Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan näköispainokset  (Luettu 2970 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
Vs: Aku Ankan näköispainokset
« Vastaus #210 : 26.03.2020 klo 14:17:52 »
Vaikuttaa siltä, että sen jälkeen kun kovakantiset siirtyivät Egmontin kustannettavaksi, ei näköispainoksia myydä enää muualla kuin Aku Ankka kaupassa. Voi olla, että näillä on aiempia kirjoja reilusti pienemmät painosmäärätkin ja sitten ku kirjat Aku Ankan verkkokaupasta loppuvat, niistä tulee harvinaista tavaraa.

Yhä ihmettelen miksei näitä mainosteta missään?
Kääk13-kirjoittaa!

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #211 : 27.03.2020 klo 23:45:06 »
Tilaukseen lähti minullakin. Kiitos vinkistä. Nyt ollaan viimeinkin siinä pisteessä että 1980 näkkäreistä eteenpäin saisi luopua hyllyssä/kansioissa olevista irtonumeroista ja tätä hetkeä olen jo pitkään odottanut. Lisäksi nämä ja pari edellistä näkkäriä sisältävät niitä akuja joilla olen sarjakuvien lukemisen aloittanut. Kun miettii mitä aku ankan vuosikerta nykyään maksaa niin näkkärien hinta on siihen nähden vielä edullinen. Outoa tosiaan että näitä ei myydä muualla eikä mitenkään mainosteta. Viittaa kyllä pieniin painoksiin ja myös siihen että välttämättä kaikki näitä eivät löydä ja myynti ei vastaa tavoitetta. No toivottavasti saataisiin vielä edes 1980-näkkärit. Jossain on aikoinaan veikattu että näkkärien päättymisen jälkeen vuosikerrat siitä eteenpäin muuttuvat keräilylehdiksi. Jotenkin kyllä nyt vaikea uskoa sitä 1980-luvun akuista.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #212 : 02.04.2020 klo 22:26:40 »
1979 näkkäreissä oli sisäkannet hyvin käytetty. 101 dalmatialaista julistelehti (todella pienellä), Bambi peli ja Aku ankan limpparimainos.

Näkkäreistä 1951-1979 on nyt sitten tähän mennessä tietääkseni jätetty pois vain Maija Poppanen, Sähkölaitos Ankka Sekä Bernard ja Bianca julistelehti.

Ilmoitelkaa heti kun 1980 näkkäreistä näkyy havaintoja ;)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #213 : 03.04.2020 klo 18:49:16 »
1979 näkkäreissä oli sisäkannet hyvin käytetty. 101 dalmatialaista julistelehti (todella pienellä), Bambi peli ja Aku ankan limpparimainos.

On muuten hyvä idea, jolla nämäkin saadaan mukaan näkkäreihin! Kyllä tämä uudistus tuon pienen hinnankorotuksen kompensoi!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #214 : 18.04.2020 klo 16:40:50 »
Kuinni nykyään? Charlie Parker ja kai muutkin jatsarit sitä nauttivat. Huumausvaikutus lie kovin pieni. Muskottijauhepusseissa on kyllä varoitus.

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #215 : 18.04.2020 klo 17:01:09 »
Twitterissä väittävät että muskottipähkinä olisi jokin huumausaine nykyään. En ole kokeillut, ja toiset väittävät että se oli sitä jo ysärillä, ja nyt tehnyt comebackin.

Mun aikaan haisteltiin vaan liuottimia.
Kun olin nuori, niin kaupungilla kerrottiin, että jos vetään pään kaljuksi ja istuttaa sammakon siihen kuseksimaan, niin saa kovat sävärit. Myös mobilatia kaljuun oli yhden välin suurta huvia.
Sanovat, että tommonen 10 luokan Chili olisi huumetta...Naga Morich tai Carolina pepperistä kyllä uskonkin sen tai paremminkin se on puolen tunnin Guantamon kidutusta.
Muskottiteetä en ole kokeillut. Vihreää teetä yritin juoda, kun se mukamas alentaisi verenpainetta...oli niin hirveen makusta kakkaa, että taitaa jäädä muutamaan kokeiluun tuo mössö.
Itse luotan kyllä puhtaseen viinaan...etanolia 98 prosenttisena kaadetaan simaan ja sitten vähän sekoitetaan...viinahan jää siihen päällimmäiseksi killumaan. Näin tehtiin sairaalassa, kun olin siellä sisälähettinä...muutaman lasin kun otti, niin kyllä lähettipoika sai kummasti vauhtia monoonsa.
Jaahas...taas mentiin ihan hakoteille Näkkäreistä!

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #216 : 19.04.2020 klo 14:21:58 »
Ekan kerran mulle tuli mieleen että Roope olisi huumeveikko.

Kirjoitinhan minä tuosta Ankkalinnan Pamauksessa jo 2002 (#11) ja sama juttu on mukavasti pidennettynä uudessa kirjassani.

Timo

313Pete

• Jäsen
« Vastaus #217 : 14.08.2020 klo 15:19:53 »
Meni sitten ohitse ensimmäiset näkkärit. Tilaus oli kyllä sisässä, mutta tuotetta en saanut. Kuulemma kirjat loppu. Harmittaaa isosti kyllä. Pitää toivoa, että 1979 kirjat ilmestyy jonnekin kaupattavaksi.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #218 : 14.08.2020 klo 17:11:52 »
Hmmm 1979 painos on kai aika pieni sitten kun 1978 näkkärit aku ankka kaupasta eivät vielä ole loppu.

313Pete

• Jäsen
« Vastaus #219 : 14.08.2020 klo 19:09:05 »
Ja tiukassa näkyy olevan, kun ei löydä mistään sitä myynnissä. Ei edes huutonetissä ole :(

313Pete

• Jäsen
« Vastaus #220 : 30.09.2020 klo 17:34:49 »
1980 Kirjat olisi ilmeisesti tulossa. Osaako joku sanoa milloin?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #221 : 02.10.2020 klo 15:45:01 »
Veikkaan että on soitettu, kuten mulle tänään.

Myyjä: "Hei, aloin soittelemaan vanhoille asiakkaille Aku Ankan näköispainos-asioilla."
Minä: "Ok, mitä olis?"
Myyjä: "Juuri puolen päivän aikaan on painosta tullut näköispainokset 1980 ulos."
Minä: "Hyvä"
Myyjä: "Niin, ja hintaa tulee vain 83,10€ (tai jotain)"
Minä: "Hyvä"
Myyjä: "Niin siis molemmat kirjat yhteensä postitettuna"
Minä: "Niin, hyvä"
Myyjä: "Niin että laitetaanko"
Minä: "Kyllä"
Myyjä: "Lasku, yhdessä vai kahdessa erässä?"
Minä: "Yhdessä"
Myyjä: "Ja osoite on: ...."
Minä: "Kyllä"
Myyjä: "Eli laitetaan nämä tulemaan yhdessä erässä, kiitos ja hyvää viikonloppua!"
Minä: "Samoin"

Tais olla eka kerta kun oli näin helppo puhelinmyynti, ainakin myyjän reaktioista päätellen. Ajattelin että tämä on selvä ja hinta ok, joten turha kysellä tyhmiä. Näin todennäköisesti saa kirjat jo ennen kuin ne edes ovat Aku Ankan verkkokaupassa myynnissä, kuten tässä edellisten osien osalta on ollut. 
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #222 : 03.10.2020 klo 03:15:35 »
Myyjä: "Juuri puolen päivän aikaan on painosta tullut näköispainokset 1980 ulos."
Tuo on sinänsä mielenkiintoista että myyjille näkkärit ovat aina juuri painosta tulleita. Monena vuotena ovat olleet syys-lokakuussa soitellessan todella yllättyneitä siitä että näkkärit on ollut jo ostettuna. Vielä enemmän yllättyneitä siitä että ne on tullut ostettua jo tammikuussa.  Onkohan muina vuosina oikeasti tullut toinen painos loppuvuodesta/onko myyjiä vedätetty/yrittävätkö itse huijata vai miksi yrittävät tuolla juuri painosta tulemisella myydä. Nyt kyllä uskon että 1980 on tullut juuri painosta ja todellakin toivon että tuolla hinnalla soittaisivat. 1979 loppuunmyyytiin niin nopeasti että ei haluaisi jäädä odottelemaan tuleeko myyntiin aku ankka kauppaan vai ei

haplo

• Jäsen
« Vastaus #223 : 03.10.2020 klo 06:52:36 »
En usko, että taustalla on sen kummempaa kuin valmiiksi myyjän eteen lätkäisty myyntipuhe. Jos lapussa lukee vasta painosta tullut, silloin se sanotaan.

Käsittääkseni noita puheita ei saa edes joka puhelinmyyntifirmassa itse muokata, vaikka halua olisikin.

Iivari2019

• Jäsen
« Vastaus #224 : 13.10.2020 klo 17:50:09 »
Ovatko näköispainokset Aku Ankan vuosikerroista tosiaan tuon hintaisia. Huh. Yhteen aikaan kaupoissa oli vanhoja 1/4-1/2 vuoden Akuja nidottu yhteen  Suurinpiirtein maksoivat jos viitsi viedä pois.

Edit: Kääk
« Viimeksi muokattu: 13.10.2020 klo 17:51:54 kirjoittanut Iivari2019 »