Kirjoittaja Aihe: Ajankohtaisuuksia  (Luettu 1278 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Otto Sinisalo

• Jäsen
Vs: Ajankohtaisuuksia
« Vastaus #120 : 22.03.2004 klo 17:44:15 »
Olen ollut viime päivät märkäharjoittelemassa tulevaa alkoholistin uraani varten, mutta osaksi huipputärkeiden sarjakuva-asioiden vuoksi, voin vakuuttaa.

Olen yrittänyt lukea Paul Gristin JACK STAFFIA, mutta se ei nouse tasolla, jolla viitsisin olla siitä kiinnostunut. Mustavalkoiseja pastisseja supersankareista. Sinänsä viehättävää, mutta ei kovin kunnianhimoista. Ilmeisesti Grist on isokin nimi. Onko joku tutustunut miehen tuotantoon?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #121 : 27.03.2004 klo 11:06:56 »
Iltasaduksi itselleni olen lukenut Jasonin Hysiä. Se on mahtavaa sarjakuvaa.

Sitten luin ensimmäisen jakson uusimmasta Ryhmä-X:stä, siitä jossa on kaamea kansi.

Nyt rupean imuroimaan jonka jälkeen lähden Alfaan.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2004 klo 11:07:28 kirjoittanut Petteri Oja »

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #122 : 27.03.2004 klo 11:53:38 »
Tuli napattua Joakim Pirisen -- Meitä Kustaan Silmään tuolta hyllystä iltalukemisekseni, oon helppovaikutteinen ... Vaikka on se J P ollut suosikki jo ijät ja ajat ...

Pahimmillaan se suttaa tussi-maanioillaan kuvat ihan skitzoon mustaa pursuviksi painajaisiksi, parhaimillaan yksinkertasemmin, pelkistetysti piirtäen ne on niin ... loistavia luomuksia.
Ajatonta, pääkopan sisäpuolen labyrinttien kartoitusta!

Vanhoja Heavy Metalleja on tullut plerailtua kanssa, hakien inspiraatioita ... tarvis kai mennä suttaileen eikä taas jäädä tähän sittaileen ...

-- j --

He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #123 : 27.03.2004 klo 12:09:27 »
Tuli luettua Linnut ja meret. Hienoja kuvia ja uskottavia hahmoja, mutta tarina ei sytyttänyt. Tämä voi johtua kertomuksen rakenteesta: ensimmäisen osan loppu on liian paljastava, täten toisen osan loppu on aavistettavissa jo hyvissä ajoin ja kolmannessa osassa oleva kokonaiskertomuksen alku tuntuu turhalta, koska on jo tiedossa miten tarina päättyy.

Muutoin olen naputellut Lohikäärmeentappajan tarinaa, juoni olisi nyt kokolailla kasassa ja seuraavana vuorossa on repliikkien kirjoitus. Samalla teen ruutujakoa ja laajennan ja supistan (enimmäkseen laajennan) kohtauksia. Lisäksi olen opetellut hevosten piirtämistä. Katsotaan parin viikon päästä josko voisi piirtää jo tarinan raakaversion.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #124 : 27.03.2004 klo 15:14:25 »
Vagabond des Limbes saapui postista. Reilu kymmenen sivua luettu ja lupaavalta vaikuttaa.
Piirrokset hyviä, ei mitään taiteilua, vaan peruskamaa. Tähänastinen juoni ja silmäykset albumin sisälle lupaavat hyvää. Persoonallinen sarjakuva selvästikin.

Näköjään sarja ilmestyi ensin Tintinissä, sitten Pilotessa. Piloteen muuton jälkeen alastomien naisten määrä sarjassa kasvaa.
Hmmm.

Yksi punanahka-albumi tuli luettua kymme(i)en vuoden tauon jälkeen. Olipa hyvä albbari!

Pitkän palkkamurhaajatarinan piirtäminen keskeytyi tilaustöiden tupsahtaessa sähköpostiin. No, ens viikolla on kolme vapaapäivää, jos kaksi niistä käyttäis tarinan piirtämiseen.

Esa

• Jäsen
« Vastaus #125 : 27.03.2004 klo 20:42:03 »
Mitään en ole tehnyt ja mitään en ole lukenut. Laiskuus iskenyt ja motivaatio jossain nollan alapuolella.

Tänään mun oli tarkoitus mennä käymään Kouvolassa ostamassa tussia, paperia ja siveltimiä ja katsomaan Lukusoppiin, kun siellä on kuulemma mangaa! Eihän sitä sitten tullut mentyä ja en voi mitään tehdä...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #126 : 27.03.2004 klo 20:54:52 »
Piko ja Fantasio on ollut pääosin lukuohjelmassa. Nyt alkaa jo pikkuhiljaa näyttämään siltä, että kirjaston kokoelmat rupeaa hupenemaan. Lucky Lukeihin, Asterixeihin, Tintteihin ja Ahmed Ahneisiin en vielä ole päässyt, mutta ne (Tinttejä lukuunottamatta) on ennestään melko tuttuja, niin pahalta näyttää.
Noista kepeistä euroseikkailuista on tullut jopa addiktiota herättäviä. Perjantaina oli pakko mennä kirjastoon, kun sain luettua viimeisen Yoko Tsunon ja huomasin, ettei ole enää luettavaa.
Nyt on sitten varastossa Niilo Pielistä, Piko ja Fantasiota, Tim ja Tomia sekä Johannes & Pirkaletta (ykkönen oli niin hyvä smurffeineen kaikkineen, että piti lainata toi kakkonenkin).

Muuten aika onkin mennyt koulussa Quarkin sekä koulun toimintakertomuksen parissa. Sarjakuvia tuli tehtyä hävettävän vähän, mutta siihen tulee piakkoin toivon mukaan muutos.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #127 : 27.03.2004 klo 22:59:25 »
Luin tänään ensimmäiset kaksi kokoelmaa Transmetropolitania, joka oli hirveän hyvä, ja John Byrnen X-Men: The Hidden Yearsin kymmenen ekaa numeroa. Kummatkin oli huippuhyviä, joista Transmetropolitan parempi. Se musta huumori! Se kuvitus! Ne lasit! Warren Ellis on oikeasti tosi hyvä käsikirjoittaja, ja diggaan hänestä eniten silloin kuin kohteena ei ole natsimeininki akselilla "jenkit on parhaita ja tietää mitä tekee, ja siksi heitä pitää totella". Transmetropolitan on mahtava. Spider Jerusalem on kaikessa vastenmielisyydessään todella symppis hahmo. Kunnon antisankari. Ellei muuta, lehti todistaa ainakin sen, että yksi ihminen VOI vaikuttaa asiaan, jos hän on oikeassa paikassa. Jerusalem ei edes ole mallinvartaloinen pesupallollaan ja hiukan vinossa olevine hampaineen. Ihanaa. Pitää saada lisää. Mainittakoon viellä, että Tapiolan kirjastossa on paras sarjisvalikoima Espoossa mihin olen törmännyt. Joku sen paikan kirjanhankintaosastolla todella diggaa sarjiksia; sen englanninkielisen sarjiksen hylly on mitä laajin ja monipuolisin. Käännettyjen sitten vähemmän niin, mutta niitä löytyy muista kirjastoista.

Byrne pääsi tarinassaan hyvin lähelle Claremont-meininkiä sekä tekstiltään, juoneltaan, ja muistaen viellä sen että tarinat sijoittuvat menneisyyteen  (wanhat tietokoneet, juonenkuljetus, nopeat hypyt paikasta toiseen). Tarina todellakin tuntuu siltä kuin se olisi kirjoitettu OIKEESTI juuri ennen kuin Byrne tuli ekan kerran X-Meniin mukaan. Hauskaa tavaraa, vaikkei kovin vakavaa olekaan. Tarina oli ehkä hieman nopeatempoinen, mutta toisaalta, se taisi olla ajantapa silloin kun Claremont eka noita skriptasi, kuin silloin kuin Byrne noita piirsi (90-luvun puolessavälissä?). Marvelin uusi tyyli on saattanut iskostua minuun jo liikaa. Oh well. Kivaa kuitenkin.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #128 : 28.03.2004 klo 18:09:17 »
Voisitko uskoa, että yksi "syy" Hidden yearsin lopettamiseen oli X-lehtien liian suuri määrä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

• Jäsen
« Vastaus #129 : 28.03.2004 klo 23:41:14 »
Pystyn ihan hyvin. Ei sen puoleen, tajuan myös perustelut sen takana, miksi lehtiä piti karsia ja juonenkuvausta muuttaa. Mutta Hidden Yearsillä oli musta ihan oma lokeronsa kaikkien muiden X-lehtien joukossa, mitä Generation X:llä ja X-Factorilla tuskin oli.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #130 : 29.03.2004 klo 11:32:33 »
Olen lukenut vaikka mitä. En vaan jaksa niistä horista. Valitan. Hähhäh!

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #131 : 29.03.2004 klo 11:47:21 »
:D = Kirjastosta löytyi Jeanin elämää 1: rakas talkkarini. Kaikista ylistävistä kommenteista huolimatta pelkäsin sen olevan jotakin keskinkertaista huumorisarjakuvaa, mutta olin onneksi täysin harhapoluilla. Nyt en voi muuta kuin itse yhtyä noihin ylistyssanoihin!

:P = Tilasin pari viikkoa sitten Asemalta pari Pikkupulu-sarjan minialbumia, Maria Björklundin Kalan ja Tuula Honkasen Minä olen hyvin pitkä. Tipahtivat sitten tänään postiluukusta, ja riemastukseni vaihtui ärtymykseen, kun havaitsin saaneeni Honkasen sarjiksen sijaan erään toisen jutun, joka minulla jo ennestään on. No, eiköhän tämä homma selviä, ärsyttää vaan kun joutuu näkemään turhaan ylimääräistä vaivaa ja selvittelemään asioita... Propsit kotiin kuitenkin Asemalle käsin piirretystä hauskasta kirjekuoresta!  

Edit: loistavaa palvelua Aseman taholta: parin tunnin päästä sähköpostiviestistäni sain vastauksen, jossa pahoiteltiin tapahtunutta ja luvattiin lähettää saman tien alunperin tilaamani albumi + halutessani saan pitää ilmaiseksi minulle tulleen väärän albumin. Tätä voi jo kutsua hyväksi palveluksi!
« Viimeksi muokattu: 29.03.2004 klo 15:11:52 kirjoittanut Hanna »
Klik klik --> Sarjisblogini

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #132 : 29.03.2004 klo 13:47:16 »
LAINE! "Imagine" on klisee!* Peitsamo laittoi ennakko-odotuksen jo korkealle, älä petä minua nyt!

Olin vieraiden ihmisten tupaantuliasissa viikonloppuna, ja päädyin puhumaan tuntemattomien ihmisten kanssa Alan Mooresta. Keskustelun taso ei tosin tainnut olla huimaava -
"Watchmen on NIIN HYVÄ"
"From Hell -elokuvaa ei olisi pitänyt tehdä"
"Keanun Constanista tulee NIIN HUONO"

Ja niin edelleen. Mutta! Kävi ilmi, että yksi paikallaolijoista tunsi nimimerkki Justenin. KOSMISTA.

Luin Natasha ja dinosaurukset -albumin ja voi hyvä luoja että se on älytön. Myrkynkestävä koira! Dinosaurus-snuffia kuvaava päähenkilö! N&D asettaa kokonaan uudet standardit naurettavuudelle. Kaikkien pitäisi lukea tämä sarjakuva.

*jossain, enkeli menettää siipensä

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #133 : 29.03.2004 klo 15:20:22 »
Sain tuossa juuri postitse melkoisen satsin kotimaista käsikirjoitusta, josta ehkä vielä jonakin päivänä tulee hyvinkin merkittävä opus, avainsarjakuvaromaani tai jotain. Jonakin päivänä...

Charles M. Schultz jaksaa olla hyvä, tai siis oli parhaina päivinään jolloin hän todellakin oli paras kaikista.

Natasha-albumi on ilmeisesti niin hyvä huono albumi... ei ei se ole ei. Se on vain huono albumi. Piirroskin onnahtelee ja juonessa ei ole tolkun häivää. Ostakaa heti, tästä tulee väkisinkin keräilyharvinaisuus...

Imagine on kuin "Silta yli synkän virran", siis kliseetasolla.
Silti, "väärä mies ammuttiin New Yorkissa", kuten Soundin arvioija tokaisi Pauli MäckiKartanon eräästä levystä... Helssingin konserttia tässä odottelen...  
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

• Jäsen
« Vastaus #134 : 29.03.2004 klo 22:21:09 »
Lainaus
Kävi ilmi, että yksi paikallaolijoista tunsi nimimerkki Justenin. KOSMISTA.

Ei niinkään kosmista, kuin surullista. Todistaa jälleen kerran että allekirjoittaneella ei ole elämää.

EDIT: Mitä helvettiä pitää tehdä että tuo quote toimii? Jos vaikka nyt..
« Viimeksi muokattu: 29.03.2004 klo 22:23:16 kirjoittanut Justen »