Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan näköispainokset  (Luettu 2971 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Aku Ankan näköispainokset
« Vastaus #165 : 16.01.2020 klo 07:34:30 »
No voi hemmetti. Miksi nyt sitten eivät voineet näistä soittaa minullekin kun kaikki ne muut kerrat soittivat  :(

Mä muistelen että mulle soitettiin, mutta luulin niiden myyvän 1977 (en muistanut vuotta missä menossa) ja vastasin tylysti että en tarvi. En tosin muista myivätkö tätä harvinaisuutena tai mitään muutakaan tarkempaa kun en kuunnellut, saattoi siis hyvinkin kaupitella myös sitä 1977.

Todella omituista kyllä Sanomilta. Olisko tämä painos vaan ollut joku testierä tai pilalle mennyt (väärä/ruma  fontti selkämyksessä)? Sittemminhön nuo julkaisuoikeudet siirtyivät Egmontille. Sieltä päin voisi kysäistä, kannattaisiko tuo tuutata korjattuna ulos, koska selvästihän painomateriaalit ja skannit ovat jo valmiina.

Tai ehkä onkin jo suunnitelmissa...? Egmonthan ei näistä tunnetusti hirveän paljon kerro etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2020 klo 07:38:44 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #166 : 16.01.2020 klo 08:42:38 »
Tuon kun tietäisi mitä egmont meinaa. Valmis materiaali tosiaan olisi olemassa niin saisivat helposti tuon julkaistua. Samalla saisivat myyntilukuja ja mietittyä kannattaako 1979 näkkärit julkaista.

Voihan olla että minullekin on soitettu noista 1978 näkkäreistä mutta töissä ollut sen verran kiire että läheskään kaikkiin tuntemattomiin numeroihin en ehtinyt vastailemaan. Pahin vaihtoehto on se että olen vastannut ja luullut että kauppaavat minulla jo olevia näkkäreitä koska myyntipuheet ovat olleet kaikkina vuosina samat  :(

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #167 : 16.01.2020 klo 11:48:36 »
Pelkään että Egmont ei näkkärihommiin kai sitten enää lähde(?). Koitan tiedustella.

Jaa, vaikka kaikki muu kovakantinen matsku siirtyikin Egmontille, niin pysyvät nämä näkkärit Sanoman hommina. Sieltä tiedon nyhtäminen onkin vaikeempaa.  ;)

Timo

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #168 : 16.01.2020 klo 13:01:20 »
Ei niitä minulle ainoastaan tarjottu, vaan myös myytiin. Pakkohan siihen oli sitten tarttua ja ihme ja kumma, vuoden 78 -kirjat tuli postista ennen joulua.  :o
Tuossa ne nyt kirjahyllyssä lepäävät
Oho! Siellä on sitten kerrankin ihan oikeasti tiedetty mitä myyvät.

Tähän mennessä en ole Näkkäreitä ostellut, mutta viime aikoina olen kyllä kovasti pohtinut, josko niitäkin pitäisi alkaa keräilemään. Homma vaan menee haastavaksi jos tällaisia keräilyharvinaisuuksia alkaa yhtäkkiä ilmestymään varoittamatta.

Jaa, vaikka kaikki muu kovakantinen matsku siirtyikin Egmontille, niin pysyvät nämä näkkärit Sanoman hommina.

Timo
Onko tämä tieto vai valistunut arvaus? ;D

Kääk13-kirjoittaa!

luuna

• Jäsen
  • Sarjakuvien keräilyä jo 1980-luvun alkupuolelta
« Vastaus #169 : 16.01.2020 klo 13:59:37 »
Tähän mennessä en ole Näkkäreitä ostellut, mutta viime aikoina olen kyllä kovasti pohtinut, josko niitäkin pitäisi alkaa keräilemään. Homma vaan menee haastavaksi jos tällaisia keräilyharvinaisuuksia alkaa yhtäkkiä ilmestymään varoittamatta.
Käsittääkseni näkkäreiden tekeminen loppuu ja vuosi 1978 on viimeinen josta tällainen on tehty. 1978 näkkäreitä ei ole (ollut) muualla myynnissä kuin Sanomien suoramyyntinä, ei siis ole ollut jälleenmyyjillä.

Kääk13 tiedoksi, huutonetistä pääset hyvään alkuun kun ostat nuo kauppaamani näkkärit 1951-1969 kerralla ja erinomaisessa kunnossa ;)

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #170 : 16.01.2020 klo 14:32:18 »
Onko tämä tieto vai valistunut arvaus? ;D

Kyllä tämä ihan tieto on. Suoraan Egmontilta.

Timo

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #171 : 16.01.2020 klo 14:53:17 »
Kääk13 tiedoksi, huutonetistä pääset hyvään alkuun kun ostat nuo kauppaamani näkkärit 1951-1969 kerralla ja erinomaisessa kunnossa ;)
Kiitos tiedosta, luuna. Laittelin yksityisviestiä.

Kyllä tämä ihan tieto on. Suoraan Egmontilta.

Timo
Kiitos myös Timolle.
Ehkä uusia Näkkäreitä sittenkin ilmestyy vielä.
Kääk13-kirjoittaa!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #172 : 16.01.2020 klo 15:19:04 »
Oli vähän asiaa tonne Sanomille, kun viime viikon Aku Ankka -lehti jäi tulematta. Samalla kysyin tästä näkkäri-kirjasta.
Niillä Aku Ankka kaupassa on vain tuo 1977 vuoden näkkärit myynnissä. Ei löytänyt vuoden 1978 näkkäreitä. Pyysin, että ottaa sinne pomoihin yhteyttä ja ilmoittaisivat, mikä tän näkkärin tilanne on. Jatkuuko näiden painatus, onko se siirtynyt Egmontille vai onko koko Näköispainos-kirja lopetettu.
Kattoo nyt mitä tapahtuu vai ollaanko siellä edelleen tuppisuita.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #173 : 16.01.2020 klo 15:33:34 »
Onhan se typerää jos 1978 myydään vain pienenä painoksena ja sitten jatkettaisiin yleisessä myynnissä 1979 näkkäreillä. Suurimmalta osalta jäisi nuo 1978 näkkärit saamatta. Koska tähän asti ne on ilmestynyt aina tammikuussa ollaan ainakin vähintään myöhässä tai sitten 1978 isompaa painosta ei ole tulossakaan. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää miksi on päädytty noin pieneen painokseen ettei sitä ole tuotu mihinkään myyntiin. Jos joku on ostanut puhelimyynnillä ja on innokas myymään niin täältä ainakin löytyy ostaja ;)

Infoa Mika heti jos saat lisätietoa asiasta. Tiedän ainakin sitten että sanomat on se jota syyttää (eikä egmont) jos näkkärit loppuvat ja sen jälkeen loppuvat minun Aku Ankka ja klassikko tilauksetkin

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #174 : 16.01.2020 klo 16:36:20 »
Infoa Mika heti jos saat lisätietoa asiasta. Tiedän ainakin sitten että sanomat on se jota syyttää (eikä egmont) jos näkkärit loppuvat ja sen jälkeen loppuvat minun Aku Ankka ja klassikko tilauksetkin
Luultavasti ilmoittavat jossain omilla sivuillaan tai Aku Ankka lehdessä...Sanoin, että ilmoittavat kaikille yleisesti tuon näkkäri-asian, että saadaan hommaan jokin järkevä selvyys.
Alkaa näyttämään siltä, että vuoden 1978 näkkärit on sitten aika kovaa valuttaa, jos ei niitä enempää myydä. Vähän sama tilanne siis kuin sillä Glenatin Onnellisella Akulla.
Kyllä hieman on omituista toimintaa Sanomilta, mutta en kyllä tästäkään ole mitenkään yllättynyt. Ennen osattiin asiat...nyt melkein pitää viedä Sanomien toimitus Guantanamoon kuulusteluleirille, ennen kuin sieltä saa nyhdetty mitään tietoa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #175 : 16.01.2020 klo 17:31:58 »
mikä tän näkkärin tilanne on. Jatkuuko näiden painatus, onko se siirtynyt Egmontille

Kuten sanoin, näkkärit ovat ainoa kovakantisten kirjojen ryhmä, joka ei siirtynyt Egmontille. Nyt vaan pitäis saada nyhdettyä tietoa Ankan toimituksesta.

Timo

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #176 : 16.01.2020 klo 18:36:20 »
Kuten sanoin, näkkärit ovat ainoa kovakantisten kirjojen ryhmä, joka ei siirtynyt Egmontille. Nyt vaan pitäis saada nyhdettyä tietoa Ankan toimituksesta.

Timo

No jos Timo sinä et sieltä saa vastauksia niin ei kukaan.

-J.T-

• Jäsen
« Vastaus #177 : 16.01.2020 klo 21:31:28 »
Tässä takakannet. Ja itse otettu tällä kertaa kuva.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #178 : 16.01.2020 klo 21:37:51 »
Tässä takakannet. Ja itse otettu tällä kertaa kuva.

Noniin, näitä kaipailtiin. Pakko se on uskoa, mutta on kyllä myös kuultava sanoman selitys tälle.

Sepe

• Jäsen
« Vastaus #179 : 16.01.2020 klo 21:38:23 »
Nuo kirjat on saanut nähtävästi ostettua jo ennen 16 syyskuuta, kun silloin on instagramiin ilmestynyt tuo kuva noista kirjoista. https://www.instagram.com/p/B2ec-4ghFUR/
« Viimeksi muokattu: 16.01.2020 klo 21:39:56 kirjoittanut Sepe »