Kirjoittaja Aihe: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2014  (Luettu 38638 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Vs: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2014
« Vastaus #15 : 21.11.2013 klo 18:48:19 »

Miragen alkupään Turtlesit olisi aika kova juttu.

Se olisi kyllä. Noita on melko vaikea löytää mistään, ainakaan alkuperäisellä mustavalkokuvituksella varustettuna. Kovakantinen tuommoinen olisi pirun siisti.

No, minä henk. koht. taas en pahastuisi, jos saisin tuon koko 80-luvun vaidettua koviin kansiin.

En minäkään pistäisi pahakseni, kun on nuo 80-luvun numerot kuitenkin melko harvinaisiakin. Ainakin tietyt. Sitten voisi ne omistamansakin numerot kärrät divariin niitten ihmisten iloksi jotka miettii lehtien arvoja ja harvinaisuuksia eivätkä silkkaa sarjakuvaa.

Kyllähän se Egmont varmasti mielellään tuuttaa tuotakin sarjaa ulos vaikka hamaan tuomionpäivään asti jos vaan lukijoita riittää. Pitää toivoa, että riittää.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #16 : 21.11.2013 klo 22:59:15 »
En minäkään pistäisi pahakseni, kun on nuo 80-luvun numerot kuitenkin melko harvinaisiakin. Ainakin tietyt. Sitten voisi ne omistamansakin numerot kärrät divariin niitten ihmisten iloksi jotka miettii lehtien arvoja ja harvinaisuuksia eivätkä silkkaa sarjakuvaa.

Ei se ole nykyään oikeastaan vain tietyt.
Esimerkiksi Kulkukatin poikaan ei nyt toistaiseksi oteta enää Marveleita ollenkaan.
Aiempia lehtiä on vieläkin niin paljon, että tuo ei ole kannattavaa.
Se laskee kuitenkin myös mahdollisuutta täysien vuosikertojen löytämiseen.
Samaa lehteä saattaa olla ties kuinka monta.
Kovakantiset myy tuollakin nopeammin, koska niiden määrä on pienempi.

Minulta yksi kaveri on pummannut jo jonkin aikaa noita lehtiä.
Olen luvannut, että jos 80-luku on kovissa kansissa ja minun hyllyssä joku päivä, niin totta pirussa. Annan ne mielelläni ihmiselle joka sekä lukee että kerää.
Itsellä tuo sarjakuva kokoelma alkaa olla jo semmoinen, että se kaipaisi vähän selkeyttä muutenkin, niin löytääkin ne asiat joskus.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #17 : 22.11.2013 klo 20:40:55 »
Samaa lehteä saattaa olla ties kuinka monta.

Näinhän se tosiaan on melkein aina. Ja sitten juuri se yksi mystinen numero jää puuttumaan... ärsyttävää.

No, toivottavasti Egmont tosiaan pystyy jatkamaan näitten tekoa.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #18 : 23.11.2013 klo 23:23:48 »
Ja Marveleista veikattiin varmaa keräilykohdetta joka säilyttää arvonsa. Taisipa juuri Aarnisalo veikata.

80-luvun X-Men lehdet ovat säilyttäneet arvonsa, samoin vanhat Ihmesarjat ja spesiaalit. Kauhu Marvelit ovat pikkuhiljaa yleistyneet, hinnat laskeneet ja kohta niitä voi jo alkaa ostaa ilman että menee kaikki rahat pariin numeroon.

Megat, Marvelit, Spider-Manit ja muut alkavat olla jo niin arkipäiväisiä.
Myös Teräsmiehet ovat yleistyneet vauhtia jota ei varmaan edes valonnopeus vastaisi. Man of Steelin myötä suosittelin, että laittaa nuo paremmin esille, niin saattaisi mennä nopeammin.

Ikuinen kirouksen aihe on myös MAD lehdet. Ne jotka noista ovat kiinnostuneet, niin suosittelen marssimaan Kulkukatin poikaan, ottamaan noita ison kasan ja ehdottamaan jonkinlaista diiliä. Suostumis kynnys on hyvin usein noiden kohdalla huomattavasti pienempi.

On huomioitava kuitenkin, puhuttaessa näistä sarjakuvien yleisyydestä, että se vaihtelee hyvin paljon myös kaupungin mukaan. Jotkut jutut saattaa löytyä äärimmäisen helposti, jotkut taas ei. Sitten on tuo, miten eriaikoina nuo saattavat olla yleisempiä kuin jonakin toisena aikana.

Nyt kuitenkin näyttäisi siltä, että pokkarit, spessut, kovakantiset yms. menevät paremmin kuin pidemmät lehdet ja niitä saakin usein etsiä kissojen ja koirien kanssa. Etenkin jos sattuu vielä etsimään niitä halvemmalla.

Jos muualla lopetetaan samaan tapaan lehtien vastaanottaminen, saattaa tilanne kääntyä toisinpäin. Lisäksi Helsingissä Kontulan Antikvariaatti on lopettamssa juuri, joten noita suomenkielisiä löytyy nyt eniten Itäkeskuksen Hansasillan divarista ja Kampin divarsta.

Itse olen tosin jo siitynyt keräilemään kirjoja, nyt kun on siihenkin aikaa, kun ei ole oikein mitään suomenkielisiä halpoja sarjakuvia ja englanninkielisiä en jaksaisi mennä Good Fellowsista tonkimaan ilman, että minulla on kunnollinen lista lehdistä, joita haluan, ja tuo menee liian hanklaksi. Kirjoja on helpompi listata. Ja ovat halvempia.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Jussi Tyni

• Jäsen
Vs: Re: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2014
« Vastaus #19 : 24.11.2013 klo 23:17:04 »
Oulussa ei liiku divareissa ollenkaan niitä 80-luvun lopun ja 90-luvun alun Semicin Batmanejä. Mulla on niissä melkoisia puutteita. Muuten suomennettu supersankarisarjakuva on täydellisesti hanskassa vuodesta 80 lähtien.

Mutta ketjun asiaan: Tuliskoha tänä vuonna se Arkham Asylum lopulta kovissa kansissa? Pimeä Voitto varmaan tulee, kun Pitkä Pyhäinpäivä näyttää liikkuvan vauhdilla kirjakaupoissa.

Tulikos se Singerin uus X-men leffa 2013? Sen kyljessä vois pukata ulos Ryhmä-X vuosikirjan 84-85. Liittyisi sopivasti leffaan ja olis muutenkin parasta X-meniä ikinä. Tai sitten uunituoretta Marvel Now X-meniä kovissa kansissa.

Toivottavasti Thor, Batman ja Vartijat Ennen suomennokset jatkuvat. Kostajien graafisesta novellista tykkäsin semisti ja Kostajia olisi aina hauska nähdä. Kun Thanoksesta kehitellään Kostajien isoa pahaa leffarintamalla, niin olisihan hänen edesottamuksistaan muutamia suomentamattomia helmiä jäljellä. Esim se Starlinin klassikko, missä alkup. Kapteeni Ihme ja Adam Warlock vetävät Thanosta päihin. Tai no tosta on osa suomennettu... Tai Avengers kakkosta pohjustamaan Age of Ultron ehkä?

Mooren Swamp Thing saisi jo jatkua. Uutena täkynä voisi kokeilla vaikka Unwrittenin suomentamista. Sitä ei ehkä vielä kaikilta löydy.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #20 : 25.11.2013 klo 18:11:33 »
Oulussa ei liiku divareissa ollenkaan niitä 80-luvun lopun ja 90-luvun alun Semicin Batmanejä. Mulla on niissä melkoisia puutteita.

Joo, itselläkin on irtonumeroita kyllä joka vuodelta muttei vissiin yhtäkään täyttä vuosikertaa. Noista jos mistä voisi joskus rykäistä jonkun näköispainoksen ilmoille.

Mutta ketjun asiaan: Tuliskoha tänä vuonna se Arkham Asylum lopulta kovissa kansissa?

Tuo voisi olla yllättävän kova! Onhan siinä kuitenkin melkoisen mainetta niittänyt teos. Sopisi jotenkin linjaankin kun ollaan vähän enemmän tätä aikuismaisempaa ja kummallisempaa Batmania täällä julkaistu.

Tulikos se Singerin uus X-men leffa 2013? Sen kyljessä vois pukata ulos Ryhmä-X vuosikirjan 84-85. Liittyisi sopivasti leffaan ja olis muutenkin parasta X-meniä ikinä. Tai sitten uunituoretta Marvel Now X-meniä kovissa kansissa.

Tässä toivoisin itsekkäästi mieluummin jälkimmäistä, koska klassikko-X-Menit sattuvat kerrankin sopivasti hanskassa jo olemaan. Vaan eipä silti, hienon opuksen niistäkin kyllä saisi.

Mooren Swamp Thing saisi jo jatkua.

Ehdottomasti samaa mieltä. Onkohan sitten, etteivät aiemmat myyneet tarpeeksi?

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #21 : 25.11.2013 klo 18:16:07 »

Tulipa paljon hienoja julkaisutoiveita, mutta en kaipaa X:ien uusintoja vuosilta 84 - 85, koska niissä oli leikeltyjä seikkailuita ja koska niitähän nähtiin jo Ihmesarja-pokkareissa (tarkemmalla suomennoksellakin).

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #22 : 25.11.2013 klo 22:15:57 »
Itse kyllä tykkäsin Ihmesarjasta; mielestäni pienempi koko vain teki muutenkin ajan pikkutarkasta kuvituksesta entistä häkellyttävämpää.

Toki Essentiaalit on hyviä, toisinaan paremmin painettuja jne. Mutta kyllä Ihmesarja on se yksi suomalainen lehti/spessusarja mitä ehkä kaipaan kaikkein eniten. Siinä sai kuitenkin semihalvalla aikamoisen jöötin sarjakuvaa...

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #23 : 25.11.2013 klo 22:35:43 »
Tänään tuli kirje postissa jossa kerrottiin Ryhmä-X:n lopettamisesta. "Lehti ei saavuttanut markkinaodotuksia" oli syy lyhykäisyydessään. Tilaajat saavat jakson loppuun hämistä, sekä hyvityksenä yhden ilmaisen kuukauden. Näin tuli yksi aikakausi päätökseen, toivottavasti tosiaan tulee sitten erikoisjulkaisuina sekä vanhaa että uutta x-meniä vuonna 2014. Mitään ei tuossa kirjeessä tosin luvattu.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2013 klo 22:37:43 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #24 : 25.11.2013 klo 22:57:40 »
Toki Essentiaalit on hyviä, toisinaan paremmin painettuja jne. Mutta kyllä Ihmesarja on se yksi suomalainen lehti/spessusarja mitä ehkä kaipaan kaikkein eniten. Siinä sai kuitenkin semihalvalla aikamoisen jöötin sarjakuvaa...

Itse olen mieltynyt Marvel Pocketbooks -taskukirjoihin, edullinen tapa hankkia klassisiksi mainostettuja tarinakokonaisuuksia ja vieläpä väreissä. Ekstroja tai esipuheita ei ole, mutta niillä hinnoilla sellaisia ei osaa vaatiakaan. Väripainatuksen kustannuksia mustavalkojälkeen verrattuna paremmin tuntevat valistanevat, kuinka realistista tällaisten suomentamista on pohtia. Tuskinpa niitä aivan heti nähdään.

Ryhmä-X:n loppuminen on sääli, mutta surutyötähän on tehty jo pidemmän aikaa, joten eiköhän tästä pystypäin selvitä. Mikäli erikoisjulkaisuja tulee, päätynevät ne ostoskoriin joko marketreissulla tai Akateemisessa. Tällä kertaa saadaan sentään vuosi loppuun. Muistan, kuinka R-X :n säännöllinen julkaiseminen edellisen kerran päättyi elokuussa 1996. Tuolloin päätös tehtiin vissiin aika nopeasti, sillä muutamissa syyskuun 1996 lehdissä mainostetaan vielä numeroa 9/1996, jossa "Tuhon ajan" piti alkaa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #25 : 26.11.2013 klo 09:48:18 »
Itse olen mieltynyt Marvel Pocketbooks -taskukirjoihin, edullinen tapa hankkia klassisiksi mainostettuja tarinakokonaisuuksia ja vieläpä väreissä.
Jes! Joku muukin tykkää. Mä olen kanssa näitä ostellut ja fanittanut. Tosin nyt kun Marvel aloitti Epic Collectionit, oon alkanut ajattelemaan, että pitääkö jatkossa rajoittaa, ettei tuu turhaan tuplia.
Mutta tää ois kyllä hyvä formaatti kokeilla Suomessakin. Eli kyse on Panini UK:n taskukirjoista, joissa on noin 200 sivua kerrallaan väreissä. Julkaistu on muun muassa klassisia Ihmenelosia, Hulkia, Rautamiestä, Ryhmä-X:ää, Hämähäkkimiestä, Kostajia ja Thoria. Viime vuosina se on aika tiiviisti seuraillut elokuvia sankarivalinnoissa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #26 : 26.11.2013 klo 18:12:32 »
...ja vieläpä väreissä.

Allekirjoitan muuten, mutta itselle nuo värit on nimenomaan karkoite eikä kiinnostus. Mutta kukin tavallaan ja on ehdottomasti kyllä hintansa väärrtejä nuokin, kaikin puolin.

Muistan, kuinka R-X :n säännöllinen julkaiseminen edellisen kerran päättyi elokuussa 1996. Tuolloin päätös tehtiin vissiin aika nopeasti, sillä muutamissa syyskuun 1996 lehdissä mainostetaan vielä numeroa 9/1996, jossa "Tuhon ajan" piti alkaa.

Joo, tuo oli kyllä varmasti paljon musertavampaa. Itse en silloin vielä meiningeissä ollut mukana, joten joku muu osaa varmasti kommentoida kokemuksesta. Mutta hyvä todiste myös siitä, että ehkä se X:ä vielä joskus nousee uudestaankin - onhan se kertaalleen jo kaatunutkin.

Aina voi toivoa.

TexKiller

• Jäsen
« Vastaus #27 : 26.11.2013 klo 20:58:22 »

Lisäksi Helsingissä Kontulan Antikvariaatti on lopettamssa

Vanhaa tietoa...Divari jatkaa toimintaansa, omistaja vaihtuu (ilmeisesti ensi viikolla).

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #28 : 26.11.2013 klo 21:24:59 »
Joo, tuo oli kyllä varmasti paljon musertavampaa. Itse en silloin vielä meiningeissä ollut mukana, joten joku muu osaa varmasti kommentoida kokemuksesta. Mutta hyvä todiste myös siitä, että ehkä se X:ä vielä joskus nousee uudestaankin - onhan se kertaalleen jo kaatunutkin.

No Xt siirtyivät tuon jälkeen Megaan ja erikoisjulkaisuihin kunnes Mega loppui ja sen jälkeen mentiin erikoisjulkaisuilla kunnes lehti palasi. Itse olin tuolloin irtonumero-ostaja ja tuota viimeistä numeroa sai jonkun aikaa metsästää kun ei tullut uutena ostettua.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #29 : 26.11.2013 klo 21:29:22 »
Vanhaa tietoa...Divari jatkaa toimintaansa, omistaja vaihtuu (ilmeisesti ensi viikolla).

Joo. Totta. Itsellekin asia selvisi eilen.