Kirjoittaja Aihe: Petri Hiltunen: Kalkkaro-liuskalehti  (Luettu 193683 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: Petri Hiltunen: Kalkkaro-liuskalehti
« Vastaus #390 : 21.12.2015 klo 15:34:47 »
Hoplaa!

Ja tänään tipahti uusin Kalkkaro tilaajalahjojen kera, kiitos! Joulu on pelastettu hienoilla korteilla, jee!
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #391 : 22.12.2015 klo 14:54:13 »
Jep, tosi mukava ylläri että Kalkkaro tuli jo nyt! Hienoa, joulu pelastettu!
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #392 : 25.02.2016 klo 23:37:41 »
Kärsiikös sitä udella koska uusi Kalkkaro olis tulollansa? Ilman että Kar ja Zig, eiku Gothicus ja Exi_bel hyökkää kimppuun. :)

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #393 : 26.02.2016 klo 10:36:59 »
Uuuh...
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #394 : 26.02.2016 klo 16:34:00 »
Kunhan kuu on vaihtunut ja kojootti ulvonut kolmesti, ja aurinko laskenut preerialla yhtä monta kertaa kuin heimopäällikkö Malttamattomalla Hevosella on tiipiin seinällä valkoisen miehen päänahkoja.

Eli painossa ovat lehdet, otaksun että saapuvat Suomeen pian. Ehkä ensi viikolla. Siitä päivä niin ovat tilaajilla.

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #395 : 26.02.2016 klo 17:46:29 »
Uuuh...
En nyt oikein ymmärrä tätä vihamielisyyttä ja kommentointia, että kyllä lehden huomaa sitten, kun se tulee. Kyse onkin siitä, että onko se lehti edes lähtenyt.
Perille saapumattomuuten voi olla useitakin syitä, mutta niitä ei kannata alkaa selvittelemään, ennen kuin tietää, että lehti on tosiaan lähtenyt. Muutenhan voi vaikka päätyä rähjäämään syyttä suotta postin väelle.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #396 : 27.02.2016 klo 13:24:13 »
En nyt oikein ymmärrä tätä vihamielisyyttä ja kommentointia, että kyllä lehden huomaa sitten, kun se tulee. Kyse onkin siitä, että onko se lehti edes lähtenyt.

Ei tarvitsekaan kun kyse ei ole vihamielisyydestä.
Jos tästä ketjusta ottaa pois yhden käyttäjän kyselyt koska lehti saapuu  ja muiden vastaukset niin ketju lyhenee noin puoleen.
Nytkin jauhetaan vain tästä, ei tarinoista, ei taiteesta jne.
Toisaalla kysellään mm. RW kustannuksen tuotteiden perään, mutta vähemmän aggressiivisella sävyllä.
Itse en ymmärrä Petteri Ojan kärsivällisyyttä aiheesta, mutta onkin leppoisa kaveri.

Syyttä suotta Postin väelle rähjääminen taas on paradoksi.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #397 : 27.02.2016 klo 18:22:37 »
Ei tarvitsekaan kun kyse ei ole vihamielisyydestä.
Jos tästä ketjusta ottaa pois yhden käyttäjän kyselyt koska lehti saapuu  ja muiden vastaukset niin ketju lyhenee noin puoleen.
Nytkin jauhetaan vain tästä, ei tarinoista, ei taiteesta jne.
Toisaalla kysellään mm. RW kustannuksen tuotteiden perään, mutta vähemmän aggressiivisella sävyllä.
Itse en ymmärrä Petteri Ojan kärsivällisyyttä aiheesta, mutta onkin leppoisa kaveri.

Syyttä suotta Postin väelle rähjääminen taas on paradoksi.

Yhden käyttäjän = minun. Laskin omat kommenttini tähän ketjuun, niitä oli yhteensä 97; näistä 28 oli selkeästi uteluja milloin seuraava Kalkkaro ilmestyy. Kun kaikkiaan ketjussa on 427 viestiä ennen tätä, niin tuo on about 7 % kaikista viesteistä. Lisäksi 34ssä viestissä olin kommentoinut lekden ilmestymistä tyyliin: "Jee!Kalkkaro nro 3 saapui!" (18.7.2012) tai "Uusi Kalkkaro tuli tänään, siis viime hetkellä; mutta paermpi myöhään kuin ei milloinkaan. Mukava hetki tuli tällekin päivälle! Kiitos kuluneen vuoden liuskoista Petrille ja Petterille!" (28.12.2012). Jos nämä ja vastaavat kommentit poistettaisiin ketjusta, niin varmaan siinä neljännes viesteistä menisi; tekstimassana ehkä hieman yli 10%. Ei siis puolta, niinkuin Curtvile esittää.

Edelleen Curtvilen sanomasta on ymmärrettävissä että minun uteluni ovat olleet aggressiivisia. Tässä pari esimerkkiä laittamistani: "Pitääkö jo alkaa huhuilla uutta Kalkkaroa? Kuis kuis, tse tse, Kalkka-roo... Miss on miun Kalkkaroo-oo?" (28.3.2013); "Missä Kalkkaro? Tulis ny jo!" (27.6.2013). Vaan ehkä tämä keskustelunpätkä herätti Curtvilessä mielikuvan aggressiivisuudesta:

Kirjoitti: Hannu - 29.01.2014, klo 19:58:27
”Eipä tullut Kalkkaroa tänäänkään! Petteri, hei, herätys! Nyt kaivattaisiin jo vähän infoa; Kalkkaroa ei ole näkynyt kahteen kuukauteen, vaikka tilaajille on luvattu että ilmestyy kerran kuukaudessa. ”

Kirjoitti: Hannu - 30.01.2014, klo 19:21:10
”Eikä tullut tänäänkään (30.1.) Pitäisikö jo alkaa olla huolissaan?”

Kirjoitti: Petteri Oja - 31.01.2014, klo 01:40:41
”Pahoitteluni. Aina ei kaikki mene niinkuin toivoisi. Syyt Kalkkaroiden myöhästelyyn ovat niitä samoja, mitkä vaivaavat koko kustannusmaailmaa, eli taloudellisia. Yhden miehen firmassa ei oikein voi potkia ketään poiskaan, joten täytyy vain sinnitellä näin. Kalkkaron aikataulu saadaan toivoakseni oikaistua kevään aikana.”

Kirjoitti: Hannu - 31.01.2014, klo 14:40:53
”Pahoittelut myös toiseen suuntaan! Toivotaan että asiat järjestyvät; nyt kun kerroit, niin ymmärrystäkin löytyy paljon enemmän. Olen tuossa aiemmin kärttänyt kalkkaroita tulevaksi, toivottavasti en ole onnistunut mieltä pahoittamaan. Tärkeää on, että infoat - mahdollisimman paljon - meitä tilaajia ja lukijoita! Jos joka päivä käy postilaatikolla ja se on aina tyhjä - ts ei kalkkaroa - niin se alkaa pikku hiljaa ärsyttämään. Paras lääke tähän on se, että kerrot suoraan ja kaunistelematta, koska sitä seuraavaa lähetystä on lupa odottaa. Näin poistetaan ne päivittäiset pikku pettymykset. Ja jos tulee korjausliikkeitä, niin sitten taas niistä tietoa. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.”

Ja vielä: yhdessä viestissä olin kirjoittanut: "Kiitos tiedosta Petteri! Voisit kyllä vähän aiemminkin infota. Ei niin että sinuun tässä epäluulot kohdistuisi, vaan kun Kallkkaroa ei ole postiloorassa, niin alkaa miettimään että mihin se on joutunut. Posti hukannut, naapuri vienyt, koira syönyt, mitä? Ei tuo haittaa, vaikka myöhässä tulee, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. MUTTA TILAAJANA HALUAN TIETÄÄ KOSKA TULEE! Veikkaisin, että suurimmalle osalle tilaajista tieto viivästymistä kulkee ihan hyvin Kvaakin kautta, ei siis liene kovin mahdoton pyyntö että vastaisuudessa laittaisit infoa postitusten myöhästymisistä. Edelleenkin: ei haittaa vaikka Kalkkaro tulee vähän tai paljon myöhässä, mutta se haittaa aika lailla jos et siitä ajoissa kerro." (3.1.2015).

Myönnän, että nuo isot kirjaimet eivät olisi olleet tarpeen. Mutta: kuka on eri mieltä tuon lausahduksen kanssa? Petteri? Curtvile? Uskaltaako joku väittää, ettei tilaajalla ole oikeutta tietää, milloin tilattu tuote tulee? No, Gothicuksella oli uskallusta:

"KYLLÄ SEN SITTEN HUOMAA KUN TULEE." (4.1.2015)

Summa summarum: Myönnän, että olen malttamattomuuksissani ollut turhan innokas saamaan uutta Kalkkaroa, ja uteluillani olen häirinnyt sekä lehden julkaisijaa että Kvaakin kanssakumppaneita. Olen kuitenkin vakaasti sitä mieltä, että ostajalla/tilaajalla on oikeus tietää, mitä tilaukselle tapahtuu ja milloin tilattu tuote toimitetaan. Uskon että jokainen - mukaan lukien Curtvilen - olisi varsin tyytymätön saamaansa asiakaspalveluun, jos kysymyksiin tilatun tuotteen toimituksesta vastattaisiin, että "kyllä sä sitten sen näet kun se tulee". En missään nimessä kritisoi Petteri Ojaa ja Lempo-kustannusta viivästyksistä, vaan ainoastaan olen toivonut niistä tiedottamista. Se mihin on pettynyt, on parin Kvaakkilaisen omituisen jyrkkään suhtautumiseen.

Tämäkään viesti ei Kalkkaroon niin kiinteästi liity, että varmaan ylläpito harkitsee sen poistamista. 

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #398 : 27.02.2016 klo 22:33:30 »
--
Tämäkään viesti ei Kalkkaroon niin kiinteästi liity, että varmaan ylläpito harkitsee sen poistamista. 

Ei missään nimessä poisteta! Näin tarkkaa oma-analyysiä ei tällä foorumilla ole ennen luettu. Opettavaista meille kaikille.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #399 : 28.02.2016 klo 00:33:15 »
Mielestäni on aivan erinomaisen hienoa, että Suomessa julkaistaan sarjakuvaa, jota aikuinen mies odottaa innokkaana kuin pikkulapsi karkkipäivää. Jos karkkipäivää ei tulekaan, niin raivohan siitä syntyy. Jos minulle esimerkiksi ei tulisi Tex Willeriä silloin, kun sitä odottelisin, niin olisi nahoissa pysyttelemistä. Ymmärrän siis Hannua täysin. Lisäksi Hannun perustelut olivat erinomaiset. Toki ymmärrän niitäkin, joita tällainen 'kärttäminen' ärsyttää. Minulle kuitenkin noista viesteistä tulee kasvoille hyväntahtoinen hymy.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #400 : 28.02.2016 klo 09:18:43 »
Annetaanpa Hannun kysellä Kalkkaroansa ihan niin usein kuin parhaalta tuntuu. Ei se ole ainakaan minulta eikä varmaan muiltakaan pois  :D Jos viestit haitaksi kokee, voi ajatella niitä kohinana, jota tässä maailmassa muutenkin riittää. Aivot suodattavat kohinaa halutessaan tehokkaasti.

Onneksi Tex Willeristä on olemassa ilmestymisaikataulu. Itse käyn hakemassa silloin tällöin divareista nipun Kalkkaroita kyytiin.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2016 klo 09:20:21 kirjoittanut Mosabacka »
kehittyvä willeristi

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #401 : 28.02.2016 klo 18:02:11 »
Nykyäänhän vain joka neljäs Kalkkaron numero on myöhästymisvaarassa, painokäytännöstä johtuen. Ilmeisesti Hannu aavisti että seuraava numero on juuri se neljäs, koska kyseli aikataulua hyvissä ajoin ennen kuun loppumista...

Painoskin on muuten puolet pienempi nykyään.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #402 : 28.02.2016 klo 20:10:54 »
Painoskin on muuten puolet pienempi nykyään.
Toivon ettei tämä missään nimessä viittaa liuska-Kalkkaron loppumiseen? Eihän?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #403 : 29.02.2016 klo 00:32:30 »
Ei, kyllä se jatkuu.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #404 : 29.02.2016 klo 16:34:10 »
No hienoa! Minkäs perään minä muutoin huutelisin? :)