Kirjoittaja Aihe: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2014  (Luettu 38611 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2014
« Vastaus #120 : 20.07.2014 klo 11:06:18 »
Englanninkielisen puffitekstin mukaan kyse on juurikin luojapommista:
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Olisiko suomentaja jopa miettinyt asiaa yhden luovan hetken kauemmin kuin Kvaakin kommentoijat? Hmm...

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #121 : 20.07.2014 klo 14:59:03 »
Olisiko suomentaja jopa miettinyt asiaa yhden luovan hetken kauemmin kuin Kvaakin kommentoijat? Hmm...

Kyllä spoilerin perusteella Lurker on oikeassa ja vaikka Jumalpommi kuulosti paremmalta, on tuo luojapommi kuitenkin kuvaavampi.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #122 : 22.07.2014 klo 06:59:34 »
Minusta kuvaavampaa on se että koko Syksyn tarjonnasta kellään ei ole kuvaavampaa sanottavaa kuin se että onko Thorin kirjan nimi kuvaava vai häiritsevä.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #123 : 22.07.2014 klo 09:17:02 »
Minusta kuvaavampaa on se että koko Syksyn tarjonnasta kellään ei ole kuvaavampaa sanottavaa kuin se että onko Thorin kirjan nimi kuvaava vai häiritsevä.

Tuskin tuo koko syksyn tarjonta on ja ainakin itse odotan lähes kaikkia innolla. Varsinkin tuo lähes 400-sivuinen Loeb&Sale battis kiinnostaa erityisen paljon. Ryhmiksistä uskon niiden olevan hämärinäkkärien tyyliin lähes täydellisiä näköispainoksia, eli 2-sarjat ovat mukana ja ainoastaan turhat mainokset on poistettu. Toivottavasti palstasivut ovat kaikki mukana, en nyt ihan varma ole miten hämärillä on. Mustanaamiossa ne eivät tainneet liittyä mitenkään itse Naamion seikkailuihin. Saas nähdä tuleeko hämärin 1985 näkkäristä myös kaksiosainen, ainakin 1984 kirjaa mainostettiin kaikkien aikojen paksuimmaksi näkkäriksi, joka voisi viitata siihen suuntaan kun 1985 lehti vakiintui 52-sivuiseksi.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #124 : 22.07.2014 klo 19:59:02 »
Tuskin tuo koko syksyn tarjonta on

Mainittujen kkirjojen lisäksi tulee joihinkin jatkuviin sarjoihin uusia osia: Asterixin kovakantiset, Nemi, Pikon ja Fantasion uudet seikkailut, Haikaralaivue, Marsupilami. Ja tietty Tex Willeriä.

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #125 : 23.07.2014 klo 13:00:42 »
Kuinka monta tarinaa Batmanin alkuajoilta meidän pitää nähdä jotta niiden julkaisemiseen ja lukemiseen kyllästytään?

No, jos tämä nyt yhtään lohduttaa, niin lähetin tuossa Egmontille palautetta ja toivoin ainakin neliosaisen minisarjan nimen perusteella Batmanin uran "loppuaikoihin" sijoittuvaa, ennestään suomentamatonta materiaalia. Lähettäkää runsaasti samanlaisia julkaisupyyntöjä kustantajalle, niin "Tohtori" on tyytyväinen ja rohkenee raottaa lompakkoansa ensi vuoden puolella.

Juuri oikea tapa julkaista Batmania suomeksi: toinen kirja upouutta materiaalia ja toinen tunnustettu klassikko, jota ei ole aiemmin suomennettu.

Valitettavasti Capullon kuvitus ei lainkaan miellytä silmiä, joten mitäs vuonna 2015? Miten olisi uunituore, vielä kesken oleva Batman Eternal kolmena, neljänä pehmeä- tai kovakantisena kokoelmana?

"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #126 : 24.07.2014 klo 04:37:36 »
No, jos tämä nyt yhtään lohduttaa, niin lähetin tuossa Egmontille palautetta ja toivoin ainakin neliosaisen minisarjan nimen perusteella Batmanin uran "loppuaikoihin" sijoittuvaa, ennestään suomentamatonta materiaalia. Lähettäkää runsaasti samanlaisia julkaisupyyntöjä kustantajalle, niin "Tohtori" on tyytyväinen ja rohkenee raottaa lompakkoansa ensi vuoden puolella.

No kyllä niitä loppuaikojakin on nähty. Mutta nekin menee kun se alituinen vollottaminen Bruce Waynen vanhempien perään. Minua häiritsee se jo hieman ihan nykyaikaan sijoittuvissa Batman tarinoissakin.

Pitäkää minua vapaasti vaikka maailman ilkeimpänä vauvahylkeen potkijana, mutta minulta on ainakin jo ajat sitten kadonnut sympatia Bruce Waynen "karmeaa" lapsuutta kohtaan ja minua ei voisi pätkääkään enää kiinnostaa miten Batman oppi olemaan kompastumatta viittaansa rikollisia jahdatessaan ja kuinka hän tapasi ensi kertaa Jokerin ja kuinka meille väännetään rautalangasta että lepakko on symboli ja kuinka Batmanin lempielokuva on vanha Zorro elokuva.

Tuntuu että Bruce ei mitään muuta tee ollessaan kotona kuin istu takkatulen ääressä muistelemassa kuinka hänen vanhempansa tilasivat hänelle pizzan kolme päivää ennen murhayötä ja kuinka hän ei ole uskaltanut tilata sen takia koskaan pizzaa jossa on anjovista ja....JUMALAUTA!!!!

Minua siis häiritsee ihan yhtä lailla Spider-Manissä tämä vähintään kerran vuodessa tapahtuva pakollinen "Koska Ben-setä sitä ja Ben-setä tätä". Ja kuinka "Gwen Stacy sitä ja Gwen Stacy tätä ja kaikki on minun syytä ja nyt hyppään sillalta alas, mutta en hyppääkään koska Ben-setä ilmestyi uneeni ja sanoi että "Sinun täytyy olla vain parempi supersankari" ja sitten heräsin sillalta ja elämä on ihanaa traalalalalalaaa huomenna olen parempi supersankari!"
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #127 : 24.07.2014 klo 08:23:06 »
... Mutta nekin menee kun se alituinen vollottaminen Bruce Waynen vanhempien perään. Minua häiritsee se jo hieman ihan nykyaikaan sijoittuvissa Batman tarinoissakin.
... minulta on ainakin jo ajat sitten kadonnut sympatia Bruce Waynen "karmeaa" lapsuutta kohtaan
Täytyy myöntää, että olen saman suuntaisilla linjoilla Doctorin kanssa. Tarina kuin tarina, niin jo kohta nähdään takaumia kyynelehtivästä pienestä Bruce-pojasta. Vaikka lapsuuden tapahtumien vuoksi aikuinen Bruce on se mikä on (samoin kuin oikeastaan jokainen meistä, ainakin osittain) niin kyllä se tapahtumien traagisuus on jo vuosien mittaan tullut selväksi. On todellakin.

Spider-Manin kohdalla ymmärrän Doctorin Ben-setä -angstin, vaikka en samaa mieltä olekaan. Minua Ben-sedän märehtiminen ei jostain syystä hierrä yhtä paljon, kuin Brucen toistuvat lapsuustakaumat. Ehkä syynä on se, että on täysin mahdollista lukea Spider-Man tarinoita, joissa Ben setää ei edes mainita. Satunnaiset märehtimiset kuuluvat siis asiaan. Batmanin/Brucen kohdalla ei kuitenkaan puhuta niinkään satunnaisuudesta, vaan säännönmukaisuudesta.   
"Ihminen on ihmiselle kettu."

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #128 : 24.07.2014 klo 20:00:13 »
Teris: lähetetään raketilla tuhoutuvalta planeetalta Maahan.
Battis: vanhemmat ammutaan ja vuosia myöhemmin tämä mukiloi roistoja.
Flash: salama iskee sopivassa paikkaa ja B. Asta tulee maailman nopein ihminen (Teris kun on alieni :P)
jne

Noita syntytarinoita on tehty sen verta paljon (sen kummempia muuttamatta paitsi pikku päivityksiä) että ellei ole täysummikko supersankarisarjakuvien suhteen niin alkuperät on jo tiedossa ja alkuperän voisi kertoa muutaman rivin mittaisena esittelynä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #129 : 25.07.2014 klo 05:58:28 »
Spider-Manin kohdalla ymmärrän Doctorin Ben-setä -angstin, vaikka en samaa mieltä olekaan. Minua Ben-sedän märehtiminen ei jostain syystä hierrä yhtä paljon, kuin Brucen toistuvat lapsuustakaumat. Ehkä syynä on se, että on täysin mahdollista lukea Spider-Man tarinoita, joissa Ben setää ei edes mainita. Satunnaiset märehtimiset kuuluvat siis asiaan. Batmanin/Brucen kohdalla ei kuitenkaan puhuta niinkään satunnaisuudesta, vaan säännönmukaisuudesta.    

Hyvä huomio. Korostan siis että luen Hämiksessä pääosin englanninkielisiä lehtiä joita oli jokin aika sitten useampi ja siten tämä ilmiö tuntui toistuvammalta.

Tahdon myös asiaan liittyen muistuttaa teitä listastani Kliseistä supersankarisarjakuvissa. Niistä ärsyttävimmistä toistuvuuksista.
Listaan kuului myös nämä mainitut kliseet.

http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,12059.msg418891.html#msg418891
« Viimeksi muokattu: 25.07.2014 klo 06:07:35 kirjoittanut Doctor Phantomizer »

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #130 : 25.07.2014 klo 08:43:51 »
Mainittujen kkirjojen lisäksi tulee joihinkin jatkuviin sarjoihin uusia osia: Asterixin kovakantiset, Nemi, Pikon ja Fantasion uudet seikkailut, Haikaralaivue, Marsupilami. Ja tietty Tex Willeriä.

Hieman offtopic, toivottavasti tulee myös integraaleja ja yksittäisiä julkaisuja noiden lisäksi.
Je suis alle kuuden euron pizza!

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #131 : 25.07.2014 klo 21:07:33 »
Thanos-opus julkaistaan (Amazonin mukaan) parin viikon päästä joten Egmont voisi julkaista sen på finska syksymmällä/jouluksi.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #132 : 05.08.2014 klo 13:24:28 »
Egmontin Blogissa nimim. "Tri Tuomio" esittelee lomalukemistossa tällä kertaa Loganin:

http://blogi.egmontkustannus.fi/2014/08/05/parasta-lomaluettavaa-osa-6/

Kukas tämän nimimerkin takana on? Hän tuntuu olevan hyvä kirjoittaja (aika provosoiva tosin) ja siten hyvä seuraaja blogiin aiemmin kirjoittaneelle Rmäelle. Kuka noista supersankari- etc. sarjiksista tätä nykyä vastaa Egmontilla?

Edit: linkki paljasti että kyseessä on "Egmontin Yookai", eli ilmeisesti joku manga-toimittaja:

http://blogi.egmontkustannus.fi/author/egmontin-yookai/

Esim: http://blogi.egmontkustannus.fi/2010/02/10/yookai-tulisilla-hiililla/
« Viimeksi muokattu: 05.08.2014 klo 13:33:34 kirjoittanut Miqz »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #133 : 05.08.2014 klo 19:03:42 »
Kukas tämän nimimerkin takana on? Hän tuntuu olevan hyvä kirjoittaja (aika provosoiva tosin) ja siten hyvä seuraaja blogiin aiemmin kirjoittaneelle Rmäelle. Kuka noista supersankari- etc. sarjiksista tätä nykyä vastaa Egmontilla?

Edit: linkki paljasti että kyseessä on "Egmontin Yookai", eli ilmeisesti joku manga-toimittaja:
En tiiä kuka Egmontin supersankareista vastaa, vastaako kukaan, mutta Yookai löytyy Kvaakistakin. Herra tekee töitä myös Tammen mangatilien parissa, eli sellainen free-tyyppinen toimija lienee edelleen hän.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #134 : 06.08.2014 klo 11:53:55 »
Kiitos Miqzin niin aloin lukemaan noita  "Parasta lomalukemista"-juttuja, ja kyllä oli nautittavaa tekstiä. En yleensä lue sarjakuvablogeja tai vastaavia koska ne ovat minusta usein täynnä jonninjoutavaa jargonia ja itsestään selviä asioita. Mutta pointsit Egmontin Tri Tuomiolle.
Je suis alle kuuden euron pizza!