Kirjoittaja Aihe: Ajankohtaisuuksia  (Luettu 1226 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Otto Sinisalo

• Jäsen
Vs: Ajankohtaisuuksia
« Vastaus #30 : 02.02.2004 klo 12:52:05 »
Siis häh? Tervemenoa optikolle Otto!

Olen valmis myöntämää että, todellakin, olen lukenut paremman näköisiä sarjakuvia joskus. Mutta! Blacksdin ansiot ovat kauniiden kuvien ohella kerronnassa, joka on erinomaista. Tämä ei näy nettinäytteistä. Tarina sinällään on yhdentekevää huttua, tosin.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #31 : 02.02.2004 klo 13:30:56 »
Olen valmis myöntämää että, todellakin, olen lukenut paremman näköisiä sarjakuvia joskus.

Huhhuh. Et arvaakaan kuinka tuo myönnytys huojensi synkeäksi äitynyttä mieltäni.

Mä mietiskelin kyl sitä että on kovin pöhköä muutaman nettinäytteen perusteella lähteä mitään sanomaan mut uskaltauduin kuitenki ku makuasioista kiistely on näppituntumanki perusteella (tai varsinki silloin?) niin kivaa.

Kyllähän toi periaatteessa ihan tutustumisen arvoiselta vaikuttaa. Teen niin viimeistään kun suomeksi tulee.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #32 : 02.02.2004 klo 13:55:38 »

Tarina sinällään on yhdentekevää huttua, tosin.

Ikävä kyllä! Olen lukenut vain ensimmäisen Blacksadin. Miten lie toisen tarinan laita? Samanlaistako huttua?

Esim. Loiselin akvarellivärityksestä ja piirrostyylistä pidän enemmän, mutta Guarnidon taituruutta on pakko ihailla. Olisi kiva nähdä esim. videolta miten hän oikein homman tekee. Ilmeisesti piirtää viivat valopöydällä, eli lyijäri ja lopullinen piirros eri paperilla (lyijykynäversiossakin on osa tehty lyijykynällä ja osa sinisellä puuvärillä, miksi?). Silti piirros on rennon ja vaivattoman näköistä. Ja koska viivat ja värit ovat samalla paperilla, viivoja ei voi juurikaan korjailla.

Mutta kuten sanottua, ikävää, että ainakin ekan albumin juoni oli todella köyhä ja kliseinen.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #33 : 02.02.2004 klo 13:59:57 »
Huhhuh. Et arvaakaan kuinka tuo myönnytys huojensi synkeäksi äitynyttä mieltäni.

Kyllä. Kuulen maailman huokaavan kollektiivisesta helpotuksesta.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #34 : 02.02.2004 klo 14:10:48 »
Miten lie toisen tarinan laita? Samanlaistako huttua?

Viidakkorumpu väittää kakkosta tarinaltaan paremmaksi. Helmikuussa nähdään.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #35 : 02.02.2004 klo 14:20:13 »
Lainaus

Tuttu kuvio Music teeveeltä. Sisältö huttua, mut pinta kiiltää ja näyttää hyvältä. Helppo tapa tehdä rahaa!
« Viimeksi muokattu: 02.02.2004 klo 14:21:11 kirjoittanut Hazart »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #36 : 02.02.2004 klo 15:09:55 »
http://www.bdnet.com/Blacksad/fiche_serie.htm

tossa lisää blacksad -juttuja.

les dessous de l'enquete albumin vieressä olevaa
"Voir une page"-kohtaa klikkaamalla näkee Guarnidon luonnoksia sivuista. ne on tehneet ainakin muhun suurimman vaikutuksen, kuten jo aiemmin totesin.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #37 : 02.02.2004 klo 18:35:48 »
Tuttu kuvio Music teeveeltä. Sisältö huttua, mut pinta kiiltää ja näyttää hyvältä. Helppo tapa tehdä rahaa!

Vertauksesi on epäreilu. Tästä:

on vielä pitkä matka tähän:

Toinen on toista naurettavampi - kuka huomaa eron?

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #38 : 03.02.2004 klo 10:17:17 »
Minusta nuo on molemmat kuvina aika mukavia  :)

Eri asia mitä mieltä on noista artisteista mutta oletetaan nyt että EMME TUNTISI heitä. Kuva on kiva. Nooh, myöntäkää pois...

Ja Blacksadista: tarttui eilen messiin Fennicasta (sori Good Fellows, näin vaan kävi) nk. vakkariostoksien lisäksi. Ja kyllä, jo kansi oli hieno tribuutti mm. Public Enemy leffan julkalle ja lisäksi tuli mieleen ristisiitos Bogartista/Mitchumista tuosta päählökatista.

Kuvitus oli ehkä jopa LIIAN hienoa koska tarina oli lähtökohdiltaan kuin eka Sin Cityn "Marv menettää naisen, Marv kostaa Pääjehulle (ei Lobo kuiteskaan)"-tyyppinen ja kääntyi tutuille dekkariurille, ei mitään uutta tarinallisesti. Kuvituksellisesti todella taidokasta ja pidin etenkin näistä vaiheista/hahmoista: Gorillan ja villisian hahmoiset nyrkkeilijät, liskomainen opportunistigangsteri, baarissa taustalla tappelevat leopardi(?) ja villisika(?) ja hauskasti myös oivallettu "taustan taustaksi" muut baarityypit jotka virnuilevat näille nahistelijoille. Mainioin oli kuitenkin ideana se Pääjehupahis joka oli kuin ilmetty Rupikonna Kaislikossa suhisee - kirjasta. Aika looginen olisi tuo asema kyseisellekin hahmolle ollut  ;D

Jos tarinan suhteen kerran parannuksia luvassa niin enköhän minä sen kakkosalpparinkin osta ja lue...

PS: Asiasta toiseen. Hellblazerin Marcello Frusinin piirrosjälki on muuttunut Azzarellon kässäriajoista radikaalisti huomattavasti epäselkeämpään suuntaan. Miksiköhän?

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #39 : 03.02.2004 klo 14:36:59 »
Lainaus

Nooh... onko sillä siis tekijälle lopultakaan pask---nkaan väliä, jos motiivina on saada vain rahaa... Kyllähän se itse ilmaisugenrelle on kova paikka, jos sisällöltään höttöä kamaa tulee markkinoille, mutta minkäs teet. Joillekin tekijöille riittää raha. Jotkut toiset taas eivät ole onnellisia, vaikka olisi laarit täynnä rahaa, jollei nauti kollegoiden ja kriitikkojen arvostusta. Sitä kun on paha mennä ostelemaan kaupasta...

Mutta onko sillä lopulta väliä. Jotkut haluaa vain tehdä rahaa. Tyhmä ei ole se, joka myy. Tyhmä on se, joka ostaa... :)

PS. HAH! Hyvä Otto! Britney ja Madonnahan se siinä! Ensin en tajunnu, et miten kaks lez-mimmiä nyt tähän liittyy, mut sit muistin noiden kahden "myynninedistämis-" ja markkinointipromotempauksen ja taivas aukeni ylläni...  ;D
« Viimeksi muokattu: 03.02.2004 klo 14:41:15 kirjoittanut Axuz »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #40 : 03.02.2004 klo 22:47:12 »
Tyhmä ei ole se, joka myy. Tyhmä on se, joka ostaa... :)

Totta! Ja tyhmille on helppo myydä...

Siinä on minusta kuitenkin jotain surullista, että markkinointigurut käyttävät häikäilemättä hyväksi ihmisten perustarpeita ja heikkoutta oman leipänsä leventämiseen. Markkinointi itsessään on tietenkin aina paikallaan eikä lainkaan huono asia, mutta huijaaminen ja manipuloiminen sapettaa.

Mitä threadiin tulee niin olen lukenut nollaa sarjista tällä viikolla. Selaillut sieltä täältä, mutta en syventynyt... Eipäs, kun Mikro Kivikauden luin MBitistä. Siinä on liukuvärien vihaajien painajainen. Hehehe! Olen sitä mieltä, että se sarja on aikansa elänyt, vaikka Wallu itsessään on ihan jees!

Jurpop

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #41 : 04.02.2004 klo 10:16:17 »
Mietin tuota Kaltsun tylyä asennetta Blacksadiin yhden kuvan perusteella, ja sitten huomasin että itsekin saan vilunväristyksiä jostain tietyn tyyppisistä sarjakuvista ihan jo kannen takia. Mistähän moinen johtuu. Tästä vois alottaa vaikka uuden viestiryhmän ja kysellä omia vihattuja sarjakuvianne. Mutta joku saattaisi tylyttää lempisarjakuviani ja voisin kimmastua. (eräs punaniskaserkkuni kertoi Corto Maltese sarjakuvien olevan hänen mielestään jäykkäniskaisten, synkkäilmeisten, mutrusuiden tuijotuskilpailuja.) Emme ole puheväleissä :)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #42 : 05.02.2004 klo 17:40:15 »
Lainasin eilen kirjastosta Linnut ja meret, Akira2 ja Batman(musta&valkoinen osa1). Linnut ja meret on kyllä aika upea. Kommentoin sitä ehkä myöhemmin siihen Linnun ja meret threadiin. Akiran otin tutkiakseni mangan liikeviivoja ja Batmanissä kiinnostaa eri tekijöiden tyylien ihmetteleminen.

That's all folks!

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #43 : 05.02.2004 klo 18:02:09 »
Piirustusrintamalla oli aktiivista. Täälläkin tuli näyteltyä kynsiään :) Sarjakuvaakin tuli piirrettyä. Neljä strippiä tussattua ja julkaistua netissä ja kaksi lisää piirrettynä odottamassa tussausta. Seuraavaksi olisikin sitten luvassa sadas strippi Terryä. Kohta pitäisi saada se sarja loppuun ja siirtyä tekemään jotain ihan muuta.

Aloin miettimään pitäisikö sittenkin osallistua Kemin Sarjakuvakilpailuun. Eikös sinne 1.3. asti ole aikaa postittaa työ. Ajattelin vain, että voisin muokata toisen 24 h sarjakuvani 12 sivuiseksi tarinaksi. Kyllä sen kuukaudessa ehtisi piirtää.

CardCaptor Sakurat 1 - 6 tuli hyllystä luetuksi.

Uutta (minulle ennestään tuntematonta) sarjakuvaa en tullut tällä viikolla lukeneeksi ellei lehti- ja nettisarjoja lasketa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #44 : 05.02.2004 klo 18:50:07 »
Uusin Ranma on ainoa sarjakuva, jonka tällä viikolla olen lukenut. Ei, se olikin jo viime viikolla. No, se oli kuitenkin ihan kiva. Ainakaan vielä asetelmat eivät ala kyllästyttää, toisin kuin Dragonballissa...

Aloitin C.S. Lewiksen Ransom -trilogian lukemisen. Tämän ekan osan, Äänetön planeetta, olen lukenut ennenkin, mutta en silloin löytänyt muita osia, mutta nyt löytyi, niin piti tietenkin lukea...

Sarjakuvaa olen väsännyt ihan luvattoman hitaasti. Pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni >:(
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva