Kirjoittaja Aihe: Keräilytarvikkeet  (Luettu 40399 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaH

• Jäsen
Vs: Keräilytarvikkeet
« Vastaus #45 : 27.10.2006 klo 21:58:20 »
http://www.bcwsupplies.com/page-COMICEXTENDERS.htm

Siis hidastaa vanhenemisprosessia, estää kellastumista, ym. Hyvä. Mutta jos näiden paksuus on 10 millimetriä, miten niitä mahtuu kaksi kappaletta muovipussiin yhdessä lehden kanssa?
« Viimeksi muokattu: 27.10.2006 klo 21:59:51 kirjoittanut Vesa Höijer »

Arttu

• Legolandian Sheriffi
  • Jäsen
« Vastaus #46 : 27.10.2006 klo 22:45:22 »
paksuus on 10 mil => mil= tuuman tuhannesosa
I have known many adults who have treasured throughout their lives some of the books they read as children. I have never come across any adult or adolescent who had outgrown comic-book reading who would ever dream of keeping any of these 'books' for any sentimental or other reason.- Fredrik Wertham

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #47 : 28.10.2006 klo 13:43:18 »
Olisihan se pitänyt tajuta. Kun Mylar-pussien paksuus on 2 mil tai 4 mil, ei se tietenkään millimetriä voi tarkoittaa.  ::)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #48 : 10.01.2007 klo 22:52:02 »
Samoin. Ikean laatikoille tulee sama hinta ja ne ovat sentään hyvän näköisiä, vaikkei olekaan pinottavia.

Minkälaisia ne ovat? Joku näistä?

Timo

ponsse

• Jäsen
  • Koska koirat alkoivat lentää??
« Vastaus #49 : 26.01.2007 klo 17:14:18 »
Eli olisi useita satoja priimoja taskukirjoja väliltä 30-324. Taskukirjat ovat siis kaikki läpikäytyjä ja myydään yksitellen, riippuen numerosta. Aivan kaikkia numeroita ei löydy, joitakin on jopa 4 numeroa. Myös tupla taskarit ovat erittäin hyväk. jopa osa lukemattomia priimoja. Hinnat 2-10e. Riippuen numerosta. Kaikki taskukirjat on jo pakattu taskukirjoja varten tehtyihin muovitaskuihin, muovitaskun saa pois kirjaa vaurioittamatta. Noista muovitaskuista voi kysellä lisää kun en mainosta täällä divareita jotka niitä myyvät, itse en muoveja myy. Laita puutelistasi jos kirjoja puuttuu. Jonkun ajan päästä saattaa myös tulla alkupään numeroita enemmänkin.

Tämä viesti on yhdistetty divariosiosta. -joe-

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
« Vastaus #50 : 28.01.2007 klo 20:11:03 »
Mä olen muuttomielessä ettinyt pahvilaatikoita mm. sarjakuvia varten.

Aika jees on Ikean Pappis. Maksaa tolkullisen 0,55 euroa. Kokoamiseen ei tarvitse teippiä, levystä taittuu laatikko kansineen.

Erikokoisia pahvilaatikoita löytää pahvikaupoista. Esim Kirkkonummen Pa-Hu:ssa 310x220x300mm loota maksaa 0,53 euroa. Nää myy niitä 25 kappaleen erissä, eli 25 tollasta maksaa 13,25 euroa. Yksinkertainen rakenne, pitää teipata itte kasaan. Noilla on paljon erilaisia pahvilaatikoita.

Veikkaampa että mun sarjakuvat ja kirjat menee alle sataan lootaan. 62 täyttä lootaa liikahtanut jo.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #51 : 29.01.2007 klo 02:16:11 »

Aika jees on Ikean Pappis Maksaa tolkullisen 0,55 euroa.

On vaan väärän kokoinen tavallisille sarjakuvalehdille. Nehän on about B5 eli sen n. 17 x 26 cm.

Erikokoisia pahvilaatikoita löytää pahvikaupoista. Esim Kirkkonummen Pa-Hu Noilla on paljon erilaisia pahvilaatikoita.

Eipä ole noillakaan just sopivaa. Kaikenlaisia muita lodjuja vaikka miten paljon.
ihannekoko vois olla semmoset 300 - 350 pituus, 180 leveys, 260 korkeus plus kansi päälle.
Isolla rahalla noita on kyllä ulkomaiden sarjakuvakaupoissa.

PaHulla vois näköjään teettää määrämittaisia laatikoita. Kun ei ole firmaa minkäännäköistä en kehtaa kysyäkään, mutta olisko Kvaak-tuotteena hyvä? Sarjakuvalaatikko? Taloudellisesti kannattava? Onko Kvaak-Kouvalainen kuulolla?

Timo
« Viimeksi muokattu: 29.01.2007 klo 02:25:46 kirjoittanut Timo Ronkainen »

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #52 : 29.01.2007 klo 13:30:56 »
Nykyaikana ei luulis olevan mikään ongelma teettää juuri oikeankokoisia lodjuja. Varsinkin jos tilaa isomman erän. Hyvä idea sarjiskauppaan.

Laatikoiden teettäminen ei varmaankaan ole ongelma, kun ja jos isomman määrän teettää, mutta tutkiskelin tuossa mahdollisuutta teettää/painattaa kansioita noille lehtikokoisille, kun lopettivat aikoinaan Marvel-kansioiden myynnin Semicillä ja olishan se mukavaa, kun olis kaikki lehdet samannäköisissä kansioissa. Nousi kustannukset aika äkkiä niin korkeiksi, ettei millään olis rahallisesti kannattanut teettää pieniä määriä...

jhkj

• Jäsen
« Vastaus #53 : 21.02.2007 klo 15:01:32 »
Nykyaikana ei luulis olevan mikään ongelma teettää juuri oikeankokoisia lodjuja. Varsinkin jos tilaa isomman erän. Hyvä idea sarjiskauppaan.

Ei olekaan ongelma. Itse pohdin samaa asiaa jo pari vuotta sitten. Duunasin laatikon stanssimallinkin valmiiksia ja kysyin sitten tarjouksia 100 kpl erälle. HIntaa tuli sen verran että tilasin lootat netin kautta jenkeistä BCW suppliesilta. Eli kyllä se duuni täällä sen verran maksaa että se itse teettäminen kannattaa unohtaa.

Tiedustelin myös Helsinkiläisten sarjisliikkeiden intoa ottaa lootia (itse tarvitsin 10 kpl) mutta aika nihkeetä oli.

BCW:ltä tilasin lootat ja pussit. Tyytyväinen olin. Nyt on kokoelmat siistissä järjestyksessä.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #54 : 21.02.2007 klo 22:51:12 »
Tiedustelin myös Helsinkiläisten sarjisliikkeiden intoa ottaa lootia (itse tarvitsin 10 kpl) mutta aika nihkeetä oli.
Ymmärtääkseni suurin osa sarjistarvikkeista myydään jälleenmyyjille tietääkseni sangen isoissa pakkauksissa, 100 kpl ja silleen. 10 kpl tilaus ei tuolloin hirveästi lämmitä etenkin jos ovat pienikatteista tavaraa :/

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #55 : 01.06.2007 klo 23:48:43 »
Yhden teipinpalan irroittaminen ja takaisin liimaaminen ei ole minulle ainakaan aiheuttanut kohtuutonta vaivaa..

Minusta taas pussien sulkeminen ja avaaminen on rasittava toimenpide. Ja saako Mylar-pussin yläreunan edes taitettua siististi siten, ettei se jää pullottamaan ja taitos on suora?

Minä olen jättänyt Mylar-pussit aukinaisiksi.

Minusta Mylar-pussit eivät ole kohtuuttoman kalliita, ainakaan 2 mil-paksuiset ja 1-mil-Mylites-pussitkin on parempi vaihtoehto kuin halvat tavallisesta muovista tehdyt pussit, jotka saattavat jopa vahingoittaa lehtiä, jos niitä ei uusi muutaman vuoden väliajoin.

Taustapahvien postikulut Yhdysvalloista tilattaessa ovat kyllä aika kovat, pahvien hintaan verrattuna. Jos joku tietää, mistä saisi Suomessa valmistettua hapotonta pahvia, josta saisi leikattua sopivan kokoisia taustapahveja, kertokaa ihmeessä.

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #56 : 02.06.2007 klo 22:07:11 »
Oletko Vesa kysynyt hapotonta paffia esim Pa-Husta?

www.pa-hu.fi/

DotC

• Eskapisti
  • Jäsen
« Vastaus #57 : 14.06.2008 klo 18:45:54 »
Löysin tällaisia laatikoita ympäriinsä selaillessani. Hinnat vaan näyttävät olevan $12 jenkkeihin tilattunakin per laatikko, joten suomeen tilatessa hinnat varmaankin huimaisivat postikulujen ja alvin korottaessa hintaa. Onko kellään kokemusta vastaavista laatikoista jostain euroopasta tai jopa suomesta? Tai mahtaisiko kertyä sellaista yhteistilausta, jossa tuon saisi kannattavaksi...
Entäs tuollaiset ns. tavalliset sarjakuvalaatikot, miten suomalaiset supersankarisarjat niissä viihtyvät? Onko liimaselkäisten kanssa ongelmia? Eikä niitäkään taida saada suomesta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #58 : 14.06.2008 klo 19:44:38 »
Onko kellään kokemusta vastaavista laatikoista jostain euroopasta tai jopa suomesta? Tai mahtaisiko kertyä sellaista yhteistilausta, jossa tuon saisi kannattavaksi...
Entäs tuollaiset ns. tavalliset sarjakuvalaatikot, miten suomalaiset supersankarisarjat niissä viihtyvät? Onko liimaselkäisten kanssa ongelmia? Eikä niitäkään taida saada suomesta.

Juuri tuosta mallista ei ole kokemuksia, mutta se pääliläpällinen ~50 jenkkilehden vetoisuudella varustettu pätee kotimaisille liimaselkäisillekin.
Tässä prameasti Comicbook Collector Case-nimisessä tuotteessa pysyvät kyllä kunnossa, mutta niiden tilaaminen suomeen on tuskaisan taipaleen takana.
Good fellows, Fennica tai Kukunor toimittanevat mutta epäilen että hinta ei jää tuohon 10-12€/kpl.

Tuo ulosvedettävä malli kyllä näyttää muutoin hyvältä. ainoastaan kulmien metallivahvikkeet uupuvat, mutta jos tilaat niin ilmoittele.
Kimppatilaukseen tullee yksi lisää että saisi pinoja edes hiukan kuriin.

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #59 : 15.06.2008 klo 15:40:22 »
Epäilen että kotimaiset liikkeet eivät noita toimita koska Diamondia ei ollut mainittu firman Wholesale -osion distributos -listassa.

Kukunoria on mun mielestä aika lailla turha mainita sarjakuvakauppana.
Joskus oli Suomen paras, mutta valitettavasti nykyisin tilanne on aivan jotain muuta kun ovat selkeästi alan oheiskrääsäliike :(