Kirjoittaja Aihe: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2014  (Luettu 38637 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Vs: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2014
« Vastaus #75 : 24.01.2014 klo 16:57:06 »
Olihan siellä taas kaikenlaista. Hämiks vuosikirja, Batmanit ja Wolveriinit ainakin pitää hommata. Plus Sillage ja Shokki mutta nepä eivät suoranaisesti tähän ketjuun kuulune.

Hieno paketti kaikkea.

Korsto-Mikko

• Jäsen
  • Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?
« Vastaus #76 : 24.01.2014 klo 18:13:03 »
Kyllä mä henkilökohtaisesti olen aika pettynyt tuohon listaukseen. Onhan siinä monta pakko hankintaa toki mukana, mutta... ei muita näköispainoksia kuin Hämiksen, ei Walking Deadia, ei Punanahkaa, ei Blake & Mortimeria, ei Vartijat enneneitä... :(
Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #77 : 24.01.2014 klo 19:14:00 »
Hyvä näinkin, jokaiselle jotakin, mutta aika yllätyksetön lista paitsi ehkä nuo Terikset. Listan olikin vaikea vetää vertoja kustantajan syksyn ryöpylle.

Uderzoon uskotaan. Itselleni on noista Bruno Brazil 3 ainoa pakkohankinta. Batmaneissa on Jokeri-kiintiö jo tullut täyteen. Teris-kirjat pitänee tsekata tarinan kokonaiskuvan saamiseksi. Punaparta ja/tai jokin vanhempi supersankarikokoelma tuossa olisi saanut minunkin puolestani vielä olla.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #78 : 24.01.2014 klo 19:16:29 »
Hyvä näinkin, jokaiselle jotakin, mutta aika yllätyksetön lista paitsi ehkä nuo Terikset. Listan olikin vaikea vetää vertoja kustantajan syksyn ryöpylle.

Uderzoon uskotaan. Itselleni on noista Bruno Brazil 3 ainoa pakkohankinta. Batmaneissa on Jokeri-kiintiö jo tullut täyteen. Teris-kirjat pitänee tsekata tarinan kokonaiskuvan saamiseksi. Punaparta ja/tai jokin vanhempi supersankarikokoelma tuossa olisi saanut minunkin puolestani vielä olla.

Vihjailtu Kapu Amerikkakin jäi puuttumaan tuosta, ja Thorin jumalpommi, mutta voihan olla että ne tulee kesällä, tämähän oli nimenomaan kevään lista.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #79 : 24.01.2014 klo 20:52:10 »
Ai niin joo. Minäkin unohdin jo että Thoria ja Kapua piti tulla lisää. Voi toki olla, ettei tule keväällä, mutta jos pahin mahdollisuus onkin ettei edelliset myyneet tarpeeksi? Itse en siitä viime-Thorista juuri piitannut mutta olisihan se sääli jos ei lisää saisi...

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #80 : 24.01.2014 klo 21:12:48 »
Erikoinen lista, Umpah-pahia ei ole tullut sitten ......., Teriksessä näemmä jatketaan Morrisonin juoksu loppuun (ei olisi ollut välttämätöntä sillä loppujuoksu oli melkoisen "erikoista" luettavaa), Wolvie-opus ei ole koolla pilattu (verrattuna Teris-opuksiin), Hämis 1984 on ihan ok mutta sinällään huono vuosi kun tuolloin Hämis meni Beyonderia ilahduttamaan ns. kesken julkaisuvuoden ja täällä nähtiin sitten wanhoja tarinoita, Texiä tulee ihan mukavasti (valitettavasti lopetin Texin lukemisen ajanpuutteen vuoksi jokunen vuosi sitten), Battiksen opus ei taida olla täydellinen kokoelma sillä muistaakseni Death In Family levisi n+1 lehteen, Asterixin uusinnat ovat kivoja niille jotka eivät ole lukeneet noita tai haluavat opukset omakseen.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #81 : 24.01.2014 klo 21:47:40 »
Supersankariosastolla näyttää mielestäni aika tavanomaiselta. Tuskin hommaan noista mitään ittelleni ellei kirjastossa tule vastaan, luen ja ilahdun. Mutta muutenhan tuossa oli vaikka mitä. Salaa toivoin, että olisivat muiden lajityyppien joukkoon ujuttaneet vaikkapa Natashan kaksi tai Yoko Tsunon kolme suomentamatonta albumia, niin johan olisi ollut. Punapartaa ja Blake&Mortimeria minäkin toivoin, mutta ei makiaa mahan täydeltä.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #82 : 24.01.2014 klo 22:31:12 »
huono vuosi

Ei ole, sillä 1984 on kokonaisuutena minun kirjoissani se kaikkien aikojen paras Hämis-vuosikerta.

(Sitten vanha palaa taas lapsuusvuosiin miettimään onko se "Mörkö, Morkön, Mörkömpi" vai "Mörkö, Mörön, Mörömpi".)
« Viimeksi muokattu: 24.01.2014 klo 23:00:02 kirjoittanut Jiksi »

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #83 : 24.01.2014 klo 23:56:16 »
Mielenkiintoisimpia ovat luultavasti noi Teräsmiehet, mutta nekään eivät hirveästi innosta, kun ei tää viiskakkosen uudistus oikein tainnut muhun purra.

Minuakaan eivät taas uudet syntytarinat oikein innosta.

Supersankariosastolla näyttää mielestäni aika tavanomaiselta. Tuskin hommaan noista mitään ittelleni ellei kirjastossa tule vastaan, luen ja ilahdun. Mutta muutenhan tuossa oli vaikka mitä.

Viime vuosina suurin osa näistä supersankarikirjoista ei ole tuntunut minusta vetäviltä; useimmiten olen jaksanut pelkästään vilkaista niitä. Vika on todennäköisesti vain vanhanaikaisemmassa maussani. Tulisipa vaikka jotain George Péreziä tai Batmanin Son of the Demon.

Tarkoitus ei ole leimautua kiittämättömäksi valittajaksi. Vaikka nämä eivät itseä niin innosta, on hienoa, että näitä tulee ennen kuin porukka ehtii ostaa ne englanniksi. Teosten julkaisemisessa suomeksi on ollut selvä järjestys, kirjoja on ajoitettu elokuvien yhteyteen, kokeiluja on tehty, ja onpa joitakin vanhoja klassikoitakin putkautettu ilmoille. Upeaa työtä kaikkiaan on tehty.

Ei ole, sillä 1984 on kokonaisuutena minun kirjoissani se kaikkien aikojen paras Hämis-vuosikerta.

Olen ymmärtänyt, että monen wanhan fanin mielestä mielestä suomalaiset Hämis-vuosikerrat 83 ja 84 ovat parhaat. Minusta myös.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #84 : 25.01.2014 klo 00:42:15 »
Olen ymmärtänyt, että monen wanhan fanin mielestä mielestä suomalaiset Hämis-vuosikerrat 83 ja 84 ovat parhaat. Minusta myös.

Kaikkien aikojen suosikki, Juggernaut-tarina, jää vuoden 1983 puolelle, mutta muutoin kerätyt kierrokset huipentuvat (Mörköä vastaan taistellessa) juuri 1984 aikana.

Tykkäsin kovasti vielä vuosista 1985-1986. Sitten notkahteltiin kovasti, vaikka lapsuuden nostalgiaa noissa onkin kovasti mukana.

TexKiller

• Jäsen
« Vastaus #85 : 25.01.2014 klo 10:32:08 »

Tykkäsin kovasti vielä vuosista 1985-1986. Sitten notkahteltiin kovasti, vaikka lapsuuden nostalgiaa noissa onkin kovasti mukana.
80 luvun lopulla wanhankin muistin mukaan taso laski ja lopetin spiderin lukemisen. Marvelia ja ryhmä-xää jatkoin vielä kai vuoden pari.

Aikaista spekuloida mutta jos näköispäinos vuodesta 86 tulee niin toivottavasti daredevil tarinoita ei tipauteta veks :-X

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #86 : 25.01.2014 klo 20:39:00 »

(Sitten vanha palaa taas lapsuusvuosiin miettimään onko se "Mörkö, Morkön, Mörkömpi" vai "Mörkö, Mörön, Mörömpi".)

Ei tuossa vuodessa ole mitään vikaa muuten kuin se että kesken vuotta sankari lähtee Salattuihin Sotiin ja sen jälkeen nähdään sitten vanhempia tarinoita (esim. 1985 nähdään miksi Felicia Hardy joutui sairaalaan ja Ms Hardy nähtiin vuoteenomana jo vuonna 1983 (muistaakseni)) kunnes Hämis ja muut tulevat takaisin (n. 2 vuotta myöhemmin) ja päästään taas uudempiin tarinoihin, hyviä tarinoita tuona vuonna pääosin oli.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #87 : 27.01.2014 klo 10:51:46 »
Ihan kiva lista tulossa olevista. Asterixit jää varmaan ostamatta mutta muut tulee hankittua jossain vaiheessa. Kunhan nyt 2012 ja 2013 julkaisut saa hommattua ensin.

Walking deadin puuttuminen listasta on kyllä huolestuttavaa. Ainoa jota olen oikeasti odottanut. Ei kai tämä tarkoita että saadaan enää yksi vuodessa? Tai pahin vaihtoehto että julkaisu loppui neljänteen osaan? Eikö nämä käsittääkseni ole myyneet ihan hyvin? Toisaalta moni kyllä varmaan ostaa englannikieliset kokoelmat kun täällä laahataan niin pahasti jäljessä. The Walking Dead: Volume 3 Deluxe HC ja The Walking Dead: Volume 4 Deluxe HC suomeksi auttaisi kyllä saamaan tuota eroa kiinni tai sitten The Walking Dead: Compendium Two. Eipä taida olla toivoa tuollaisista mutta olisivat kyllä iloisia yllätyksiä.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #88 : 28.01.2014 klo 21:00:26 »

Walking deadin puuttuminen listasta on kyllä huolestuttavaa. Ainoa jota olen oikeasti odottanut. Ei kai tämä tarkoita että saadaan enää yksi vuodessa? Tai pahin vaihtoehto että julkaisu loppui neljänteen osaan?

Facebookissa Egmontin sivulla näkyy tällä hetkellä lukevan (näkyy ihan ilman kirjautumista), että Walking Dead 5 ilmestyy syksyllä.

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #89 : 28.01.2014 klo 21:44:16 »
Ihme kyllä Thoria ei ole "kiveen hakattu" syksyksi, vaikka eka albumissa jatkoa luvattiin.
Welcome back, Frank.