Kirjoittaja Aihe: Kivi Larmolan sarjakuvat  (Luettu 26191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
Vs: Kivi Larmolan sarjakuvat
« Vastaus #45 : 20.09.2014 klo 19:24:54 »
Osta nyt, maksa osamaksulla, luotolla maksu alkaa vasta marraskuussa. Ja kyllä, olen ihan yhtä hämmästynyt kuin tekin. Mutta samalla naurattaa ihan vähän.

http://www.prisma.fi/fi/prisma/paivat-yota-pehmeakantinen-kirja

Reijo Valta

• Valvoja
  • Haddadaa
« Vastaus #46 : 26.10.2014 klo 15:20:34 »
Päivät yötä nyt arvioitu.

Ne hetket

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #47 : 27.10.2014 klo 10:01:09 »
Päivät yötä nyt arvioitu.

Ne hetket

Kiitos, Reijo.

Uskon, että olet tavoittanut jotain olennaista, ja on hauska huomata, että nimenomaan nuo yksinäisyyden hetket elämässä nousevat sinullekin tämän albumin herättämistä muistoista ehkä tärkeimmiksi, vaikka elämämme ei suinkaan ole ollut yksinäistä.

Edelleenkin, kun jätän kännykän kotiin ja lähden sokkona ensimmäisellä vastaantulevalla bussilla vieraisiin kaupunginosiin ja kävelen siellä tarkoituksenani eksyä, tunnen samaa riemua kuin aika nuorena poikana vierailuilla, kun minut saatettiin kyläpaikasta junaan, ja hyppäsin sen toiselta puolelta heti ulos saadakseni seuraavaan junaan asti tutkia kyliä ja kaupunkeja omin päin ja saattajatta. Siihen aikaan junalippu ei ollut sidottu junan numeroon ja lähtöaikaan.

Tiedän silloin olevani vastuussa itsestäni, ja kykenevä päättämään omasta elämästäni. :)

Lukekaa itse,

Kivi
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014 klo 11:09:13 kirjoittanut [kivi] »

Reijo Valta

• Valvoja
  • Haddadaa
« Vastaus #48 : 27.10.2014 klo 13:04:15 »
Juu,

kannattaa lukea. On kokoelmassa muunlaisiakin, kepeitäkin havaintoja maailmasta, mutta tosiaan tuo yksinäisyys-teema kosketti eniten.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
Kivi Larmolan sarjakuvat
« Vastaus #49 : 03.12.2014 klo 11:57:11 »
Omasta ja kustantajani Kustannusosakeyhtiö Kumioravan puolesta hyviä ja rauhallisia sesongin terveisiä. Nyt on sopiva hetki ostaa lahja joka laittaa ajattelemaan. Helposti verkkokaupasta, suoraan kotiin, ilman postikuluja http://kumiorava.fi/verkkokauppa/

Kaikkea hyvää,
Kivi

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #50 : 21.01.2015 klo 11:55:45 »
Kas te räägite Eesti keelt?

Kannattaa opetella äkkiä, sillä uusi eestinkielinen nelivärinen 64-sivuinen sarjakuva-albumini "Sinel" on kaupoissa helmikuussa. "Päällystakki" kyllä, mutta Virossa se istuu kenties vielä paremmin päälle.

Ja albumiahan saa sitten tilata myös minulta itseltäni suoraan, jahka edullinen vähittäismyyntihinta varmistuu.

Parhautta,
Kivi

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #51 : 21.01.2015 klo 13:21:11 »
Uudella kannella. Oikein on hieno!

Timo

sihvonen

• Jäsen
« Vastaus #52 : 21.01.2015 klo 18:03:31 »
Uudella kannella. Oikein on hieno!

Timo

Juu, siistiä kun on uusi kansi! Monet tekijät turvautuvat käännösjulkaisuissaan saman kansikuvan kierrättämiseen. Mainiota että jotkut vielä näkevät lisävaivaa uniikin kansitaiteen suhteen.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #53 : 21.01.2015 klo 18:41:04 »
Juu, siistiä kun on uusi kansi! Monet tekijät turvautuvat käännösjulkaisuissaan saman kansikuvan kierrättämiseen. Mainiota että jotkut vielä näkevät lisävaivaa uniikin kansitaiteen suhteen.

Heh, kiitoksia. Mutta toden sanoakseni oon aika onnellinen että sain hyvän syyn vaihtaa kantta, Suomi-painoksen Tommi Tukiaisen tekemä typografia oli ehkä parempi vitsi Suomessa kuin Virossa; ihan mielelläni laitoin tilalle tuota omaa käsialaani, ja muutenkin kaipasin hiukan kirkkaampaa kantta - Suomi-painoksessa UV-lakka on tummentanut kantta aika tavalla.

Myös esipuhe ja kiitokset on kirjoitettu kokonaan uusiksi, ja kun mulla kerran oli mahdollisuus pyytää apua tekstin viimeistelyyn vanhalta ystävältäni, Viron varmasti merkittävimmältä nykyrunoilijalta Asko Künnapilta, niin menisin väittämään että myös dialogi on hiotumpaa ja viimeistellympää kuin suomenkielisessä laitoksessa ikinä.

Semmoista kyllä jouduin miettimään, että kun kuplia tekstaa, niin olis hyvä osata sujuvasti kieltä jota tekstaa. Yllättävän vähillä mokilla selvittiin, kun ottaa huomioon, että mulla ei välttämättä hälytyskello soi päässä jos D vaihtuu T:ksi ja Õ Ö:ksi kun kirjoittaa tuota kaunista eestin kieltä ;) onneksi kääntäjä-oikolukijat - kiitos Mari Laaniste ja Ivar Laus! - olivat valppaina.

Mutta katsellaan kuinka tämä tästä lähtee,

sormet ristissä,

Kivi

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #54 : 22.01.2015 klo 17:08:18 »
"Päivät yötä" -albumi sai yhden kauneimmista arvosteluista.

http://www.kivilarmola.com/sub/info003_2.php

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #55 : 27.01.2015 klo 13:40:32 »
Heh, toistaiseksi "Sinel" on lähtenyt hienosti liikkeelle, ja hyvin on ymmärretty että kysymys ei ole 'kuvitetusta Gogolin äärimmäisestä klassikkonovellista', vaan itsenäisestä uudelleen kirjoitetusta taiteellisesta teoksesta joka esittää tiukkaa yhteiskunta-analyysia ja historiaa sarjakuvataiteen keinoin, aivan kuten todellisesta historiasta voi kirjoittaa useamman tulkinnan.

Olin eilen kahdessa vironkielisessä uutislähetyksessä ja yhdessä venäjänkielisessä. Eiköhän nuo linkit Aktuaalne Kaameran lähetykseen toimi Suomessakin, osuuteni alkaa kohdasta 19:20

http://etv.err.ee/v/paevakajasaated/aktuaalne_kaamera/saated2100/e25d08b4-e0ab-4805-bd30-29404f6d917e

Lähipäivinä on vielä monta haastattelua edessä, ennen kuin on varsinaiset julkkarit Tallinnassa. Siitä sitten enemmän. Mutta hyvältä tuntuu. Ja mikäs on tuntuessa, kun kirja on sellainen, että siitä voi olla joka suhteessa ylpeä.

Parhautta,
Kivi
« Viimeksi muokattu: 27.01.2015 klo 13:43:16 kirjoittanut [kivi] »

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #56 : 02.02.2015 klo 19:40:25 »
Kiven vironkielinen Päällystakki on huomioitu myös Tallinnan virallisella matkailusivustolla (linkki suomenkieliseen uutiseen):

http://www.tourism.tallinn.ee/fin/uutiskirje/article_id-17439#read

En tosin onnistunut itse alpparia viikonloppuna kirjakaupoista löytämään...

Ja ihan asiasta seitsemänteen:

Kivihän on taas viime vuodet kuvittanut ahkerasti ja loisteliaasti novelleja Tähtivaeltajaan. Nyt yhdet kuvitukset löytyvät myös netistä Karin Tidbeckin Beatrice-novellin suomennoksen kera:

http://tahtivaeltajablogi.wordpress.com/2015/01/26/novellit-karin-tidbeck-beatrice/

Kuvat saa klikkaamalla isommiksi. On muuten pirullisen hienoja!

Rock!
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #57 : 03.02.2015 klo 11:48:25 »

En tosin onnistunut itse alpparia viikonloppuna kirjakaupoista löytämään...

Media on nopea! Vasta tänä perjantaina 6.2.2015 kello 18 on viralliset julkkarit keskustan suuressa Rahva Raamat -kirjakaupassa (Viru-keskuksen 4. kerroksessa, osoite Viru väljak 6, 10153 Tallinn). Tarjolla ainakin viiniä ja tarinoita, ja tietysti tätä uutta Sinel-albumia. Tästä eteenpäin se onkin sitten kaikissa kirjakaupoissa.

Tervetuloa!

PS. Tosi hienoa että sait noita kuvituskuvia nettiin. Mä olen niistä todella ylpeä, ja netissähän niille on tilaa hiukan enemmän kuin paperilehdessä. Hyvä! Ja suurkiitos.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2015 klo 11:50:10 kirjoittanut [kivi] »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #58 : 03.02.2015 klo 16:45:05 »
PS. Tosi hienoa että sait noita kuvituskuvia nettiin. Mä olen niistä todella ylpeä, ja
Ovat erittäin hienoja kuvia. Syytäkin olla ylpeä.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #59 : 05.03.2015 klo 10:10:26 »
Hep,

hauska, englanninkielinen pikku dokumentti minusta ja albumistani "Sinel" ja kaikesta mikä siihen liittyy. Nähkää sarjakuvataiteilijan arki ja työolosuhteet ;)

http://www.youtube.com/watch?v=2DmfKmrrsaM

Kommentit ja keskustelu kannattaa hoitaa esimerkiksi tässä ketjussa, ja se on tosi tervetullutta.

Kivi