Kirjoittaja Aihe: Marvel NOW  (Luettu 82157 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Marvel NOW
« Vastaus #120 : 10.01.2013 klo 00:39:00 »
Yllättävää kyllä mutta olen Jiksin kanssa tällä kertaa täsmälleen samaa mieltä jokaisesta lehdestä. Hämmentävää. Yleensä olen joko erimieltä tai kiroan sen että Jiksi pikakelaa leffat...
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #121 : 10.01.2013 klo 02:45:08 »
Tuomari ja punainen Hulk samassa joukkueessa, eli Thunderbolts, on tiimistä huolimatta samaa tasapaksua jötäkkää kuin kaikki Daniel Wayn kirjoittamat sarjat ovat tähänkin saakka olleet. Millä ilveellä yksi ja sama kaveri päästetään töröilemään kerta toisensa jälkeen, ellei tämä sitten ole sukua jollekin Marvelin pampulle?

Steve Dillon kantaa sen minkä harteillaan pystyy, mutta muutoin tässä on hukattu kaikki mahdolliset menestyksen avaimet.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #122 : 10.01.2013 klo 11:23:46 »
Noin 1-vuosi sitten lopetin Marvel-lehtien ostamisen. Yritin äsken kurkkia Marvelin sivulta mielenkiintoista tarinaa. Tuntuu että kaikki megastapahtumat ovat jo liikaa minulle. Siege ja Dc:een Blackest night ovat olleet viimesimmät suuretsankaritarinat mitkä olen ostanut. En vain löydä syytä lukea enään uudempaa Marvel yms materiaa.

Kuvitusten vuoksi voisin jopa hankkia. Hengellisellä tasolla en pysty enään ottamaan näitä vakavasti. Ennenkin on tullut tämä turhautuminen. Joskus sitä vielä nautti Byrnen Fantastic Foureista. Voi niitä päiviä..

(Marvel NOW oli viimeinen toivoni ,eikä sekään juurikaan vakuuta)
Kello- viiden- tee.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #123 : 14.01.2013 klo 00:11:48 »
Tänään katsastin Ihmenelosten ja Kapteeni Amerikan ensinumerot.

Ja tänään on aika peruutella ensimmäisiä mielipiteitä.

Vahingossa poimin Kapun toisen numeron, joka ei sitten enää ollutkaan yhtään pöllömpi. Eniten minua tökkii tässä se, että tarina on ikään kuin kirjoitettu Daredevilille, mutta siinä seikkailee Kapteeni. Uteliaisuuttani ehkä kurkistan kolmannen numeron.

Mark Bagley vetää sitten toisesta numerosta lähtien sitä tuttua, mielikuvituksetonta ja jäykkää tyyliään Ihmenelosissa. Tarina on sekin umpipyöreä Ihmeneloskiskaisu, joka liikahti kuin se kuuluisa kivireki. Tämä oli sitten minun osaltani tässä, eli kolmas numero koitui tämän kohtaloksi.

Marvelin vara-Ennis eli Daniel Way apinoi kolmannessakin numerossa esikuvaansa siinä määrin mallikkaasti, että Thunderbolts sinnittelee neljänteen numeroon.

Hämähäkkimiehen (Superior Spider-Man) perusideassa haisee väliaikaisuus pahasti, eli Hämis ei ole oikein oma itsensä. Kun lukijat eivät aikanaan sulattaneet tätä kuuluisaa Kloonisaagaa lopputulemineen, ei tämäkään kestä, se nyt on selvä. Tarina itsessään on tuttua seittisinkoilua, eikä Dan Slott, joka on omalla inhokkilistallani, saa siitä mitään irti.

Kaiken kaikkiaan Marvel NOW on innoton uudelleenpolkaisu, joka painunee mullan alle sen suuremmitta suruitta kunhan fanipoikien turhat roposet on kevennetty Marvel-Disneyn kassaan.

JariM

• Jäsen
  • Kvååk
« Vastaus #124 : 15.01.2013 klo 02:00:00 »
Adjektiiviton X-Men alkaa jälleen numero 1:sestä.
Kirjoittajana Brian Wood ja kynissä Olivier Coipel.
Line-up: Storm, Tajunta, Rogue, Jubilee, Rachel ja Kitty.

http://marvel.com/news/story/19948/marvel_now_qa_x-men

koivisto

• Jäsen
« Vastaus #125 : 15.01.2013 klo 15:15:21 »
X-Men Legacyn alku oli kyllä umpisurkea.
Otetaan keskiöön yksi Marvelin hankalimmista hahmoista, Legion, ja porskutellaan siitä eteenpäin.
All-New X-Men puolestaan alkoi oivallisesti. Tai siten, että minäkin sen ymmärsin.

Muista x- viitteisistä lehdistä Uncanny Avengers oli jo nimestäkin arvaten puolet Äksää ja puolet Kostajia. Ihan vauhdikas alku. Hyvä pahis. Mutta toisaalta tässä lehdessä hahmot eivät kehity; mutta hubaa on.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #126 : 15.01.2013 klo 15:52:42 »
Brian Woodin sarjikset ovat kyllä tähän asti olleet pahuksen kiinnostavasti kynäiltyjä. Saapas nähdä mitä saa aikaan X-menin saralla.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #127 : 15.01.2013 klo 16:55:53 »
X-Men Legacyn alku oli kyllä umpisurkea.
Otetaan keskiöön yksi Marvelin hankalimmista hahmoista, Legion, ja porskutellaan siitä eteenpäin.

Tämä aloitus ei tosiaan herätä kertakaikkiaan mitään mielihaluja tarttua toiseen numeroon.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #128 : 15.01.2013 klo 20:22:47 »
Hengellisellä tasolla en pysty enään ottamaan näitä vakavasti. Ennenkin on tullut tämä turhautuminen. Joskus sitä vielä nautti Byrnen Fantastic Foureista. Voi niitä päiviä..
Kvaakin ainut virallisesti aikuistunut jäsen jälleen palstalla. Ei kait Marvel-sarjakuvia kuulukaan ottaa erityisen vakavasti. "Hengellisellä tasolla", tai millään muullakaan. Hullu joka niin tekee.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #129 : 15.01.2013 klo 22:12:26 »
Viihdettäpähän nuo ovat.

Laadusta sitten saa ja pitääkin kiistellä.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #130 : 16.01.2013 klo 12:44:48 »
Kvaakin ainut virallisesti aikuistunut jäsen jälleen palstalla. Ei kait Marvel-sarjakuvia kuulukaan ottaa erityisen vakavasti. "Hengellisellä tasolla", tai millään muullakaan. Hullu joka niin tekee.
Kyllähän niissä alkaa jo olemaan se meininki, että pitää vakavasti ottaa. Siksi mäkin oon varmaan ruvennut lukemaan vanhempia sarjakuvia. Esim. nyt on menossa Legion of super-heroesin nelos-showcase. Ihan mielettömän hyvä (samoihin aikoihin olen myös lueskellut Leen ja Kirbyn Ihmenelosia lähes samalta aikajaksolta ja on kiva tehdä vertailuja tarinoiden erilaisuudesta).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Rouhu

• Jäsen
  • Fornit some fornus
« Vastaus #131 : 17.01.2013 klo 10:01:50 »
Heittäkääs jotain kommenttia FF -sarjasta. Kiinnostaisi varsinkin taiteensa vuoksi.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #132 : 17.01.2013 klo 12:44:42 »
Kyllähän niissä alkaa jo olemaan se meininki, että pitää vakavasti ottaa...
No jaa... tietysti meno on vakavoitunut vuosikymmenten takaisiin verrattuna. Vaikka aiheet periaatteessa käsittelevät haasteellisia asioita, kuten toiseuteen liittyvät ongelmat, uskonnot, ekologia, minuus, tai läheisten menettäminen, ovat ne silti käsittelytavoiltaan olleet vielä aika pinnallisia ja pehmoisia. Välillä on kieltämättä ilmennyt yritystä turhaankin vakavamielisyyten, joka kuitenkin tässä formaatissa (supersankarisarjakuva) saattaa helposti lipsahtaa kiusaannuttavan ja koomisen puolelle. Toisaalta on hyvä asia, jos nuoret lukijat saadaan tätä kautta ns. isojen asioiden äärelle, jos toinen vaihtoehtoista on se, etteivät he tulisi muuten pohtineeksi tiettyjä elämän perusjuttuja edes pinnallisesti.

En silti väitä, etteikö oikeasti vakavaa ja väkevästi pohdiskelevaa supersankarisarjakuvaa olisi olemassa. X-Menit ja Spider-Manit yms. sitä kuitenkin ovat todella harvoin, jos koskaan.    
« Viimeksi muokattu: 17.01.2013 klo 12:49:06 kirjoittanut Gothicus »
"Ihminen on ihmiselle kettu."

koivisto

• Jäsen
« Vastaus #133 : 17.01.2013 klo 13:31:49 »
Heittäkääs jotain kommenttia FF -sarjasta. Kiinnostaisi varsinkin taiteensa vuoksi.

Ei ole Bags yhtä hyvä kuin aikoinaan Ultimate Spider-Manissa. Vaikuttaa nopeasti piirretyltä, kun ainakin yhdessä ruudussa Möykky oli aavistuksen vinksallaan.Kelvollinen aloitus piirroksiltaan kuitenkin.

En ollut innoissani Hickmanin Fantsu-runista.
Tämä alkoi lupaavahkosti. Taskussa vasta yksi luettu numero, mutta uskon, että tästä tulee jotain, ei ehkä suurta, mutta mukavaa, ja se riittää. Lue itse!

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #134 : 17.01.2013 klo 19:31:19 »

Ihmenelosista (Fantastic Four) jo sanasen lausuin, eli oletan että kyseessä on nyt hämäävästi nimetty lehdykäinen FF eli Future Foundation.

Ensimmäisen numeron katsastin ja omassa tyylilajissaan Matt Fraction ja Michael Allred työstävät aivan nautittavaa kevythuumorisarjaa. Eri asia sitten, kuka tahtoo supersankareiltaan huumoria, varsinkin kakkossarjan hahmoilla, kun meillä sentään on jo Hämis.

Minä olen tietysti totinen torvensoittaja, mutta toiseen numeroon en aio tätä seurata.

Asiaan liittymättömänä sivukommenttina minua nyppii, että joka lehdessä kohkataan Ihmenelosten loikkaamista vieraisiin maailmoihin, vaikka vanhastaan nämä pomppivat toisissa ulottuvuuksissa milloin mistäkin syystä.