Kirjoittaja Aihe: Kivi Larmolan sarjakuvat  (Luettu 26182 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
Kivi Larmolan sarjakuvat
« : 15.07.2013 klo 20:18:37 »
No niin,
vaikka mua vähän nolottaa aloittaa tämä näin, niin huomattuani kuinka monta (no, monta) ketjua mun eri sarjakuvistani täällä on, niin ajattelin että jos laitetaan yhden katon alle niin hakukonekin löytää...

Ja sitten ne uutiset:
Mun tähänastinen pääteokseni, jota olen vääntänyt kuin Iisakin kirkkoa viimeiset pari vuotta (toki oon tehnyt muitakin sarjakuvia siinä sivussa) on viimein valmis ja kustantajalla matkalla painoon. Eli 2013 Helsingin sarjakuvafestivaaleilla nähdään "Timo", 64-sivuinen kovakantinen albumi jonka julkaisee Kustannusosakeyhtiö Kumiorava.

Kuten takakansiteksti sanoo:
"Elämä ei ole helppoa. Ei ainakaan, jos on epäonninen pikkurikollinen ja huolissaan vaimon ja pienen lapsen toimeentulosta. Rakkaus, velvollisuudentunto ja lääketehtaan kokeet vaativat veronsa: Timo alkaa nähdä toisin. Timon maailma on kuin vääristynyt suurennuslasi, joka paljastaa merkityksettömien asioiden pienimmätkin piirteet, mutta tekee yleisestä arjesta narrin peilin."

Nähdään siellä,
Kivi

Lurker

• Valvoja
Vs: Kivi Larmolan sarjakuvat
« Vastaus #1 : 15.07.2013 klo 21:27:25 »
Kuulostaa sangen mielenkiintoiselta!

Timo on supisuomalainen nimi, jo seitsemästä veljeksestä...

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #2 : 15.07.2013 klo 22:49:38 »
Lisää loistavia julkaisuja siisluvassa festareilla.
Ja lompakko valittaa... ;)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #3 : 16.07.2013 klo 02:08:25 »
Kreikkalaisesta Timotheuksesta se tulee, ja tarkoittaa jumalaa pelkäävää.

Nii... Oma koko nimeni on Ville Timo Tapani = Voittoisa Jumalaa pelkäävä metsän kuningas.
No perkules. eihän tää enää liity ollenkaan Kiven uuteen tai aikaisempiinkaan sarjiksiin. Damn.  :P

VTT

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #4 : 16.07.2013 klo 12:09:49 »
No perkules. eihän tää enää liity ollenkaan Kiven uuteen tai aikaisempiinkaan sarjiksiin. Damn.  :P

Liittyyhän se, enemmän kuin arvaattekaan :D

Merkityssisällöillä ja konnotaatioilla on olennainen rooli tässä sarjakuvassa. Mä en oo varmaan ikinä ennen saanut tarinaa toimimaan näin monella tasolla, yhtä lailla montaasin kuin Aristoteleen keinoin. Jo päähenkilön nimestä alkaen: Timo, Jumalaa pelkäävä, 7 veljeksessä ainainen kakkosmies, idän/yön-Timo halventavana nimenä, nimi jolla ei ole varsinaista suomalaista merkitystä, ja tietenkin se kaimansa katolinen konservatiivi jytkyineen...

Kun vielä ympäristönä on öinen Helsinki keskustoineen ja lähiöineen ja kalpeat aamut, nahkatakkiset yhteiskunnan pudokkaat ja todellisuuden takana väijyvät toiset ulottuvuudet ja salaliitot, niin... vaan enpä kerro enempää. ;)

Odotellaan. Mä olen todella kiinnostunut kuulemaan, mitä pidätte, jahka albumi saadaan ulos. :D

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #5 : 24.07.2013 klo 15:46:21 »
No niin! Mun yltiömassiivinen kotisivustoni (älkää antako selkeän ulkokuoren hämätä, melkein joka kohdasta aukeaa luettavaa ja katseltavaa joka suuntaan) on nyt ottanut sellaisen valtavan askelen, että kaikista olennaisista kohdista on myös englanninkieliset versiot. Sivu ei perustu valmiiseen pohjaan vaan se on mittatilaustyönä rakennettu tarkoitukseensa, joten hommaa on ollut.

http://www.kivilarmola.com/

Seuraava askel on syyskuussa, kun saadaan kauppaosio auki.

Vieraskirja ja linkit toimii kans :D

Kivi

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #6 : 02.08.2013 klo 09:05:45 »
Vielä enemmän kuin Kiven sarjakuvia ihailen hänen asennettaan. Kas näin pitää omia juttujaan markkinoida!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #7 : 02.08.2013 klo 09:33:29 »
Vielä enemmän kuin Kiven sarjakuvia ihailen hänen asennettaan. Kas näin pitää omia juttujaan markkinoida!

Niinkuin että palkkaa jonkun ranskalaisen robotin mainostamaan vaatteita itseään koskevassa ketjussa? :D

Ei sentään.

Vesa, tiedoksi, että arvostelukappaleet Timosta lähtee kerrankin hyvinkin 2 viikkoa ennen julkaisua, ja hyvin perustein (tarkoittaa, että arvostelu pitäis sitten kans olla jossakin, eikä niinkuin eräillä) niitä voi kysellä Kumioravalta 14. kuluvaa kuuta. Saadaan mahdollisesti joku arvostelu ulos jo ennen julkkareita :D

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #8 : 02.08.2013 klo 10:05:46 »
Kyllä suomalainen robotti piisaa. En halua tästä arvostelukappaletta. Tahdon ostaa tämän! Kissapiirroksella!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Miha

• Vieras
« Vastaus #9 : 02.08.2013 klo 11:47:14 »
Hyvältä näytti Timon näytesivu. Taitaa olla Kiveä parhaimmillaan, ainakin piirrostyön puolesta.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #10 : 02.08.2013 klo 12:03:46 »
Kyllä suomalainen robotti piisaa. En halua tästä arvostelukappaletta. Tahdon ostaa tämän! Kissapiirroksella!

Totta kai!

Hyvältä näytti Timon näytesivu. Taitaa olla Kiveä parhaimmillaan, ainakin piirrostyön puolesta.

Silläkin uhalla että kaikkia ei voi miellyttää, olen kyllä tyytyväinen, niin tyytyväinen kuin vaan ikinä voi olla sarjakuvaan jossa ei ole yhtään kissaa (Vesan kappaleeseen lisätään kissat jälkikäteen). Näin pitkässä tarinassa toivottavasti onnistuu vaikeampienkin asioiden kertominen, ja piirrosjäljestä sen verran että oon tietoisesti aiemmin vältellyt kokonaisten tarinoiden siveltimellä piirtämistä siitä syystä, että se on niin helppoa ja hauskaa ettei se voi olla moraalisesti oikein, mutta nyt on tainnut olla sopivassa suhteessa työvälineitä.

www.kivilarmola.com -sivulla on pari sivunäytettä Timosta, ja muutama muu löytyy mun facebook-tekijäprofiilistani http://www.facebook.com/larmola jonka avasin sen jälkeen kun facebookin robotti oli yrittänyt luoda mulle tekijäprofiilin jota en edes itse saanut hallinnoida.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2013 klo 12:16:52 kirjoittanut [kivi] »

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #11 : 02.08.2013 klo 12:28:48 »
Moi Kivi, muutamat edelliset albumit on ostettu ja luettu.  Näytesivut katsoneena voin vain sanoa haluavani ostaan 'Timo'-sarjakuvan. Syy miksen viel ole varma voinko taloudellisista syistä ostaa teostasi.

Sen verta paljon mielenkiintoista matskua on tulossa festareille.
Kello- viiden- tee.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #12 : 02.08.2013 klo 13:18:15 »
Moi Kivi, muutamat edelliset albumit on ostettu ja luettu.  Näytesivut katsoneena voin vain sanoa haluavani ostaan 'Timo'-sarjakuvan. Syy miksen viel ole varma voinko taloudellisista syistä ostaa teostasi.

Sen verta paljon mielenkiintoista matskua on tulossa festareille.

Kuulemma kustantaja suunnittelee jotain aivan erityisen halpaa festaritarjousta. Ei se kallis ole muutenkaan (suositushinta kaupassa lienee 14,90 kun on kumminkin kovat kannet ja kaikki). Mutta ihan sen mukaan kuin on varaa, tuu pyytämään omistuspiirros sitten joskus myöhemmin, jos et nyt saa ostettua.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #13 : 03.08.2013 klo 06:15:10 »
Inhtohimoinen tavoite on saada tuotos hyllyyn. Omistuspiirros maistuu myös. Vihdoinkin kun sain asunnon missä minulla on on työhuone. Eli? piirroksesi pääsee studion seinälle.
(Kehystys myös kuvallesi)
Kello- viiden- tee.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #14 : 03.08.2013 klo 11:43:30 »
Inhtohimoinen tavoite on saada tuotos hyllyyn. Omistuspiirros maistuu myös. Vihdoinkin kun sain asunnon missä minulla on on työhuone. Eli? piirroksesi pääsee studion seinälle.
(Kehystys myös kuvallesi)

:D

Hienoa!