Kirjoittaja Aihe: Kynsintää ja raatelua Collectors edition  (Luettu 247175 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Qrpitza

• Vieras
Re: Kynsintää ja raatelua Collectors edition
« Vastaus #690 : 26.06.2006 klo 16:43:42 »
Joo lämpöisyyden poistaminen naamasta on ihan jees mutta kaiken vihreän poistamisesta vaatteesta en ole aivan varma... musta kuvasta tulee vähän latteampi noin.

Tarkoitus oli saadaa kuvan musta/puna/valkoiseksi.

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #691 : 29.06.2006 klo 10:00:22 »
Arminen: varsin mielenkiintoisen näköisiä hahmoja, etenkin tuo isohuulinen Pablo. Olis kiva nähdä näitä valmiina, ts. miten ovat muokkautuneet tussauksen ja mahdollisen värityksen jälkeen. Kiva tyyli kaiken kaikkiaan. Ekalla kerralla pikaisesti vilkaistuna luulin muuten tuota ylhäällä keskellä olevaa puuta ydinräjähdyksen sienipilveksi ;)
Qrpitsan täitä olen ihastellut jo pidemmän aikaa, en ole vain juurikaan tainnut kommentoida niitä jostakin syystä. Sun työt näyttää mun silmääni aivan valmiilta kauralta ja lihakset sun muut värkit ja varusteet on aivan niin kuin pitääkin. Pro-meininki. Aiheet eivät ihan ole omaan makuuni, mutta tyylikästähän tuo on kuin mikä! Monet hahmoistasi sopisivat varmasti erinomaisesti esim. peleihin. Oletko miettinyt sitä vai kenties jo teetkin työksesi jotakin sen suuntaista?
----------------------------

Täytyypä tässä röyhkeästi postata eräs oma uusi (ja pitkään aikaan ainoa) kuva tänne tuolta Näytä uusin pilakuvasi tms. -ketjusta, kun se hautautui kokonaan sen syövereihin vailla juuri mitään ilmoitusta itsestään. Tämä on siis futiksen mm-kisakuumeessa tehty työ, matsi on Australian mestaruussarjan FC Vesinokkaeläimet vs. Vompatti United. Välineinä tussi ja vesivärit.

Ja tuolla kunnon koossa. Itse pidän tästä kuvasta paljon, mutta oma silmähän on tunnetusti sokea jne. Mihin suuntaan tätä tyyliä voisi kehittää? Olen tehnyt tämän kaltaisia kuvia jo jonkin aikaa, ja joskus aiemmin sain kritiikkiä siitä että vain ripottelen kuvan objektit sinne tänne paperille vailla sen suurempaa ajatusta siitä mitä tapahtuu. Tähän futiskuvaan ainakin yritin saada äksöniä. Jatkoa varten haluaisin kuitenkin kommentteja siitä, mihin suuntaan tätä tyyliä kannattaisi viedä, jos haluaisi edes vaaleanpunaisimmissa päiväunelmissaan haaveilla jonkinlaisesta lastenkirjan kuvittamisesta tms.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2006 klo 10:03:21 kirjoittanut Hanna »
Klik klik --> Sarjisblogini

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #692 : 29.06.2006 klo 11:50:16 »
Hanna: Eläinhahmosi ovat södejä. Tykkään myös värivalinnoistasi. Jos kuvaa lähtee kynsimään, niin ainakin pari juttua tekisin toisin. Hahmot voisivat olla ilmeikkäämpiä. Oikeanpuoleinen hahmo on hyvä, mutta vasemmalla voisi olla enemmän ilmaisua. Ilmeet välittää miltä hahmoista tuntuu. Toinen kritiikki osuu väritykseen. Kuva kaipaisi ehkä myös vahvasti valottuneita alueita. Niistä voisi jättää värin kokonaan pois tai laittaa vaaleaa peiteväriä. Nyt näyttää siltä, että auringon säteet eivät heijastu mistään pinnasta ja peli käydään jossain hämärässä hallissa. Ja sitten vielä varjot hahmojen alla. Varjosi väri osoittaa pikemminkin kirkkautta, kun sen pitäisi tehdä toisinpäin. Tutki valokuvista, minkä värinen varjo nurmikolle tulee. Futiskuvia netissä riittää. Noin muuten kuvassa on hyvä meininki ja lapset varmaan tykkää hahmoistasi.

---

Tässä viimeisin kuvituskuvani lastenlehteen (syyskuun numero). Ikävästi nettimuotoon käännettäessä värit haalistuu.

8]

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #693 : 29.06.2006 klo 12:30:03 »
Tässä viimeisin kuvituskuvani lastenlehteen (syyskuun numero). Ikävästi nettimuotoon käännettäessä värit haalistuu.

Kiva kuva Hazartilta. Tuo blurri jaloissa on kyllä turha. Ilman blurrausta toimisi hyvin. Liike on jo kohdallaan ilmankin.

Värit haalistuvat kun profiili muuttuu sRGB-muotoon Adobe RGB:stä (jota arvelen sinun käyttävän). Olen itse profiilimuutoksen jälkeen säätänyt kuvan saturaatiota ylöspäin, n. 15-20%, mikä palauttaa väreille kylläisyyttä. Jos haluaa olla tarkka, pitää kuvan värit säätää kunnolla ja verrata molempia profiileja toisiinsa. Kuitenkin jo tuolla saturaation lisäämisellä palautuu väreille niiden teho.
Varmaan jollain on parempiakin keinoja säätää printtiin tarkoitettu kuva nettiin.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #694 : 29.06.2006 klo 12:44:32 »
Kiitos Ossi neuvosta. Olen monesti säätänyt kuvaa kirkkaammaksi ennen muuttamista nettimuotoon. Sekin on helpottanut, mutta on vähän huonompi tapa hoitaa ongelma.

Blurri on kieltämättä turha, eikä sitä ole lehteen lähteneessä versiossa.

8]

jani_k

• Jäsen
« Vastaus #695 : 29.06.2006 klo 15:27:31 »
Jospa minäkin vuorostani jotain kommentoisin:

Hanna: hieno kuva, olen jo pitkään diggaillut tuotoksistasi. On totta että ruohikon varjojen väritys voisi tuoda lisää syvyyttä kuvaan ja sitoisi ehkä asetelman paremmin yhteen. Mutta tuo nyt on aika pikku juttu, kyllä minä noin kuvitettua lastenkirjaa lukisin enemmän kuin mielelläni.

Hazard: kerrassaan upea kuva tämäkin, etenkin pidän lasten ilmeistä. Värit tosiaan näyttävät hieman haalistuneilta, mutta mitäpä noista kun ovat alkuperäisessä kunnossa. Ainoa minua "häirinnyt" asia on valkoinen sukka, joka roikkuu alaspäin kun voisi kuvitella sen lepattavan hyppääjän liikeradan mukaan.
Imagination will often carry us to worlds that never were. But without it we go nowhere. - Carl Sagan

Qrpitza

• Vieras
« Vastaus #696 : 30.06.2006 klo 17:14:13 »
Monet hahmoistasi sopisivat varmasti erinomaisesti esim. peleihin. Oletko miettinyt sitä vai kenties jo teetkin työksesi jotakin sen suuntaista?

Olen mä miettinyt sitä vaihtoehtoa mutta en vain tiedä että olenko mä tarpeeksi hyvä niille pelifirmoille?  ???

Hanna: Sun kuvasta tulee mulle mieleen Nami Nami.

Hazart Hyvät värit

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #697 : 30.06.2006 klo 17:35:27 »
Olen mä miettinyt sitä vaihtoehtoa mutta en vain tiedä että olenko mä tarpeeksi hyvä niille pelifirmoille?  ???

Höh, mähän olen tuosta sulle jo jankuttanut. Matskua kasaan vaan ::)

(esm Englannissa on jopa agentit friilansereille, jotka tekee pelidesignia. Mutta ne haluaa varmaan tavata henk. kohtaisesti ennenkuin ottavat hoiviinsa)
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

kitani

• Vieras
« Vastaus #698 : 30.06.2006 klo 17:39:37 »

No kyllä nuo minusta ovat ihan yhtä hyviä kuin esim. noiden mättöpelien hahmografiikat tyyliin Street Fighterit. Tosin veikkaisin että pelifirmaan päästäkseen pitäisi osata vielä sitä 3D-mallintamista tai pikseligrafiikan tekoa ja animointia, pelkkä piirustustaito ei vielä välttämättä riitä. Mutta kannattaa vaikka lähettää näytteitä jonnekin kotimaisiin pelitaloihin. Sääli jos noin hienot kuvat jäävät pelkästään pöytälaatikkoon/tänne.

Anime-lehtikin voisi kelpuuttaa sinun kuvitustasi.

rama

• Jäsen
« Vastaus #699 : 30.06.2006 klo 17:42:55 »
Tosin veikkaisin että pelifirmaan päästäkseen pitäisi osata vielä sitä 3D-mallintamista tai pikseligrafiikan tekoa ja animointia, pelkkä piirustustaito ei vielä välttämättä riitä. Mutta kannattaa vaikka lähettää näytteitä jonnekin kotimaisiin pelitaloihin. Sääli jos noin hienot kuvat jäävät pelkästään pöytälaatikkoon/tänne.

Ei tarvitse, varsinkaan jos on isompi pelitalo. Siellä on erikseen ne Mayan yms taitajat. Sen sijaan concept designerin täytyy taitaa paitsi monen tyyppistä suunnittelua (kestää aikaa ennenkuin pääsee ”erikoistumaan” esm mechoihin, lihasukkeleihin jne. Ja täytyy luonnollisestikin osata kuvailla aivoituksensa eri kulmista jne jotta nämä on helppo sitten siirtää 3D-muotoon (jos siis polygoneilla tehdään). Nopeuskin on valttia.
      Errol Flynn

Qrpitza

• Vieras
« Vastaus #700 : 30.06.2006 klo 17:46:32 »
Höh, mähän olen tuosta sulle jo jankuttanut. Matskua kasaan vaan ::)

(esm Englannissa on jopa agentit friilansereille, jotka tekee pelidesignia. Mutta ne haluaa varmaan tavata henk. kohtaisesti ennenkuin ottavat hoiviinsa)

Onhan mulla kasassa ''matskua''. Tuntuu vaan että mun tyyli ei sopii minnekkään, pelifirmoille, mainostoimistoille jne.  :-X

No kyllä nuo minusta ovat ihan yhtä hyviä kuin esim. noiden mättöpelien hahmografiikat tyyliin Street Fighterit. Tosin veikkaisin että pelifirmaan päästäkseen pitäisi osata vielä sitä 3D-mallintamista tai pikseligrafiikan tekoa ja animointia, pelkkä piirustustaito ei vielä välttämättä riitä. Mutta kannattaa vaikka lähettää näytteitä jonnekin kotimaisiin pelitaloihin. Sääli jos noin hienot kuvat jäävät pelkästään pöytälaatikkoon/tänne.

Anime-lehtikin voisi kelpuuttaa sinun kuvitustasi.

En tiedä yhtään kotimaista pelitaloa. Ja tähän asti noi kuvat on jäänyt pöytälaatikkoon.

rama

• Jäsen
« Vastaus #701 : 30.06.2006 klo 17:56:35 »
Onhan mulla kasassa ''matskua''. Tuntuu vaan että mun tyyli ei sopii minnekkään, pelifirmoille, mainostoimistoille jne.  :-X

Esm Burton ja muut snowboard/skate yms valmistajat tarttee hyvännäköistä designia. Samoin H&M ja muut isot vaateketjut. Uusmediapuolella voisivat innostua tavallisia toimistoja aiemmin. Tsiigaa myös kaikki independent-lehdet ja fanzinet. Alussa joutuu lehdille tekemään puoli (tai koko-)ilmaiseksi, mutta muilta pitää irrota liksaa ihan tavalliseen tapaan. Ei siis pidä polkea hintoja. Friilanserin hinnoittelusta löytyy Kvaakista oma ketju (en jaksa etsiä laiskuuttani). Brittiläinen Dazed & Confused esittelee usein uusia kykyjä
www.confused.co.uk

En tiedä yhtään kotimaista pelitaloa. Ja tähän asti noi kuvat on jäänyt pöytälaatikkoon.

Ruotsista löytyy esm nämä:
http://www.daydream.se/swe/index.php
http://www.starbreeze.com/

Suomalaisia studioita osaa varmaan joku muu neuvoa paremmin...

Kaikki tällainen vie yleensä aikaa; jotkut pääsevät alalle ikäänkuin banaaninkuorella, toiset joutuvat tekemään sen eteen töitä ihan tosissaan (allekirjoittanut).

Errol Flynn

Qrpitza

• Vieras
« Vastaus #702 : 30.06.2006 klo 18:10:40 »
Ei siis pidä polkea hintoja. Friilanserin hinnoittelusta löytyy Kvaakista oma ketju (en jaksa etsiä laiskuuttani). 

Juu tiedän mitä ketjua meinaat. Pitää mennään taas etsimään sitä.

Kävin myös kattomassa noita linkejä mitä näytit. En usko että mun tyylillä oo tilaa siellä. 

rama

• Jäsen
« Vastaus #703 : 30.06.2006 klo 18:15:41 »
Kävin myös kattomassa noita linkejä mitä näytit. En usko että mun tyylillä oo tilaa siellä. 

Näyttääpi siltä, että EA on ostanut Battlefield-puolen. Daydream teki sitä ennen, muistaakseni.

Niin, vielä yksi juttu matskusta; muista laittaa muutakin kuin fan artia. Art directorit yms haluaa nähdä että sulla on omaakin mielikuvitusta :)
      Errol Flynn

Qrpitza

• Vieras
« Vastaus #704 : 30.06.2006 klo 18:19:57 »
Niin, vielä yksi juttu matskusta; muista laittaa muutakin kuin fan artia. Art directorit yms haluaa nähdä että sulla on omaakin mielikuvitusta :)

Toi pistetään korvan taakse. Pelastat mun päivän jälleen kerran.  ;)