Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan näköispainokset  (Luettu 2952 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TOSA

• Jäsen
Vs: Aku Ankan näköispainokset
« Vastaus #150 : 29.01.2016 klo 09:45:33 »
Eilen saapuivat 1974 näkkärit ja kyllähän niissä tosiaan oli Pavunvarsi mukana kuten ketjussa jo todettiin. Vielä pitäisi hommata Maija Poppanen ja sähköläitosankka niin olisi sitten Akut vuosilta 1951-1974 hallussa. Toivottavasti sarja jatkuu mahdollisimman pitkään niin ei tarvitse 1975-1986 Akuja ostaa irtonumeroina ja mielelläni vaihdan irtonumerot näkkäreihin muiltakin vuosilta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #151 : 11.02.2016 klo 08:50:05 »
Henendo otti aikalisän kvaakista, mutta kirjoitti arvostelun näkkäreistä Ankkalinnakkeeseen:

http://feedproxy.google.com/~r/Ankkalinnake/~3/JJQ1FCzzIdc/aku-ankka-vuonna-1974-niin-tonkkoa.html
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

ekku

• Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
« Vastaus #152 : 23.10.2016 klo 11:14:12 »
Heips, vuonna -67 tehtiin paljon kaunista ja kestävää. Akua ja ........... sanoinko jo mie? Tässä puolihuolimattomasti etsiskelly syntymävuoteni näkkäriä mutta ei nyt ihan tyrkyllä tunnu olevan. Liekkö joku syy että tiettyjä vuosikertoja tuputetaan kirjakaupoissa ja mm huutiksessa enemmän kuin em -67?  Painosmäärät tms?

Ekku

Sami10

• Lukija
  • Jäsen
« Vastaus #153 : 24.10.2016 klo 15:22:55 »
Palataan vielä vuoden 1974 näköispainokseen ja numeron 47 takakanteen. Itselläni on vain muutama irtonumero tuolta vuodelta, mutta numeron 47 osoitelapun (oikealla ylhäällä) alla oleva alue on erilainen näköispainoksessa ja irtonumerossa. Pluton korvan asento on erilainen ja Pluto sanoo MRR RRR ei GRRR GRRR kuten näköispainoksessa. Kirjassa alue on muutenkin epätarkka ruudun muuhun alueeseen verrattuna. Samanlaisia epätarkkuusalueita näkyi muutamassa muussakin numerossa, mutta niitä en voi verrata irtonumeroon. Ehdotuksia miten tuollaista pääsee tapahtumaan? Siistiä osoitelaputonta kappaletta ei vain löytynyt skannattavaksi?

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #154 : 24.10.2016 klo 16:02:38 »
Tekstaustkin on tuolla kohtaa erilainen kuin toisaalla samassa sarjassa. Näyttäis, että on otettu, ruotsalaisesta lehdestä tuo yläkulma. Ja vieläpä kehnoresoluutioisesta nettikuvasta. Outduckista perhaps?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #155 : 26.01.2017 klo 09:36:11 »
Vinkkinä kaikille että 1975 opukset ovat tulleet myyntiin adlibrikseen. Eilen kun tulivat, hinta oli vielä 43,40e / kirja, mutta kun tietää että ekalla hinnalla ei koskaan kannata ostaa, niin jo tänään hinta on laskenut tasolle 35,90e/kirja. Vielä näytti toimivan talvialen kampanjakoodi "loppukiri", jolla saa vielä 10% pois tilauksen hinnasta. Lopulta hinnaksi jää ihan sopivat 64,60€. :-)

https://www.adlibris.com/fi/kirja/aku-ankka-9789513243975

https://www.adlibris.com/fi/kirja/aku-ankka-9789513243937
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Garwin

• Jäsen
« Vastaus #156 : 15.01.2020 klo 15:33:12 »
Ilmestyykö Näköispainos 1978 ollenkaan? Nehän on aiemmin julkaistu heti alkuvuodesta.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #157 : 15.01.2020 klo 15:48:43 »
Jotain uutista olen itsekin noista yrittänyt löytää mutta ei mitään missään. Heikolta näyttää  >:(

Juuri kun aletaan olla niissä vuosikerroissa joita itse olen pienenä eniten lukenut ja ne jääneet mieleen parhaina. Nostalgiset 1977-1987 vaikka eivät varmastikaan parhaimmat vuosikerrat mutta näistä on tullut lähes jokainen numero luettua 3-5 kertaa. Juuri nuo olisin näkkäreinä ehdottomasta halunnut
« Viimeksi muokattu: 15.01.2020 klo 15:53:09 kirjoittanut TOSA »

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #158 : 15.01.2020 klo 18:04:04 »
Pelkään että Egmont ei näkkärihommiin kai sitten enää lähde(?). Koitan tiedustella.
No onhan meillä Carl Barksin sankarit -kirjasarja.

Timo

-J.T-

• Jäsen
« Vastaus #159 : 15.01.2020 klo 18:29:41 »
Uskokaa tai älkää, mutta vuodesta 1978 on julkaistu näköispainos jo viime vuoden puolella! Kummallisinta on vaan se, että sitä ei saa ostettua mistään... Sanoman puhelinmyyjä myi viime vuoden lopulla mainostaen että näitä ei saa mistään muualta ja että kyseessä erittäin pieni painosmäärä.  ???

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #160 : 15.01.2020 klo 22:25:17 »
Uskokaa tai älkää, mutta vuodesta 1978 on julkaistu näköispainos jo viime vuoden puolella! ......kyseessä erittäin pieni painosmäärä.  ???

No nyt on erikoista.

Timo

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #161 : 15.01.2020 klo 22:33:45 »
Oletko ihan varma asiasta? Inducks ei mainitse ainakaan ollenkaan kyseistä julkaisua.
Minulle on soittanut useampana vuotena loppuvuodesta kolme eri myyjää jotka ovat ilmoittaneet juuri painosta saapuneesta pienestä painoksesta. Joka kerta on selvinnyt että myyvät jo tammikuussa ilmestyneitä näkkäreitä ja ovat olleet ihmeissään mistä olen saanut jo tammikuussa näitä ostettua. Sama homma oli myös 2019 eivätkä ainakaan minulle tarjonneet kuin jo tammikuussa ilmestyneitä näkkäreitä.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #162 : 15.01.2020 klo 23:58:16 »
Uskokaa tai älkää, mutta vuodesta 1978 on julkaistu näköispainos jo viime vuoden puolella! Kummallisinta on vaan se, että sitä ei saa ostettua mistään... Sanoman puhelinmyyjä myi viime vuoden lopulla mainostaen että näitä ei saa mistään muualta ja että kyseessä erittäin pieni painosmäärä.  ???
Asiakaspalvelijat eivät tunnu olevan erityisen hyvin perillä siitä mitä tuotteita kauppaavat. Kunhan myyvät mitä listalta löytyy. Jos tuollaisia Näkkäreitä on oikeasti sinulle, -J.T- tarjottu, niin kyseessä on saattanut olla ennakkotieto ks. Näkkäreistä ajalta ennen kuin myyjälle on tullut tieto siitä, että Sanoma luopuu vuoden aikana kovakantisten kirjojen julkaisusta.

Mutta todennäköisemmin kyse on kuitenkin ollut vanhasta vuosikerrasta. Ehkä Aku Ankka kaupasta vielä myymättömistä kappaleista, joista puhelinmyyjä on käyttänyt väärin sanaa "painos" vaikka on puhunut jäljellä olevasta "määrästä".

Oletko ihan varma asiasta? Inducks ei mainitse ainakaan ollenkaan kyseistä julkaisua.
Inducks-tietokantahan ei ole Disney-sarjakuvien virallinen tietopankki, vaan ihan fanien ylläpitämä (ja varmasti juuri siksi erittäin laadukas) sivusto. Jos kenelläkään ei ole ennakkotietoja tai fyysisiä kappaleita vuoden 1978 Näkkäreistä, niin ei kukaan ole voinut niistä indeksointiakaan tehdä.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2020 klo 00:09:27 kirjoittanut Kääk13 »
Kääk13-kirjoittaa!

-J.T-

• Jäsen
« Vastaus #163 : 16.01.2020 klo 06:29:11 »
Ei niitä minulle ainoastaan tarjottu, vaan myös myytiin. Olin juuri tilannut vuoden 1977 näköispainoksen Aku Ankan nettikaupasta kun muutamaa viikkoa myöhemmin sain puhelinsoiton. Kerroin myyjälle että ei kiitos, tilasin nämä juuri johon myyjä vastasi että mahdotonta, koska näitä ei saa mistään muualta... Olin vähän ihmeissäni, että miten voi olla mahdollista. Pakkohan siihen oli sitten tarttua ja ihme ja kumma, vuoden 78 -kirjat tuli postista ennen joulua.  :o
Tuossa ne nyt kirjahyllyssä lepäävät, vaikka kuulostaakin erittäin hämärältä touhulta. Ainoa ero aiempiin kirjoihin on kannessa ja selkämyksessä käytetty fontti (joka on muuten ruma).
Jos joku haluaa lisää todistusaineistoa, voin laittaa kuvia kun pääsen töistä. Googlen kuvahausta ainakin löysin näistä yhden kuvan, että on nämä joku muukin saanut...  ???

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #164 : 16.01.2020 klo 07:25:33 »
No voi hemmetti. Miksi nyt sitten eivät voineet näistä soittaa minullekin kun kaikki ne muut kerrat soittivat  :(