlällytykset).

hdc

• Jäsen
« Vastaus #760 : 17.06.2016 klo 09:10:04 »
Lisäksi niissä on mahdollisimman vähän Rosan akilleenkantapäätä eli sietämätöntä siirappisuutta, mikä pilaa monta potentiaalista Don-mestariteosta (Elämä ja teot, sekä muut nuoruudenlällytykset).

Koska jaan Rosan kiinnostuksen Hollywoodin kultakauteen, sanon pah, siirappia ja melodraamaa vaan kehiin.
Okei, jotkin myöhemmät nuoruustarinat alkoivat käydä tämän suhteen rasittaviksi, yllämainittu White Agony Creekin vanki oli ongelmallinen enkä Unelmoiden läpi elämän -sarjan lopustakaan yhtään pitänyt, se oli tehty jo Ankkapalatsin erakon lopussa paremmin (niiden välinen ero olisi pitänyt tuoda paremmin esiin).

Rosan akilleenkantapäänä pidän itse heikkoa käsitystä kaikista muista hahmoista kuin Roopesta ja Akusta.

_tex_

• Jäsen
  • Oman kielen OSAAJA!KvAak terroristi!AiNiAaN! Q=<>
« Vastaus #761 : 17.06.2016 klo 09:34:49 »
Rosan akilleenkantapäänä pidän itse heikkoa käsitystä kaikista muista hahmoista kuin Roopesta ja Akusta.

Puhuu vähän mutta asiaa!!

Q=<>

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #762 : 17.06.2016 klo 09:48:47 »
... Rosan akilleenkantapäätä eli sietämätöntä siirappisuutta, mikä pilaa monta potentiaalista Don-mestariteosta (Elämä ja teot, sekä muut nuoruudenlällytykset).
Ymmärrän hyvin mitä Pässi lausunnollaan tarkoittaa ja olen osittain samaa mieltäkin. Itse puhuisin kuitenkin - joidenkin tarinoiden kohdalla - jonkinlaisesta ylikorostuneesta sentimentaalisuudesta. Olisiko tämä ilmiö suora seuraus Rosan Barks-ihailusta, sillä näitä tunnelmia ei mielestäni niinkään löydy tarinoista, joissa ei ole suoraa Barks-kytköstä?
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Turtana

• Uusi jäsen
« Vastaus #763 : 18.06.2016 klo 10:53:36 »
Paras kovakantinen kokonaisuus on Musta Ritari. Kansien väliin mahtuu klassisen nimitarinan lisäksi tunnelmallinen aarrejahti Hollantilaisen salaisuus, vähän överiksi vedetty mutta näyttävä ja vauhdikas Kaikkein mieluisin lahja sekä huikea scifisekoilu Kaksisilmäisten avaruushirviöiden hyökkäys (alkuperäinen suomennos Maa hyökkää! oli muuten paljon parempi).

Muista tarinoista on pakko mainita ainakin sellaiset hillittömät fysiikalla leikkimiseen keskittyvät lyhärit kuten Hopealautasella, Pysähtyneisyyden aika, Rahavirta ja tietysti Paino-ongelmia.

Kyllä noita hyviä riittää.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #764 : 21.06.2016 klo 09:00:01 »
http://www.lehtipiste.fi/fi/kirjat/Sarjakuva-albumit/Disney/710505/Ankkamaestron+Värityskirja+1+2016/

Toimituksen väeltä ei näemmä mielikuvitus lopu. 😃
Kääk13-kirjoittaa!