Kirjoittaja Aihe: Keräilytarvikkeet  (Luettu 40329 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
Vs: Keräilytarvikkeet
« Vastaus #30 : 01.06.2005 klo 20:00:42 »
Auts, 10 euroa alkaa valitettavasti miustakin kuulostaa paljolta, itse olin luullut hinnan jäävän jonnekin 6 euron tietämiin. Mutta pitää pohtia vielä. Tarkka hinta olisi tietysti mukava kuulla, ja myöskin paljonko toimituskulujen osuus siitä tulee olemaan.
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

thepanu

• Jäsen
« Vastaus #31 : 02.06.2005 klo 13:44:26 »
No järjettömintä tässä on juuri toimituskulujen suuri osuus. Helposti 50% vasta huomattavan isoilla määrillä alkaa tippumaan sen alle. Puhutaan kuitenkin kohtuullisen edullisesta kamasta niin suhde nousee sen takia noin isoksi.
huuto.net kohteeni

x_man

• Jäsen
« Vastaus #32 : 01.07.2005 klo 09:22:05 »
Tuota noin tää on varmaan hirmu vanha topiikki mutta ajattelin kantaa korteni kekoon.
Eli Helsingissä ainakin Fennica comics (albertinkatu 35) myy pusseja, 2,4 millisiä hintaan 11€/100.
ja goodfellows (fredrikinkadulla) myy myös pusseja jotka oli 3.0 millisiä ja taustapahvejakin löytyy. Jopa noita pahvilaatikoitakin on mahdollista tilata mutta minimimäärä on 15kpl ja yhen boksin hinnaks ainakin mulle sano että tulee 10-15€ riippuen siitä paljonko on lentorahtikulut.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #33 : 04.07.2005 klo 09:57:50 »
Ihan kiva mutta kun eBaysta lähtee 100 pussia hintaan $2.75 niin ei tarvi pitkään miettiä.. Tieeetysti siinä tulee postikulut mutta 8 eurolla saa aika paljon postikuluja maksettua..
t.Q

thepanu

• Jäsen
« Vastaus #34 : 04.07.2005 klo 12:36:54 »
Joo, pusseissa noi postikulut eivät juuri ole ongelma. Pahvit sitten ovatkin toinen asia. Helposti kertyy painoa enemmän.
huuto.net kohteeni

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #35 : 04.07.2005 klo 13:36:22 »
Aivan. Huusin tässä puolen vuotta sitten eBaysta yhden säilytyslaatikollisen (=500kpl) taustapahveja (ne on jo kaikki menny!!), silloin tuli jotain $30 postikuluja (itse pahvit makso pari hassu euroa). Minkä hintaisia nuo pahvit muuten on?
t.Q

haddokki

• Jäsen
« Vastaus #36 : 22.08.2005 klo 19:19:30 »
Lainaus
Niitä perusmuovipussejahan saa ainakin Goodfellowsista ja Fennicasta. Molemmista löytyy ainakin sitä jenkkilehdille sopivaa pienempää kokoa. Eli niihin mahtuu kaikki Marvelit ja muut sellaiset helposti. Fennicassa hinta oli muistaakseni 11e/100 kpl
Rupesin pussittamaan omia kokoelmia ja tavotteena olis saada lehdet siististi muoveihin. Noi olis halpoja, saako noihin pahveja? Jos saa, niin saako niitä ostettua samalla tuolta Fennicasta siellä käydessä ja mihin hintaluokkaan sijottuu?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #37 : 22.08.2005 klo 19:31:00 »
Kannattaako tuo pussitus ja pahvitus yleensäkään? Eihän Suomessa ole jenkkilehtien tapaan keräilymarkkinoita, joilla lehden "lukematon" kunto on tärkein.

Eikö olisi fiksuinta vain pitää lehdet siististi vaikka pahvilaatikossa, pimeässä ja suojassa?

Tuntuisi kovin hankalalta, jos aina pitäisi ruveta jotain pusseja pläräämään ja avaamaan, mikäli haluaisi lukea jonkin tietyn lehden.

Joutavaa.

haddokki

• Jäsen
« Vastaus #38 : 22.08.2005 klo 20:13:34 »
Mulla on n. 200-300 lehteä, jotka tahtosin pysyvän hyvässä kunnossa. Joukosta löytyy 50-luvun ankkoja sekä kohtuullinen kokoelma Fantastic Four -lehtiä. Nää on sellasia omia keräilykappaleita oikeestaan, jotka on hauska omistaa ja keräilijäluonne pakottaa pitämään ne hyvässä kunnossa. En mäkään kaikkia ankkoja, Marveleita, DC:itä ynnä muita rupea pussiin pistämään. Suurin osa on just kaapissa vaan pahvilaatikkoon kasattu. Harvat ja valitut pääsis pussiin, mielellään halpaan pussiin ja pahviin. Heha

x_man

• Jäsen
« Vastaus #39 : 24.08.2005 klo 12:46:29 »
Niin tuota noita taustapahvei saa goodfellowsista joka sijaitsee fredrikinkadulla.
mutta en tiedä joko ne on saanu noita marvel lehdille tarkoitettuja taustapahveja meinaan kun ite olen siellä käyny viimeks kyselemässä eli joskus 2-3 viikkoa sitten niin kauppias sano että tilattu on jo kuukausia sitten ja se vaan odottelee että koska ne putoo sille. HIntaa sano että tulee joku 14 e 50 kpl.

mutta siis olen alkanut miettiä että kai niitä pahveja nyt suomestakin sais.
pitäs vaan ettii joku firma joka tekee valmistaa pahvi tuotteita ja pyytää niitä tekemään taustapahveja niin vois saada halvemmalla. Olen ainakin huomannut että meille töihin kun tilataan tavaraa niin pahvilaatikoiden pohjalta löytyy välillä valkoinen pahvi joka ainakin musta näyttää täsmälleen samalta ja paksuuskin oli mielestäni sama kuin noissa taustapahveissa ja tuskin niitä on firmat ulkomailta tilanneet.

haddokki

• Jäsen
« Vastaus #40 : 24.08.2005 klo 15:12:29 »
Totta, meikäläiselle ainaki aivan sama onko ne laadukkaita jenkkivalmisteisia sarjakuville tarkoitettuja pusseja, euron kappalehintaan vaiko suomalaisen firman peruspahviläpysköjä. Vielä yks lisäkysymys, saako näitä: http://www.jrcomicsandcollectables.co.uk/productdetail.php?id=101&PHPSESSID=bc56fe244792a9c00c7d8e0b9ee48600 Suomesta?

x_man

• Jäsen
« Vastaus #41 : 25.08.2005 klo 08:16:59 »
Totta, meikäläiselle ainaki aivan sama onko ne laadukkaita jenkkivalmisteisia sarjakuville tarkoitettuja pusseja, euron kappalehintaan vaiko suomalaisen firman peruspahviläpysköjä. Vielä yks lisäkysymys, saako näitä: http://www.jrcomicsandcollectables.co.uk/productdetail.php?id=101&PHPSESSID=bc56fe244792a9c00c7d8e0b9ee48600 Suomesta?

Tuota tuota goodfellows myy noita bokseja mutta ongelma onkin niiden hintavuus ja saatavuus. Itse kävin siellä kyselemässä noita laatikoita ja ne sano et joo jos otat 30 laatikkoa vai olikohan se 15 laatikkoa niin kauppias tilaa ne. Yhden laatikon hinnaks sano jotain 10-15e riippuen rahtauskuluista. Ois sillä tosin ollu takahuoneessa joku 4 kpl käytettyi bokseja joita se sano myyvänsä 8e kpl. 

Kristian

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #42 : 07.04.2006 klo 16:50:21 »
Mitenköhän pakastepussit mahtaisivat kelvata lehtien suojapusseiksi? Ne helpottaisivat lehtien käsittelyä, koska ei tarvitsisi varoa rasvaisia sormenjälkiä (tarkkaa puuhaa tämä keräily ;) ).

Voisi olettaa, että niiden pitkäaikainen käyttö ei aiheuttaisi vaaraa lehtien kunnolle, ovathan ne myrkyttömiä elintarvikepusseja. Toisaalta mitään ruokaa ei pidetä niissä kymmeniä vuosia. No, oletus taitaa kyllä olla hyvin heppoinen, sen verran eri asioista on kyse (ruuan vs. lehtien varastointi).

Onkohan jollain jo useamman (5-10) vuoden kokemuksia?

Itse harkitsin niiden käyttöä osalle lehdistäni, mutta ei paljoa naurattaisi todeta 20 vuoden varastoinnin jälkeen, että pilalle ovat menneet...

eetu

• Uusi jäsen
« Vastaus #43 : 12.04.2006 klo 11:41:54 »
Muoveja ja pahveja saa ainakin Makedoniasta,Libriconista ja Kulkukatin pojasta

Saatavilla olevien muovien koot (polypropeenia)
86 x 176  (Tex, Viidakko liuskat.)
197 x 140  (Korkeajännityslehdet Aku Ankan taskuk.)
197 x 145  (vanhemmat korkeajännitysledet yms. sekä pokkarit)
205 x 160  (Tex Willer yms.)
273 x 180  (Aku Ankat, sarjakuvalehdet, Marvelit jne.)
300 x 210  (Shokit ja vastaavat)
300 x 224  (Sarjakuva-albumit)

Saatavilla olevien taustapahvien koot (happovapaita)
171x259 0,20
201x296 0,25 
215x296 0,25

t. eetu

« Viimeksi muokattu: 12.04.2006 klo 12:02:56 kirjoittanut eetu »

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #44 : 21.04.2006 klo 16:06:17 »
Kannattaako tuo pussitus ja pahvitus yleensäkään? Eihän Suomessa ole jenkkilehtien tapaan keräilymarkkinoita, joilla lehden "lukematon" kunto on tärkein.

Eikö olisi fiksuinta vain pitää lehdet siististi vaikka pahvilaatikossa, pimeässä ja suojassa?

Tuntuisi kovin hankalalta, jos aina pitäisi ruveta jotain pusseja pläräämään ja avaamaan, mikäli haluaisi lukea jonkin tietyn lehden.

Keräilyarvoa minä en sillä hae takaa vaan ihan käytännöllisyyttä. Ensinnäkin ne voi säilöä pystyasentoon mikä säästää tilaa aivan tajuttomasti. Toiseksi niitä on äärettömän paljon helpompi plärätä, varsinkin pystyasennossa. Kolmanneksi (liittyen ekaan) on huomattavasti helpompaa ottaa joku lehti pystyyn säilötyn pinkan keskeltä kuin vaakaan säilötyn. Ja neljänneksi kyllä ne säilyy parempina pussisissa ja pahvitettuina, varsinkin jos niitä kerran lukee ja siten joutuu pläräämään. Yhden teipinpalan irroittaminen ja takaisin liimaaminen ei ole minulle ainakaan aiheuttanut kohtuutonta vaivaa..
t.Q