Kirjoittaja Aihe: Petri Hiltunen: Kalkkaro-liuskalehti  (Luettu 193669 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Kahkonen

• Jäsen
Vs: Petri Hiltunen: Kalkkaro-liuskalehti
« Vastaus #450 : 08.12.2016 klo 13:00:22 »
Tuleeko joulukuun numero samassa?

E: tuli 9.12.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2016 klo 18:47:13 kirjoittanut Kahkonen »

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #451 : 08.12.2016 klo 13:03:12 »
Tuleeko joulukuun numero samassa?

Kahden Kalkkaron kirje pamahti postiluukkuun alkuviikosta (numerot 54 ja 55). Ei siis kolmea.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #452 : 08.12.2016 klo 14:48:16 »
Mulle saapui myös eilen, eli loka-marraskuun numerot. Hieno juttu! Uusi alkava seikkailu vaikuttaa taas oikein mielenkiintoiselta! Toivottavasti joukuun numero tulee ajallaan eli sopivasti kinkunsulattelulukemiseksi!
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #453 : 09.12.2016 klo 18:21:04 »
Kappas, eilen tulla tupsahti 2 Kalkkaroo, ja kertaakaan en vielä ole kysynyt: Koskas uus Kalkkaro ilmestyy. Ei liene kyselyillä ja ilmestymisellä mitään kontextia.
Ootko laskenu montako kertaa jo olet tämän lupauksesi pettänyt??
Isä-ukko ei montaa elämänohjetta mulle antanut, mutta yhden kuitenkin: Se piretähän mikä luvatahan.
Ja miksiköhän minun kommenttini ja uteluni sinua niin riepoo?

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #454 : 09.12.2016 klo 19:16:42 »
Ei liene kyselyillä ja ilmestymisellä mitään kontextia.

Sekä Kalkkaro-lehdellä että sitä koskevilla uteluilla on kontekstinsa. Mitähän kummaa tällä kryptisella kommentilla mahdoit tarkoittaa? Olisiko parempi kirjoittaa niin että itsekin ymmärrät?

Korsto-Mikko

• Jäsen
  • Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?
« Vastaus #455 : 17.12.2016 klo 10:29:49 »
En osaa sanoa, riepoo vain. Ja kun lupasit lopettaa, oikein kirjallisesti.

Musta on vain hienoa, että joku jaksaa kysellä. Muakin kiinnostaa, milloin saan Kalkkaroni, mutta pääsen helpommalla, kun Hannu kyselee puolestani. Eli: kiitoksia, Hannu :)
Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #456 : 17.12.2016 klo 13:27:17 »
Musta on vain hienoa, että joku jaksaa kysellä. Muakin kiinnostaa, milloin saan Kalkkaroni, mutta pääsen helpommalla, kun Hannu kyselee puolestani. Eli: kiitoksia, Hannu :)

Mä olen ihan samaa mieltä, kiva kuulla koska seuraava numero tulee. Eniten mua riepoo nuo jatkuvat Hannun mollaamiset,yrittäkää nyt edes vähän kasvaa toisten arvostelijat. Sitä tikulla silmään joka vanhoja kaivelee...jos lisää elämänohjeita kaivataan. Keskustellaan ennemmin asiasta eikä asianomistajasta. Ylläpito vois oikeestaan poistaa nämä asian ulkopuoliset kommentit tämä mukaanlukien. Mukavaa viikonloppua kaikille kvaakkilaisille tasapuolisesti!

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #457 : 20.12.2016 klo 21:56:15 »
Jaa-a, tuo oli kyllä taas oikein kiinnostava avaus, tuo Kuoleman kortit; mistähän nyt mahtaa olla kyse? Vähän niinkuin Ukkostuulimainen ote. Välipäivinä lienee jatko tuohon luettavissa?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #458 : 23.12.2016 klo 10:15:38 »
Välipäivinä tulee. Hyvää joulua kaikille!

ekku

• Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
« Vastaus #459 : 23.12.2016 klo 11:43:56 »
Loistavaa Joulua kaikille Kvaakilaisille. Muistetaan että mikä ei ilmesty tänä vuonna , tulee taatusti seuraavana(paitsi Punaparta). Itsekin tilasin Kalkkaron, kun jonkin aivopierun takia oli pitkä tauko mutta täytetään aukko irtonumeroilla. Posilla eteenpäin ja vihreitä kuulia nassuun.

Ekku

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #460 : 23.12.2016 klo 16:58:41 »
Silloin, tai myöhemmin. Samapa tuo. Tammikuussa 2018 tulet huomaamaan että sinulla on n. 68kpl Kalkkaro-liuskalehteä.
Annetaan Petterille työrauha ja iloitaan siitä kun kustantaa tätä mainioo lehtee.
Tämä tuskin on mikään miljoonabisnes.
Tuskin, Hannu, säkään tykkäisit jos töissä ollessas joku seisoisi kokoajan selkäs takana ja kärttäisi korvaas: Joko joko?? Kylläpä kestää. Vauhtia vauhtia.
Vai tykkäisitkö?? Vastaappa rehellisesti.
Hyvää Joulua sinulle.

Hyvää joulua sinullekin, Exi_Bel, samoin kuin yhtälailla kaikille muillekin Kvaakkilaisille!
Viestiesi perusteella näet minut turhanpuhujana ja häirikkönä, joka vielä haittaa Petterin (Lempo-kustannukseksen) työntekoa. Teen kiusaa paitsi heille, niin myös muille Kvaakilaisille kärttämisilläni. Tämä on siis sinun tulkintasi. Mitähän jos koettaisit vaihtaa näkökulmaa? Autan sinua hieman.

Kun Kalkkaro-liuskalehti alkoi ilmestyä, tein välittömästi lehdestä tilauksen, yhtään irtonumeroa en ole ostanut, vaan tilaus on tuosta jatkunut. Näin vaikka en aiemmin ollut ainoatakaan Kalkkaroa taikka muita Petri Hiltusen tuotoksia lukenut. Olin tuolloin ensisijaisesti innostunut siitä, että joku julkaisee liuskalehtiä, ja vieläpä lännentarinoita!

Tykästyin Kalkkaroon, ja vuonna 2013 kirjoitin Kalkkarosta arvostelun Kvaakiin (http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=1934).

Arvostan kovasti sekä Petri Hiltusta sarjakuvantekijänä että Petteri Ojaa sarjakuvan kustantajana. Ja toivon liuska-Kalkkaron jatkavan vielä pitkään!

Olen siis ylen innostunut Kalkkaro-lehden lukija, ja aina innokkaasti odotan seurtaavaa numeroa, jopa niin innokkaasti, että siitä tällä Kvaakissa utelen. En kuitenkaan usko että kustantaja tästä yöuniaan menettää; tosin Petteri ei juuri ole asiaa kommentoinut.

Ja: Exi_bel, esitit kysymyksen: "Tuskin, Hannu, säkään tykkäisit jos töissä ollessas joku seisoisi kokoajan selkäs takana ja kärttäisi korvaas: Joko joko??" Ja vastaan tähän että en todellakaan tykkää. Kumminkin tämä on täyttä totta työssäni, ei ehkä enää niin paljon kuin ennen. Erotuksena näihin minun uteluihin on se, että kun esimies sanoo että "haluan sen käskirjoituksen huomenna", niin siinä ei ole kahta sanaa. Minähän en suhteessa kalkkaroon ole sellaisessa asemassa, että voisin deadlineja määritellä. Ainoa juttu mitä olen ikinä kysynyt, on se, että milloin on lupa odottaa seuraavaa.

Ja vielä: jos joku olisi minun tekemisistäni niin kiinnostunut, että minulta alvariinsa tivaisi, että "koska taas saan lukea sun juttuja? Toivottavasti mahdollisimman pian! Odotan kärsimättömänä!" niin olisin äärettömän otettu, ja kyllä tuntuisi hyvältä! 

No niin, tämän ja paljon muuta voisi sitten ylläpito poistaa, mutta oottakaa nyt sen verran että Exi-belkin ehtiin tän lukea. 

Mr. Font

• Jäsen
« Vastaus #461 : 02.02.2017 klo 15:50:08 »
Kyllä taas kestää. Tammikuussa ei tullut ainakaan minulle numeroa. Joulukuun tilaajalahja saatanee nyt sitten helmikuulla tammikuun numeron kanssa. Helmikuun numero ehkä sitten lähempänä kesää.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #462 : 02.02.2017 klo 20:09:00 »
Minä myös jo odottelin, että olisi tällä viikolla tullut. En kuitenkaan viitsinyt kysellä, kun taas olisi seurauksena ollut sama jankutus. No ehkä ensi viikolla sitten! Mutta edelleen olen sitä mieltä, ettei se Petteriltä pitäisi olla niin suuri homma että näistä infoaisi täällä. Säästyttäisiin paljolta turhalta leukojen lonksuttelulta. Mutta joka tapauksessa innolla odotan mitä seuraavassa Kalkkaro-jaksossa tapahtuu!

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #463 : 02.02.2017 klo 20:35:18 »
Olen pahoillani, että olen taas pahoittanut mielenne.

Kalkkaron julkaiseminen on käytännössä harrastustoimintaa, sillä tällä hetkellä se nippa nappa kattaa painokulut. Kukaan ei sillä tienaa, kaikkein vähiten minä. Kukaan ei saa sen tekemisestä palkkaa (paitsi Petri pienen korvauksen), ja tilaajalahja vie homman jo lähes miinukselle.

Sitä on silti kiva julkaista, enkä ole lehteä lopettamisessa. Mutta EN pysty priorisoimaan sitä muiden töideni ohi nyt tai tulevaisuudessa, ja sen vuoksi lehti tulee jatkossakin ilmestymään vain säännöllisehkösti. Edelle on pakko laittaa Sarjakuvakaupan, Sarjakuvan Toivon ja Zum/Zoom Teufelin asiat. Olen jo ajat sitten korjannut lehden sisäkansiin "ilmestyy kerran kuukaudessa" muotoon "ilmestyy 12 kertaa vuodessa", koska niin se nyt vain on. Kuukausittaiseen postittamiseen pyrin mutta aina en siihen pysty. Myöskään ilmoittelua täällä en useinkaan muista.

Joka tapauksessa tilaajat voivat luottaa siihen, että saavat jokaisen tilaamansa numeron, kuten tähänkin asti. Suurin piirtein kerran kuussa. Parempaan en pysty.

Ugh.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #464 : 02.02.2017 klo 20:45:57 »
Ok, kiitos Petteri! Näillä mennään, täytyy vähän laittaa lisää malttia peliin! Mutta älä ota näitä kommentteja haukkuina, vaan ennemminkin osoituksena siitä, että täällä on malttamattomia lukijoita, jotka on innoissaan tästä hommasta!