Minusta Williams ja Fredericks olivat kummatkin yhtä huonoja Mustanaamion tussaamisessa. Olen joskus miettinyt, eikö King Features Syndikaatti löytänyt ketään muita, jotka olísivat tehneet tussauksen paremmin.
No, Fred Fredericks oli ja on jo vanha äijä. Mutta minäkin olen ihmetellyt Williamsin heikkoa tussauslaatua Mustanaamiossa, koska hän oli kuitenkin nuori mies ja koska olen nähnyt häneltä paljon parempaa tasoa supersankarilehdissä. Olen ajatellut, että ehkä Mustis-stripeistä maksettiin niin huonosti, että kaveri ei viitsinyt panostaa työhön. Wikipediassa lukee, että
Dan Barry lopetti saman syndikaatin Flash Gordonin strippien piirtämisen palkkion alenemisen takia.
Toisaalta Kari Leppänen valittaa
blogissaan, että George Olesenin virheellisiä luonnoksia on vaikeata tussata. Egmontin pyynnöstä hän piirsi Olesenin samojen luonnosten päälle mitä Williams oli jo tussannut (ja mitkä eivät kelvanneet Egmontille) ja toteaa, ettei saanut juurikaan parempaa jälkeä aikaiseksi.
Olesenhan avusti Sy Barryä jo 60-luvulta alkaen. Muuttuivatko Olesenin luonnokset tussauskelvottomiksi 90-luvulla, vai olivatko ne aina huonoja ja oliko Sy Barry sitten todellinen mestari tussaamaan niiden päälle, koska taiteen taso romahti heti hänen lähdettyään? Kenties molempia.
EDIT. Korjattu linkki.