Mietin tuota osuutta pitkään, Fingerpori kun on suomalainen sarjakuvailmiö joka on läpäissyt kaikki kansankerrokset massaotantana, mikä sinänsä on ihan hiton hienoa ja pitkää ikää sille.
Kapteeni Tserep vaan osuu itseen paremmin.
Ymmärrän kyllä että ilman Fingerporeja tuskin olisi Tserepia ja aikanaan Myrkkyjä ja Pahkasikaa tarvittiin, ne olivat monelle tarpeellisia.
Itse olisin selvinnyt mainiosti ilman, maailma vaan olisi yleisesti ottaen köyhempi ilman niitä.
Mulla ei ole sitä vastaan että joku löytää elämälleen niistä tarkoitusta, tehtävän, sisältöä tai hetken viihdettä, irtioton mitä ikinä elämässään onkaan menossa.
Monimuotoisuus on yhä hakusessa.
Ilman esimerkkejä on sanottavani vieläkin kryptisempää mutta kun minusta sarjakuvataiteen tila ei riipu vain niistä menestystarinoista ja myyntivalteista eikä yksittäisistä palkinnoista yksittäisille teoksille.
Eihän se muissakaan taidemuodoissa (elokuva, kirjallisuus, valokuvaus, maalaus, piirros) ole kuten urheilukisat(tai ainakaan saisi olla, toteutunut on eri kuin teoria):
"koska Hueng Tranh voitti Suomelle pikajuoksussa kultaa niin kaikki osaavat juosta"
Tosin tietty jos loimaalainen Hueng Tranh häviää niin henkilökohtainen tappiohan se hänelle on aina.
Ja totta hitossa se yhden menestys on aina pois oikeilta urheilulajeilta kuten painonnosto tai purjehdus.