Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan näköispainokset  (Luettu 2924 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dennis

• Jäsen
Vs: Aku Ankan näköispainokset
« Vastaus #135 : 29.10.2014 klo 07:30:27 »
1973 on niitä meikäläisen "kultaisten" sarjakuvamuistojen vuosia, joten tämä menee hankintaan.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #136 : 17.11.2014 klo 10:16:04 »
Tänä vuonna ilmestynyttä vuoden 1972 Näkkäri-pakettia on kaupiteltu lyhyen ajan sisään sekä puhelimitse että sähköpostilla. Aiempina vuosina on saattanut tulla postista mainosnivaska, mutta kauppaaminen ei ole ollut näin innokasta. Etteivät vain olisi myyneet huonommin kuin aikaisemmin? Toivottavasti Näkkärit eivät joudu lakkautusuhan alle, onhan kirjoilla jo kulttuurihistoriallistakin arvoa, vaikka kuinka lehdet Lataamosta löytyisivätkin. 1950-luvun Näkkäreiden uusintakierros koki jo kohtalonsa, kun tänä vuonna ei ole enää siitä sarjasta uutukaisia kuulunut.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #137 : 17.11.2014 klo 10:54:59 »
Minullekin 1972 näköispainoksista soiteltiin. Myyjä esitteli että nyt olisi saatavilla ja kovasti ihmetteli miten olen ehtinyt nuo jo ostamaan. Jäi aika vahvasti sellainen mielikuva että myyjä luuli näiden juuri ilmestyneen. Sama myyjä soitti myös vuotta aiemmin ja oli yhtä ihmeissään miten olen nuo jo saanut ostettua. Ei taida olla mitään tietoa siitä että on ilmestynyt jo alkuvuodesta. Taisi Aku Ankassakin olla mainos äslettäin 1972 näkkäreistä joten saattaa olla että näitä on jäänyt varastoon tavallista enemmän.

1973 näköispainokset oli tosi hyvä uutinen. Koko ajan olen pelännyt että Lataamon takia näistä olisi luovuttu. Toivottavasti tulee näkkäreille myös jatkoa koska en jaksa puuttuvia vuosikertoja irtonumeroina alkaa etsimään. No ehkä siinä tapauksessa että kokonaisia vuosikertoja olisi myynnissä mutta mieluummin kyllä näkkärejä.

Garwin

• Jäsen
« Vastaus #138 : 22.01.2015 klo 00:18:15 »
Jaahas, 1973 näkkärit haettu tänään. Ei muuta kuin lukemaan.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #139 : 05.02.2015 klo 07:24:43 »
1973 näkkärit hankittuna kun oli prismassa kirjoista -20%. Se yllätti että mukana oli myös Lumikki. Harmi että Lumikki tuli hankittua muutama kuukausi sitten että olisi 1973 näkkärien jälkeen koko vuosikerta hallussa.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #140 : 05.02.2015 klo 11:16:17 »
Luultavasti tuli maksettua liikaa (8€) mutta kun en vaihdossa divarista mitään muuta löytänyt niin pakko tuo oli ottaa. Katsoin kyllä että pari euroa olisi säästänyt huutonetistä ostamalla. Kunto oli kyllä noissa kohteissa vähän heikompi

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #141 : 05.02.2015 klo 11:51:45 »
Vanhakin Lumikki oli 51-52 näkkäreissä mukana, vaikka se ei tullut tilaajille, toisin kuin 1973 Lumikki. 73-versio on siitä parempi, että se on pidempi. Parastahan olis saada näitä vanhoja sanomalehtisarjoja ihan alkuperäisessä muodossaan.

Timo

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #142 : 05.02.2015 klo 12:10:00 »
Vanhakin Lumikki oli 51-52 näkkäreissä mukana, vaikka se ei tullut tilaajille, toisin kuin 1973 Lumikki. 73-versio on siitä parempi, että se on pidempi. Parastahan olis saada näitä vanhoja sanomalehtisarjoja ihan alkuperäisessä muodossaan.

Timo

Kyllä!

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #143 : 05.02.2015 klo 15:07:19 »
Ihan liikaa. Markka-aikana olen nähnyt tuota divarissa kolminumeroisella summalla myynnissä, että vähän on tullut alas.
Tätä pelkäsinkin. Ehkä jos tuota säilyttäisi seuraavat 20-30 vuotta niin voisi sitten saada melkein omansa takaisin :)

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!

TKH

• Jäsen
« Vastaus #145 : 08.03.2015 klo 12:00:50 »
Vuoden 1973 Näkkäreiden innoittamaa pohdintaa ja arvostelua etusivulla.
Muuten hyvää pohdintaa, mutta 90-luvun nostamista jonkinlaiseksi "kultakaudeksi" on ainakin minun melko vaikea ymmärtää. Itse pitäisin 90-lukua (varsinkin alkupuolta) yhtenä ankeimmista vuosikymmenistä koko lehden historiassa. Esim. "Tello-Mikit" saavuttivat tuossa vaiheessa kaavamaisuuden huippunsa ja käytännössä hävittivät Mikin koko lehdestä, Vicarin ankat muuttuivat "ilkeiksi", jatkosarjat tuhottiin lopullisesti ja lehden hahmovalikoima kutistettiin nykymuotoonsa eli käytännössä lähes pelkiksi ankoiksi.

Ainoa valopilkku 90-luvulla oli minun mielestäni Don Rosa sekä harvalukuiset Feriolin polvihousuiset Mikit.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #146 : 08.03.2015 klo 16:26:06 »
70-luvulla syntyneenä myös minä nostan 90-luvun Akkarin toiseksi parhaaksi vuosikymmeneksi (50-luvun jälkeen)...

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #147 : 21.01.2016 klo 10:28:34 »
Eilen tilasin Adlibriksesta 35,9€/kpl (ei postikuluja) kun booky.fi hinta oli 38,9€/kpl. En tiedä miten tuon pakettialennuksen olisi saanut näkyviin mutta minun mielestä adlibris kuitenkin tällä hetkellä edullisempi

Tietääkö kukaan sisältääkö 1974 näkkärit myös Mikki Hiiri ja pavunvarsi?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #148 : 21.01.2016 klo 10:49:03 »
Eilen tilasin Adlibriksesta 35,9€/kpl (ei postikuluja) kun booky.fi hinta oli 38,9€/kpl. En tiedä miten tuon pakettialennuksen olisi saanut näkyviin mutta minun mielestä adlibris kuitenkin tällä hetkellä edullisempi

Tietääkö kukaan sisältääkö 1974 näkkärit myös Mikki Hiiri ja pavunvarsi?

adlibriksen hinnat heitti taas häränpyllyä. Vinkki: älä koskaan tilaa suoraan kun saat ilmoituksen että valvontalistalla oleva kirja on tullut myyntiin. Odottamalla päivän tai pari hinta laskee todennäköisesti 10-20% (kuten tässä tapauksessakin kävi). Hinta oli 43,20 vielä toissapäivänä, kun tilasin bookystä. Pakettialennuksen saa kun valitsee kirjat vaan samaan koriin ja menee kassalle. Oli mulla onneksi vielä yksi kirja 2e halvemmalla kuin adlibriksessä, joten ehkä tässä jäi nippanappa vielä voitolle.

Edit: Bookyn hinta vielä toissapäivänä kirjoille oli 36,70. hassua että siellä hinta nousi, kun adlibriksessä laski.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2016 klo 10:50:38 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #149 : 23.01.2016 klo 19:20:29 »
Olisi outoa jos ei olisi, kun viimeksi oli kerran Lumikki.

Pavunvarren molemmat suomennokset ovat lyhyempiä kuin alkuperäinen FC, sama pätee Lumikkiin.

On Mikki ja pavunvarsi II-osan viimeisenä lehtenä.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"