Kirjoittaja Aihe: Batman  (Luettu 201277 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Vs: Batman
« Vastaus #540 : 29.09.2025 klo 20:32:08 »
Legendat, Legendat... Olisiko nyt aika Byrnen kuvittaman kuusiosaisen, 40-vuoden takaisen DC-minisarjan? Tällä kerralla väreissä ja leikkaamattomana?
Tää olis kyllä hyvä. Sopisi luontevasti Gunnin rakentelemaan uuteen DC-elokuvauniversumiinkin.

Oon muuten aina miettinyt, että kukakohan piirsi ne suomiversioon tehdyt muutokset kuvitukseen. Esim. yhdessä kohtaa Bronze Tigerin pää on piirretty uusiksi, kun mm. Suicide Squadin osuus tarinasta oli leikattu pois, mutta hahmot esiintyivät kuitenkin jäljelle jätetyissä sivuissa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #541 : 14.05.2026 klo 12:13:29 »
Egmontin tuoreessa Batman: toinen vuosi -kirjassa lienee loppuosa ennen suomentamatonta kamaa? No, tässä tarinassa pistää silmään väritys. Batmanin viitta näyttää vihreältä ja muutenkin väritys poikkeaa alkuosasta täysin. Onko moka painossa / matskuissa vai onko alkuperäisessäkin tuollaiset värit?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #542 : 14.05.2026 klo 16:46:05 »
En osaa vastata värikysymkseen, mutta onko siinä siis jälkikäteen tehty jatko-osa Full Circle? Jos, niin sitä ei tosiaan ole suomennettu aiemmin. Vain se varsinainen Year Two -kokonaisuus Detective Comicsista.

MarXus

• Jäsen
« Vastaus #543 : 14.05.2026 klo 21:34:53 »
Eikös tuo tullut Dc Spesiaalissa? (6/2005, "Ympyrä sulkeutuu"). Vai onko se eri tarina?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #544 : 14.05.2026 klo 21:55:39 »
Eikös tuo tullut Dc Spesiaalissa? (6/2005, "Ympyrä sulkeutuu"). Vai onko se eri tarina?

Näyttäisi tosiaan tulleen sittenkin suomeksi, ja DC-spesiaalissa on samanlaiset vihertävät värit. Paperi on tosin kiiltävää niin vähän eri näköistä.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

MarXus

• Jäsen
« Vastaus #545 : 14.05.2026 klo 22:16:25 »
Minulla on noista englanniksi yhteisnide vuodelta 2002 ja siinäkin Full Circle -tarinassa Batmanin viitta on vihreän sävyinen joten eivät värit ainakaan vahinko ole.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #546 : 14.05.2026 klo 22:36:34 »
No niinpä onkin. Olin kokonaan unohtanut.