Hmmm... kiitos palautteesta ja kyssäreistä. Olen aina karttanut värejä kuin ruttoa. Mustavalkoinen kuva on ollut minulle kaikki kaikessa, KUNNES noin pari vuotta sitten päätin kokeilla kuvieni värittämistä ja yllätyin. Ei se nyt niin kamalan vaikeaa ollutkaan. Omasta mielestäni en kuitenkaan hallitse värittämistä kovin hyvin. Ehkä keskitasoisesti perustaidot alkaa olla hanskassa. Nyt voisin jopa kuvitella värillisen sarjakuva-albumin tekemistä. Tämä ei olisi tullut mieleenkään pari vuotta sitten, koska olin niin käsi. En tiennyt värien käytöstä mitään.
Olen opetellut lähes kaiken piirtämiseen ja värittämiseen liittyen itse. Jos Luoja on lahjoja antanutkin niin ei se tarkoita, etteikö vaivaa olis nähtävä. Olen lainannut ja ostanut kymmenittäin kirjoja, sekä näytellyt kuvia kavereille ja pyytänyt palautetta. Myös netti on avannut todella paljon mahdollisuuksia oppimiseen ja antanut myös inspiraatiota tekemiseen, kun on nähnyt muiden tekeleitä. Hyvin keskeneräinen kuvailija kuitenkin olen ja monia asioita en hallitse ollenkaan. Aluksi opettelin pään tekemistä pitkän aikaa ja nyt olen siirtynyt vartaloa harjoittelemaan. Erilaiset taustat maisemineen, rakennuksineen ja laitteineen ovat myös harjoittelun alla ja lähisuunnitelmissa.
Tällä hetkellä väritän kuvani lähinnä tietokoneella. Se on helppoa ja sillä saa aika hyvännäköistä jälkeä aikaiseksi. Olen koittanut vähän akryyli- ja akvarellivärejä, sekä pastelli- ja akvarelliliituja, mutta mitään hohdokasta en ole saanut aikaiseksi. Nämä työvälineet ovat listalla odottamassa (aikaa) ja aion palata niiden pariin myöhemmin. Voin pistää sitten esille jotain, kun saan tehtyä.
Tästä jatketaan kehittyminen mielessä, sanoi Darwin, kun apinaa halaili!
8)