Kirjoittaja Aihe: Kynsintää ja raatelua Collectors edition  (Luettu 246776 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniK

• Jäsen
Re: Kynsintää ja raatelua Collectors edition
« Vastaus #735 : 29.07.2006 klo 20:56:42 »
nohnoh. täällähän tapaa tuttuja.
varjostus näyttää lähinnä hieltä, mutta mustavalkoinen on aina tyylikäs.  ;D

Juu vetäisin vähän löysästi sen varjostuksen siihen.  :P

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #736 : 29.07.2006 klo 22:26:08 »

En osannut päättää mihin postaan. Säie, jossa piirrellään Kvaakkilaisia, Sekalaisten särkkärit vai...

Pistin sitten tänne.  ;D

Ja minä en ole tuo ukko kuvassa, kuitenkaan...  ;)
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #737 : 29.07.2006 klo 23:17:32 »
En osannut päättää mihin postaan. Säie, jossa piirrellään Kvaakkilaisia, Sekalaisten särkkärit vai...

En toki haluaisi ruveta komentelemaan, mutta ehkä Piirroksia kvaakkilaisista -ketju olisi ollut tälle parempi, tämä kun on jo pitkä kuin nälkävuosi ja yksittäiset työt saattavat täällä helpommin hukkua massaan.

Kommentteja itse kuvasta: LOL REPS ROFLMAO!!!!11
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #738 : 30.07.2006 klo 08:04:27 »
Qrpitza: En kliffaa vappuhuiskoja, mutta damn notta on komia kuva. Kultaisen kellertävä väri tuo aamuista fiilistä kuvaa (aamutreenit?).

Jho: Pientä epäsymmetriikkaa siellä sun täällä, mutta kokonaisuudessaan vaikuttavan massiivinen kuva. Mahtoi viedä vähän aikaa tuon sivun väkertäminen (kommentoin nyt tänne, kun laitoit linkin kuvaasikin tänne).

niksuttaja: Alku lupaa hyvää. Mukavaa kokeilunhalua tuossa piirtelyssäsi. Itse en koskaan jaksanut esim. erilaisia ilmeitä piirellä ja siitä tuloksena se, etten niitä osaa piirtääkään..

KreiviVonToni: Miksi katsoi, että se oli sammakko.. Puvun varjostukset näyttävät vähän poukkoilevan.

Markku Myllymäki: Manga-invaasio. Näyttää tuo naikkonen muuten aika hyvältä. Pidän erityisesti noista sormista, ne ovat todella viahkot. Ja ihku muuten kirjoitetaan "ihq", koska tuo q ääntuu "kuu" eikä "k" eli u on turha tuossa lopussa. Jollei tässä taas jotenkin ovelasti pilkata irc-slangia.

Isketään heti perään semi-oma viimeisin kyhäelmä.

Lineart ei siis ole minun, oma panokseni on pelkästään väritys (alkuperäinen kuva oli tällainen). Toivottavasti lopputulos on edes jonkinnäköinen, kun värittämiseen kului seitsemän perse tanassa istuttua tuntia. Eniten närppii tuo kaulahuivi. Kun ei osaa, niin ei osaa.

On tässä viimeaikoina herännyt innostus värityksen harjoitteluun (vaikkakin toistaiseksi tulokset ovat olleet suht köyhiä), mutta koska en omista skanneria, niin olen joutunut muualta lineartit kinuamaan. Tässä on toinen viimeisimmistä väritysharjoituksistani.

Jos joku haluaa lahjoittaa omaa taidettaan raiskattavaksi, niin olen alustavasti kiinnostunut.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #739 : 30.07.2006 klo 15:34:44 »
g piirsi äsken puhelimella faces-festarilla tyypillisen hahmon, saakohan sen näkymään?
« Viimeksi muokattu: 30.07.2006 klo 15:42:16 kirjoittanut keijoahlqvist »

Luikuri

• Jäsen
« Vastaus #740 : 31.07.2006 klo 22:35:40 »
Qrpitsa: hävettää urputtaa noin hienosta kuvasta mutta onkos tuo nenu ihan hollillaan? Lienee isketty poskelle? Komia on silti komia.
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

Qrpitza

• Vieras
« Vastaus #741 : 31.07.2006 klo 23:02:08 »
Qrpitsa: hävettää urputtaa noin hienosta kuvasta mutta onkos tuo nenu ihan hollillaan? Lienee isketty poskelle? Komia on silti komia.

Hmmmm... vaikia sanoa.

Rovio

• Mahdoton.
  • Jäsen
  • The friendly looking lad.
« Vastaus #742 : 31.07.2006 klo 23:04:23 »
http://img440.imageshack.us/img440/7365/bibleageox2.jpg

Raamatun ajan supersankarerita. Niin raamatun aika on laaja käsite, mutta noin suurinpiirtein. Tein sen tahallaan vähän kaksimieliseksi.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #743 : 31.07.2006 klo 23:35:33 »
Markku. Hauska kuva. Tytsy on oikein hyvin piirretty! Vektoripuhekuplat näyttää aika karmeilta, kun niitä venyttää noin. Ja tekstille voisi olla kuplassa vähän enemmän tilaa. Muuten menee kyllä ja toimii pilakuvana hyvin.

Niksuttaja. Piirrät paljon paremmin kuin minä 13-vuotiaana. Jatka treenaamista ja hyvä tuloo!

Kyllä Laura oot ihan komia värit vetässyt. Rusettia olisin itse tehnyt vähemmän kirkkaaksi (saturation), jotta olisi vähän luonnollisempi. Muuten kyllä menee läpi. Miksi sinulla kesti 7 tuntia värityksessä? Minusta se on aika paljon.

8]

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #744 : 01.08.2006 klo 19:08:29 »
Miksi sinulla kesti 7 tuntia värityksessä?
Veikkaisin syyksi taitamattomuuttani. Kesti todella kauan hahmotella, missä varjojen ja valojen kuuluisi olla, jos valonlähde on "siellä" ja taas "täällä". Se ei jotenkin tule luonnostaan, vaan pitkällisen mietiskelyn ja päättelyn jälkeen. Pyyhin myös paljon "turhia" viivoja pois, koska ne näyttivät tökeröiltä (ja vastaavasti lisäilin ja vahvistin jotain). Tausta tuotti myös tuskaa, koska en vieläkään osaa käyttää layereita, joten länttäsin tuon taustavärin suoraan samalle layerille tuskaisen vaikeasti kikkaillen.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Vastaus #745 : 01.08.2006 klo 20:50:20 »
Tausta tuotti myös tuskaa, koska en vieläkään osaa käyttää layereita, joten länttäsin tuon taustavärin suoraan samalle layerille tuskaisen vaikeasti kikkaillen.

Olet niin helkkarin taitava, että eikö kannattaisi käyttää se yksi ilta layerien opetteluun? Tai esitä kysymyksiä (perusta vaikka sopiva säie), ne meistä jotka osaavat tekniikan voivat neuvoa. Minäkin (kädetön) osaan jotain kertoa.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #746 : 01.08.2006 klo 21:35:57 »
Olet niin helkkarin taitava, että eikö kannattaisi käyttää se yksi ilta layerien opetteluun?
Vaikka olenkin hieman edennyt tikku-ukoista asteen ylemmäs, saa se silti nöyrtymään, kun katselee vaikkapa joidenkin kvaakkilaisten töitä (esmes sinun). En sanoisi itseäni siis taitavaksi, ainakaan helkkarin taitavaksi :)

Ylipäätään tunnun piirtävän sillä mentaliteetilla, että piirrän vain siten, miten osaa. Sitä, mitä en osaa, en ala edes harjoitella, koska minulla ei ole kummoisempia edellytyksiä piirtäjänä mitenkään edetä, niin se kaikki harjoittelu menee hukkaan, jos sitä omaksi ilokseen tekee. En tiedä.. Olisiko aika lopettaa sunnuntaipiirustelu ja ruveta ihan oikeasti harjoittelemaan kunnolla piirtämistä?

Minäkin (kädetön) osaan jotain kertoa.
Neuvot otetaan aina vastaan :)
Mieluiten sellaiset neuvot, joissa opastetaan "kädestä pitäen".

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Vastaus #747 : 01.08.2006 klo 21:47:21 »
Vaikka olenkin hieman edennyt tikku-ukoista asteen ylemmäs, saa se silti nöyrtymään, kun katselee vaikkapa joidenkin kvaakkilaisten töitä (esmes sinun). En sanoisi itseäni siis taitavaksi, ainakaan helkkarin taitavaksi :)

Tuo edellinen oli tosi hieno, värit oli raikkaita, mitä ne minulla ei koskaan ole. Ja DeviantArtin galleriassasi oli muita hyviä.

Ylipäätään tunnun piirtävän sillä mentaliteetilla, että piirrän vain siten, miten osaa. Sitä, mitä en osaa, en ala edes harjoitella, koska minulla ei ole kummoisempia edellytyksiä piirtäjänä mitenkään edetä, niin se kaikki harjoittelu menee hukkaan, jos sitä omaksi ilokseen tekee. En tiedä.. Olisiko aika lopettaa sunnuntaipiirustelu ja ruveta ihan oikeasti harjoittelemaan kunnolla piirtämistä?
Neuvot otetaan aina vastaan :)
Mieluiten sellaiset neuvot, joissa opastetaan "kädestä pitäen".

Kaksi asiaa.

Eka. Piirtäminen on taito, jonka harjoittelusta täällä Kvaakissa on monta säiettä. Mutta kannattaa ottaa rento asenne ja piirtää sitä mitä haluaa piirtää.

Toka. Värittäminen on taito sinänsä. On ihan OK värittää muiden töitä, silläkin pääsee eteenpäin. (Vihje, maziwapp hakee lehden kannen värittäjää...  ;D) Sinulla on väreille jne. silmää, se tärkeämpi kuin muu.

Se kädestä pitäen opastaminen on helpompaa, jos tietää mitä pitäisi opastaa. Teepä uusi aihe vaikka piirämispuolelle ja esitä niitä kysymyksiä...

(Käytät Photoshoppia, kait? Ainakin DeviantArtin screenshotin mukaan...)

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #748 : 01.08.2006 klo 22:03:46 »
Se kädestä pitäen opastaminen on helpompaa, jos tietää mitä pitäisi opastaa. Teepä uusi aihe vaikka piirämispuolelle ja esitä niitä kysymyksiä...
Minun kohdallani voisi vaikka aloittaa kertomalla, että miten kynää pitäisi pitää kädessä (oikeastihan siihen tuskin lienee yhtä oikeaa vastausta, kuten moneen muuhunkaan kysymykseen).

Käytät Photoshoppia, kait?
Yup, Adobe Photoshop Elements 2.0. Ja hiirellä väritän. Piirtopöytä ollut jo pidemmän aikaa puolivakavasti harkinnassa (sellainen about A5, niillä postimerkin kokoisilla voi heittää vesilintua). Minusta se on vaan turhan kallis investointi "ihan muuten vaan" -piirtelyyn.

Latasin myös Open Canvasin, mutta en tajunnut sitä ohjelmaa ollenkaan. En lue manuaaleja tai tutoriaaleja, vaan opin itse kokeilemalla, jos olen oppiakseni. Ystäväni vain mainitsi, että Canvas ei ole hiiriväritysystävällinen, joten en viitsinyt sen enempää sillä värittämistä kokeilla. Photoshopistakaan en osaa käyttää kuin about puolia niistä työkaluista, joita siellä on. Hyvin niillä on kuitenkin sunnuntaivärittelyllä pärjännyt.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Vastaus #749 : 01.08.2006 klo 22:52:11 »
Minun kohdallani voisi vaikka aloittaa kertomalla, että miten kynää pitäisi pitää kädessä (oikeastihan siihen tuskin lienee yhtä oikeaa vastausta, kuten moneen muuhunkaan kysymykseen).

Ei ole yhtä vastausta ei. Minä pidän niinkuin kirjoittaessa, mutta kaverini joka piirtää karikatyyreja pitää kynää nyrkissä(!).

Yup, Adobe Photoshop Elements 2.0. Ja hiirellä väritän. Piirtopöytä ollut jo pidemmän aikaa puolivakavasti harkinnassa (sellainen about A5, niillä postimerkin kokoisilla voi heittää vesilintua). Minusta se on vaan turhan kallis investointi "ihan muuten vaan" -piirtelyyn.

Elementsissäkin (ainakin 3.0:ssa) on layerit, OK...

Hiiri toimii, jos osaa käyttää. Riippuu tyylistäkin.

Wacomin tabletit on hyviä, minulle A6 riittää mutta se on makuasia -- minulla käden tärinä estää pitkät viivanvedot muutenkin...

Latasin myös Open Canvasin, mutta en tajunnut sitä ohjelmaa ollenkaan. En lue manuaaleja tai tutoriaaleja, vaan opin itse kokeilemalla, jos olen oppiakseni. Ystäväni vain mainitsi, että Canvas ei ole hiiriväritysystävällinen, joten en viitsinyt sen enempää sillä värittämistä kokeilla. Photoshopistakaan en osaa käyttää kuin about puolia niistä työkaluista, joita siellä on. Hyvin niillä on kuitenkin sunnuntaivärittelyllä pärjännyt.

OpenCanvasissa on hyvä "vesiväri". Se on hyvin Photoshopin kanssa yhteensopiva ja tukee layereita.