Kirjoittaja Aihe: Ihmeneloset  (Luettu 44731 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Ihmeneloset
« Vastaus #75 : 16.05.2013 klo 23:00:08 »
(minulla on muistikuva että Warren Ellisin teksteissä Riddlella oli sama metallin maun ongelma, jotain sukua sotasarjakuva-allergialle?)
---------

Minulla on viha-rakkaus suhde Warren Ellisiin.
En pidä Planetarysta ja Secret Avengersista.
Kaikesta muusta pidän. Captain Swing on lempparini.
Warren Ellisin Sci-Fin vahvuus on juuri tuo metallinmaku joka luo autenttisuutta. Siinä on aito tunne, että on kosketuksissa jonkun konemaisen kanssa. Tuntuu kuin Ellisin koneet voisivat koskettaa ja satuttaa minua. On muutamia Sci-Fejä jotka kykenevät tähän. Mutta robotti/kone tarinoissa se on voimakkain. Kuin veren maku. Se tuntuu kirjaimellisesti suussa. En ole löytänyt rationaalista selitystä ilmiölle. Mutta se on aitoa kauhua. Sitten tunne kääntyy kun löydät näistä koneista jotain inhimillistä.

Sotakirjallisuudessakin tulee vähän samankaltainen tunne välillä.
Aikoinaan eräässä mainoksessa oli Korkeajännitys lehden kannen tms. kuva.
Kuvassa on jotain sotilaita, joista muutama kai vuotaa verta.
Aina kun luen noita Super Powereita joissa on tuo mainoskuva, minulle tulee epämiellyttävä tunne että voin haistaa ja maistaa veren. Ihan totta.
Tämä yksi kansi vaikuttaa minuun näin voimakkaasti. Se herättää pelottavia ja inhottavia haluja nähdä tuo kansi uudelleen, jotta voisi tuntea tuon epämiellyttävän tunteen.

Mutta sotafiktio on myös muista syistä minulle hankala.
Siinä keskitytään liikaa minusta järjettömiltä tuntuviin asioihin.
Ammuskelu, tankit...ihan rehellisesti sanottuna...
Minä en ymmärrä näistä asioista oikeastaan mitään.
Kun minulle selittää sodan syyt, oli se sitten Hitler, Vilhelm II, Stalin...
Ne ovat minulle aivan selkeitä asioita. Olen ymmärtänyt ne kun olen lukenut niistä.
Mutta nämä ovatkin politiikkaa ja psykologiaa. Käsitän niiden merkityksen.
Mutta kun yritän lukea lauseita, joissa miehet ryntäävät vähin asein kohti tankkeja, en pysty suhteuttamaan vaaraa, koska se on niin lähellä todellista. Se on liian selkeää.
Minä en hyväksy selkeää maailmaa. Siksi pakenen joskus lukemaan tarinoita jotka eivät ole aivan niin selkeitä. Mutta minulle ne on.

Joku Kvaakissa sanoi mielestäni viisaasti tämän aiheen tiimoilta, että kun sanoin että "Minä en tajua sodasta mitään" että "Ei tajua kukaan muukaan.". Sota on meille kaikille tuntematon. Me pelkäämme tuntematonta. Pelkäämme sotaa, mutta toisaalta sota toisi meille rauhan, koska enää ei tarvitsisi pelätä sodan syttymistä. Siksi tuo Korkeajännitykseen liittyvä kuva houkuttelee minua, vaikka ajatus tuntuu kuvottavalta. Sota on kaikista fiktion uhista todellisin ja vaarallisin. Meidän ei tarvitse perustella pelkoamme.

Kyseinen Korkeajännityksen kansi muuten on Karkeajännitys: Kiväärikomppania.
Tarkistin juuri Googlesta. Kannen on yllättäen piirtänyt Brian Bolland, jonka autenttista elokuvamaista jälkeä olen kehunut jo Tappavassa Pilassa.
Vau. Olen siis kohdannut Bollandin kuvituksen voiman jo aiemmin, ennen kuin olin kuullutkaan Tappavasta Pilasta. Huh huh. Olen sanaton.

Anteeksi että karkasimme aiheesta. Tässä olisi mielestäni todella hyvä artikkeli Kvaakkiin. Voimakkaat kannet.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #76 : 23.09.2014 klo 06:03:36 »
Kaikilla on varmasti kirkkaana muistissa Ihmenelosten Erikoisjulkaisu vuodelta 1992.

Kyseinen julkaisu sisältää Fantastic Four -lehden numeron 289, joka tietysti teillä tulee ulkomuistista kuin sormia napsauttamalla. Turha mainitakaan, että kyse on John Byrnen seikkailusta.

Sen suurempia muistelematta teillä on kirkkaana muistissa myös sivu, jossa Basilisk-hahmo muitta mutkitta ammutaan ja kehoitetaan lukemaan Kapteeni Amerikkaa.

Kuten minäkään, ette ole kahteen vuosikymmeneen saaneet unta tätä sivua miettiessänne. Nyt sen salaisuus on selvitetty juurta jaksain.

Linkin takana myös kyseinen sivu, mikäli täällä joku ei sitä syystä tai toisesta heti muistaisi kuin eilistä päivää.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #77 : 23.09.2014 klo 08:27:15 »
Kaikilla on varmasti kirkkaana muistissa Ihmenelosten Erikoisjulkaisu vuodelta 1992.

....
Sen suurempia muistelematta teillä on kirkkaana muistissa myös sivu, jossa Basilisk-hahmo muitta mutkitta ammutaan ja kehoitetaan lukemaan Kapteeni Amerikkaa.

Kuten minäkään, ette ole kahteen vuosikymmeneen saaneet unta tätä sivua miettiessänne. Nyt sen salaisuus on selvitetty juurta jaksain.

Linkin takana myös kyseinen sivu, mikäli täällä joku ei sitä syystä tai toisesta heti muistaisi kuin eilistä päivää.

Scourge on ollut tuttu kyllä jo viimeiset parikymmentä vuotta joten salaisuuden selvittely ei ihmetytä lain.

Ihan hyvin olen nukkunut kiitos kysymästä.

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #78 : 23.09.2014 klo 09:51:57 »

Kyseinen julkaisu sisältää Fantastic Four -lehden numeron 289, joka tietysti teillä tulee ulkomuistista kuin sormia napsauttamalla. Turha mainitakaan, että kyse on John Byrnen seikkailusta.

Kuten minäkään, ette ole kahteen vuosikymmeneen saaneet unta tätä sivua miettiessänne.

Muistan ko. sivun erinomaisen hyvin, ja kyseessä ei edes ollut ainoa Suomessa tuona vuonna nähty vastaavanlainen salaperäinen superrikollisen kuolema, vaan tuolla Jiksin linkkaamalla sivulla nähty Megatakin poismeno oli mukana MARVELissa 4/1992. Kovasti näitä minäkin tarinat ensi kertaa lukiessani ihmettelin. Basilisk on varmaan painunut suomalaislukijoiden mieleen paremmin, koska se oli jo Hämähäkkimiehen albumista vuodelta 1981 tuttu.

Scourge of the Underworld -tarinan tarkemman kulun urkin myöhemmin erehdyksessä netistä, ja harmittelin löytöäni, mukavampaa olisi ollut lukea salaisuuden paljastavat seikkailut ennen tahattomasti tutkittuja spoilereita. Joka tietoa lisää...

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #79 : 23.09.2014 klo 16:06:27 »
Megatakin poismeno oli mukana MARVELissa 4/1992.

Tosiaan, tutulta se näyttikin. Kiitos bongaamisesta.

Itse olen tuon kuitannut tekijän huumorintajuna. Kaikkea sitä.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #80 : 23.09.2014 klo 20:21:56 »
Sen suurempia muistelematta teillä on kirkkaana muistissa myös sivu, jossa Basilisk-hahmo muitta mutkitta ammutaan.

Ja sitten herätettiin henkiin vuosia myöhemmin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #81 : 23.09.2014 klo 20:36:45 »
Ja sitten herätettiin henkiin vuosia myöhemmin.

Älä nyt. Ei tuollaista kyllä ennen ole...

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #82 : 20.07.2015 klo 18:50:23 »
Ihmeneloset ovat vaisujen filmatisointien myötä jääneet erityisesti Kostajien jalkoihin.

Den of Geek listaa Ihmenelosten huippukaudet.

Kaikkea en ole lukenut, erityisesti vanhoja Suomessa julkaisemattomia on minulta jäänyt väliin, mutta uusista nuo Hickmanin ja Millarin työrupeamat ovat huippuja, jotka oikeutetusti voidaan tuonne nimien Lee-Kirby, Byrne ja Simonson jatkoksi listata.

Tällaisen koosteen näkisin mieluusti monestakin lehdestä, aina toisinaan kun tekee mieli palata vanhoihin, väliin jääneisiin seikkailuihin, mutta satojen numeroiden sekaan sukeltaminen on melkoista urheilua.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #83 : 20.07.2015 klo 19:21:58 »
Wikian mukaan Nelkuissa on ollut 140 jäsentä mikä on sinällään aika hyvin kun ryhmän koko on aina ollut 4 (+ehdokkaita viitoseksi kuten Frankie Ray).

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #84 : 27.07.2015 klo 07:53:31 »
http://www.vice.com/read/remembering-the-1994-fantastic-four-movie-that-was-supposedly-too-shitty-to-be-released-265?utm_source=vicefbus

Vielä kerran Roger Cormanin halpisihmenelosista. Aikaansa nähden teelmyksen alkupuoli ei ole ihan surkea. Kumipuku-Möykkykin menettelee ja Doom on sen näköinen kuin pitääkin. Loppupuolella ollaan sitten jo spedeilyn äärellä kun budjetti on kietaistu enimmäkseen huiviin ja rahat riittävät nippa nappa pahviin ja folioon.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

X-men

• Jäsen
« Vastaus #85 : 27.07.2015 klo 19:31:35 »
No ei pidä paikkaansa. Mistä tuollainen tieto?

Nelkkujen jäsenet? Wikian listaus http://marvel.wikia.com/Category:Fantastic_Four_members.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #86 : 28.07.2015 klo 20:01:04 »
16 minä laskin.

Nelkkujen pääsivulla (616-versumi) sanotaan että 140 jäsentä. 1000 merkin raja estänee niiden ~100 näkymättömän jäsenen näkymisen.

Ei tuo 140 varmaan kaukana oikeasta ole sillä vaihtuvuutta on ollut aikalailla kunnes on taas palattu perusnelikkoon.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #87 : 29.07.2015 klo 20:00:58 »
Hulk (harmaa), Hämis, Ghost Rider ja Wolvie olivat muutaman lehden ajan Nelkkuja.

Minä tiedä miten ne on laskettu kun Wikia bugaa, Comcvinessä on ~80 listausta tosin osa on duplikaatteja.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #88 : 14.01.2016 klo 19:55:54 »
Tom Brevoort sanoo että Secret Wars oli viimeinen Ihmeneloset-tarina. Jatkaa heti perään että ainakin toistaiseksi.

Jos pitäisi veikata niin muutaman vuoden sisään näemme Nelkut yhdessä taas.

J-Viilee

• Jäsen
  • Painajaismaista!
« Vastaus #89 : 14.01.2016 klo 23:31:41 »
Eihän tästä voi tingata.Ette tiedä kaikkea..
 Mieki olin kerran ihmenelosten jäsen kun erosin Action Marvel ryhmästä. Se mitä  tapahtui katuojassa Stormcrawlerin ja näkymättömän naisen kesken ja Purkka tuli väliin ja pisti hanurit soimaan. jääköön salaisuudeksi
Tilulilulii.