Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvafestarit lähestyvät! Oletko valmis?  (Luettu 45492 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Re:Sarjakuvafestarit lähestyvät! Oletko valmis?
« Vastaus #165 : 20.09.2004 klo 20:52:44 »
Olin ensimmäistä kertaa (tyttöjä oli yllättävän paljon johtunee Nemistä ja Witchistä)

Ja mangasta. Tutkitusti jo ainakin vuodesta 2001 noin puolet kävijäkunnasta on veenuksesta. Toinen puoli on sitten aa... miehiä. Eppäilen kyllä että naiskävijöiden määrä nousi lähelle 50%:a jo viime vuosituhannella. Järjestäjistä saattaa yli puolet olla jo kauniimpia sukupuolia. Ja rahankuluttajista takuulla yli puolet on naisia, vastaavasti noin 100% on sitten sukankuluttajia.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #166 : 20.09.2004 klo 20:57:27 »
"jaa.. kukas hän sitten on? alkoi heti kiinnostaa.. ja minkä takia moinen kielto?"

Viissiin kaveri nimeltä Hannu Esko. Limingan sessioissa syntynyt lehti (?). Jeesus/Lutka oli lehden nimi. Tuli valitus kasvattajalta jonka jälkikasvu oli kuulemma vahingossa törsännyt rahansa moiseen tekeleeseen. Ite en lehdessä huomannut mitään kovin kummallista. Nutta ymmärtäähän sen et jos on halunnut ostaa Jeesuksen ja onkin saanut siinä samalla lutkan... Kaverin lehti Ompelija on arvioitu täällä meillä. Ja meili on hesko (at) nic.fi
Sensuroinnin jälkeen kassimyynti tod. näk. oli parasta markkinointia mitä lehdelle saattoi saada. Joka festareilla täytyy näköjään olla nykyään tämmöinenkin tapaus.

http://www.kvaak.fi/naytaarvostelu.php?articleID=325

« Viimeksi muokattu: 20.09.2004 klo 21:01:23 kirjoittanut Reima Mäkinen »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Matti Veekamo

• Laiskapaska
  • Jäsen
  • Sarjismiäs
« Vastaus #167 : 20.09.2004 klo 21:12:14 »
Kah, Eskon ja minun epäilyni osuivat syyllisen suhteen oikeaan. Voidaan siis sanoa että teoksen tarkoitus tuli täytettyä kun sillä sai jonkun kilahtamaan.

Lehti vietiin todellakin kiellon jälkeen mukavasti käsistä. Limingasta tulee pahoja poikia, ensin suuttuu PV ja sitten Kukkahattutädit.
__
Matti Veekamo
Veksu

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Vastaus #168 : 20.09.2004 klo 21:23:36 »
Ainakin herra Kalmistolle piirsin oravan
---
Tästä huolimatta kukaan ei tarjonnut minulle juotavaa.

Kalmisto kiittää ja kumartaa oravasta, ja samalla pyllistää itselleen hyvien tapojen puutteen johdosta.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #169 : 20.09.2004 klo 22:02:48 »
Ei nyt tule oikein muuta mieleen - paitsi se että sain Lise Myhreltä nimikirjoituksen!!!![/color]

Minäkin näin Lisen lähietäisyydeltä, mutta en pyytänyt nimmaria. Perustelen sen toki muille sillä, että en vain ole nimmarien perään (mikä osittain jopa pitää paikkansa), mutta se oikea syy on se , että olen niin raivostuttavan ujo, että olisin mennyt täysin lukkoon ja änkyttänyt jotain sekavaa.

Tapahtuma oli hieno. Nälkä ja Save the Green Planet vain pukkasivat päälle, että täytyi pitää visiitti aika lyhyenä. Ehkä seuraavalla kerralla täytyy ottaa mukaan monta rahaa ja varata paljon tunteja.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2004 klo 22:03:22 kirjoittanut Wilpuri »
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Kitty Vane

• Pilvilinna arkkitehti
  • Jäsen
  • Batgirl is a geek
« Vastaus #170 : 20.09.2004 klo 22:51:52 »
Minäkin näin Lisen lähietäisyydeltä, mutta en pyytänyt nimmaria. Perustelen sen toki muille sillä, että en vain ole nimmarien perään (mikä osittain jopa pitää paikkansa), mutta se oikea syy on se , että olen niin raivostuttavan ujo, että olisin mennyt täysin lukkoon ja änkyttänyt jotain sekavaa.

Veikkaan että neiti Mhyre on jo tottunut änkyttäviin ja sopertaviin faneihin. Ystäväni kertoi tarinan siitä miksi hän ei tällä kertaa tullut Lisen nimmaria pyytämään. Hän oli kuulema jonottanut Lisen nimmaria kun neiti oli viimeksi täällä suomessa kylässä ja oli olettanut että kysymyksessä olisi joku hirvittävä über-gootti. Kun hänen edessä ollut pikku tyttö siirtyi pois jonosta nimmarin saatuaan, kuuli ystäväni päässään äidillisen äänen sanovan "Look at the pretty lady!". Tämän jälkeen hänen päässään ei sitten mitään muuta ollutkaan ja itse nimmarin pyyntö tuli jotakuinkin ulos muodossa "Öhgfzbughrreö".
Eli ei huolta, muutkin nolaavat itsensä julkkisten edessä. :)

Jarmo, saat pitää piirrustuksen, annoin sen ihan tarkoituksella. (Huomaa lapussa oleva ovela kotisivujeni piilomainonta. ;))

Ja Vesalle kiitos karkista. Kyllä se alkoholin voittaa. ;D
Put on your big girl panties and deal with it!

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Vastaus #171 : 21.09.2004 klo 09:29:23 »
Ainakin herra Kalmistolle piirsin oravan (joka ei ollut edes etäisesti pesukarkun näköinen kuten joidenkin muiden oravat ;) )

Mikäs, mikäs? Kun sininen tiikerikissa oli poissa, niin oravapiirustukset hyppäsivät pöytää kiertäneelle paperille? :o

Todistusaineistoa weppiin vaaditaan! >:(
Also spracht Blau Tiger.

Kitty Vane

• Pilvilinna arkkitehti
  • Jäsen
  • Batgirl is a geek
« Vastaus #172 : 21.09.2004 klo 12:31:11 »

Niin, missä viipyy herra Kalmisto ja Kvaak-yhteispiirros?!
Put on your big girl panties and deal with it!

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Vastaus #173 : 21.09.2004 klo 13:41:49 »

Niin, missä viipyy herra Kalmisto ja Kvaak-yhteispiirros?!

Olen kipeänä kotona, eikä kotona oo skanneria. :(

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #174 : 21.09.2004 klo 13:54:05 »
Oli oikein mukavat festarit ja haluan kiittää hienoista festareista kaikkia järjestäjiä ja tietysti Tero Salomaata. Kumarrus ja niiaus.

Myös haluan kiittä kaikkia jotka tuhlasivat rahojaan mun lehteen Siis kaikkia niitä seitsämää..heh. Joista melkain kaikki oli Treelta.. omituista..

Lauantai meni sivuttain ravia juostessa ja vuorokausi loppui turhankin nopeasti. Uusia ja vanhoja tuttuja oli niiiin paljon että aika vaan loppui kesken. Sunnuntai meni sitten väsymyksen sekaisessa olotilassa. Mutta,  kivaa oli ja aku-ankka kassini täyttyi hienoilla suomalaisilla sarjakuvilla.

Ainiin, ja olen täysin unohtanut kiittää meidän myyntipöydän immeisiä. Etenki Jaria ja Lauraa. Olitte mukavaa seuraa.

Je!

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #175 : 21.09.2004 klo 14:07:55 »
Pienlehtitaivaassakin kävin, muistin nopeasti miksi en niistä välitä.

Tällä saa varmaan aika paljon vihaa päälleen, mutta olen samaa mieltä. Minusta hyvä omakustanne ei välttämättä tarkoita omituista huumorintajua tai puolivillaista viimeistelyä tai kopiokoneella hutaisten tehtyä ulkoasua.

Tänä vuonna mukaan taivaasta tarttui Salakan Otto-sarjiksia ja Muhosen Adan kakkosalbumi ja uusin Alppari mulla olikin jo. Muutamaa muuta harkitsin, mutta jäivät hyllyyn.

Ei silläkö, että maasta se pienikin ponnistaa, mutta ei minuun iske sarjis sen takia, että se on suomalaista.

Enkä tarkoita tätä kirjoitusta ilkeyksissäni tai flamebaitiksi.

-P.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #176 : 21.09.2004 klo 14:24:30 »
Minäpä sain Lise Myhren puhelinnumeron*, mwah ha ha.

Mutta joo, terveisiä kaikille joiden kanssa ehdin jutella. Ja heille, joiden kanssa en: tulkaa ensi kerralla vetelemään hihasta, en minä niin kiireinen - tai pelottava - ole.

Tässä hieman Sarjisfestareiden jälkeisiä tunnelmia. Lisää kuvia laitan verkkoon jahka saan.

[size=0]*työnumeron, haastattelua varten[/size]

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #177 : 21.09.2004 klo 15:07:42 »
"Minäkin näin Lisen lähietäisyydeltä, mutta en pyytänyt nimmaria. Perustelen sen toki muille sillä, että en vain ole nimmarien perään (mikä osittain jopa pitää paikkansa), mutta se oikea syy on se , että olen niin raivostuttavan ujo, että olisin mennyt täysin lukkoon ja änkyttänyt jotain sekavaa.

Veikkaan että neiti Mhyre on jo tottunut änkyttäviin ja sopertaviin faneihin. Ystäväni kertoi tarinan siitä miksi hän ei tällä kertaa tullut Lisen nimmaria pyytämään. Hän oli kuulema jonottanut Lisen nimmaria kun neiti oli viimeksi täällä suomessa kylässä ja oli olettanut että kysymyksessä olisi joku hirvittävä über-gootti. Kun hänen edessä ollut pikku tyttö siirtyi pois jonosta nimmarin saatuaan, kuuli ystäväni päässään äidillisen äänen sanovan "Look at the pretty lady!". Tämän jälkeen hänen päässään ei sitten mitään muuta ollutkaan ja itse nimmarin pyyntö tuli jotakuinkin ulos muodossa "Öhgfzbughrreö".
Eli ei huolta, muutkin nolaavat itsensä julkkisten edessä."

Huh. En siis ollut ainoa kun Wilpurikin on tätä "ujojen seurakuntaa". Siihen kun päälle pistää kaikki muut viimeaikaiset totaalisen loppuunpalamisen (whatever) aiheuttamat lievästi väsyneet aivoni niin olin ihan tyytyväinen että jaksoin olla paikalla niinkin sosiaalinen kuin olin  :)

KH

• Vieras
« Vastaus #178 : 21.09.2004 klo 16:28:40 »
Pienlehtitaivaassakin kävin, muistin nopeasti miksi en niistä välitä.
Ihan vinkiksi niitä tekeville: yrittäkää hei edes olla omaperäisiä. Nytkin näytti pikavilkaisulla että suurin osa niistä olisi tullut samasta tehtaasta.

Minun voisikin olla turvallista kommentoida tähän, kun ei ole ainakaan omaa lehmää ojassa:
Voisiko syytä moisen käsityksen syntymiseen olla yhtä lailla sen vilkaisun pikaisuudessa? "Sama tehdas" on aika kaukana mielestä, kun asettaa riviin pienlehtitaivaan tarjonnasta vaikkapa vain Marko Turusen, Tiitu Takalon, Aura Ijäksen, Tommi Musturin tai Jyrki Nissisen tekeleet, vai mitä? Saati muista hervottomista tapauksista se kohuttu Valitut Palat -lärpäke tai Kaltsu Kallion ihantulevalegendaarinen osuus uudessa Mörkössä?

Eli ensi kerralla saattaa kannattaa selailla rauhassa vähän pitempäänkin :)

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #179 : 21.09.2004 klo 18:07:38 »
Ihan ekaks, ennen kuin mennään muihin asioihin, niin haluaisin kertoa että sain Nemi -albumiin Lise Myhren omistuskirjoituksen, missä oli vieläpä mörköpiirros kyytipoikana. Mitä koskien...
Veikkaan että neiti Mhyre on jo tottunut änkyttäviin ja sopertaviin faneihin.

Mä jotenkin luulen että kun hän näki olemukseni, lähes kaksimetrinen ruma äijä kokomustissa kuteissa ja Marilyn Manson t-paidassa, niin se kertoi enemmän kuin mitä olisin koskaan osannut änkyttää ja sopertaa.... "jaha, taas näitä."
Onnistuin sentään poistuessani sanomaan thank juu oikein amerikan kielellä.

Hänen haastattelussaan yleisöllä oli myös mahdollisuus kysellä jotakin ja juontaja jo mainitsikin että suomalaiset ovat kovin ujoja.
Ajattelin kysäistä häneltä että mitäs olette mieltä siitä että Nemi saapui Suomeen lehdessä jonka muu materiaali perustuu pitkälti norjalaisen Pyton -lehteen, mutta sitten ajattelin että parempi vain pitää se turpansa kiinni ja antaa ihmisten luulla että olen vähän pöljä kuin avata suunsa ja todistaa se.

No mitä pienistä. Sain sentään Nemin piirtäjän nimmarinkin!

Sitten pienlehtiin:
Voisiko syytä moisen käsityksen syntymiseen olla yhtä lailla sen vilkaisun pikaisuudessa?

Niin no. Pitää myöntää etten edes yrittänyt tarkemmin syventyä siellä olleen pienlehtitarjontaan tarkemmin, kunhan selailin. Ehkä niistä jostakin olisi sittenkin löytynyt ihan oikeitakin ideoita.
Piirrosjälki ei kyllä monenkaan kohdalla ollut mitenkään maatamullistavaa, mieleen juolahti että taidelukiolaiset ovat tainneet lukea Kati Kovacsia ja muita "taidesarjakuvia" pikkuisen liikaa ja nyt on pakko päästä piirtämään "omasta elämäntuskasta, vieraantumisen tuntemuksista ja oman itsensä etsinnästä, tutustumisesta päideaineisiin ja sukupuolielämään sekä rock´n rollia käsitteleviä AITOJA, omaa itseä kuvaavia sarjakuvia joissa sanoma on tärkeämpi kuin muoto."

Pitää muistaa kuitenkin että esim. minä olen jo ajat sitten ohittanut (taide)lukioiän ja siinä sivussa lukenut paljon sarjakuvia, joissa mm. noitakin aiheita on kuvattu ennenkin.
Enää ei jaksa innostua kaikenmaailman "nuorista lupauksista" tai "uudesta, tulikuumasta bändistä joka pelastaa rock´n rollin" vaan tutustun artistin taiteeseen tarkemmin vasta sitten kun hän alkaa osoittautua muuksikin kuin tähdenlennoksi - ja ennen kaikkea onnistuu tekemään sellaista materiaalia johon raaskin vähiä rahojani laittaa.
En minä ole mikään kävelevä taideinstituutio tai apuraha-apaja, vaan populaarikulttuurin harrastaja joka ostaa vain ja ainoastaan sitä mistä itse sattuu pitämään.

Piirrosjälkikään tässä nyt ei ole pääosassa, joihinkin sarjoihin sopii tietty rosoisuus.
Hyvällä sarjakuvalla on jotakin sanottavaa.
Esim. kun luin Nemiä ensimmäisen kerran Myrkyn sivuilla, niin sehän kolahti kuin koivuhalko.
Sen piirrokset eivät ole välttämättä aina niin viimeisteltyjä, joskus ällösöpöjäkin - mutta entäs hahmo itse. Jösses.
Ai niin, mä sain Nemin piirtäjältä nimmarinkin!

Lainaus
Eli ensi kerralla saattaa kannattaa selailla rauhassa vähän pitempäänkin

Tiedoksi niille ketkä noita pienlehtiä myyvät: ehkä jonakin päivänä tulen tutustumaan juuri SINUN hengentuotteisiisi. (tämä siis ei ole tarkoitettu erityisesti kenellekään vaan ihan kaikille ketkä noita lehtiä myyvät)
Tällöin ole hyvä ja anna sitten minun rauhassa tutustua niihin lehtiisi - etkä ala pitämään mitään ¤%&&#!"#¤!!!:n myyntipuheita jo kun olen metrin päässä myyntipöydästä ja syrjäsilmällä vilkuilen suuntaanne.
Oikeat lahjakkuudet tulevat kyllä ilmi ennemmin tai myöhemmin, jos olet lahjakas voit osoittaa sen parhaiten että kun joku lähestyy pöytääsi, pidät sen suukkisi kiinni ja annat potentiaalisen asiakkaan selata lehteäsi rauhassa.
Se ei hirveämmin lisää ostohaluja kun heti lehden käteesi napattuasi alkaa tulla myyntimantraa "joo mä oon tehny tuota viime talvena, toi on varmasti rankinta suomisarjakuvaa mitä sä oot lukenu, mä oon taidelukiossa ja musta on kiva piirtää, mä haluisin ammattilaiseks, ostaksää tän, olis nyt vaan kolme euroo..."

Itse asiassa mä voisin antaa tämän saman ohjeen muillekin kauppiaille, vaikka divareissa muistaakseni minut kyllä yleensä jätetään rauhaan - korkeintaan joskus kysytään että olisko jotakin tiettyä.

Eihän Lisa Myhrekään ole koskaan tullut tyrkyttämään Nemiään minulle - mutta niinpä vain kävin hakemassa häneltä nimmarin!
Ja ihan turha itkeä että "no niin varmaan juu, mutku Nemi on ison firman julkasema ja sitä on markkinoitu ihan kunnolla ja lässyn lässyn".
En osta yhtään sarjakuvaa, enkä kyllä paljon mitään muutakaan, pelkän mainoksen perusteella.
Nemin bongasin ihan itte Myrkystä ja kun ensimmäinen albumi sitä tavaraa ilmestyi niin olin onnesta mykkänä kaupan jonossa.

Lopuksi: Nemin piirtäjän nimmari oli tasan toinen elämäni aikana hankkima. Tai oikeastaan kolmas, jos erään suomalaisyhtyeen monitorimiksaajan antama nimmari lasketaan.
"Hei täs ois näitä promokuvii, haluutsä?"
- "No voithan sä yhden antaa muistoks.".
- "Hei venaa mä signeeraan tän - ei varmasti oo monta tämmöstä!"
- "Heh heh."

Se toinen nimmari on parin vuosikymmenen takaa, maatalousmessuilta saatu Miss Maitotytön (tai joku vastaava) signeeraus. Oon agraarikulttuurin kasvatti nääs.

Oli se vähän outoa seisoa tyhmän näköisenä nimmarijonossa albumi kourassa, mutta kaikkea pitää elämässään kokea ja Lise Myhre nyt oli se suurin syy miksi koko messuille tulin.
"**ttu väsyttää ja paikat hajoo... viittiskö sinne ny lähtee... ei hitto... tosin ois siä se Nemin piirtäjä... no meen ny sit..."
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari