Kirjoittaja Aihe: Luonnokset  (Luettu 614527 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:Luonnokset
« Vastaus #150 : 11.04.2004 klo 00:13:45 »
Jukka: hyvännäköistä inkkaritutkielmaa. Etenkin pääosa toimii hyvin. Vartalossa ehkä liikaa hoikkuutta. Näyttää, että hahmosi työntää vatsaa kovasti eteenpäin. Kädet on myös aika pienet ja asento vähän omituinen, mutta hevosella istuminen on ideana toimiva. Onko luonnoksesi valmis vai väännätkö sitä vielä? Musta sun kannattaa jatkaa tota, sillä alku on lupaava.
- - -

Tässä on mun lähes valmis luonnos (Huomasitteko muuten, että tein ensimmäisen luonnoksen jälkeen kokonaan uuden). Silmät on näköjään vielä vähän eri tasolla ja muutenkin tarvittaneen pientä säätöä siellä täällä. Olen miettinyt akvarellien, akryylien ja digimaalaamisen vaihtoehtoja värittämiseen. Taidan kokeilla akvarellia... Hmmm... Kommentteja?

Missäs vaiheessa OK?

8)

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #151 : 11.04.2004 klo 01:03:21 »
Missäs vaiheessa OK?
Vaiheessa. Olen pitänyt taukoa. Inspis tyssähti vaihteeksi. Palaan asiaan. :)

Hazart, miksi menit poistamaan tytön, minähän kielsin! ;) Keskivartalo näyttää luonnoksessa minusta liian lyhyeltä; sitä on vain hirvittävä työ lähteä käsin muuttamaan. Koneella saisit tietysti helpommin venäytettyä... Tai jos jotenkin saisit korostettua kumaraa asentoa (hartiat lähempänä katsojaa kuin lantio), niin se saattaisi parantua. Tai en tiedä... Mitä muut lienevät mieltä? Lisäksi meistä päin vasen hartia/olkavarsi näyttää oudolta.

Noniin, nyt minä lyttäsin hyvän kuvan ihan täysin... Tunnelma ja asetelma kuvassa on ainakin mitä mainioin. Olisi hienoa nähdä tosiaan akvarelli- tai akryylityökin välillä! Kun virittelet oikein komean tuosta taivaasta niin... a'vot!  8)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #152 : 11.04.2004 klo 01:20:52 »

Hazart, miksi menit poistamaan tytön, minähän kielsin!... Keskivartalo näyttää luonnoksessa minusta liian lyhyeltä...

Tyttö oli jäykkä kuin rautakanki, joten jätin sen kylmästi tekemättä. Hehehe! Laiska pääsee helpolla... Totta puhuen pitäisi kyllä treenailla kuvia, joissa on useita hahmoja kerrallaan... sarjakuviakin ajatellen. Tuo ruumis ei ole minusta lyhykäinen, sillä hahmo on tosiaan vähän kumarassa. Ehkä täytyy vähän korostaa sitä.

Lainaus
Noniin, nyt minä lyttäsin hyvän kuvan ihan täysin... Tunnelma ja asetelma kuvassa on ainakin mitä mainioin. Olisi hienoa nähdä tosiaan akvarelli- tai akryylityökin välillä! Kun virittelet oikein komean tuosta taivaasta niin... a'vot!  8)

Etkä sie mittään lytännyt. Hyvä kuulla, mitä muut huomaavat kuvasta. Kyllä tästä vielä jotain saa aikaiseksi. Esim. pahan mielen, kun pilaan sen väreillä... heheh...  mutta ei enää tänään... nyt nukkumaan!

8)

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #153 : 11.04.2004 klo 01:30:08 »
mutta ei enää tänään... nyt nukkumaan!
Mitä? Iltahan on vielä nuori! Haha!

"Tänään menen ajoissa nukkumaan..."

Niin varmaan, niinhän me kaikki!

Make Piis, not Woor  8)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #154 : 13.04.2004 klo 00:13:03 »
Luonnosta pukkaa!

Tässä inkkarityötä miettiessäni päätin tehdä lohikäärmeen alta pois. On tullut tehtyä näitä (semi)realististyylisiä hässäköitä ja ajattelin kokeilla tällaista cartoon tyyliä välillä. Tarkoitus on edetä nopeasti, mutta saada hyvää jälkeä aikaiseksi. Illustratorilla ja Photarilla varmaan väritän ja inkkaan. Kommentoida saa! (Vinon hännän huomasin jo itsekin...)

Mikäs olisi seuraava haasteemme lohikäärmeen jälkeen? Ehdotan jotain rakennusta tai kulkuneuvoa. Ihan vain, että tulisi harjoiteltua perspektiiviä ja laatikoita. Ehdotuksia?

8)

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #155 : 13.04.2004 klo 00:41:31 »
Ilmiselvä Puff Lohikäärme!
"Cartoon-tyylihän" istuu sulle oikein hyvin, tekisit useamminkin tällaisia hassuja palleroita :) Joo, häntä on vähän vänkyrä niinkuin itsekin sanoit. Siivet on myös aika pienet tuon kokoiselle ruholle, mutta toisaalta ne näyttävät kuitenkin juuri sopivilta tällaiselle hauskalle otukselle.  Voisikohan tuota sen vasenta tassua/kättä piirtää alkamaan vähän ylempää...? Samalla tavalla kuin vasen kinttukin. Nyt kätönen ei mun mielestä ole oikein samassa linjassa muun vartalon kanssa, vaan selkä näyttää jotenkin kääntyvän hieman oikealle. Ilme on muuten mukavan höpsähtänyt, ja lentolasit sopivat otukselle kuin nyrkki silmään!
Klik klik --> Sarjisblogini

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #156 : 13.04.2004 klo 18:35:44 »
Niin... Heheh... tuo ihrakasa ei kyllä pysyisi ilmassa sekuntiakaan. Käsihommeli on hyvä huomio.
- - -

Tässä inkkarityön inkit. Kuva ei näy kokonaan. A3 skannerin puuttuessa... Sitten väriä pintaan!

8)

EDIT: Piirtäkää ihmiset piirtäkää!
« Viimeksi muokattu: 13.04.2004 klo 18:37:02 kirjoittanut Hazart »

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #157 : 13.04.2004 klo 22:40:46 »
Piirretään, Hazart, piirretään... aina kun television katselulta keritään ;)

Päivitystä. Olen tehnyt seuraavaa:
-Poika ja susi "tussattuna", taustaluonnos pohjalla mallina. Paina TÄSTÄ
-sekä TAUSTA. Olen digimaalaillut tämän tälläviisii erikseen. Huomaa, että etualalta puuttuu karahka ym...

Seuraava homma olisi värittää sitten poika ja susi taustan valaistuksen ja värimaailman suhteen ja sovittaa takaisin kuvaan. Katsotaan mitä tulee.

Saat, Axuz, moittia sutta vieläkin, mutta enää en sitä rupea muuttamaan! Hahaa, siitäs sait.  :P ;D ;) Haluan kohta päästä jo lohnarin kimppuun, joten HARKITKAA MITÄ SANOTTE!

Ei tosissaan. Saa kritisoida! Pienet muutokset ovat vielä mahdollisia - jos huomautatte NOPEASTI! :o

PIIS - "herneitä"  8)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #158 : 13.04.2004 klo 23:32:26 »

Tässä inkkarityön inkit. Kuva ei näy kokonaan. A3 skannerin puuttuessa... Sitten väriä pintaan!

EDIT: Piirtäkää ihmiset piirtäkää!

Hyvin onnistunut teos. Inkkarin vasen jalka vielä ongelmallinen. Anatomisesti muuten asiat kohdallaan. Eipä sitten muuta kuin varjostusta vaille. Kokeilepa tehdä mustavalkoinen , eli et oikaisekaan Paintterilla, vaan uudella siveltimellä varjot paikoilleen.

Ruohikkokin näyttää mukavalta.

Hooka hey!

Holle

• Jäsen
« Vastaus #159 : 13.04.2004 klo 23:33:18 »
Hazartin lopputulos on meikäläisen silmään valmis . Väriä en enää yrittäisikään laittaa.
O.K:n kuvasta ei löydy muuta moitittavaa kuin minun makuuni liiankin leppoisa ilmapiiri, mutta se onkin jo eri asia. Taustaa arvostelen sitten jos joskus pystyn itse samaan.
Holle
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #160 : 13.04.2004 klo 23:37:09 »
Hyvännäköisen taustan olet värkännyt kaikenkaikkiaan. Jotenkin kesänraikas tunnelma siinä. Kysyisin vain, että mitä tuo pieni punainen auto tekee tuolla veden alla.  Hehehe! En voi sille mitään, mutta minä näen siellä sellaisen. Jännällä tavalla olet saanut tuon veden kiiltämään. Kuusi niemennokassa on upea heijastuksineen. Katso, että kaikkiin puihin tulee yhtälailla detaljeja, koska nyt näyttää, että osassa olisi enemmän ja osa on vielä luonnosmaisia. Lähinnä ne pyöreämmät siinä keskellä ja ehkä ne siinä oikealla. Meitsi diggailee tosta taivaasta ihan kybällä. Älyttömän siisti! Kaikenkaikkiaan kiva, että et ole luovuttanut, sillä tämä on eeeeerittäin mielenkiintoista.

Muutkin piirtämään siitä!

Meikäboiga täällä hahmottelee väripalettia ja sitten alkaa sutiminen. Kokemusta värittämisestä perinteisillä väreillä on sairaan vähän, joten kuvan täydellinen pilaaminen on hyvin todennäköistä. Mut so what!

8)
« Viimeksi muokattu: 13.04.2004 klo 23:38:16 kirjoittanut Hazart »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #161 : 13.04.2004 klo 23:44:52 »

Hyvin onnistunut teos. Inkkarin vasen jalka vielä ongelmallinen...

Kiva kun jaksoit kommentoida. Onhan se ihan kohtuullinen ainakin. Jalka olisi helpompi hyväksyä noin, jos ymmärtäisi, että sillä jalalla inkkari seisoo varpaillaan ja siksi se on erilainen kuin toinen. Mustavalkoista olisi kiva kokeilla, mutta haluan testata akryyli/akvarellimaalausta ja tällä kertaa perinteisin keinoin.

8)

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #162 : 14.04.2004 klo 09:50:52 »
haluan testata akryyli/akvarellimaalausta ja tällä kertaa perinteisin keinoin.

Jes! Jäämme odottelemaan!
Klik klik --> Sarjisblogini

tertsi

• Vieras
« Vastaus #163 : 14.04.2004 klo 10:17:31 »

Hyvin onnistunut teos. Inkkarin vasen jalka vielä ongelmallinen...

Kiva kun jaksoit kommentoida. Onhan se ihan kohtuullinen ainakin. Jalka olisi helpompi hyväksyä noin, jos ymmärtäisi, että sillä jalalla inkkari seisoo varpaillaan ja siksi se on erilainen kuin toinen. Mustavalkoista olisi kiva kokeilla, mutta haluan testata akryyli/akvarellimaalausta ja tällä kertaa perinteisin keinoin.
Se ongelmakohta on polven ilmaiseva heikko viiva ja reiden ylin kohta. Mun mielestä, joko reiden ylintä viivaa pitäis laskea tai sitä heikkoa puolikaaren muotoista viivaa (siis polvea) nostaa(=seisois varpaillaan) ehkä
« Viimeksi muokattu: 14.04.2004 klo 10:20:58 kirjoittanut tertsi »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #164 : 14.04.2004 klo 11:02:24 »

Kiva kun jaksoit kommentoida.

Kyllä mä kommentoin, jos keksin jotain rakentavaa sanottavaa kuvista.
Ja noin ahkeraa henkilöä on mukava kannustaa.