Kirjoittaja Aihe: Parasta animessa ja mangassa?  (Luettu 23790 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zamander

• Suurtaikuri
  • Jäsen
Re: Parasta animessa ja mangassa?
« Vastaus #60 : 21.09.2006 klo 19:26:36 »
Hmmm... itse pidän parhaana asiana mangassa ehkä siitä, että jotkut näistä sarjakuvista ovat erittäin hyviä ja niitä on kiva lukea. Voisin kuvitella hankkivani käsiini lisääkin hyvää sarjakuvaa, sillä yleisesti ottaen tämä on mielestäni positiivinen asia. Sama pätee myös animeen.

Toinen vähemmän itsestäänselvä seikka on tietenkin se, että kuten usein täälläkin on mainittu, sallii Japanin laajat ja vahvat sarjakuva ja animaatiomarkkinat useiden kauniiden kukkasten kasvavan lantakasasta. Kasvupohja on sitä terveempi, mitä paremmin sitä lannoitetaan. Ja kun kukkia on vieläpä montaa eri väriä ja lajia, niin sehän on tosi ässää, sillä vaikka kaikista ruohoista ei pidäkään, löytyy sieltä suurimmalle osalle edes jotain lukemisen tai katselemisen arvoista.

Kyseessä on siis jokseenkin köyhä analogia, joka toivottavasti onnistuu kuvaamaan mielipidettäni ko. asiassa.
Quod me nutrit, me destruit

kouga-kun

• Uusi jäsen
  • Ei ole aikaa, etsin Narakua.
« Vastaus #61 : 05.12.2006 klo 18:34:56 »
Monissa animeissa kiehtoo se kun ne ovat kuin toisesta mailmasta, eli seikkaillaan eri mailmassa.
Taistelut ovat myös hyviä ja sitten se huumori. ;)

Haruhi

• Uusi jäsen
« Vastaus #62 : 26.03.2007 klo 10:27:55 »
Pidän mangassa ja animessa niitten monipuolisuudesta. Ne ovat hyviä vaihteluja tavallisille elokuville tai piirretyille.

Wierdo

• Närkästynyt kuluttaja
  • Jäsen
  • Hard Duck Halitulihei!
« Vastaus #63 : 29.03.2007 klo 21:11:33 »
Ai mikä parasta? No tietenkin ne hienot efektit ja naaman vääntelyt! Erityisesti järkyttyneet ilmeet ja hirveät raivarit (hupi mielessä) on niin mahtavia! ;D
Ja sitten vielä ne iskujen ja vauhdin korostus...(kuola valuu).

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #64 : 30.03.2007 klo 01:46:33 »
Ai mikä parasta?
Ylisuuret rinnat pikkutytöillä  ;D

Timo

Caza

• Vieras
« Vastaus #65 : 10.04.2007 klo 17:45:27 »
Parasta Mangassa ja Animessa on piirtotyyli ja jne.
Oikeastaan kaikki on niissä on parasta . . .  ::)

DraQue92

• Uusi jäsen
Vs: Parasta animessa ja mangassa?
« Vastaus #66 : 10.01.2008 klo 11:50:39 »
Parasta animessa ja etenkin mangassa ovat yleensä se juoni ja se, että näkee kuinka paljon pieni ihmisporukka on tehnyt lukijaansa/katsojaansa viihdyttääksesi. Dynaaminen ja vauhdikas kuvakerronta ovat todella kivoja, kun vauhdin näkee esim. kun Monkey D. Luffy venyessä, Son Gokun liitäessä ilman halki tai Elricin veljekset käynnistäessä alkeemisen synteesin, se hipoo silmää ja saa miltei kyyneliin. :'(
  Myös kiinnostavat miljööt ja elollinen maailma tekevät mangasta ja animesta erinomaista luettavaa/katsottavaa.

mijummi

• Jäsen
  • KaPUM!
« Vastaus #67 : 09.02.2008 klo 21:47:16 »
Minusta parasta mangassa on, Japanilaisten hienosti kuvitetut ja olen ihastunut tyyliin jolla mangaa piirretään. Animessa on japanin kieli, Sekä hienosti tehty animaatio...  :-*

Luffy

• just se
  • Uusi jäsen
  • SÖPÖ<3
« Vastaus #68 : 07.03.2008 klo 14:59:24 »
mangat ja animet on jotenkin vaan tehty mielenkiintoisiksi ja ne on tehty huolella ja tietyllä tyylillä jota suomalaisissa sarjakuvissa ei käytetä..mangassa ja animessa saa eräällä tavalla opittua kieltä ja kulttuuria...vähänkuin jos kuuntelee japanilaista musiikkia kuten minä teen ( :-*kuuntelen miyavia :-* ihana on monella tavalla)(gazettekin on hyvä) no joo lopetan tähän ettei tuu taas j-rock sitä ja j-rock sitä pitää johki muualle siitä sit puhuun....hehe  no tossa oli siis se mun mielipide
haha!!!

Maria D

• Jäsen
« Vastaus #69 : 07.03.2008 klo 17:06:23 »
Olen viime aikoina alkanut arvostaa sitä että opin paljon Japanin kulttuurista. Otan animen ja mangan seuraamisen opiskelun kannalta. x)

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Vs: Re: Parasta animessa ja mangassa?
« Vastaus #70 : 07.03.2008 klo 17:10:59 »
Aivot narikkaan-touhua. Se onkin niide ainoo hyvä puoli, huonoja puolia löytyyki sitten roppakaupalla. =D
Ei ainakaan päde Tezukaan. Olen Buddhan 1 - 8 luettuani varmaan kauan sitä mieltä että siinä nobelin arvoinen miesi.

Veequa

• Mikä se on..? Onko se..?
  • Jäsen
« Vastaus #71 : 09.03.2008 klo 18:24:03 »
Animessa ja mangassakin on niin monta erilaista piirtotyyliä ja -tapaa ettei varmasti voi kehua niitä sanomatta jotakin sitten jälkeenpäin aika surkeaksi. Mutta siis... Laajuus on se mistä minä tykkään. Että jos lukee/katsoo pari sarjaa sieltä täältä, niin ei varmastikaan tiedä vielä mitään mangasta tai animesta. Se on harrastus.

Minä kuuluun näihin manganlukijoihin enemmin kuin animenkatselijoihin. Netti pätkii eikä muutenkaan toimi, enkä vain pidä siitä etten voi animea käsin kosketella niinkuin mangapokkaria. Jäädä ihailemaan sitä yhtä kuvaa. Toisaalta animessa on hyvätkin puolensa, niitä löytyy varmasti yhtä monta kuin mangassakin.
Mutta asiaan: ihmeellistä että ennen vihasin mustavalkoisia sarjiksia. Nykyään inhoan värillisiä. Mangahan on miltei aina (..? Joku voisi vinkata jonkun värillisen mangan, missä itse piirtäjä on myös värittäjä) mustavalkoista.
Rastereilla pelleily on kanssa aivan ihanaa nannaa silmille, jos se on onnistunutta.
Mustikat ovat yhä sinisiä.

vauvakolibri

• Limingan Virallinen Ei-tyttö
  • Jäsen
  • Super-kolibri extraordinaire
« Vastaus #72 : 17.05.2008 klo 22:36:16 »
No vähintään se että miltei kaikesta osataan tehdä eeppistä ja "coolia" vaikka sitten joskus juonen ja älyn kustannuksella.
Tosin en tiedä mitä kertoo se että viime aikoina olen hakeutunut enemmän vanhempien (Devilmanista ja Black Jackista Hopeanuoleen ja Jigoku Sensei Nūbēen) anime/manga sarjojen seuraan...
"Ei on uusi Ehkä."
www.putput.info

Miderity

• Vieras
« Vastaus #73 : 29.04.2010 klo 10:56:50 »
En oikein osaa päättää kumpi olisi parempaa koska olen hulluna molempiin. Mutta piirrän mielummin mangaa, vaikka olen toki yrittänyt piirtää animeakin mutta manga tuntuu sujuvan paremmin minun kohdallani. Olen hankkinut manga piirros-oppaita aina kirja-kaupoista koska joka paikka kunnalla on MELKO VARMASTI edes yksi kirja-kauppa :DD